Autoliitto on lähes turha

Hyttilä

Onko autoliitosta mitään hyötyä kenellekään? Ei se ainakaan mitään ole saanut aikaiseksi viimeiseen viiteenkymmeneen vuoteen.

84

13995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 314

      Et ole tainnut jäädä tielle viikonloppuna sateessa ja pimeässä Saksassa:

    • pois kitinä

      No älä sitten maksa jäsenmaksua. Minä maksan ja saan ainakin Moottori-lehden.

      Jos oikein harmittaa niin mitäpä jos perustaisin oman autoliiton mikä saa jotain aikaiseksi jos kerran Autoliitto ei saa.

      • Itse kuuluin autoliittoon hetken...

        No auto jäi jumiin metsätille joskus Jäkärlässä 2009... No soitto autoliittoon "hätänumeroon" "kyllä me sinne hinuri saadaan lähetyttä, kustantaa noin 400-500€ ja tulee maksaa heti käteisellä tai kortilla" No annoin asian olla.

        Soitto 0100100, josta sai hinausliike Oili Jalosen numeron, siellä vastaa uninen mies, ja kerron tilanteen "joo semmonen satasen homma, ja saat laskulla jos on suomen kilvissä, lähen tulee nyt täält Runosmäestä"

        Päättyi muuten jäsenyys seuraavana päivänä...


      • lisäksi olet idioott
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Itse kuuluin autoliittoon hetken...

        No auto jäi jumiin metsätille joskus Jäkärlässä 2009... No soitto autoliittoon "hätänumeroon" "kyllä me sinne hinuri saadaan lähetyttä, kustantaa noin 400-500€ ja tulee maksaa heti käteisellä tai kortilla" No annoin asian olla.

        Soitto 0100100, josta sai hinausliike Oili Jalosen numeron, siellä vastaa uninen mies, ja kerron tilanteen "joo semmonen satasen homma, ja saat laskulla jos on suomen kilvissä, lähen tulee nyt täält Runosmäestä"

        Päättyi muuten jäsenyys seuraavana päivänä...

        Ja täälläkin palstapelle-ehdokas jauhaa skeidaa, etkö jaksanut kantaa Plasto-Volvoasi hiekkalaatikolta himaan.

        Voi voi sinua pellereppanaa.


      • jboboinpnpop
        lisäksi olet idioott kirjoitti:

        Ja täälläkin palstapelle-ehdokas jauhaa skeidaa, etkö jaksanut kantaa Plasto-Volvoasi hiekkalaatikolta himaan.

        Voi voi sinua pellereppanaa.

        Kannattaa ottaa Plasto-Volvollekin autopalveluvakuutus joka korvaa hinauksen korjaamolle... tai kotiin :P
        Plasto-Volvo hajosi hiekkalaatikolle, ei muuta kuin vakuutuksen piikkiin hinurilla Biliaan korjattavaksi :D


      • edunvalvoja kuitenki
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Itse kuuluin autoliittoon hetken...

        No auto jäi jumiin metsätille joskus Jäkärlässä 2009... No soitto autoliittoon "hätänumeroon" "kyllä me sinne hinuri saadaan lähetyttä, kustantaa noin 400-500€ ja tulee maksaa heti käteisellä tai kortilla" No annoin asian olla.

        Soitto 0100100, josta sai hinausliike Oili Jalosen numeron, siellä vastaa uninen mies, ja kerron tilanteen "joo semmonen satasen homma, ja saat laskulla jos on suomen kilvissä, lähen tulee nyt täält Runosmäestä"

        Päättyi muuten jäsenyys seuraavana päivänä...

        Kaskovakuutushan hinaukset maksaa ja uudemmissa autoissa keskeytysturva josta saa sijaisautonkin veloituksetta 1-2 päiväksi.
        Kuinkahan huonosti autoilijoiden asiat olisivatkaan jos ei Autoliittoa olisi olemassakaan?


      • RahtiSepi
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Itse kuuluin autoliittoon hetken...

        No auto jäi jumiin metsätille joskus Jäkärlässä 2009... No soitto autoliittoon "hätänumeroon" "kyllä me sinne hinuri saadaan lähetyttä, kustantaa noin 400-500€ ja tulee maksaa heti käteisellä tai kortilla" No annoin asian olla.

        Soitto 0100100, josta sai hinausliike Oili Jalosen numeron, siellä vastaa uninen mies, ja kerron tilanteen "joo semmonen satasen homma, ja saat laskulla jos on suomen kilvissä, lähen tulee nyt täält Runosmäestä"

        Päättyi muuten jäsenyys seuraavana päivänä...

        Olitko Plus-jäsen? VASTAA REHELLISESTI! :D
        Millä perustelivat palvelun maksullisuuden?


      • Debit
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Itse kuuluin autoliittoon hetken...

        No auto jäi jumiin metsätille joskus Jäkärlässä 2009... No soitto autoliittoon "hätänumeroon" "kyllä me sinne hinuri saadaan lähetyttä, kustantaa noin 400-500€ ja tulee maksaa heti käteisellä tai kortilla" No annoin asian olla.

        Soitto 0100100, josta sai hinausliike Oili Jalosen numeron, siellä vastaa uninen mies, ja kerron tilanteen "joo semmonen satasen homma, ja saat laskulla jos on suomen kilvissä, lähen tulee nyt täält Runosmäestä"

        Päättyi muuten jäsenyys seuraavana päivänä...

