Olenko liian hätäinen?

suhteellista

Olen ollut poissa sinkkumarkkinoilta muutaman vuoden ajan, joten en enää tiedä miten homma toimii suhteen alkuvaiheessa. Olen tapaillut parin viikon ajan Tinderistä löytämääni miestä (kolme tapaamista) ja kiinnostus on ollut molemminpuolista. Mies oli eilen käymässä luonani, koska olen flussassa, ja hän halusi tuoda minulle keittoa. Kuulostaa siis oikein hyvältä. Kuitenkin tapailemisessamme on puolia, joista en pidä. Esim. se, että mies pitää yhteyttä ainoastaan lähettämällä minulle facebookissa viestejä, joita on kyllä tullut melkein päivittäin. Puhelinnumeroita olemme vaihtaneet, mutta ensimmäistäkään soittoa ei ole kuulunut. Nyt voisi ajatella, että miksi en itse soita hänelle: siksi, että hän on ns. miehinen mies, ja sellaisethan tykkäävät olla aloitteellisia. Olisi ollut tänään mukavaa saada häneltä soitto ja kysely, voinko jo paremmin, mutta en ole kuullut hänestä mitään.

Olenko liian hätäinen, jos oletan, parin viikon tutustumisen ja kolmien treffien jälkeen yhteydenpidon tulisi olla jo siirtynyt puhelujen tasolle ja päivittäiseksi? Mielestäni suhteen tulisi kehittyä orgaanisesti siten, että yhteydenpito ja tapaamiset voimistuvat kerta kerran jälkeen. Voihan toki olla niinkin, että mies tapailee muitakin naisia ja siksi yhteydenpito on tällaista.

Tekisi mieli laittaa miehelle viesti, jossa sanon etsiväni jotakin vähän vakavampaa, mutta en tiedä että kannattaisiko katsoa vielä muutama viikko. Miten teillä muilla on suhteet lähteneet käyntiin? Onko ollut yhtä verkkaista kuin meikäläisellä?

15

578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muut mielessä

"Nyt voisi ajatella, että miksi en itse soita hänelle: siksi, että hän on ns. miehinen mies, ja sellaisethan tykkäävät olla aloitteellisia."

Häh?! Mihin ihmeeseen tuollainen väite perustuu?!

No joka tapauksessa parin viikon tuntemisella ja kolmella tapaamisella luulisi miehen olevan aktiivisempi, jos oikeasti olisi vakavissaan kanssasi. Jos ette ole vielä seksiin asti päässeet, niin mies on varmasti jo muiden misujen perässä. Tinder on sellainen paikka, että sieltä halutaan pikaisia keveitä suhteita.. pitäisi aikaa kovaa kolahtaa, että joku malttaa pysähtyä juuri tämän yhden kohdalle, ja lopettaisi muiden vilkuilun.

• BEM

"Nyt voisi ajatella, että miksi en itse soita hänelle: siksi, että hän on ns. miehinen mies, ja sellaisethan tykkäävät olla aloitteellisia."

Kaikenlaisia tekosyitä ne naiset keksii.

Jos olet kuitenkin varma teoriastasi, että mies on niin miehinen, että pahastuu sinun soitostasi, niin luultavasti hän on myös sellainen alfa-uros, joka pyörittää laumaa naaraita ympärillään ja sinä olet vain yksi heistä.

Itse jättäisin tuollaiset puhelinsoitosta pahastuvat miehet omaan arvoonsa. Jatkossa hän luultavasti muodostuu hyvin omistushaluiseksi jä määräileväksi.

• Suhteellista

Eli en ole liian hätäinen... :) Lähinnä kyselin täältä ihmisiltä sitä, että miten nopeasti heidän toimivat pitkäaikaiset suhteensa ovat alun alkaen lähteneet liikkeelle. Samaten tuo viestittely sen sijaan että soittaisi on jotenkin kummallista.

En usko, että mies pahastuisi puhelinsoitosta, koska itse minulle puhelinnumeronsakin antoi, mutta mies on kuitenkin tekijä, ja jos haluaisi soittaa minulle, niin varmasti soittaisikin, miksei soittaisi? Tuskinpa hän olettaa, että minä sairaana otan häneen yhteyttä...

Kävin ihan Tinderissä katsomassa, ja mies ei ole ollut siellä aktiivinen viime aikoina. Eli jos hän pyörittelee seksimielessä muita naisia, niin hänen on täytynyt löytää ne jostakin muualta. :) Tiedän, että hän on kiireinen töiden vuoksi tällä hetkellä, mutta olisi kuitenkin kiva kuulla hänestä jotakin.

