Ajattele

ajattele

Ajattele vanhempia, joiden lapset käyvät nälkäisinä nukkumaan, ajattele vanhempia,
joiden lapset kaapivat kulhonpohjia nälissään, ajattele vanhempia jotka tekevät lisää
lapsia, vaikka edellisillekkään ei riitä ruokaa. Ajattele.

46

57

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Think.

      Niinpä ne ei Ajattele!!

    • Wayne

      Ajattele niitä jotka ottavat veneeseensä niin paljon hätää kärsiviä että se vene ja ne auttajat hukkuvat myös. AJATTELE! (Vene on sitten Suomen valtio)

    • Pogdomi

      Afrikkahan on ollut maailman viljaaitta, nytten paikalliset ei saa edes poimittua banaania puusta ilman kehitysapua. Hyvä Mugabe ja kumppanit, anc toi taoudellisen yltäkylläisyyden Etelä-afrikkaan, siinä pari esimerkkiä. Kun on saamaton vätystelijä ja tottunut siihen että kaikki tuodaan eteen niin ei voi mitää sillä silloin tulee nälkä.

    • Halla-ahon_äänestäjä

      Sen kun ajattelet ja kysy samalla miksi ovat lisääntyneet kun eivät pysty lapsiaan elättämään eli kausaliteetti puuttuu niin Kreikalta kuin kehitysmaista yleensä, ei ymmärretä syyn ja seurauksen yhteyttä

      SUOMALAISTEN ON PIDETTÄVÄ HUOLTA OMISTAAN, SELVÄ JUTTU ETTÄ AFRIKASSA SYNTYVYYS ON KORKEA JA SIELTÄ TUNKEE MUSLIMIA EUROOPPAAN TÄMÄN VUOSISADAN AIKANA MONTA SATAA MILJOONAA

      LOKAKUUSSA 2014 EUROOPPAAN TULI 165 000 LAITONTA YK:N MUKAAN
      http://www.unhcr.org/542c07e39.html

      JA JOS KERROMME TÄMÄN VAIKKA LUVULLA 600 (50 VUOTTA) SAAMME SATA MILJOONAA LAITONTA TULIJAA 50 VUODESSA JA KIINTIÖPAKOLAISET PÄÄLLE

      MUISTATTEKO ERINOMAISEN OHJELMAN TV1 Someron hoivakoti Tervaskannosta
      Perussuomalaiset tästä aiheesta eduskunnan kansalaisinfossa 4.3.


      "Pahinta pelkuruutta on se, että tietää mikä on oikein, eikä tee sitä" Pirkko Ruohonen-Lerner
      http://pirkon.info/blogi/

      Eduskunta torstaina 26.2.2015 klo 15.30 – 18.30
      Eduskunnan kansalaisinfossa ke 4.3. klo 16.30 – 19.00 (Arkadiankatu 3)
      Eduskunta torstaina 12.3.2015 klo 15.15 – 18.30

      Uudistuva vanhustyö hoivakodeissa

      Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan vanhustenhoidosta! Eduskunnan kansalaisinfossa ke 4.3. klo 16.30 – 19.00 (Arkadiankatu 3)
      Aiheina iäkkäiden masennustilojen ehkäisy ja hoito, lääkitysturvallisuus ja uudistuva vanhustyö hoivakodeissa – esimerkkinä hoivakoti kuntoon –projektin Tervaskanto. Asiantuntijoina emeritaprofessori Sirkka-Liisa Kivelä, kliinisen farmasian professori Marja Airaksinen ja geriatrian professori Jaakko Valvanne.

      Ohjelma:

      Klo 16:30 Kahvit
      Klo 17:00 Tilaisuuden avaus kansanedustaja Pirkko Ruohonen-Lerner
      Klo 17:05 Iäkkäiden masennustilojen ehkäisy ja hoito emeritaprofessori Sirkka-Liisa Kivelä, yleislääketiede, Turun yliopisto
      Klo 17:20 Lääkitysturvallisuus iäkkäiden potilaiden hoidossa professori Marja Airaksinen, kliininen farmasia, Helsingin yliopisto
      Klo 17:35 Hoivakoti kuntoon – kokemuksia Someron hoivakoti Tervaskannosta professori Jaakko Valvanne, geriatria, Tampereen yliopisto
      Klo 17:50 Kysymyksiä ja keskustelua

      Klo 18:55 Loppusanat Pirkko Ruohonen-Lerner, kansanedustaja Klo 19:00 Tilaisuus päättyy


      Tervetuloa Eduskuntaan vieraakseni torstaina 26.2.2015 klo 15.30 – 18.30.
      Ohjelma: turvatarkastukset klo 15.30, minkä jälkeen suullisen kyselytunnin seuraaminen klo 16 – 17, opastettu kierros eduskunnassa klo 17- 17.30, keskusteluja kanssani klo 17.30 – 18.30. Kahvitarjoilu. Lämpimästi tervetuloa!

      Pirkko Ruohonen-Lerner, kansanedustaja

      Tervetuloa Eduskuntaan vieraakseni torstaina 12.3.2015 klo 15.15 – 18.30 seuraamaan istuntokauden 2011 – 2015 viimeistä suullista kyselytuntia.
      Ohjelma: turvatarkastukset klo 15.15-15.30, minkä jälkeen suullisen kyselytunnin seuraaminen klo 16 – 17, opastettu kierros eduskunnassa klo 17- 17.30, keskusteluja kanssani klo 17.30 – 18.30. Kahvitarjoilu. Lämpimästi tervetuloa!

      Pirkko Ruohonen-Lerner, kansanedustaja

      • ähvätti

        Wikipedian luotettavuudesta niin tiedä, mutta sen mukaan tulijoita ei ole satoja miljoonia, vaan miljardeja! Tuskin pystyvät ruokkimaan kasvavan väestönsä, joten lähtevät siihen suuntaan, jossa ruokaa vielä on. Raamatullinen vitsaus tuo lienee. Mieleen tulee heinäsirkkaparvi, joka syötyään yhden paikan, lähtee seuraavaan. En itse ole tuota näkemässä, mutta lapsenlapsilla saattaa tehdä tiukkaa ja joutunevat taistelemaan elintilasta muualta tulleiden kanssa. Ehkäisy olisi keino, mutta eivät suostu käyttämään, joten jäljelle jää.. ottaa avosylin vastaan!

        Lähde: Wikipedia-maailman väkiluku


    • SeAvarakatseinen

      Ajatuksiin ei mahdu 200.000 ihmisensukuista keeneriä! (eikä niiden pentujaan)
      Ei Sinulla eikä minulla!

      On muutkin ajateltavaa!

      Voisiko ajatella, että NE lakkaisiavat lisääntymästä, ja voisiko Suomessa tehdä sen eteen jotain, etteivät NE tulisi tänne? Ajattele sitä!

      Tai oikeastaan Sinun ei tarvitse ajatella! (sehän rasittaa) Joku on ajatellut puolestasi ja yrittää havainnollistaa asian Sinullekin.

      https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE
      P.S. Jeesuskin puhui vertauksin; mutta pösilöt eivät ymmärrä eivätkä ajattele sittenkään.

