Moi, miten iso sisätilan lämppäri kannattaa farmariin ostaa että varmasti lämpee tunnissa / kahdessa?
Oon noita defan katsonut
riittäiskö 1350W ? vai suoraan 1750 W ? vai 2100 W ? Mitä mieltä te olette?
MIllainen lämppäri farmariin *KIIRE*
23
9666
Vastaukset
- sitäpä mieltä
Saahan niitä katella.
- varmista virta
Jos olet taloyhtiön tolppapaikalla, niin tarkista ensin miten ison lämmittimen siihen saa kytkeä.
- Alirtaja
Ei ole kt. 16A sulake , yhdelle pistorasialle että tehoa riittää 16x230 W. Kysymys vaan mikä on farkulle sopiva lämmitin?
- mitäpä siinä muuta
Alirtaja kirjoitti:
Ei ole kt. 16A sulake , yhdelle pistorasialle että tehoa riittää 16x230 W. Kysymys vaan mikä on farkulle sopiva lämmitin?
Siis mitä ihmeen sönkötystä tuo on. Sopivia on paljonkin, mutta hommaa vaan siihen sopivan, eihän siinä muuta.
- rcfr
1700w sisätilalämmitin täyttää hyvin sinun kriteerisi.
1350w sisätilalämmitin ei välttämättä riitä isolle farmarille, pienempään farmariin esim. Volvo V40 riittää hyvin. - riippuu
Itselle riitti pieneen farkkuun 820w (lämmittimen pienin teho). Eli lähinnä riippuu miten lämpimäksi haluat.
- ei turhan kuumaa
Nämä uudethan eivät lämmitä "liian" kuumaksi, vaan ne säätyvät itse tiettyyn lämpötilaan.
- rcfr
ei turhan kuumaa kirjoitti:
Nämä uudethan eivät lämmitä "liian" kuumaksi, vaan ne säätyvät itse tiettyyn lämpötilaan.
Niin. uudet PTC vastuksella varustetut sisätilalämmittimet alkavat toimia täydellä teholla vasta -25c ja kylmemmillä pakkasilla.
Ei riittänyt 950w PTC sisätilalämmitin Volvo V40 lämmittämiseksi, jään sulattamiseen ikkunoista lämpötilan laskettua -18c. -18c lämpötilassa volvo oli yhtä kylmä kuin sisätilalämmitintä ei olisi lainkaan käytetty. Nyt on biltemasta ostettu 1400w sisätilalämmitin PTC vastuksella, riittää hyvin paukku pakkasillekin.
- Alhaalta ylös
Tehoa enemmän vaikuttaa sijoitus ja suuntaus.
Omaan kokemukseen perustuen keskikonsolin sivuun ruuvattuna ylöspäin puhaltavana lasit sulavat joka puolelta.
Defa Termini on omalla kohdalla osoittautunut toimivaksi. Tehoa en muista enkä varta vasten lähde kurkkimaan.- oma kokemus myös
Vielä parempi on Calixin metallijalkainen lämmitin jonka saa kumimaton alle istuimen eteen poikittain ja silloin se puhaltaa vielä parempaan suuntaan. Calix oli myös nopeampi lämmittämään kuin Defa, testien mukaan.
- köfffff
Laitat töhön ja varmasti lämpiää (ota palovakuutus ensin)
- voi kurjaa rölliä
Röllin unettomuus, tulevaisuuden suurimpia uhkia syrjäytymiseen.
- 1400 W ei riitä
V70 etulasi ei tahdo sulaa yli 10 asteen pakkasella, vaikka lämmitin on pelkääjän penkillä puhaltamassa tuulilasille.
- liika lämpö huono
Miksi pitäisi sulattaa lasit, vesi jäätyy kuitenkin alalaidassa piukkaan ja sulat varsinkin istuu piukassa. Sama on sivulasien kanssa, ne jäätyy piukasti kiinni kun vesi valuu lasin alalaitaan ja jäätyy samantien siihen.
- Wagon
Eberspächer 5 200 W riittää farkkuun.
- hanki lukutaito
Tuotahan juuri kysyttiin, dorka.
- merkeistä
Pelkistä sähköllä toimivista sisätilanlämmittimistä hyvälaatuinen merkki on Defa:n Calix:in lisäksi Modernum(valmistusmaa ruotsi). Tuttavalla joku Modernum 1200w sisätilanlämmitin on pyörinyt useammassa autossa yhteensä kohta 16 vuotta ja lämmittimen laakerit ovat pikkuhiljaa ruvenneet pitämään laahaavaa ääntä.
- 32262464
Omia kokemuksia:
Vanhassa 626:ssa (viistoperä) joka on ehkä nyky-Corollan kokoinen, Defan 1400W on siinä ja siinä riittääkö. Kovilla pakkasilla 2h ei riitä sulattamaan jäitä kaikista ikkunoista mutta useimmiten pärjää.
Volvo 740 farmarissa joka on siis iso farmari, Defan 1200W ei riitä sitten alkuunkaan, ei edes pikkupakkasilla saa sulatettua kaikkia jäitä laseista.
Farmaiin suosittelen ehdottomasti Defan 1700W koska esim tuo 1200W ei riitä alkuunkaan. - fffffff
Kertoisit edes minkä kokoinen farkku on kyseessä. Esim Chevy Capricellä ja Megane pikkufarkulla on aikamoinen kokoero.
- jjuuu
clio farkku varmaankin...
- Anonyymi
Yksi lämmitin ei aina lämmitä riittävästi kylminä aamuina pientäkään autoa. Olen pitänyt varalla toista autossa. Sukoliittimen voi helposti haaroittaa tarvittaessa. Haaroituskappaleen saa parhaimmillaan muutamalla eurolla.
Varoituksena kuitenkin on ns. tolpan ja muiden varokkeiden kestäminen sekä liikkumavälineen mahdollinen palaminen, kun mennään yli kahden kilowatin. Olen kuitenkin kokeillut 10 A:n verkossakin moninkertaisia kuormia. 16 ampeeria kestävyydessä sietää kuitenkin aika paljon tehoa. Yksi ei ole siis paljon, mutta monta rivissä poksauttaa aika äkkiä. - Anonyymi
Volvo V70 vaatii kyllä Defan 2100w jotta lämpiää kunnolla. 1900w ehkä voisi myös riittää.
1700w ei riitä kunnolla edes vastaavankokoiseen viistoperään joten isoon farmariin 1700w varmasti liian vähän. - Anonyymi
Mulla Octavia farkussa 2000 W joka riittää oikein hyvin, Fabiassa tuli pidettyä sitä samaa pienemmällä teholla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315776- 363791
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833323- 122758
- 292222
- 122167
- 1621906
- 181505
- 1051362
- 251233