• hälytyskello

Tuota noin. Mies pitää yhteyttä vain facebookin kautta. Ei soita, ei laita viestejä. Oletko ihan varma, ettei mies ole varattu? Mulla on jotenkin sellainen käsitys, että nimenomaan tinderissä varatut usein hakevat seksiseuraa.

Ottaisin sinuna selvää miehen siviilisäädystä ennenkuin alat mihinkään hänen kanssaan. Voi hyvinkin olla, että pyörittelee sun lisäksi niin montaa naista, ettei kaikille aika riitä. Sen puolison lisäksi.

• BEM

No olen pitänyt oikeastaan kaikki naiskontaktini vain viestittelytasolla. Itse kuitenkaan en ole sitoutumassa kehenkään, joten siinä voi olla vastaus. Eli en halua suhteen kehittyvän vakavaan suuntaan.

Kyllä teidän on parempi puhua kasvotusten tämä asia pois päiväjärjestyksestä. Näissä asioissa on niin monta liikkuvaa tekijää, että olettamalla ja lyhyitä viestejä lähettelemällä ja niitä tulkitsemalla seuraa monta väärinkäsitystä.

• Suhteellista
        BEM kirjoitti:

No olen pitänyt oikeastaan kaikki naiskontaktini vain viestittelytasolla. Itse kuitenkaan en ole sitoutumassa kehenkään, joten siinä voi olla vastaus. Eli en halua suhteen kehittyvän vakavaan suuntaan.

Kyllä teidän on parempi puhua kasvotusten tämä asia pois päiväjärjestyksestä. Näissä asioissa on niin monta liikkuvaa tekijää, että olettamalla ja lyhyitä viestejä lähettelemällä ja niitä tulkitsemalla seuraa monta väärinkäsitystä.

Niin, tuo saattaa olla se syy viestittelyyn, että ei halua suhteen kehittyvän vakavaan suuntaan. Samaa mieltä olen siinä, että kannattaisi puhua kasvotusten, mutta hän ei ole nyt ollut yhteydessä kahteen päivään, vaikka facebookissa käykin, eli voi olla niin, että huomasi minun haluavan toisenlaista suhdetta kuin hän, eikä siksi ota yhteyttä, tai näki minussa joitain puolia, joista ei pitänyt. Lähtiessään kylläkin kysyi, että nähdäänkö me vielä ja että nautti seurastani, mutta se nyt ei tietenkään välttämättä merkitse mitään... sanat ovat sanoja.

• Suhteellista

Ei ole naimisissa/avoliitossa, siitä olen varma.
      Kertoi ensimmäisellä tapaamisella, että on ollut Tinderissä n. vuoden verran, ja minä olin ensimmäinen (ja viimeinen) match hänelle. Sitä oli vähän vaikeaa uskoa, koska hänellä on ihan kiva kuva siellä itsestään. Toisaalta olen lukenut jonkun miespuolisen toimittajan kirjoittaman artikkelin, jossa hän kokeili Tinderiä ja totesi, että sillä voi olla miehen itsetunnon kannalta huono vaikutus, koska matchejä ei pahemmin tule. Naisilla tilanne on varmaankin toinen.

• kokeiltuon

Nyt pikku vinkki alottajalle. Sovi hänen kanssaan, että menet hänelle kylään. Jos hänellä on koti, mikä on vain yhden miehen koti, niin ok. Ota ja soita hänelle illalla ja viikonloppuna. Nämä on ne alkeelliset keinot, millä saat hiukan selkoa kaverista. Laita puhelimeen viesti.

Olen tapaillut näitä pelaajia ja niillä on niin mielenkiintoisia selityksiä asioille, että oksat pois. On kuule tuplakännykät, ei löydy numeroita, ei ole asuntoa, kun juuri on myynyt asuntonsa, ei vastaa puhelimeen iltaisin ja viikonloppuisin, jne. Näitä kuule löytyy.

• näin kuitenkin kävi

Outoa on. Olisiko miehellä ero vanhasta liian lähellä, eikä oikein uskalla heittäytyä täysillä kanssasi? Tai ei pysty. Ero entisestä läpikäymättä.
      Itse huomasin lähtiessäni liian nopeasti eron jälkeen 'markkinoille' sen, että en kykene täysin vastaaman ihan mukavan naisen tunteisiin. Pidin häneen myös etäisyyttä. 'Turvavälin'. Ei ollut muita uusia naisia, vanha kumppani vain niin lähellä.