    • ajattelenhan_minä

      mutta mitä ajattelevat ne vanhemmat, jotka ovat kykenemättömiä auttamaan itseään mutta lapsia kyllä tekevät

      • nosanonyt

        Sinä tiedät itse kyllä siihen vastauksen.


    • Sairaitaovat

      Miksi vanhemmat eivät itse ota vastuuta lapsistaan ,silloin kun tekevät heitä,vai ovatko
      he älyvapaita eläimiä jotka tuottavat vaan tekemisen ilosta jälkeläisiä,vaatien muiden vastaamaan
      heidän teoistaan.

      • niinsemenee123

        hetken hurmio on loppuelämän turmio


    • afrikanihmeet

      Taitaa se afrikkalaisten auttaminen olla vain näennäistä ja oikeasti rahat imetään muihin tarkoituksiin.

    • avustuksiin_kyllästynyt

      Ajattelen joo. Miksi tekevät lapsia isoja laumoja jos eivät pysty yhtäkään elättämään. Samaa touhua jatkavat tänne tulleetkin afrikkalaiset. No, täällähän heistä huolehditaan paremmin kuin oman maan kansalaisista. Kehitysavuksi hyväksyn ainoastaan kondoomit ja opastajan afrikkaan paikanpäälle että tietävät kuinka niitä käytetään.

    • vanhahyväntekijä

      Ajattele! jos tekisimme orjia heistä,saisivat ruokaa ja katon pään päälle,ehkä he myös oppisivat että työtä tekemällä saa ruokaa.
      Ainakin koira oppii tekeen temppuja kun antaa makupalan.

      • dewsfrgthyjukuhgfde

        Tulevathan he jo orjalaivoilla välimeren yli.


    • joooooooh

      Ajattelen ja siksi koko ajan naurattaa!

    • Noh minusta tuntuu että köyhänä ja kotonani on sama meininki mutta ruuatta ei olla. Ruoka vaan puolittuu.

      • PyIIySmile

        No sinähän oletkin vain tyhmä ja laiska.


      • PyIIySmile kirjoitti:

        No sinähän oletkin vain tyhmä ja laiska.

        Olipa perustelematon vastaus joka kertoo huonosta käytöksestä ja kertoo älykkyyden kehityksen tasosta.

        Vastasin ihan sen vuoksi noin koska noita päiviä tulee olemaan kun raha tilanne menee tiukaksi. Nälkää ei kukaan valita muuta kuin minä kun nälkä iskee imetyksen myötä joka pistää pahalle ololle.

        Olen väsynyt jatkuvan stressin myötä uupunut mutta pyrimme eteenpäin. Joskus joutuu lainaa rahaa mutta se on sitten seuraavasta tulosta pois. Eli velaksi eläminen ei ole kannattavaa. Ja ei ole tyhmyyttä kun hoidan lapseni jokaisen oman tarpeensa mukaan ja pidän huolta, kuria pidän. Ukkolla on kirjoitukset.


        Kyllä tässä järki kasvaa kun pakotetaan elää pienellä rahalla


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Olipa perustelematon vastaus joka kertoo huonosta käytöksestä ja kertoo älykkyyden kehityksen tasosta.

        Vastasin ihan sen vuoksi noin koska noita päiviä tulee olemaan kun raha tilanne menee tiukaksi. Nälkää ei kukaan valita muuta kuin minä kun nälkä iskee imetyksen myötä joka pistää pahalle ololle.

        Olen väsynyt jatkuvan stressin myötä uupunut mutta pyrimme eteenpäin. Joskus joutuu lainaa rahaa mutta se on sitten seuraavasta tulosta pois. Eli velaksi eläminen ei ole kannattavaa. Ja ei ole tyhmyyttä kun hoidan lapseni jokaisen oman tarpeensa mukaan ja pidän huolta, kuria pidän. Ukkolla on kirjoitukset.


        Kyllä tässä järki kasvaa kun pakotetaan elää pienellä rahalla

        Moi, omaa talouttaan voi yrittää tervehdyttää monin tavoin. Pienistä rahavirroista saa aikaa isomman puron. Asioita kannattaa kilpailuttaa (sähkösopimus, pankkiasiat, vakuutukset yms. yms.). Turhia vakuutuksia ei kannata ottaa eikä maksaa. Sitten kannatta tarkistaa onko mahdollisuus saada jotain tukia, jota ei ole ymmärtänyt hakea.
        .
        Minä tunnen ainakin yhden pienituloisen perheen, jonka rahankäyttö tyhmiin asioihin (mm. isot käyttörahat lapsille) on ihan posketonta. Sitten hekin joutuvat katsomaan mitä jääkaapista löytyy loppukuusta.
        .
        Kaikkea hyvää sinulle.


      • pundit kirjoitti:

        Moi, omaa talouttaan voi yrittää tervehdyttää monin tavoin. Pienistä rahavirroista saa aikaa isomman puron. Asioita kannattaa kilpailuttaa (sähkösopimus, pankkiasiat, vakuutukset yms. yms.). Turhia vakuutuksia ei kannata ottaa eikä maksaa. Sitten kannatta tarkistaa onko mahdollisuus saada jotain tukia, jota ei ole ymmärtänyt hakea.
        .
        Minä tunnen ainakin yhden pienituloisen perheen, jonka rahankäyttö tyhmiin asioihin (mm. isot käyttörahat lapsille) on ihan posketonta. Sitten hekin joutuvat katsomaan mitä jääkaapista löytyy loppukuusta.
        .
        Kaikkea hyvää sinulle.

        Toimeentulo kattaa loppu rahan mutta suuret lääkekulut ilkeitä. Meillä ollaan jatkuvasti sairastettu joten saimme melkein vuokran verran sosusta takaisin perusosia meinattii maksaa kahteen kertaan vuokra kaikki kuitenkin oli lääkemenoja, lääkärimenoja ja sähkölasku onneksemme luovutin äidinmaitoa.
        Mutta ei tässä varaa ole lapsia kehittää harrastuksilla vaikka taitoa olisi, pienet lapset ja perussairauksia neljällä jatkuvat seurannat. Leikkaus kuukauden päästä 5kk vauvalla (joka on täysimetyksellä)
        Auton pitäminen kallista ja vakuutukset..

        Noh kyllä tämä tästä mies menee kohta yliopistoon ja aikoo tähdätä kolminkertaiseen palkkaan nykytilaan nähden, että päästää köyhyydestä. Ensin pitää ottaa velkaa kun pakotetaan opikelutuki ja velka ottamaan jolla ensin elää ja loput toimeentulosta, Eli sellaista täältä tänään.

        Nyt olen löytänyt hyvin vaatteita kirpparilta ja vuosi sitten ostanut haalarit. Kierrätys ihmisten kanssa ei ole toiminut kun myynyt minun antavat vaatetus vaikka erikseen sovittu että sä takaisin seuraavalle tytölle tai pojalle. Aatellaan vissiin ettei se ole vaatteista kiinni mutta en todellakaan pue lapsieni jätesäkkiin kyllä se pitää miellyttää silmää ja olla ajan mukaista, olemme kuitenkin Suomessa.