        Ottomatti kirjoittaa täyttä påskaa. Kun autoliitolta pyydetään hinausapua, soitetaan jäsenkortissa olevaan numeroon. Kysyvät jäsennumeron ja tarkastavat jäsenyyden. AL tilaa hinausauton ja sopii maksut. Auton kuljettaja soittaa apua tarvitsevalle ja sopii hinauksen.
        AL ja hinausyrittäjä hoitavat maksut keskenään.

        Ottomatti ei vain ole osannut. Tyhmältä nyt ei mikään onnistu ja rahatkin viedään.


      • Debit kirjoitti:

        Ottomatti kirjoittaa täyttä påskaa. Kun autoliitolta pyydetään hinausapua, soitetaan jäsenkortissa olevaan numeroon. Kysyvät jäsennumeron ja tarkastavat jäsenyyden. AL tilaa hinausauton ja sopii maksut. Auton kuljettaja soittaa apua tarvitsevalle ja sopii hinauksen.
        AL ja hinausyrittäjä hoitavat maksut keskenään.

        Ottomatti ei vain ole osannut. Tyhmältä nyt ei mikään onnistu ja rahatkin viedään.

        Asia meni kuten kerroin... Minä siis hyödyn jäsenyydestä... En mitään :)


      • RahtiSepi kirjoitti:

        Olitko Plus-jäsen? VASTAA REHELLISESTI! :D
        Millä perustelivat palvelun maksullisuuden?

        Ihan joku normaali halvin jäsenyys oli mitä puhelimitse tarjottiin joskus.

        Ja autoliiton palvelu (hinauksen välitys) oli siis maksuton, mutta se itse hinaus olisi ollut 400-500€ käteisellä


      • hahahahahaaaaaaaaaaa
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Asia meni kuten kerroin... Minä siis hyödyn jäsenyydestä... En mitään :)

        Onneksi tyhjästä kaalista kärsii koko täysidiootti.


      • Debit
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Ihan joku normaali halvin jäsenyys oli mitä puhelimitse tarjottiin joskus.

        Ja autoliiton palvelu (hinauksen välitys) oli siis maksuton, mutta se itse hinaus olisi ollut 400-500€ käteisellä

        Näin tyhmää vedätetään. Siis ostat kaiken mitä puhelimitse tarjotaan ottamatta selvää mitä maksulla saa.


      • Debit kirjoitti:

        Näin tyhmää vedätetään. Siis ostat kaiken mitä puhelimitse tarjotaan ottamatta selvää mitä maksulla saa.

        Juuri, naulan kantaan... Saihan sieltä numeron. Joskisn 0100100 on halvempi ja sen kautta löytää halvemman palvelun


      • Debit
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Asia meni kuten kerroin... Minä siis hyödyn jäsenyydestä... En mitään :)

        Minä taas sain kerralla katetta jäsenmaksulleni. Harrasteautoni sammui pikkutielle menneenä kesänä. Soitto AL:n palvelunumeroon ja homma hoitui.Hinausauto lähti 50 km:n päästä, nosti autoni lavalle ja vei kotipihalle 50 km:n päähän. Tietenkin hinuri ajoi takaisin varikollensa n 100km. Ja viikonpäivä oli sunnuntai (pyhälisät kuskille).
        Kannattaa tarkastaa jäsenyyden ehdot ja edut.

        Ennenkuin Ottomatti kirjoittaa että AL ei hinauta kotiin, vaan merkkikorjaamolle. Mutta kun kotini oli lähempänä kuin merkkikorjaamo. Ja tässä autossa ei ole tietokoneliitäntää, ei merkkikorjaamo osaa sille mitään tehdä.


      • Lue ehdot
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Itse kuuluin autoliittoon hetken...

        No auto jäi jumiin metsätille joskus Jäkärlässä 2009... No soitto autoliittoon "hätänumeroon" "kyllä me sinne hinuri saadaan lähetyttä, kustantaa noin 400-500€ ja tulee maksaa heti käteisellä tai kortilla" No annoin asian olla.

        Soitto 0100100, josta sai hinausliike Oili Jalosen numeron, siellä vastaa uninen mies, ja kerron tilanteen "joo semmonen satasen homma, ja saat laskulla jos on suomen kilvissä, lähen tulee nyt täält Runosmäestä"

        Päättyi muuten jäsenyys seuraavana päivänä...

        Autoliiton ilmainen hinauspalvelu on voimassa vain yleisillä teillä.


      • Debit kirjoitti:

        Minä taas sain kerralla katetta jäsenmaksulleni. Harrasteautoni sammui pikkutielle menneenä kesänä. Soitto AL:n palvelunumeroon ja homma hoitui.Hinausauto lähti 50 km:n päästä, nosti autoni lavalle ja vei kotipihalle 50 km:n päähän. Tietenkin hinuri ajoi takaisin varikollensa n 100km. Ja viikonpäivä oli sunnuntai (pyhälisät kuskille).
        Kannattaa tarkastaa jäsenyyden ehdot ja edut.