Itse kun siihen vanhaan ihastuin ja kohtasin, emme ole olleet irti toisistamme, kuin työn takia ja työpäivinäkin puhelimet kuumina. Ei nyt heti alkuun yhteen asumaan sännätty, mutta ei paljon muutakaan.
      Niin jalat alta vei. Molemmilta. Sitten tuli pari muuttuvaa tekijää. Vanhat liitot, ja varsinkin kumppanin lapset liikaa iholle aikuisuudesta huolimatta. Elämä on :(
      Johti riitoihin ja asumuseroon nyt ainakin. Pitkään, vuosikausia oltiin yhdessä hulluina toisiimme.
      Kemia ei minnekään kadonnut väliltämme ja olen edelleen sitä mieltä, että tuon ihmisen kaltaista en tällä planeetalla, enkä tässä elämässä enää kohtaa.

• Suhteellista

Luulenpa, että hän on ollut ainakin vuoden verran sinkkuna, ehkä pitempäänkin. Hän ei ole ollut naimisissa, eikä ole lapsia. Itseasiassa juttelimme viime kerralla siitä, minkälaisia suhteet ovat nykypäivänä. Hän puhui siitä, että kun nykyisin ei tarvitse sitoutua, vaan miettiä vaan, että haluaako tavata jonkun uudestaan vai ei, ja että ihmissuhteet ovat tilapäisempiä verrattuna aikaisempiin sukupolviin. Toki, jos ei missään vaiheessa sitoudu, niin ei sekään hyvä ole. Ymmärrän hänen pointtinsa, sillä nykyisin ihmisillä on elämänsä aikana ehkä 2-3 vakavaa suhdetta johtuen siitä, että ensinnäkin ihmiset elävät nykyisin pitempään kuin aiemmin ja siitä, että miehen ei tarvitse enää mennä naimisiin saadakseen seksiä. Silti tosiasia on se, että suurin osa ihmisistä haluaa sitoutua pitkäaikaiseen suhteeseen.

Kysyin, että haetko siis tilapäistä suhdetta, mihin mies vastasi jotenkin vaivaantuneena, että no ei hän sellaista hae, mutta että sille on syynsä, että hän on sinkku ja minä olen sinkku. Olisi kuulemma tietysti mukavaa, jos sellainen sitoutunut suhde tulisi vastaan. Kysyin, että et siis ilmeisesti tiedä, mitä haet, mihin hän vastasi myöntävästi.

Eli tuollaisen miehen kanssa, joka ei ole täysillä valmis suhteeseen, on sellaista ehkä turhaa ruveta yrittää luodakaan.

Aika pitkään teillä on jatkunut tuo rakkaus, erosta huolimatta.

• Minusta kannatta puhua enemmän ja olettaa vähemmän. Elämäntilanteet ja tuntemukset eivät oli niin yksinkertaisia. Voithan laittaa miehelle viestin, "että haluaisit kuulla hänen äänensä." Joillekin ihmisille soittaminen on vaikeaa. Itsekin seurustelen nyt naisen kanssa, joka ei osannut omien sanojensa mukaan puhua puhelimessa. Hän hoiti kaikki asiat viestein jopa läheistensä kanssa. Puhelinpelko karisi heti eka soitosta ja nykyisin häntä ei tahdo saada lopettamaan puhelua ;) Itse en taas jaksa viestitellä, koska käytettyyn aikaan nähden kommunikaatio jää aika ohueksi.

• Suhteellista

Hyvä ehdotus, kiitos! Mies on kyllä suhteellisen suulas ihminen, mutta voihan olla, että puhelimessa juttu ei niin luistakaan. Toisaalta antoi puhelinnumeronsa pitkän chattailyn ohessa, joten olisi kai toivonut minun soittavan... no jaa, vaikea näistä on sanoa. :)

• Olet liian hätäinen, kolmen tapaamisen jälkeen et voi tietää itsekään, miten pitkälle
      haluat tämän miehen kanssa edetä. Aikahan sen vasta pikkuhiljaa näyttää.

• Suhteellista

Ei voikaan tietää, mutta sen tiedän, että yhteydenpidon olisi tullut jo siirtyä puhelujen tasolle.

• Suhteellista

Mies näköjään feidasi itsensä, koska ei ole kuulunut mitään kolmeen päivään. Eipä tarvitse enää pähkäillä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      54
      2063
    2. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      146
      1935
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1580
    4. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      222
      1364
    5. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1355
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      294
      1237
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      72
      1198
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1070
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      985
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      118
      976
    Aihe