        Otetaan huomioon että kaverithan kiusaa ja lapsien eriarvoisuus loistaa kympillä silloin.kyllähän tämä eriarvoisuus näkyy myös harrastuksissa. Lapsi kun hajottaa jotain vain sen vuoksi, ettei ole vielä kehittynyt joutuu myymään että pystyy maksamaan takaisin.
        Onneksi meillä oli kotivakuutus kun tuli 500 euron lasku ikkunoista kun poikaani yllytettiin heittää ja kiristettiin heittämään
        -jos et heitä.menen kertomaan, että heittelee kiviä.
        Jos aikuinenkaan osaa suhtautua kiristykseen,miten 8v lapsi.?

        Kyllä me pärjätään mutta tressaavaa se on. Ärsytti aloitus kuin Kreikkaan avustukset kuin myös vääriin kohteisiin avustukset.
        Jos minua oltaisiin avustettu koulutuksessa etenisin itsekin nyt käy niin että lamassa kehitys jämähtää. Hauskinta oli että tuttava sai rinnat toimeentulon kautta koska olinkin pienet tisut. Vedottiin kehitykseen olen onnellinen että hän tisut sai mutta jotain tärkeää unohdetaan erityisopetusta lapsen vanhemman kouluttautuminen ja kuntouttamiseen, että saisi töitä(haluavalleen alalle jota on mukava tehdä)

        Ei tässä kuin elätet


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Toimeentulo kattaa loppu rahan mutta suuret lääkekulut ilkeitä. Meillä ollaan jatkuvasti sairastettu joten saimme melkein vuokran verran sosusta takaisin perusosia meinattii maksaa kahteen kertaan vuokra kaikki kuitenkin oli lääkemenoja, lääkärimenoja ja sähkölasku onneksemme luovutin äidinmaitoa.
        Mutta ei tässä varaa ole lapsia kehittää harrastuksilla vaikka taitoa olisi, pienet lapset ja perussairauksia neljällä jatkuvat seurannat. Leikkaus kuukauden päästä 5kk vauvalla (joka on täysimetyksellä)
        Auton pitäminen kallista ja vakuutukset..

        Noh kyllä tämä tästä mies menee kohta yliopistoon ja aikoo tähdätä kolminkertaiseen palkkaan nykytilaan nähden, että päästää köyhyydestä. Ensin pitää ottaa velkaa kun pakotetaan opikelutuki ja velka ottamaan jolla ensin elää ja loput toimeentulosta, Eli sellaista täältä tänään.

        Nyt olen löytänyt hyvin vaatteita kirpparilta ja vuosi sitten ostanut haalarit. Kierrätys ihmisten kanssa ei ole toiminut kun myynyt minun antavat vaatetus vaikka erikseen sovittu että sä takaisin seuraavalle tytölle tai pojalle. Aatellaan vissiin ettei se ole vaatteista kiinni mutta en todellakaan pue lapsieni jätesäkkiin kyllä se pitää miellyttää silmää ja olla ajan mukaista, olemme kuitenkin Suomessa.

        Otetaan huomioon että kaverithan kiusaa ja lapsien eriarvoisuus loistaa kympillä silloin.kyllähän tämä eriarvoisuus näkyy myös harrastuksissa. Lapsi kun hajottaa jotain vain sen vuoksi, ettei ole vielä kehittynyt joutuu myymään että pystyy maksamaan takaisin.
        Onneksi meillä oli kotivakuutus kun tuli 500 euron lasku ikkunoista kun poikaani yllytettiin heittää ja kiristettiin heittämään
        -jos et heitä.menen kertomaan, että heittelee kiviä.
        Jos aikuinenkaan osaa suhtautua kiristykseen,miten 8v lapsi.?

        Kyllä me pärjätään mutta tressaavaa se on. Ärsytti aloitus kuin Kreikkaan avustukset kuin myös vääriin kohteisiin avustukset.
        Jos minua oltaisiin avustettu koulutuksessa etenisin itsekin nyt käy niin että lamassa kehitys jämähtää. Hauskinta oli että tuttava sai rinnat toimeentulon kautta koska olinkin pienet tisut. Vedottiin kehitykseen olen onnellinen että hän tisut sai mutta jotain tärkeää unohdetaan erityisopetusta lapsen vanhemman kouluttautuminen ja kuntouttamiseen, että saisi töitä(haluavalleen alalle jota on mukava tehdä)

        Ei tässä kuin elätet

        Olen lamassa elävä syrjäynyt ja väliin putoava oleva lapsi ollut ja josta on seurannut masennus. lapset sai minuun elämän valon ja lopulta taas väliin putoava laman kärsivä syrjäytynyt aikuinen.joten noidan kehä on valmis pyörimään ympyrää.


      • Huonoajankohta
        moraalinvartija kirjoitti:

        Toimeentulo kattaa loppu rahan mutta suuret lääkekulut ilkeitä. Meillä ollaan jatkuvasti sairastettu joten saimme melkein vuokran verran sosusta takaisin perusosia meinattii maksaa kahteen kertaan vuokra kaikki kuitenkin oli lääkemenoja, lääkärimenoja ja sähkölasku onneksemme luovutin äidinmaitoa.
        Mutta ei tässä varaa ole lapsia kehittää harrastuksilla vaikka taitoa olisi, pienet lapset ja perussairauksia neljällä jatkuvat seurannat. Leikkaus kuukauden päästä 5kk vauvalla (joka on täysimetyksellä)
        Auton pitäminen kallista ja vakuutukset..

        Noh kyllä tämä tästä mies menee kohta yliopistoon ja aikoo tähdätä kolminkertaiseen palkkaan nykytilaan nähden, että päästää köyhyydestä. Ensin pitää ottaa velkaa kun pakotetaan opikelutuki ja velka ottamaan jolla ensin elää ja loput toimeentulosta, Eli sellaista täältä tänään.

        Nyt olen löytänyt hyvin vaatteita kirpparilta ja vuosi sitten ostanut haalarit. Kierrätys ihmisten kanssa ei ole toiminut kun myynyt minun antavat vaatetus vaikka erikseen sovittu että sä takaisin seuraavalle tytölle tai pojalle. Aatellaan vissiin ettei se ole vaatteista kiinni mutta en todellakaan pue lapsieni jätesäkkiin kyllä se pitää miellyttää silmää ja olla ajan mukaista, olemme kuitenkin Suomessa.

        Otetaan huomioon että kaverithan kiusaa ja lapsien eriarvoisuus loistaa kympillä silloin.kyllähän tämä eriarvoisuus näkyy myös harrastuksissa. Lapsi kun hajottaa jotain vain sen vuoksi, ettei ole vielä kehittynyt joutuu myymään että pystyy maksamaan takaisin.
        Onneksi meillä oli kotivakuutus kun tuli 500 euron lasku ikkunoista kun poikaani yllytettiin heittää ja kiristettiin heittämään
        -jos et heitä.menen kertomaan, että heittelee kiviä.
        Jos aikuinenkaan osaa suhtautua kiristykseen,miten 8v lapsi.?