        Ennenkuin Ottomatti kirjoittaa että AL ei hinauta kotiin, vaan merkkikorjaamolle. Mutta kun kotini oli lähempänä kuin merkkikorjaamo. Ja tässä autossa ei ole tietokoneliitäntää, ei merkkikorjaamo osaa sille mitään tehdä.

        Oliko sulla autossa vakuutus joka kattaa hinauksen tai joku "plus jäsenyys"

        Veikkaan että oli


      • osssss
        Lue ehdot kirjoitti:

        Autoliiton ilmainen hinauspalvelu on voimassa vain yleisillä teillä.

        Sanokaa nyt mitä hyötyä siitä autoliitosta on?


      • osssss kirjoitti:

        Sanokaa nyt mitä hyötyä siitä autoliitosta on?

        Saa lehden, ja tilattua hinauspalvelun heidän kautta... Tosin säästää jonkun sata euroa hinauksessa jos tilaa sen 0100100:n kautta


      • ilmankos pää piiloss
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Juuri, naulan kantaan... Saihan sieltä numeron. Joskisn 0100100 on halvempi ja sen kautta löytää halvemman palvelun

        siis maksuton puhelinpalvelu on kallimpaa kuin 0100100?


      • no huhuu dorkapoikaa
        Debit kirjoitti:

        Minä taas sain kerralla katetta jäsenmaksulleni. Harrasteautoni sammui pikkutielle menneenä kesänä. Soitto AL:n palvelunumeroon ja homma hoitui.Hinausauto lähti 50 km:n päästä, nosti autoni lavalle ja vei kotipihalle 50 km:n päähän. Tietenkin hinuri ajoi takaisin varikollensa n 100km. Ja viikonpäivä oli sunnuntai (pyhälisät kuskille).
        Kannattaa tarkastaa jäsenyyden ehdot ja edut.

        Ennenkuin Ottomatti kirjoittaa että AL ei hinauta kotiin, vaan merkkikorjaamolle. Mutta kun kotini oli lähempänä kuin merkkikorjaamo. Ja tässä autossa ei ole tietokoneliitäntää, ei merkkikorjaamo osaa sille mitään tehdä.

        " Ja tässä autossa ei ole tietokoneliitäntää, ei merkkikorjaamo osaa sille mitään tehdä. "

        Et ole ihan terve.


      • Debit
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Oliko sulla autossa vakuutus joka kattaa hinauksen tai joku "plus jäsenyys"

        Veikkaan että oli

        Aina ei kannata ottaa halvinta. joskus vähän ylimääräistä sijoittamalla saa hyvän tuoton. Kuten jäsenyys.
        Mutta on hyvä että "hinnat alkaen" jäseniä on. Jostainhan kuluille on maksajat saatava.


      • ilmankos pää piiloss kirjoitti:

        siis maksuton puhelinpalvelu on kallimpaa kuin 0100100?

        Puhelinpalveluun soitto "vihaisen kuulonen mies: joo, kyllä me saadaan sinne auto lähetettyä, ai ei ole vakuutusta, no se maksaa 400-500€ ja pitää maksaa käteisellä tai kortilla heti"

        0100100 "Joo, täältä löytyy sellainen kuin Oili Jalonen, yhdistänkö? Uninen mies: Joo se on semmonen satasen keikka, ja onnistuu laskulla jos auto on suomen kilvillä, mä lähden täält Runosmäestä ajamaan sinne kohta"


      • Debit
        no huhuu dorkapoikaa kirjoitti:

        " Ja tässä autossa ei ole tietokoneliitäntää, ei merkkikorjaamo osaa sille mitään tehdä. "

        Et ole ihan terve.

        Kiitosta vain huolenpidosta. Terveystilanteeni on kunnossa. Ei edes flunssaa ole tänä talvena ollut.
        Kesäautoni on sen ikäinen että osa korjaamon henkilökunnasta ei ollut syntynytkään kun autoni rullasi hihnalta ulos.

        Kun autossa ei ole tietokoneliitäntää, siitä ei voi lukea vikakoodeja ja vaihtaa vialliseksi ilmoitettuja osia. Vika on selvitettävä itse.
        Valitettavasti vianhakua ei enää osata kun aina luetaan vikakoodeja. Eikä osiakaan noinvain hyllystä oteta.

        Pysähdyksen syy oli viallinen virranjakajan kansi. Silminnähden ehjä, mutta läphän se löi. Uuden kannen sain merkkikerhon kautta.


      • Debit

      • yksinkertainenlaite
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Puhelinpalveluun soitto "vihaisen kuulonen mies: joo, kyllä me saadaan sinne auto lähetettyä, ai ei ole vakuutusta, no se maksaa 400-500€ ja pitää maksaa käteisellä tai kortilla heti"

        0100100 "Joo, täältä löytyy sellainen kuin Oili Jalonen, yhdistänkö? Uninen mies: Joo se on semmonen satasen keikka, ja onnistuu laskulla jos auto on suomen kilvillä, mä lähden täält Runosmäestä ajamaan sinne kohta"

        ja tarina on suurta totuutta jokaista yksityiskohtaa myöden.


      • luulot vs tiedot
        Debit kirjoitti:

        Kiitosta vain huolenpidosta. Terveystilanteeni on kunnossa. Ei edes flunssaa ole tänä talvena ollut.
        Kesäautoni on sen ikäinen että osa korjaamon henkilökunnasta ei ollut syntynytkään kun autoni rullasi hihnalta ulos.

        Kun autossa ei ole tietokoneliitäntää, siitä ei voi lukea vikakoodeja ja vaihtaa vialliseksi ilmoitettuja osia. Vika on selvitettävä itse.
        Valitettavasti vianhakua ei enää osata kun aina luetaan vikakoodeja. Eikä osiakaan noinvain hyllystä oteta.

        Pysähdyksen syy oli viallinen virranjakajan kansi. Silminnähden ehjä, mutta läphän se löi. Uuden kannen sain merkkikerhon kautta.

        Eiköhän merkkiliikket osaa noita yksinkertaisia wanhoja korjata missä uusiakin, mutta osia saa vain kohtuu ikäisiin autoihin. Mistähän sinäkin uskosi hierot?


      • Debit
        luulot vs tiedot kirjoitti:

        Eiköhän merkkiliikket osaa noita yksinkertaisia wanhoja korjata missä uusiakin, mutta osia saa vain kohtuu ikäisiin autoihin. Mistähän sinäkin uskosi hierot?

        Voit merkkiliikkeeltä ostaa palvelun jossa vaihdetaan katkojan kärjet, säädetään kosketuskulma ja sytytys oikeaksi.
        -Mistä kärjet, mitä niillä tehdään, missä vanhat ovat? Miten ne vaihdetaan?
        -Mikä on kosketuskulma, ja miten se mitataan? Millä mittalaitteella?
        -Mitä tarkoittaa sytytyksen säätö, miten se tehdään? Tarvitaanko jotain mittaria?
        -Missä on tietokoneliitäntä?

        Korjaan kesäautoni mieluiten itse.


      • Anonyymi
        Debit kirjoitti:

        Ottomatti kirjoittaa täyttä påskaa. Kun autoliitolta pyydetään hinausapua, soitetaan jäsenkortissa olevaan numeroon. Kysyvät jäsennumeron ja tarkastavat jäsenyyden. AL tilaa hinausauton ja sopii maksut. Auton kuljettaja soittaa apua tarvitsevalle ja sopii hinauksen.
        AL ja hinausyrittäjä hoitavat maksut keskenään.

        Ottomatti ei vain ole osannut. Tyhmältä nyt ei mikään onnistu ja rahatkin viedään.

        Hyvin on toiminut AL .Kerran petti perjantaiiltana nolmostiella laturi.Ystävällinen hinurimies vei farmarin Pirkkalan TB lle.Autovuokraamon edustaja Tampereelta haki teparin pihasta,järjesti auton alle jolla kotimatka jatkui 200 km.Maanantaiiltana hai. Tebarin pihasta oman ja jätin vuokraajton sinne.Bensat ja laturin maksoin.Vuokraautolla ajoin n.550 km. Kaikki toimi vaikka olen lihava ja ruma mies!
        Jäsenyyttä olen suositellut muillekin.


      • Anonyymi
        no huhuu dorkapoikaa kirjoitti:

        " Ja tässä autossa ei ole tietokoneliitäntää, ei merkkikorjaamo osaa sille mitään tehdä. "

        Et ole ihan terve.

        Et ole ihan terve?Oletko vakuutusyhtiön lääkäri?


      • Anonyymi

        Monta vuotta ollut jäsenenä ei ainuttakaan moottorilehteä ole tullut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole ihan terve?Oletko vakuutusyhtiön lääkäri?

        pssst....

        ei se voi olla vakuutusyhtiön lääkäri. vakuutusyhtiön lääkärithän nimenoaan toteavat potilasta näkemättä potilaan terveeksi, joten vakuutus työkyvyttömyyden varalta ei korvaa mitään.


      • Anonyymi

        Niin juustiinsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pssst....

        ei se voi olla vakuutusyhtiön lääkäri. vakuutusyhtiön lääkärithän nimenoaan toteavat potilasta näkemättä potilaan terveeksi, joten vakuutus työkyvyttömyyden varalta ei korvaa mitään.

        Minäkin aluksi maksoin STTK:n jäsenmaksua vuoden-pari. Kun ei lehteä tullut, soitin liittoon:
        -Jaa ei ole tullut. Katsonpa... Joo ei löydy nimeäsi jäsenrekisteristä.
        - No onkos Pauli G:n nimeä? Sillekään ei ole tullut.
        - Jaa, se teidän rahastonhoitaja. Katsotaas... Ei löydy sitäkään nimeä jäsenrekisteristä.
        Erosin liitosta ja pysyin siitä erossa 32 vuotta, sitten jäin työeläkkeelle. Lakon, johon en osallistunut, jälkeen punaisimmat eivät tervehtineet muutamaan kuukauteen. Muut oli niinkuin ennenkin.
        Tällaisia nämä kaiken maailman "yleishyödylliset" ja muutkin liitot vain pakkaavat olemaan!


    • Olettaisin

      Organisaatio, joka voi hyvin jäsenmaksuja keräämällä.

      • 2332332

        Tottakai voi. Ihan sama juttu karavaanarien ja ammattiliitojen ym. kanssa. Jostain syystä ihmiset kuitenkin kuuluu moniin yhdistyksiin ja liittoihin. Monet jopa moottorikerhoihin autojen tai konepyörien kanssa.


      • Debit

        Suomen valtiokin toimii näin, jos et ole oivaltanut. Tosin hallinnollisen organisaation toiminnasta voi olla montaa eri mieltä


    • osssss

      Juu olin kans hetken mutta en tajunnut mitä hyötyä siitä jäsenyydestä oikein olis ollut?
      Hinauksetkin menee yleensä vakuutuksen piikkiin jne...

      • mieti edes joskus

        Se on ainut järjestö joka ajaa autoilijan etua.
        Pitäisikö pienellä jäsenmaksulla saada vielä paketti Juhla-Mokkaa ja kuukauden Seuralehteä kaupan päälle?


      • osssss
        mieti edes joskus kirjoitti:

        Se on ainut järjestö joka ajaa autoilijan etua.
        Pitäisikö pienellä jäsenmaksulla saada vielä paketti Juhla-Mokkaa ja kuukauden Seuralehteä kaupan päälle?

        Onkos ne koittanut esim. muuttaa suomen lakia niin että polttoainemaksu olis vuorokaudessa 6€


      • osssss lenkille heti
        osssss kirjoitti:

        Onkos ne koittanut esim. muuttaa suomen lakia niin että polttoainemaksu olis vuorokaudessa 6€

        Autoilijoiden etua ne siellä valvoo ja koittavat vaikutta ettei meno mene ihan osssssiksi.


    • tyhmä ei tiedä

      Aloittajalla taitaa olla luuloa enemmän kuin tietoa?

    • Turha mikä turha

      Mitä se "lähes" siinä tekee?

      Suomeen tarvittaisiin autoilijoiden etuja ajava järjestö.

      • herätkää dorkat

        Autoliittohan on ja kun kaikki siihen liittyisivät olisi sillä enemmän painoarvoa.

        Kuinka tyhmiä ihmiset oikein ovat, toivovat että joku hoitaa heidän etujaan ja tietenkin ilman mitään kuluja ja organisaatiota.


    • Seniori1

      Se on kuitenkin ainoa autoalan järjestö, jolla on mahdollisuus vaikuttaa päättäjien asenteisiin. Mikäli viesti ei siihen suuntaan mene perille ei siitä voi autoliittoa syyttää. Lisäksi se tarjoaa koulutusta, jäsen etuja yms. Hinauspalvelu on myös hyvä asia. Ei ole tullut itse koettua, mutta voin hyvin ymmärtää. Suomessa on auton asema se mikä on. Sehän on pääasiallisesti verotuksen väline. Uskon, että tästä ovat monet samaa mieltä. Uudistukset automaailmassa voivat mennä eteenpäin vasta sen jälkeen, kun on ensin tarkistettu, että veropohja ei kapene.

      • kusessa näiden kanss

        Nämä nykynuoret kun eivät ymmärrä kuinka maailma pyörii ja kuinka asioihin vaikutetaan. He kirjoittavat ja itkevät jossain keskustelupalstoillla ja luulevat että sieltä asiat ´lähtevät muuttumaan ihan ilman mitään.

        Eikö siellä koulussa opeteta enää mitään vai eikö nämä kullannuput opi mitään?
        Googlesta kun ei kaikea löydy ja kun jotain löytyy, niin pitäsi olla hieman tietoa ja sivisystä, että tietää mikä tieto on totta ja oikeaa´.


    • Tehoton AL

      Olen aloittajan kanssa täysin samoilla linjoilla. Yksi turhimmista liitoista on nimenomaan AL, koska vetovoimainen johtaja puuttuu. Sama ongelma on tosin muillakin liitoilla, mutta saihan ok-liitto sentään jotain aikaiseksi siinä energiatodistus hulluttelussa.

      • mieti joskus, kannat

        Jos sinäkin liittyisit, niin paremmin olisi vaatimuksilla painoa, mutta ethän sinä mihinkään liity, huutelet vain huoneesi nurkasta ja puristelet pallejasi.


      • Tehoton AL
        mieti joskus, kannat kirjoitti:

        Jos sinäkin liittyisit, niin paremmin olisi vaatimuksilla painoa, mutta ethän sinä mihinkään liity, huutelet vain huoneesi nurkasta ja puristelet pallejasi.

        Olin monta vuotta AL:n jäsen. Tästä ajasta mieleen jäi se, että lasku tuli ja lehti. Mitään isompaa vaikutusta mihinkään en huomannut liiton saavan aikaiseksi. Ongelma on siinä, ettei kyseisellä liitolla ole mitään poliittista veturia, jolla saattaisi oikeasti olla vaikutusmahdollisuuksia. Ei ole sellaisessa tilanteessa mitään merkitystä puristelenko pallejani vai en. Mutta enää en mene jäseneksikään.


      • osssss
        Tehoton AL kirjoitti:

        Olin monta vuotta AL:n jäsen. Tästä ajasta mieleen jäi se, että lasku tuli ja lehti. Mitään isompaa vaikutusta mihinkään en huomannut liiton saavan aikaiseksi. Ongelma on siinä, ettei kyseisellä liitolla ole mitään poliittista veturia, jolla saattaisi oikeasti olla vaikutusmahdollisuuksia. Ei ole sellaisessa tilanteessa mitään merkitystä puristelenko pallejani vai en. Mutta enää en mene jäseneksikään.

        Samat oli mietteet..


      • soooooo
        osssss kirjoitti:

        Samat oli mietteet..

        ...pallien puristelusta.


      • Seniori1
        Tehoton AL kirjoitti:

        Olin monta vuotta AL:n jäsen. Tästä ajasta mieleen jäi se, että lasku tuli ja lehti. Mitään isompaa vaikutusta mihinkään en huomannut liiton saavan aikaiseksi. Ongelma on siinä, ettei kyseisellä liitolla ole mitään poliittista veturia, jolla saattaisi oikeasti olla vaikutusmahdollisuuksia. Ei ole sellaisessa tilanteessa mitään merkitystä puristelenko pallejani vai en. Mutta enää en mene jäseneksikään.

        Tehoton AL

        "Ongelma on siinä, ettei kyseisellä liitolla ole mitään poliittista veturia, jolla saattaisi oikeasti olla vaikutusmahdollisuuksia." On osittain näin, mutta jäsenistö on kuitenkin laaja ja pakosta joitakin kytköksiä täytyy olla. Ei se mikään vahva järjestö ole, siinä olen samaa mieltä. Ennen kuin poliitikot saa mukaan täytyy olla jotakin sellaista, josta heille ja siis puolueelle, jota he edustavat jonkinlaista hyötyä. Itse olen jäsen ja aion toistaiseksi olla.


    • Raulitapani

      Saako invalidiliittymisellä plus palvelut 30e siis ilmainen hinaus

    • Auto.sillä.kulkee.kaikki

      Autoliitto on yhtä hampaaton kuin ammattiliitot, autoilijoiden ja duunareiden sana ei kuulu, eikä sitä edes haluta kuullakaan tässä yhteiskunnassa ja jos kuullaankin niin se ei paina mitään.

      Järjestetäänkö autoilu-yleislakko jolloin jätetään yksityisautot seisomaan, poistetaan ne liikennekäytöstä jolloin verot ja muut maksut lakkaavat juoksemasta ja mennään joukolla ruuhkauttamaan joukkoliikenne ja myöhästytään ihan reippaasti töistä, katsotaan miten sekaisin saadaan tämä yhteiskunta ilman autoja vaikka viikossa. Eipä kerkeä isä tai äiti hakemaan lapsiaankaan hoidosta kun 100km työmatka pitää taittaa pyörällä tai bussilla sopivia vuoroja odotellen, bussia vaihtaen kesken matkan, jne. Varakkaimmat tietysti jonkinaikaa saattavat taksilla pystyä kulkemaan.
      Kauankohan työnantajatkaan katsoisivat tätä menoa... porukka aina myöhässä töistä ja uupuneita rasittavasta työmatkasta, myötäänsä vatsataudissa kun maidot happanee kylmäketjun katketessa ostoksia kotiin kantaessa bussimatkan aikana jne.

      Autolle pitäisi järjestää kunnianpalautus kun kaikenmaailman viherhihhulit ovat jo aiheuttaneet niin paljon vahinkoa yleiselle mielipiteelle.

    • täysinturhaa

      Mitähän etuja liitto ajanut ? jos autoilun maksuja nostetaan voi joku puhua että voi voi mutta mitään kongreettista ei tapahdu jos autolijoiden etuja oikeestti ajettais pitäisivät meteliä tukkis teitä nyrkkiä eduskunnan pöytään yms noh hyväosaisten kerho jota urpot jäsenmaksuillaan pitää yllä.

      • Anonyymi

        Kuinka kallista autoilu olisikaan jos ei olisi mitään järjestöä puhumassa autoilijoitten puolesta?
        Täytyy olla melko Urpo jos ei tuota tajua!


    • Yllättävän moni asia on turha.

    • Anonyymi

      Jos autoliitto kävisi edes autofirmoja vastaan autoilijoiden puolesta kuten Saksassa niin heillä olisi jokin merkitys.

    • Anonyymi

      Täysin turha liitto. Ne vermeetkin, mitä se myy muka "jäsenetuhintaan", saa halvemmalla muualta. Kokemusta nimittäin on. Ilmaisia lounaita ei siis ole edelleenkään.

      • Anonyymi

        Mulla loppui bensa 36 vuotta sitten yllättäen pimeällä porvoon moottoritiellä.

        Autoliiton auto pysähtyi ja myi bensaa KALLIILLA mulle. Jos bensa hinta olis silloin 1,20 mk / litra niin rahastivat 2,00 mk / litra.

        Kyllä otti 18v nuorta miestä päähän.

        Jos totta puhutaan niin kiitos vaan sille autoliiton autopartiolle kun pelastivat. Sitä on aika sekaisin tuossa iässä eikä tajua asioista oikein mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla loppui bensa 36 vuotta sitten yllättäen pimeällä porvoon moottoritiellä.

        Autoliiton auto pysähtyi ja myi bensaa KALLIILLA mulle. Jos bensa hinta olis silloin 1,20 mk / litra niin rahastivat 2,00 mk / litra.

        Kyllä otti 18v nuorta miestä päähän.

        Jos totta puhutaan niin kiitos vaan sille autoliiton autopartiolle kun pelastivat. Sitä on aika sekaisin tuossa iässä eikä tajua asioista oikein mitään.

        Olisko kannattanut itse huolehtia siitä, että tankissa on bensaa, ennen kuin lähtee lliikenteeseen?! Olette te teinit vielä niin vahdittavia että!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko kannattanut itse huolehtia siitä, että tankissa on bensaa, ennen kuin lähtee lliikenteeseen?! Olette te teinit vielä niin vahdittavia että!

        Juu, tottakai olisi pitänyt.

        Olin ostanut auton Helsingistä tuntia tai kahta aiemmin ja bensamittari näytti puolta tankkia.

        Siinä vaiheessa kun bensa loppui, näytti mittari enää varttitankkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla loppui bensa 36 vuotta sitten yllättäen pimeällä porvoon moottoritiellä.

        Autoliiton auto pysähtyi ja myi bensaa KALLIILLA mulle. Jos bensa hinta olis silloin 1,20 mk / litra niin rahastivat 2,00 mk / litra.

        Kyllä otti 18v nuorta miestä päähän.

        Jos totta puhutaan niin kiitos vaan sille autoliiton autopartiolle kun pelastivat. Sitä on aika sekaisin tuossa iässä eikä tajua asioista oikein mitään.

        Tätä nykyä sitä bensaa ei myydä paikan päällä. Ei ole saanut kai koskaan myydäkään. Vaan asiakas otetaan mukaan ja haetaan se bensa niin että hän saa sen itse maksaa. Partiolla on mukana tarvittavat kanisterit jne. Toki sitten voi olla jumalan selän taakse sovittavissa muutakin.


    • Anonyymi

      Vaihdoin Autoliiton MOOTTORI-lehteen, kun alkoi ne VAGniikan maailman jutut käymään hermoon ja valitsivat vielä Euroopan kylmimmän auton vuoden talviautoksi !
      Moottorilehdessä on laaja-alaisesti vain asiaa eikä ne juokse rakkikoirien tapaan mainostajien talutusnuorassa.

    • Anonyymi

      No ompas pakko laittaa pelkkää hyvää! Poika puksutteli m-autolla 3 vuotta ja jos en väärin muista niin 4 kertaa hinuri poimi kyytiin ja noin 7:n vuoden jäsenyys aikana apua on saatu myös h-autoille useita kertoja.Toki joutuuhan siinä erotusta maksaan jos ”oma korjaamo” on kauempana kun lähin marmoripaja,tänäpäivänäkin maksan jäsenyyttä koska en niillä uusilla takuu-autoilla aja👌🏼

    • Anonyymi

      Kerran loppui akusta virta eikä auto käynnistynyt oltiin levähdyspaikalla ja sunnuntai soitto AL ja hinuri tuli antaan virtaa.Toisen kerran auto ei käynnistynyt parkkihallista,viallinen diesel suodatin soitto ja kaveri tuli ja korjasi vuodon auto käyntiin ja menoksi.Seuraava auton viallinen polttoainemittari teki temput ja matka seis,luultiin että automaattivaihteisto hajosi kun alkoi nykiä ja kärytä painetaan apin nappia ja apu paikalle.Hinuri kuski totesi että luultavasti polttoaine loppu,auto hinurin lavalle ja huoltsikalle tankki täyteen ja matka jatkui.Vaimolle kävi niin että oli lähdössä terveyskeskuksesta kun autoon virrat laittaessa alkoi bensiini roiskua takaa tankin läheltä,soitto ja hinuri paikalle kysyi vaan että minne viedään kerroin korjaamon ja auto sinne oli polttoaine putken muovinen liitin hajonnut.Kertaakaan en ole joutunut maksamaan avusta mitään,jokainen hinaus virran anto ja korjaus on ollut ilmainen jos osia tarvii niin ne maksaa mutta ei ole tarvinnut

    • Anonyymi

      Hyvin huonosti kyllä puolustaa autoilijoita. Silloin tällöin esittävät perusteita autoilun veronkorotuksia vastaan mutta Autoliitolla ei mitään suurta vaikutusvaltaa. Autoilija voi vaikuttaa paljon tehokkaammin äänestämällä PS eduskuntavaaleissa, ainoa puolue joka vastustaa autoilun veronkorotuksia.

      Mitäs äänestätte muita puolueita jos ette tahdo autoilun veronkorotuksia, voitte syyttää vain itseänne.

    • Anonyymi

      Sanoisin että AL on täysin turha.

      • Anonyymi

        Sen päättää jäsenmaksun maksajat, et sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen päättää jäsenmaksun maksajat, et sinä.

        Minä ainakin voin päättää, että en maksa jäsenmaksua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin voin päättää, että en maksa jäsenmaksua.

        Aivan sama asia vaikkapa ammattijäsenliittojen kanssa tai urheiluseuran.

        Minustakin moni urheiluseura on surkea mutta ei ne minua haittaa niin että alkaisi asiaa parkua palstalla.


    • Anonyymi

      Avio tai autoliitto kummatkin täysin turhia liittoja.

      • Anonyymi

        Se on sinun mielipiteesi mutta vain mielipiteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sinun mielipiteesi mutta vain mielipiteesi.

        Myös minun.🤣🤣


    • Anonyymi

      Uusimmassa Moottori-lehdessä oli pitkä artikkeli siitä mitä Autoliitto tekee autoilijoiden hyväksi ja joka usein jää näkymättömäksi tavalliselle tallaajalle. Kannattaa lukea ennen kuin arvostelee.

      Jäsenmäärä edelleen tärkein asia miten voivat uskottavasti vaikuttaa. Jos vain joku 5-10% autoilijoista jäseniä, ei liitto ole kovin uskottava. Eli jos et ole jäsen, olet itse yksi syy miksi Autoliitolla ei ole niin paljon vaikutusvaltaa kuin voisi olla.

    • Anonyymi

      Kukas se kissan hännän nostaa,jos ei kissa itse.

    • Anonyymi

      Autoliitolle ruusuja kaikki sujui hienosti viime perjantaina. Olin aamuvarhain ajamassa Helsinkiin. Ajoneuvo päätti lopettaa yhteistyön vähän jälkeen Mäntsälän. No hetken mietin että mitäs nyt? Lompakossa Autoliiton plus kortti pelasti tilanteen. Alle tunnissa kaikki hoitui. Voin suositella.

    • Anonyymi

      Turha aa. Atoissa on 20 eri veroa,maksua ym. Autoverot
      Alv,t
      Käyttö
      Käyttövoima
      Vakuutus
      Vak.maks,verot
      Trafi vero maksut
      Tulli
      Rekisteröinti
      Kats.
      Museo tark.,Kats.
      Sitä,tätä
      Ajokorttin uusim. Hölmölää
      Laitosten touhuja
      Poliitikot kaikki NS. Piättännä
      Ym.ym.
      Sitä niitä käytetään kameroilla kakarat

    • Anonyymi

      On autoilijoiden ja poliitikkojen välissä Jarruttaa kaikkea

    • Anonyymi

      Siitä sitten vaan ajamaan autoilijoiden etuja. Kuka on vapaaehtoinen?

      Autoliitto on yhdistys johon kuuluminen on vapaaehtoista.

    • Anonyymi

      Jos omistaa useamman ajoneuvon, esim auto ja moottoripyörä, niin kyllä plus-jäsenyyden tiepalvelu tulee halvemmaksi kuin erikseen vakuutuksen kautta maksaa molemmille tiepalvelusta. Vakuutuksissa usein tiukat ikärajatkin tiepalvelulle, ainakin osakaskossa. Autoliitolla ei ikärajaa.

      Saahan siinä lehdenkin 10 kertaa vuodessa ja alennusta esim K1 katsastuksessa, juuri sain katsastuksen 8e halvemmalla.

      Vaikka poliittiset vaikuttamismahdollisuudet pienehköt, niin kyllä ne kannanotot välillä nousee ihan otsikkoihin eikä politikot voi olla huomioimatta. Ja jotta kannanotoilla olisi painoarvoa, vaatii tietysti että jäseniäkin löytyy.

      Ihan mieleläni olen maksanut plus jäsenyydestä tiepalvelun, lehde, katsastusalennusten ja siitä että ainakin yksi taho lisää puolustmassa autoilijoita politiikassakin.

    • Anonyymi

      Oltiin tila-autolla lomareissulla ja auto stoppasi kuopiossa, soitto autoliittoon, kuulemma ei saanut 7 paikkasta autoa tilalle, mutta saatiin koko porukalle paikalliseen hotelliin majoitus 2 vrk että saatiin järjestettyä kyydit kaikille ,ja tavaroille myös Helsinkiin. Kiitos autoliiton.

    • Anonyymi

      Ei mitenkään "lähes"!

    • Anonyymi

      Kyllä autoliitosta on hyötyä ja apua.
      Kerran muutama vuosi sitten auto ei inahtanutkaan kun tulin kaupasta pois ja olin lähdössä kotiin. Sitten hetken päästä muistin että olen autoliiton jäsen. Soitto numeroon jonka oli tallentanut puhelimeen ja korttikin oli korttien joukossa josta löytyi jäsennumerot ja tarvittavat tiedot. Apu tuli paikalle aika nopeasti olimmehan kuitenkin asutuskeskuksien lähellä ja isompi kaupunkikin oli lähellä. Eikä mikään maksanut mitään vaikka olikin vain virran antaminen kun wepasto oli tyhjentänyt akun kun en ollut ajanut riittävästi siihen nähden mitä olin sitä käyttänyt. Mutta jos olisin tilannut saman palvelun maksullisena jostain niin varmasti en oli 20 enkä edes 50 € selvinnyt.

    • Anonyymi

      Autoliiton kalliimpi jäsenyys on siis sinun henkilökohtainen matkan jatkumisen tae. Jos istut vaikka takapenkillä kun auto prakaa niin homma hoidetaan tavalla tai toisella niin että seurue jatkaa matkaa. Vaikka auto olisi kenen. Tätä ei tee se sinun kaskosi jos matkaat kaverin autossa. Sen lisäksi kaikki muut palvelut ja edut, jos niitä käyttää. Jos ei käytä eikä koskaan käy mitään niin sittenhän siitä ei hyödy. Itse olen jo jäsenyyden saanut maksettua useiksi vuosiksi kun olen jäänyt itse tienpäälle ja kyytiläisenä myös. Oli muuten kaveri tyytyväinen kun autonsa mettätieltä sai korjaamolle ilmaiseksi, pyysi lähtemään reissuille aina mukaan :D

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2022
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      146
      1475
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      126
      997
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      111
      976
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      812
    Aihe