        Kyllä me pärjätään mutta tressaavaa se on. Ärsytti aloitus kuin Kreikkaan avustukset kuin myös vääriin kohteisiin avustukset.
        Jos minua oltaisiin avustettu koulutuksessa etenisin itsekin nyt käy niin että lamassa kehitys jämähtää. Hauskinta oli että tuttava sai rinnat toimeentulon kautta koska olinkin pienet tisut. Vedottiin kehitykseen olen onnellinen että hän tisut sai mutta jotain tärkeää unohdetaan erityisopetusta lapsen vanhemman kouluttautuminen ja kuntouttamiseen, että saisi töitä(haluavalleen alalle jota on mukava tehdä)

        Ei tässä kuin elätet

        Mikset odottanut että puolisosi käy koulut loppuun ja vasta sitten tehnyt lapsia?
        Jos itsellä olisi rahasta tiukkaa ja masennus vaivaisi niin en kyllä alkaisi lisääntymään.


      • Huonoajankohta kirjoitti:

        Mikset odottanut että puolisosi käy koulut loppuun ja vasta sitten tehnyt lapsia?
        Jos itsellä olisi rahasta tiukkaa ja masennus vaivaisi niin en kyllä alkaisi lisääntymään.

        Noh johtuisi lapsista että sain heistä elämän halun ja lisäksi minä olen tässä koko perheen "isännäksi"ryhtynyt laitan linkin kun en jaksa kerrata. Odota hetki.



      • Huonoajankohta
        moraalinvartija kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/12953970/voinko-kieltaa-miesta-lahtemasta-pikkujouluihin


        Sieltä löytyy minun elämän tarinaa kaikki ei ole helppo selittää.

        Ei millään pahalla, mutta vaikutat pikkaisen "uhriutujalta" Syytät kirjoituksissasi vähän väliä omaa lapsuuttasi ja myös puolisoasi.
        Toisesta keskustelusta lainattua:"Laihtuminen on suuri haaveeni koska keho menee muuten rikki. Mutta mies kantaa mulle herkkuja" Niinpä niin... Sinulta ei puutu muuta kuin itsekuria.


      • Huonoajankohta kirjoitti:

        Ei millään pahalla, mutta vaikutat pikkaisen "uhriutujalta" Syytät kirjoituksissasi vähän väliä omaa lapsuuttasi ja myös puolisoasi.
        Toisesta keskustelusta lainattua:"Laihtuminen on suuri haaveeni koska keho menee muuten rikki. Mutta mies kantaa mulle herkkuja" Niinpä niin... Sinulta ei puutu muuta kuin itsekuria.

        Miten niin itsekuria puuttuu olen lopettanut tupakoinnin 2007. Noin yhdeksän vuotta poltin. Olen tottakai herkkuihin kallellaan koska add eli adhd on suuri riski syntyä jokin riippuvuus. Tottakai syytä lapsuutta, onko sun älykkyydestä vikaa vai etkö ymmärrä mitä kaikkea olen joutunut opettelemaan koska lapsuudesta puuttuu. Jos minulla ei ole ollut sääntöjä ja mitään säännöllistä ja kaikki on ollut oman tahdon alaisena
        . Minä vieläkin olen se, joka ei saa takkia naulakkoon. Hampaiden pesut iltasin lapsille saanut pidettyä mutta aamua en ole oppinut vielä järjestää. Uusien tapojen opetteluun menee 100 päivää opetella ja sellaisen ihmisen joka joutuu olemaan itselleen aikuinen on aika haastavaa.
        Kokeile itse luovuttaa äidin maitoa 77 litraa ja se ei tule ainoastaan geeneistä vaan tahdonvoimasta. Nytkin täysimetän ja luovutti maitoa lapsen 4kk jatkuvista sairasteluista huolimatta.


        Olen vahva mutta olen heikko stressatuessa. Luuletko että turhaan yritin itseäni tappaa johtuu täysin heikkoudesta. Jos et suhteesta pääse eroon eroamalla kun toisen kuoleman kontolle ottaa se kertoo, miksi elämä oli hankalaa.

        Olen imetyksen aikana ollut herkästi riippuvainen makeudesta edellisestä oli suklaa, sitä edellisestä kaakaohon ja nyt jäätelöön nämä johtuu täysin kun luovutin maitoa.

        Nykyään voin pahoin vaikka menkkoja ennen iskee himo herkkuja. Luulen lopulta johtuvan toiston kautta hormonaalisiin ja stressitason korkealla ja mielihyvän hakemiseen. Minä en itse herkästi osta herkkuja mutta ostettu kaappiin saa herkästi Aleneminen herkuttelemaan. Toinen että se leipoo.

        Noh nyt on ajan jakso liikkuminen hoikentaa mutta liikkumiseen minulle ei sovi kaikki. Kun käy polviin

        Miehelläkin on epävarmuus itsestään ollut kautta aikain kanssani , hän on henkisen väkivallan käyttäjä herkästi omaava mutta koko ajan hän oppii kun on hyvä opettaja.



        Noh mutta jos herkut ja syöminen on tapa itseään parantaa mielihyvän hakemisen, se teettää herkästi pyöreäksi. Siskonikin meinasi että johtuu täysin miehen epävarmuudesta kun kuvittelee menettäneensä minuti. olisin lapsen kanssa lähtenyt jo aika kauan sitten mutta en usko että vaihtamalla paranee mies. Hulluja ne on jos kuvitellaan että se vihreää aidan toisella puolen.





        Mieskin alkanut tajuamaan ettei herkut muutakin riko minua että on vähentänyt herkkujen kantamista ja todennut ettei ne kaapissa säily lapsien kuin minunkin ansiosta. Itse kun olen ollut lapsuuden köyhyydestä johtuen pihi ja kun en tarvi oikein mitään. vaatteita herkästi minulla ei ole vaatetta koska raskaus rikkonut jatkuva lihominen ja laihtuminen. Ja mies päin vastoin kannustaa mutta minulla on hankaluuksia ostaa kallista itselleni joten olin ilman takkia.

        Jos herkkyys on hellyyttä. olen sitä myös mieluusti liian kova kuri. Saa aikaan täydellisyyteen pyrkimään.Lapsenikin omaa täydellisyyteen pyrkimyksenä joten ei halua tehdä niitä asioita joissa ei pärjää ja tuetaan kaikin keinoin heikompiakin puolia.



        Jos olisi rahaa enempi mutta toivotaan ettei palvelut kuivuu ja infaatio pahasti iske. Niin pärjätään. Jos Mariset huonosta itkurista vielä muuta itsesi pahas tapasi päivässä. Lujaa tahtoa se vaatii mielihyvään on helppo kaatua nopeaan ja sieltä mistä aita on matalin.


      • Huonoajankohta kirjoitti:

        Ei millään pahalla, mutta vaikutat pikkaisen "uhriutujalta" Syytät kirjoituksissasi vähän väliä omaa lapsuuttasi ja myös puolisoasi.
        Toisesta keskustelusta lainattua:"Laihtuminen on suuri haaveeni koska keho menee muuten rikki. Mutta mies kantaa mulle herkkuja" Niinpä niin... Sinulta ei puutu muuta kuin itsekuria.

        Linkitä toisen keskustelun että näet omasi pyrkimyksenä halventaa minua sana siepata. Vaikka puolustan aloittajaa keskustelussa oletetuista keskusteluista( kyllä asioden muodostua jonkin syyn seurauksena.) Ehkäpä opit kasvaessa. Syy ja seuraus. Laitan linkin.
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13768146/vaatteita-halvalla#comment-80485223

        Alan jo ajattelemaan että yrität etsiä minusta huonoja puolia kaikelle nähtäväksi kun piti nostaa tämä keskustelu jonka toiselta puolelta nostutin esiin elämän tarinanaani kommentoimatta näijin vaan linkin annoin mutta joku piti taas nostattaa mutta saat tehdä niin. En salaisuuksia muuta kuin sen minkä tarvin turvatakseni itseni ja perheeni.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Toimeentulo kattaa loppu rahan mutta suuret lääkekulut ilkeitä. Meillä ollaan jatkuvasti sairastettu joten saimme melkein vuokran verran sosusta takaisin perusosia meinattii maksaa kahteen kertaan vuokra kaikki kuitenkin oli lääkemenoja, lääkärimenoja ja sähkölasku onneksemme luovutin äidinmaitoa.
        Mutta ei tässä varaa ole lapsia kehittää harrastuksilla vaikka taitoa olisi, pienet lapset ja perussairauksia neljällä jatkuvat seurannat. Leikkaus kuukauden päästä 5kk vauvalla (joka on täysimetyksellä)
        Auton pitäminen kallista ja vakuutukset..

        Noh kyllä tämä tästä mies menee kohta yliopistoon ja aikoo tähdätä kolminkertaiseen palkkaan nykytilaan nähden, että päästää köyhyydestä. Ensin pitää ottaa velkaa kun pakotetaan opikelutuki ja velka ottamaan jolla ensin elää ja loput toimeentulosta, Eli sellaista täältä tänään.

        Nyt olen löytänyt hyvin vaatteita kirpparilta ja vuosi sitten ostanut haalarit. Kierrätys ihmisten kanssa ei ole toiminut kun myynyt minun antavat vaatetus vaikka erikseen sovittu että sä takaisin seuraavalle tytölle tai pojalle. Aatellaan vissiin ettei se ole vaatteista kiinni mutta en todellakaan pue lapsieni jätesäkkiin kyllä se pitää miellyttää silmää ja olla ajan mukaista, olemme kuitenkin Suomessa.

        Otetaan huomioon että kaverithan kiusaa ja lapsien eriarvoisuus loistaa kympillä silloin.kyllähän tämä eriarvoisuus näkyy myös harrastuksissa. Lapsi kun hajottaa jotain vain sen vuoksi, ettei ole vielä kehittynyt joutuu myymään että pystyy maksamaan takaisin.
        Onneksi meillä oli kotivakuutus kun tuli 500 euron lasku ikkunoista kun poikaani yllytettiin heittää ja kiristettiin heittämään
        -jos et heitä.menen kertomaan, että heittelee kiviä.
        Jos aikuinenkaan osaa suhtautua kiristykseen,miten 8v lapsi.?

        Kyllä me pärjätään mutta tressaavaa se on. Ärsytti aloitus kuin Kreikkaan avustukset kuin myös vääriin kohteisiin avustukset.
        Jos minua oltaisiin avustettu koulutuksessa etenisin itsekin nyt käy niin että lamassa kehitys jämähtää. Hauskinta oli että tuttava sai rinnat toimeentulon kautta koska olinkin pienet tisut. Vedottiin kehitykseen olen onnellinen että hän tisut sai mutta jotain tärkeää unohdetaan erityisopetusta lapsen vanhemman kouluttautuminen ja kuntouttamiseen, että saisi töitä(haluavalleen alalle jota on mukava tehdä)

        Ei tässä kuin elätet

        Heippa, vastailen sinulle paremmalla ajalla. Mutta vastaan kuitenkin.


      • pundit kirjoitti:

        Heippa, vastailen sinulle paremmalla ajalla. Mutta vastaan kuitenkin.

        Se että elämä on taistelua henkisellä kantilta vaatii voimia selviytymiseen. En tiedä halunko kuulla koska minua voi satuttaa vain totuuksilla sen tiedän ihmisistä, valheet ei satuta paitsi jos minut uskomaan siihen.
        Olen poikani lailla täydellisyyteen pyrkinyt jonka vuoksi koen pahoin kun heikkouden kanssa se satuttaa. Viimeksi halusin kuolla kun tajusin etten pysty elättämään lapsiani kun en pärjännyt koulussa mutta syy seuraamukselle aina löytyy.

        En osaa kuitenkaa kouluttaa itseäni mutta yritän(säännöllisesti vieläkin puuttuu) ja toivon että opin viimeistään lapseni rinnalla kuin siskoni.
        koulutuksestani ei pidetty huolta lapsena koska ei isäni koulun käymisessä pärjännyt vaan käden töillä.

        Itse haluan tukea lapsia ja kehittää heitä. Mutta nyt häivyn kun ei ole aikaa pitäisi vaan opiskella se aika kuin ystäviä etsiä joiden olemassa olo on ehkä kuitenkin on hyvä lopettaa oma marina kokonaan keskittyä päiväkirjan kirjoittamiseen. Yritän aloittaa sellaisia lapsille että muistaisivat paremmin päivän opetukset. Ostin jokaiselle 3 vanhimalle vihon johon kertoo päivän kuulumisia.

        Yritän sen laittaa iltapuuhiin kun luonnistuu niin hyvin nukkumaan meno. Aamut on vieläkin kaaosta.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Se että elämä on taistelua henkisellä kantilta vaatii voimia selviytymiseen. En tiedä halunko kuulla koska minua voi satuttaa vain totuuksilla sen tiedän ihmisistä, valheet ei satuta paitsi jos minut uskomaan siihen.
        Olen poikani lailla täydellisyyteen pyrkinyt jonka vuoksi koen pahoin kun heikkouden kanssa se satuttaa. Viimeksi halusin kuolla kun tajusin etten pysty elättämään lapsiani kun en pärjännyt koulussa mutta syy seuraamukselle aina löytyy.

        En osaa kuitenkaa kouluttaa itseäni mutta yritän(säännöllisesti vieläkin puuttuu) ja toivon että opin viimeistään lapseni rinnalla kuin siskoni.
        koulutuksestani ei pidetty huolta lapsena koska ei isäni koulun käymisessä pärjännyt vaan käden töillä.

        Itse haluan tukea lapsia ja kehittää heitä. Mutta nyt häivyn kun ei ole aikaa pitäisi vaan opiskella se aika kuin ystäviä etsiä joiden olemassa olo on ehkä kuitenkin on hyvä lopettaa oma marina kokonaan keskittyä päiväkirjan kirjoittamiseen. Yritän aloittaa sellaisia lapsille että muistaisivat paremmin päivän opetukset. Ostin jokaiselle 3 vanhimalle vihon johon kertoo päivän kuulumisia.

        Yritän sen laittaa iltapuuhiin kun luonnistuu niin hyvin nukkumaan meno. Aamut on vieläkin kaaosta.

        No nyt. Kirjoitat monipolvisesti aiheista toiseen liikkuen itseäsi koskettavista asioista. Lapsille tärkeintä on läsnäolo. Vanhemman ei tarvitse tuntea huonoa oloa siitä, jos ei voi tarjota lapselle kallista harrastusta. Lasta voi kehittää käyttämällä yhteistä aikaa vaikka luontoretkellä. Havainnoikaa luontoa ja "tehkää löytöjä". Liikkuminen luonnossa on sekä mielelle että kropalle hyväksi. Sosiaalitoimisto voi ja osallistuu eräin ehdoin lasten harrastuksiin. Tämä kortti sinulta on ehkä vielä kääntämättä.
        .
        Kierrättäminen on järkevä tapa nipistää elantomenoista ja lisäksi se on ekologisesti tervettä. Ystäviä kannattaa olla, jotka sekä auttavat silloin kun on vaikeaa, mutta myös ovat läsnä, sinulle aikuiselle ihmiselle.
        .
        Yliopisto-opiskelu on panostus tulevaisuuteen, edellyttäen että opintoja ei valita alalta, joka on kiertotie kortistoon vrt. Halla-Ahon koulutus muinaiskirkkoslaavin erityistuntijana. Mikähän hänet katkeroittikaan. hmm..
        .
        Toit esille Kreikankin. Julkisuudessahan asiasta puhutaan ja kirjoitetaan paljon itsetarkoituksellista paskaa. En tiedä, mihin sinä viittaat.
        .
        Elämää on katsottava aina eteenpäin. Lasten vanhempana sinulla on vielä suurempi vastuu myös oman elämäsi järjestämisestä. Stressiä ja paineita ei pidä ottaa, mutta lapset tarvitsevat organisoitua huolenpitoa ja läsnäoloa. Siinä tuo kaikki kiteytetysti. Voit toki kirjoittaakin minulle sähköpostiin, jolloin vastaan vain sinulle suoraan.


      • pundit kirjoitti:

        No nyt. Kirjoitat monipolvisesti aiheista toiseen liikkuen itseäsi koskettavista asioista. Lapsille tärkeintä on läsnäolo. Vanhemman ei tarvitse tuntea huonoa oloa siitä, jos ei voi tarjota lapselle kallista harrastusta. Lasta voi kehittää käyttämällä yhteistä aikaa vaikka luontoretkellä. Havainnoikaa luontoa ja "tehkää löytöjä". Liikkuminen luonnossa on sekä mielelle että kropalle hyväksi. Sosiaalitoimisto voi ja osallistuu eräin ehdoin lasten harrastuksiin. Tämä kortti sinulta on ehkä vielä kääntämättä.
        .
        Kierrättäminen on järkevä tapa nipistää elantomenoista ja lisäksi se on ekologisesti tervettä. Ystäviä kannattaa olla, jotka sekä auttavat silloin kun on vaikeaa, mutta myös ovat läsnä, sinulle aikuiselle ihmiselle.
        .
        Yliopisto-opiskelu on panostus tulevaisuuteen, edellyttäen että opintoja ei valita alalta, joka on kiertotie kortistoon vrt. Halla-Ahon koulutus muinaiskirkkoslaavin erityistuntijana. Mikähän hänet katkeroittikaan. hmm..
        .
        Toit esille Kreikankin. Julkisuudessahan asiasta puhutaan ja kirjoitetaan paljon itsetarkoituksellista paskaa. En tiedä, mihin sinä viittaat.
        .
        Elämää on katsottava aina eteenpäin. Lasten vanhempana sinulla on vielä suurempi vastuu myös oman elämäsi järjestämisestä. Stressiä ja paineita ei pidä ottaa, mutta lapset tarvitsevat organisoitua huolenpitoa ja läsnäoloa. Siinä tuo kaikki kiteytetysti. Voit toki kirjoittaakin minulle sähköpostiin, jolloin vastaan vain sinulle suoraan.

        Alle kouluikäisten harrastuksia ei tueta.


      • pundit kirjoitti:

        No nyt. Kirjoitat monipolvisesti aiheista toiseen liikkuen itseäsi koskettavista asioista. Lapsille tärkeintä on läsnäolo. Vanhemman ei tarvitse tuntea huonoa oloa siitä, jos ei voi tarjota lapselle kallista harrastusta. Lasta voi kehittää käyttämällä yhteistä aikaa vaikka luontoretkellä. Havainnoikaa luontoa ja "tehkää löytöjä". Liikkuminen luonnossa on sekä mielelle että kropalle hyväksi. Sosiaalitoimisto voi ja osallistuu eräin ehdoin lasten harrastuksiin. Tämä kortti sinulta on ehkä vielä kääntämättä.
        .
        Kierrättäminen on järkevä tapa nipistää elantomenoista ja lisäksi se on ekologisesti tervettä. Ystäviä kannattaa olla, jotka sekä auttavat silloin kun on vaikeaa, mutta myös ovat läsnä, sinulle aikuiselle ihmiselle.
        .
        Yliopisto-opiskelu on panostus tulevaisuuteen, edellyttäen että opintoja ei valita alalta, joka on kiertotie kortistoon vrt. Halla-Ahon koulutus muinaiskirkkoslaavin erityistuntijana. Mikähän hänet katkeroittikaan. hmm..
        .
        Toit esille Kreikankin. Julkisuudessahan asiasta puhutaan ja kirjoitetaan paljon itsetarkoituksellista paskaa. En tiedä, mihin sinä viittaat.
        .
        Elämää on katsottava aina eteenpäin. Lasten vanhempana sinulla on vielä suurempi vastuu myös oman elämäsi järjestämisestä. Stressiä ja paineita ei pidä ottaa, mutta lapset tarvitsevat organisoitua huolenpitoa ja läsnäoloa. Siinä tuo kaikki kiteytetysti. Voit toki kirjoittaakin minulle sähköpostiin, jolloin vastaan vain sinulle suoraan.

        Minulla ei ole ystäviä ollut johtunee kielellisyyden erityisvaikeudesta eli dysfasia. 7 v puheestani ei saannut selvää sen vuoksi minulle on kehittynyt visuaalinen kyky. 10 vuotiaan puhuin Samallailla kuin vanhin poikani 6vuotiaana jolla on viivästyminen kielellisesti todettu.
        Aikuisena jouduin opettelemaan puhumaan riitojen lomassa.

        Ei ole hyviä ystäviä koska jään helposti hyväksi käytön osaan ja en ole viihdyttävä muuta kun ukkoseni mielestä.



        Minulla ei tueta aikuisena neurospykologi koska kokee että aivoni ei enää kasva,niin en voi oppia jos olisin onnettomuudessa saanut vamman niin olisi kuntoutettu. Kyllä hän minulle sanoin että jos yritän varmasti pääsen läpi lukion mutta en helposti kun on monta lasta mutta kirjata ei sitä voinut papereihin.



        Teoriat saa kirjasta mutta käytäntöä on vaikeampi käytännössä toteuttaa neuvoja on vaikka monia. Minua huolettaa ainoastaan koulutukseni ja en ymmärtänyt halla-ahon esimerkkiä.

        Tottakai se harrastus harmittaa vie lapsia uimaan kun vauva oppii pullolle enemmän se on vain pulikointia kunnes ne pääsee harjoittelee ja kaksi vuotias on vain kiinni tai itseänsä hukuttamassa.
        Tässä on vielä vauvan leikkaus edessä ja luo tuskaa.
        Tyttöni joka nyt 6 haluaa telinevoimisteluun ja 2 vuotta haaveili baleetista. Nyt täytyy miettiä sitä teline voimistelua.

        Minun ongelma on ilmeinen minulla on polvet rikki ja pitäisi käydä fysioterapiassa. tänään sai polven yläpuolella puolta jumiin ja sattuu kävely kun otin lensikkaan vanhimmainen.

        Ei ole kivaa kun ei tiedä mikä on jaloissa vikana.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Minulla ei ole ystäviä ollut johtunee kielellisyyden erityisvaikeudesta eli dysfasia. 7 v puheestani ei saannut selvää sen vuoksi minulle on kehittynyt visuaalinen kyky. 10 vuotiaan puhuin Samallailla kuin vanhin poikani 6vuotiaana jolla on viivästyminen kielellisesti todettu.
        Aikuisena jouduin opettelemaan puhumaan riitojen lomassa.

        Ei ole hyviä ystäviä koska jään helposti hyväksi käytön osaan ja en ole viihdyttävä muuta kun ukkoseni mielestä.



        Minulla ei tueta aikuisena neurospykologi koska kokee että aivoni ei enää kasva,niin en voi oppia jos olisin onnettomuudessa saanut vamman niin olisi kuntoutettu. Kyllä hän minulle sanoin että jos yritän varmasti pääsen läpi lukion mutta en helposti kun on monta lasta mutta kirjata ei sitä voinut papereihin.



        Teoriat saa kirjasta mutta käytäntöä on vaikeampi käytännössä toteuttaa neuvoja on vaikka monia. Minua huolettaa ainoastaan koulutukseni ja en ymmärtänyt halla-ahon esimerkkiä.

        Tottakai se harrastus harmittaa vie lapsia uimaan kun vauva oppii pullolle enemmän se on vain pulikointia kunnes ne pääsee harjoittelee ja kaksi vuotias on vain kiinni tai itseänsä hukuttamassa.
        Tässä on vielä vauvan leikkaus edessä ja luo tuskaa.
        Tyttöni joka nyt 6 haluaa telinevoimisteluun ja 2 vuotta haaveili baleetista. Nyt täytyy miettiä sitä teline voimistelua.

        Minun ongelma on ilmeinen minulla on polvet rikki ja pitäisi käydä fysioterapiassa. tänään sai polven yläpuolella puolta jumiin ja sattuu kävely kun otin lensikkaan vanhimmainen.

        Ei ole kivaa kun ei tiedä mikä on jaloissa vikana.

        Enkä osaa ehkäistä polvi rikkoa poika ei paina kuin 25kg joten ole ihmeissään nuorimmaisen synnyttyä pystyin hyvin.Yritin vahvistaa reisilihaksia leikin varjolla niin kuin lapsetkin kuntoon pitää yllä.


        Noh kohta pelataan joukkue pelejä kun lapset kasvaa mutta sitä ennen vien vain puistoihin ja päiväkotipihoille kun luonnon tiede osaaminen on surkeaa viimeksi ehdotin että haetaan kirjastosta kirjaa mutta lapsia ei kiinnostanut luonto.
        Ei huvittanut kävellä pitää odottaa kun kasvaa.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Enkä osaa ehkäistä polvi rikkoa poika ei paina kuin 25kg joten ole ihmeissään nuorimmaisen synnyttyä pystyin hyvin.Yritin vahvistaa reisilihaksia leikin varjolla niin kuin lapsetkin kuntoon pitää yllä.


        Noh kohta pelataan joukkue pelejä kun lapset kasvaa mutta sitä ennen vien vain puistoihin ja päiväkotipihoille kun luonnon tiede osaaminen on surkeaa viimeksi ehdotin että haetaan kirjastosta kirjaa mutta lapsia ei kiinnostanut luonto.
        Ei huvittanut kävellä pitää odottaa kun kasvaa.

        Halla-Aho on esimerkki epäonnistuneesta ammatinvalinnasta (muinaiskirkkoslaavin tohtori). Ylikoulutetusta, joka katkeroitui työttömänä ja löysi kohderyhmän jota vihata.
        .
        Kirjastoja kannattaa käyttää hyväksi. Luontoretkestä saa mielenkiintoisen, kun etsii eläviä otuksia. Miettii mitä ne syövät, missä ne nukkuvat jne.


      • pundit kirjoitti:

        Halla-Aho on esimerkki epäonnistuneesta ammatinvalinnasta (muinaiskirkkoslaavin tohtori). Ylikoulutetusta, joka katkeroitui työttömänä ja löysi kohderyhmän jota vihata.
        .
        Kirjastoja kannattaa käyttää hyväksi. Luontoretkestä saa mielenkiintoisen, kun etsii eläviä otuksia. Miettii mitä ne syövät, missä ne nukkuvat jne.

        Minusta on siihen mitä haluan olla niin kuin vastaavasti lasten kehityksen tutkija, en muuta. Haluan auttaa että lapsia kasvatetaan oikein. Olen hoitanut lapsia kun koulussa pitänyt olla, joten mielenkohteeni on ollut lapset. Ja syy seuraus suhteet sopii tutkijalle kaikesta eniten joten sovin täydellisesti osaan koska osaan käyttää vanhaa tietoo hyväksi.

        Lapseni ovat lahjakkaita fyysisesti jonka vuoksi haluan luoda muuta kuin tutkimus matkan luontoon.
        Kyllä homman kirjan kirjastosta sieltä haemme iltasatumme, ainut ongelma on että ne yritti jo sienestää. Kerhossa tuota luontoa harrastetiin olin viime kesän ongelmissa että ne yritti syödä mitä tahansa, josta en tiennyt hölkäsen pöläystä.

        Nyt on kaksi toinen syli vauva ja toinen juoksee kuin päätön matkailija ei ihan tällä hetkellä innosta metdäretket, aidattu pihat sen vuoksi on suosikkeja ensi kesää odotellessa. Muutenkin kohta vauvalla leikkaus ja 10 päivää pitää olla sairaalassa. Vähän stressin poikasta lisää. Toivotaan ettei siten sitä kesää sairasteta

        Ei mulla paljoa aikaa ole päivät tuntuu lyhyitä.


    • eippq

      kyllä olen samaa mieltä, jos kasvat lapset joutuvat menemään nälissään nukkumaan
      niin etteivät ole saaneet moneen päivään

    • Lolllll

      Ajattelen koko ajan.... voi pieniä poloisia kun ei oo ruokaa.... Taidan mennä vetämään nää ruuanjämät nyt vessanpöntöstä alas!

    • tämäkurjaelämä

      Ajattelen mistä saisin rahaa uuteen halpaan peruskännykään, kun vanhasta alkaa akku mennä.
      Ajattelen miten saisin uusia vaatteita, kun 10 vuotta vanhat rääsyt alkaa hajoamaan.
      Ajattelen aina loppukuusta miten saisin ruoan riittämään.
      Ajattelen nälkäisenä mennessäni nukkumaan, mitä ostan ensi kuun alussa kun pieni eläkkeeni tulee tilille.
      Ajattelen, miten kenelläkään voi olla varaa tehdä lapsia...

    • Mattimonster

      Ajattele, Tanskassa tällä viikolla tiputtivat turvapaikanhakijan kk-palkan 1400/€/kk niinkin alas kun 800€/kk. Tietty tulija saa tämän päälle ilmaisen asunnon, ruuan, vaatteet, koulutuksen lapsille, terveydenhuollon, jne. Joten onks ihme että näitä tulijoita tänne riittää? Mulla on lääke: tehdään kuten kreikka tai italia: tulijat saavat 0€/kk, ite pitää tienata elantonsa, jos pystyy niin saa jäädä. Taitais lakata se tulijavirta aika äkkiä.

      • olisikohan_noin

        Hieno suunnitelma, ensin houkutellaan etuuksilla maa täyteen turvapaikanhakijoita ja sitten otetaan luvatut etuudet pois. Väkivalta ja varkaustilastot ainakin saataisi pilviin. Ainoa keino olisi hidas, varovainen etuuksien vähennys siitä äänekkäästi tiedottaminen.
        Mutta vaikka kaikki turvapaikanhakiat pääsisivät töihin, niin silti se aiheuttaisi mielipahaa kanta-asukkaissa. Aivan kuin Yhdysvalloissa Mekikolaiset maahamuuttajat ja vuosisata aiemmin Eurooppalaiset. NE VIE MEIDÄN TYÖT!


    • MullahinAna

      Niin tänä vuonna on maapallon väkiluku on noussut 55 miljoonaa, eli loputon suohan tämä on. Eli rajat kiinni ja yritetään pitää edes suomi elinvoimaisena ja tuvallisena paikkana asua.

    • MITÄVITTUAUTTAA

      AJATELLA TUOMOSTA PASKAA,- KUN HE SAATANAN MUSLIMIT OVAT HALUNNEET TEURASTAA KAIKKI KRISTITYIKSI ILMOITTAUTUNEET SUKULAISENSA,- JA OVAT KIVITTÄNEET KESKELLÄ TORIA ITSE RAISKAAMIAAN PIKKUTYTTÖJÄ, KUN HEILTÄ MENEE MAINE JA KUNNIA- JOS HE EIVÄT SITÄ TEKISI !

      JA NYT NE SAATANAN PAKANAT TULEVAT TÄNNE MEILLE LAKIA LUKEMAAN, JA RAISKAAMAAN - ETTÄ SAISIVAT IMAAMIEN LUUPAAMAT 70 NEITSYTTÄ PARATIISISSA !!!

      jOTEN VOITKO ALOITTAJA PAINUA TUUSAN NUUSKAN PERKELEEN HELEVETTIIN-ÄLÄKÄ TULE MEILLE LÄSSYTTÄMÄÄN TÄYTTÄ SONTAA- VAAN PAINU PUHUMAAN JÄRKEÄ NIILLE SAATANAN IDIOOTTIEN PAKANOILLE, JA KERRO HEILLE,- ETTÄ HE EIVÄT VIELÄKÄÄN OLE SAANEET KIVITETTYÄ SITÄ SAATANAN PATSASTA NURIN- JOTEN SE SAATANA HALLITSEE HEITÄ-IHAN TÄYSILLÄ,- JA HE OVAT SEN SÄTKYUKKOJA,- JA ON PÄIVÄNSELVÄÄ- ETTÄ MUSLIMIEN IMAAMI OVAT TÄYSIN VARMASTI SAATANAN PALVOJIA,- JA HALUAVAT VALEHELLA MUSLIMEILLE AIVAN TÄYSILLÄ !

      HE EIVÄT KOSKAAN KERRO, ETTÄ 70 NEITSYTTÄ ON AIVAN PELKKÄÄ PASKAA- JA HE EIVÄT KERRO, ETTÄ MURHAAJAT JA RAISKAAT JOUTUVAT HELEVETTIIN- JA SIELLÄ ON VASTASSA VAIN 70 HELEVETIN RIIVATTUA !EWIKÄ AINUTTAKAAN HEILLE LUVATTUA NEITSYTTÄ "!!!

      KUKA SEN TOTUUDEN NIILLE HUUTAISI PÄIN NÄKÖÄ -???

    • KimPihl

      Kehitysyhteistyötuet annettava Israelille ! www.huonostisuomi.com

    • HyvästiSuomi

      Ruotsi edellä, Suomi perässä. Tässä Suomenkin tulevaisuus valitettavasti. Suvaitsevaiset eivät nyt taida ihan tajuta tilanteen vakavuutta.
      Miten Suomi voi enää auttaa oikeata hätää kokevia tämän invaasion jälkeen...
      https://www.youtube.com/watch?t=1&v=qLH6fbjw8ZA

    • en.todellakaan.ajattele

      Arvoisa aloittaja. Mitä se sitten hyödyttää jos joku yksittäinen ihminen suomessa ajattelee näitä vanhempia. Lapset käyvät silti nälkäisenä nukkumaan. Monessa maassa on tapana varmistaa jonkunlainen työpaikka tai joku tienesti, millä sitä ruokaa voi ostaa, ennen kuin alkaa puskea lapsia elätettäväksi.
      Vastuu pitäisi ottaa omista lapsistaan. Onko se sitten jonkun yksittäisen suomalaisen vika, että tällaisilla vanhemmilla ei ole rahaa jolla hankkia ruokaa lapsilleen.
      Mielestäni se ajattelemisen aihe on ihmisellä, joka hankkii lapsia ja ruokaa ei ole. Mistä muuten nämä vanhemmat ovat saaneet itse ruokaa, että ovat pysyneet niinkin hyvin hengissä, että pystyvät lisääntymään. Loppuiko se ruoan saaminen siinä kohtaa kun ensimmäinen lapsi syntyi. Kannattiko sitten enää tehdä toista lasta, eikö järki sano että lähdetään sitä yhtä lasta pelastamaan ja hakemaan sille ruokaa.
      Ajatteleminen on ihan turhaa tällaisissa tapauksissa. Jos hommataan maailmaan 10-14 lasta ilman tietoakaan ruoan saamisesta, ei se enää voi olla suomalaisen syy, joka lapsesta asti opetetaan että ensin koulu, sitten työ, sitten koti, sitten perhe.
      Millä tavalla ketään auttaa, että suomalainen, joka juuri ja juuri omansa saa elätettyä, alkaisi ajatella.

    • voisentään

      Ne rahat mitä kehitysapuun on tumpattu vuosikymmenniä olisivat kyllä jo saaneet parannuksia paikallisiin oloihin, jos ne olisi oikein käytetty, mutta minne lie huvenneet. Kehitysapu jo sananakin viittaa siihen, että on tarkoitus kehittää paikallisia oloja niin, että ihmiset alkavat sitten pikkuhiljaa auttaa itseään, mutta ei. Niin, mihin ne rahamäärät ovat huvenneet, ettei vain ahneiden työntekijöiden taskuihin? Tai paikallisten ahneiden alistajien taskuihin? En anna senttiäkään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6560
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2634
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2210
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1886
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe