Joulun pitäisi olla rauhan ja ilon juhla.Sellaista rauhaa ja iloa en ainakaan tavannut arkkipiispan kasvoista.Hyvin synkkäilmeisenä hän jotain yritti sanoa joulunaattona Turun tuomiokirkossa.Ei ainakaan minua koskettanut.Ilme oli sanalla sanoen synkkä. Lieneekö jotain harmillista mielen päällä,vaikka suurta kirkosta eroajien määrää hänen vuokseen.
Arkkipiispalla synkkä ilme
57
201
Vastaukset
- ilojuhla?
Samaa ihmettelin, että onpas vakava, kuin olisi hautajaisissa ollut eikä Kristuksen syntymäjuhlassa..
- synkkää synkkää
Katolilaisten ylipapilla oli tällainen ilme:
http://www.abc.net.au/news/image/5988242-16x9-2150x1210.jpg
Eli ei kovin hilpeä meininki ollut Roomassakaan. - feikkia on
Papit ja piispat joskus yrittää myös synkän ja luonnottoman vakavan ilmeen kautta luoda ympärilleen arvovaltaa. Mutta turhaa on tällainenkin tekopeli.
- hyvä ihminen
KATSOIN IHMETELLEN Meillä on upea arkkipiispa ajatteleva ja tasapuolinen.
Hänelle toivon pitkää ikää ja menestystä. Sympaattinen ja hyväsydämminen- Luopiot kirkossa
Syntihyväksyvä ainakin ja vähään evankelioimiseen tyytyvä.
- Hyvää tapanttia
"Sympaattinen ja hyväsydämminen"
Mutta ei Jeesukseen uskovia kohtaan - niin on
Luopiot kirkossa kirjoitti:
Syntihyväksyvä ainakin ja vähään evankelioimiseen tyytyvä.
Syntinen olet itse omahyväinen aasi
- niin se
Hyvää tapanttia kirjoitti:
"Sympaattinen ja hyväsydämminen"
Mutta ei Jeesukseen uskovia kohtaanHyvää tapantiia ÄLÄ EDES VIITSI et usko muuta kuin omiin fantasioihisi
- rääväsuita kaitsetta
En ole missään sattunut näkemään luterilaista arkkipiispaa, mutta harmistunut hän lienee, kun hänellä on teidänlaisianne rääväsuita kaitsettavanaan! Eihän kukaan sellaista tehtävää tee mielellään kun tietää, miten pitkälle heteroluterilaisina uskovaisina itse itseään pitävät piilohomot voivat mennä henkisessä väkivallassaan!
- exlut. rääväsuu
Jos homouden synniksi sanominen on rääväsuista niin olen oikein mielelläni rääväsuu!
Homostelu on synti sanoi mäkinen mitä sanoi. - pahuus on
exlut. rääväsuu kirjoitti:
Jos homouden synniksi sanominen on rääväsuista niin olen oikein mielelläni rääväsuu!
Homostelu on synti sanoi mäkinen mitä sanoi.exlut.rääväsuu
Sinussa ei luterilaista eikä kristillistä ole lainkaan SYntinen paha olet itse - exlut rääväsuu
pahuus on kirjoitti:
exlut.rääväsuu
Sinussa ei luterilaista eikä kristillistä ole lainkaan SYntinen paha olet itseLienet homo tai lesbo kun noin kolahti?
- luihu mies
No onko nähnyt Mäkisen joskus hymyilevän. Hällä on aina se sama alta kulmain luimuileva ilme.
No en kyllä edes ole montaa kertaa nähnyt.
Eihän häntä näe muulloin kuin homppelijuttujen yhtyedessä Hei,
Jokainen meistä tulkitsee näkemäänsä ja kuulemaansa eri tavalla. Itse en kiinnittänyt ollenkaan huomiota kenenkään vakaviin ilmeisiin. Aihe kun on vakava. Kyseisen ohjelman kuvauksessa Areenassa kerrotaan, että ohjelman aihe on:" Kristillisten kirkkokuntien edustajat vetoavat yhdessä rauhan puolesta Turussa. "
Toki joulu on iloinen asia ja sen viesti on hyvä. Usein vain vakavassa tilaisuudessa ja juhlallisessakin puhujien ilmeet ovat vakavia.
Tässä linkki ekumeeniseen jouluun: http://areena.yle.fi/tv/2371600
Merja-pappiHaavistokin esiintyi tuossa areenan jouluhartaudessa.
Aika härskiä.
http://areena.yle.fi/tv/2371600Niinpä, se jonka sydän on täynnä pahaa, puhuu myös pahaa.
Jokainen puhuja oli luonnollisesti vakava. Ei kai tuo tilaisuus ollut mikään sketsi kilpailu?
Täältä näemmä poistettiin aloitus, jossa kehuin tätä ekumeenista joulun rauhansanomaa? Tilaisuus oli hyvä ja etenkin pelastusarmeijan eversti Eva Klemanin puhe oli hyvä.
Ehkä siinä tuli juuri sitä ”syntisaarnaa” jota ei moni täällä siedä?
Jumala, luojamme; tulemme ihmetellen ja kiitollisina kasvojesi eteen.
Kun katselemme taivasta, sinun kättesi työtä,kuuta ja tähtiä, jotka olet asettanut paikoilleen (Psalmi 8:4), sydämemme täyttyy nöyrällä kiitollisuudella kaiken kauniin, hyödyllisen ja hyvän takia, minkä olet meille antanut. Me lumoudumme taidokkaasti kootun ekologisen järjestelmän runsaudesta ja salaisuuksista.
Jumala, isämme; annat meidän hallita luotujasi. Asetit kaiken rakastettavaksemme ja johdettavaksemme. (Psalmi 8:7) Me rukoilemme viisautta ja taitoa hoitaa luomakuntaasi. Tee meistä järkeviä, oivaltavia ja nöyriä lahjojesi ja vastuumme edessä.
Me näemme iankaikkisuutesi loppumattomassa maailmankaikkeudessa. Pienen lapsen, poikasi Jeesuksen Kristuksen kautta aavistamme, että armosi on rajaton. Ikuinen.
Sitä armoa me rukoilemme. Kaiken sen puolesta, mitä luomakunnassasi on tuhottu, rikottu ja haavoitettu. Meidän toimintamme ja sinun parantavan voimasi puolesta.
Rukoilemme armoasi maille ja kansoille, kaupungeille ja kodeille. Rukoilemme armoa ja rauhaa ihmisten sydämiin. Jumala luojamme ja isämme, me pyydämme armoasi maailmalle, jonka uskoit meille.
http://pelastusarmeija.fi/ajankohtaista/artikkeli/article/pelastusarmeija-mukana-ekumeenisessa-rauhanvetoomuksessa/
Hän toi esiin ettemme ole kovinkaan hyvin hoitaneet luomakuntaa.- punavihreä enkeli?
mummomuori kirjoitti:
Niinpä, se jonka sydän on täynnä pahaa, puhuu myös pahaa.
Jokainen puhuja oli luonnollisesti vakava. Ei kai tuo tilaisuus ollut mikään sketsi kilpailu?
Täältä näemmä poistettiin aloitus, jossa kehuin tätä ekumeenista joulun rauhansanomaa? Tilaisuus oli hyvä ja etenkin pelastusarmeijan eversti Eva Klemanin puhe oli hyvä.
Kun katselemme taivasta, sinun kättesi työtä,kuuta ja tähtiä, jotka olet asettanut paikoilleen (Psalmi 8:4), sydämemme täyttyy nöyrällä kiitollisuudella kaiken kauniin, hyödyllisen ja hyvän takia, minkä olet meille antanut. Me lumoudumme taidokkaasti kootun ekologisen järjestelmän runsaudesta ja salaisuuksista.
Jumala, isämme; annat meidän hallita luotujasi. Asetit kaiken rakastettavaksemme ja johdettavaksemme. (Psalmi 8:7) Me rukoilemme viisautta ja taitoa hoitaa luomakuntaasi. Tee meistä järkeviä, oivaltavia ja nöyriä lahjojesi ja vastuumme edessä.
Me näemme iankaikkisuutesi loppumattomassa maailmankaikkeudessa. Pienen lapsen, poikasi Jeesuksen Kristuksen kautta aavistamme, että armosi on rajaton. Ikuinen.
Sitä armoa me rukoilemme. Kaiken sen puolesta, mitä luomakunnassasi on tuhottu, rikottu ja haavoitettu. Meidän toimintamme ja sinun parantavan voimasi puolesta.
Rukoilemme armoasi maille ja kansoille, kaupungeille ja kodeille. Rukoilemme armoa ja rauhaa ihmisten sydämiin. Jumala luojamme ja isämme, me pyydämme armoasi maailmalle, jonka uskoit meille.
http://pelastusarmeija.fi/ajankohtaista/artikkeli/article/pelastusarmeija-mukana-ekumeenisessa-rauhanvetoomuksessa/
Hän toi esiin ettemme ole kovinkaan hyvin hoitaneet luomakuntaa.Törkeää on se että paholaisen palvelijat pukeutuvat valkeuden enkeleiksi. Pelastusarmeija on oikealla asialla mutta nuo vihervasuri pellet eivät. Teot puhuvat puolestaan.
- Lopun aikaa eletään
pertsa2012 kirjoitti:
Haavistokin esiintyi tuossa areenan jouluhartaudessa.
Aika härskiä.
http://areena.yle.fi/tv/2371600Mäkinen ja Irjatar keräävät homo- ja lesboporukkaa ympärilleen ja häätävät uskovaiset ulos.
mummomuori kirjoitti:
Niinpä, se jonka sydän on täynnä pahaa, puhuu myös pahaa.
Hän toi esiin ettemme ole kovinkaan hyvin hoitaneet luomakuntaa.Vai on MUMMOMUORINKIN aloitus poistettu. Täällä vallitsee nyt täydellinen mielivalta ja anarkia. Pimeyden vallat ovat saaneet otteen uskovista.
Olisi luullut edes tämän palstan olevan ns, normaalien paikka, mutta erehdyin. Pahan puhuminen muista on pääasia. "Kaikki ihmisten ajatukset ovat vain pahoja": ja Jumala tuhosi kaiken vedenpaisumuksella.helsinkijokkeri kirjoitti:
Vai on MUMMOMUORINKIN aloitus poistettu. Täällä vallitsee nyt täydellinen mielivalta ja anarkia. Pimeyden vallat ovat saaneet otteen uskovista.
Olisi luullut edes tämän palstan olevan ns, normaalien paikka, mutta erehdyin. Pahan puhuminen muista on pääasia. "Kaikki ihmisten ajatukset ovat vain pahoja": ja Jumala tuhosi kaiken vedenpaisumuksella.Samaan aikaan tuli aloitus Pertsalta, se jäi ja minun poistettiin. Vähän hämmästyin, mutta herätti se kyllä ajatuksia siitä, mitkä voimat täällä jyllää?
Mutta näitä sattuu...
- Näin on
Luomakuntaa vastaan olemme rikkoneet ja nyt arkkipiispan lausuntojen jälkeen rikotaan ihmisten välisetkin suhteet villiksi menoksi ja monen surmaksi.
Siksi kirkosta erot tulevat jatkumaan ja lisääntymään.
Arkkipiispan on erottava virastaan, koska hän luonut siitä uskosta johon hän on valansa vannonut.- Näin on
Arkkipiispa on siis luopunut uskosta, johon hän on valansa vannonut.
- Tietäjä
Näin on kirjoitti:
Arkkipiispa on siis luopunut uskosta, johon hän on valansa vannonut.
Kari Mäkinen on teologian tohtori ja ymmärtää kristinuskosta varmasti enemmän kuin aivoton palstajuntti Näin on.
- uusi suunta
Haaviston läsnäolo ekumeenisessa tilaisuudessa kielii, että ateistitkin otetaan mukaan tähän ekumeniaan.
Olen tähän asti luullut, että tähän lopunajan porttokirkkoon tulee mukaan kolme suurta kirkkolaitosta, hindut, muslimit ja buddhat. Mutta taitaa nyt olla niin että myös humaanit rauhantyötä tekevät ateistitkin otetaan mukaan.
Mitä tulee tuohon rauhantyöhön tulee, niin Jumalan ilmoitus asiasta on, että loppuun saakka on sotaa oleva. Eli se siitä maailmanrauhasta.
Kuitenkin uskovien tehtävä on rakentaa rauhaa akuuteissa tilanteissa kuten Jeesus käski, vaikka mitään maailmanrauhaa ei tulekaan. Itse olen rakentanut jo rauhaa lähi-itään vuosien ajan hyvin yksinkertaisella idealla. Nimittäin palestiinalaiset suostuvat rauhaan juutalaisten kanssa heti kun palestiinalaisten huoli oman kansansa tulevaisuudesta on suurempi kuin juutalaisviha. Tätä kautta se rauha lähi-itään saadaan. Kaikki muu on vain puuhastelua ja palestiinalaisen vihan kasvattamista. - mOIKKA mOIKKA
Mitä tarkoittaa ekumeeninen joulu?
Mitä tarkoittaa ekumenia?
Ekumenia, onko se skitsofrenia?- kannatan sellaista j
Ainakin minä kannatan sellaista järjestelyä, että luterilaiset viettävät omaa luterilaista joulua keskenään tai sitten vaihtoehtoisesti helluntailaisten, vanhoillislestadiolaisten, herännäisten, viidesläisten, patmoslaisten, jalosvaaralaisten, adventistilaisten, jehovalaisten kanssa yhdessä. He voivat sitten yhdessä kaatuilla, puhua kielillä, saada hurmoskohtauksia, taas kaatuilla ja pelotella lapsia kirkumalla. Näissä tilaisuuksissa rammat saavat takaisin kävelykykynsä, lesbot muuttuvat heteroiksi ja varkaista tulee rehellisiä luterilaisia.
Kristityillä taas on oma joulunsa, jossa ei mainita mitään esimerkiksi Lutherista vaan keskitytään joulun sanomaan ja Kristus-lapsen syntymäjuhlaan. - leikkikalulle
kannatan sellaista j kirjoitti:
Ainakin minä kannatan sellaista järjestelyä, että luterilaiset viettävät omaa luterilaista joulua keskenään tai sitten vaihtoehtoisesti helluntailaisten, vanhoillislestadiolaisten, herännäisten, viidesläisten, patmoslaisten, jalosvaaralaisten, adventistilaisten, jehovalaisten kanssa yhdessä. He voivat sitten yhdessä kaatuilla, puhua kielillä, saada hurmoskohtauksia, taas kaatuilla ja pelotella lapsia kirkumalla. Näissä tilaisuuksissa rammat saavat takaisin kävelykykynsä, lesbot muuttuvat heteroiksi ja varkaista tulee rehellisiä luterilaisia.
Kristityillä taas on oma joulunsa, jossa ei mainita mitään esimerkiksi Lutherista vaan keskitytään joulun sanomaan ja Kristus-lapsen syntymäjuhlaan.Ihan sama mitä sinä kannatat koska sinä et tiedä mitään.
Leiki keskenäsi tai paavisi kanssa ihan hissukseen... Se jolla ei ole rakkautta on varmaan vaikeaa ymmärtää Raamatun keskeisintä sanomaa myös tässä asiassa.
”Ekumenia (kreik. oikoumene, "[asuttu] maa", "maailma") tarkoittaa eri kristillisten kirkkojen ja tunnustuskuntien yhteistyötä ja pyrkimyksiä läheisempään yhteyteen…”
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ekumenia
Ekumenia perustuu Raamattuun:
Johanneksen evankeliumi:
17:20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
17:23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut- paavin voisin mielel
leikkikalulle kirjoitti:
Ihan sama mitä sinä kannatat koska sinä et tiedä mitään.
Leiki keskenäsi tai paavisi kanssa ihan hissukseen...Aivan niin, paavin voisin mielelläni myös tavata, onhan hänen näkemyksensä hyvin avaria ja kristillisiä, kuinkas muuten. Teitä varten minun tuskin kannattaa edes varata ajatustakaan, tehän olette vihamielinen ettekä te ole mitenkään edes kiinnostunut kristinuskosta. Mutta teillehän jäävät sitten nämä lahkot ja myös "kielillä puhuminen".
- ei noin
mummomuori kirjoitti:
Se jolla ei ole rakkautta on varmaan vaikeaa ymmärtää Raamatun keskeisintä sanomaa myös tässä asiassa.
”Ekumenia (kreik. oikoumene, "[asuttu] maa", "maailma") tarkoittaa eri kristillisten kirkkojen ja tunnustuskuntien yhteistyötä ja pyrkimyksiä läheisempään yhteyteen…”
Johanneksen evankeliumi:
17:20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
17:23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanutMitä yhteistä voi olla ihmisillä jotka uskovat eri Jumalaan?
Jeesuksen omien tulee olla yhtä eikä Jeesuksen omien ja epäjumalien palvojien. ei noin kirjoitti:
Mitä yhteistä voi olla ihmisillä jotka uskovat eri Jumalaan?
Jeesuksen omien tulee olla yhtä eikä Jeesuksen omien ja epäjumalien palvojien.Kristityt siis kaikki uskovat eri Jumalaan? NO, tulkintahan tuokin on.
- ekumenia pitäisi näh
mummomuori kirjoitti:
Se jolla ei ole rakkautta on varmaan vaikeaa ymmärtää Raamatun keskeisintä sanomaa myös tässä asiassa.
Johanneksen evankeliumi:
17:23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanutSuomalaisessa mediassa ekumeniankin määritelmä lienee luterilaisen opin mukainen ja sikäli vääristynyt, että luterilaisuus haluaa nähdä ekumenian vain jonkinlaisena uskonnollisena viihdykkeenä, kun esimerkiksi luterilaiseen hartaustilaisuuteen kutsutaan vierailijaksi esimerkiksi ortodoksinen tai roomalaiskatolinen pappi.
Oikeasti ekumenia pitäisi nähdä selkeänä pyrkimyksenä, jonka tarkoitus on vähentää ja lopulta kokonaan poistaa Kirkon opillinen hajaannus. Ekumenian tavoitteisiin kuuluu myös Kirkosta eronneiden lahkojen aito pyrkimys palata takaisin Kirkon yhteyteen samalla tietysti omaksuen Kirkon kristinopin ja luopumalla omista harhaopeistaan.
itse en ole nähnyt protestanttisissa lahkoissa mitään aitoa pyrkimystä ekumenian tavoitteisiin. ekumenia pitäisi näh kirjoitti:
Suomalaisessa mediassa ekumeniankin määritelmä lienee luterilaisen opin mukainen ja sikäli vääristynyt, että luterilaisuus haluaa nähdä ekumenian vain jonkinlaisena uskonnollisena viihdykkeenä, kun esimerkiksi luterilaiseen hartaustilaisuuteen kutsutaan vierailijaksi esimerkiksi ortodoksinen tai roomalaiskatolinen pappi.
Oikeasti ekumenia pitäisi nähdä selkeänä pyrkimyksenä, jonka tarkoitus on vähentää ja lopulta kokonaan poistaa Kirkon opillinen hajaannus. Ekumenian tavoitteisiin kuuluu myös Kirkosta eronneiden lahkojen aito pyrkimys palata takaisin Kirkon yhteyteen samalla tietysti omaksuen Kirkon kristinopin ja luopumalla omista harhaopeistaan.
itse en ole nähnyt protestanttisissa lahkoissa mitään aitoa pyrkimystä ekumenian tavoitteisiin.Ha haa, mutta aika erikoisia mielipiteitä. Ihan hyvä tuoda joukkoon näitä omaperäisiä näkemyksiä.
Et näemmä ymmärrä ekumeniaa. No, ei moni mukaan. Tärkeintähän on tuomita niitä "muita" ja riidellä muiden kanssa. Kai se oma usko siitä sitten paranee?- On aivan oikein että
mummomuori kirjoitti:
Ha haa, mutta aika erikoisia mielipiteitä. Ihan hyvä tuoda joukkoon näitä omaperäisiä näkemyksiä.
Et näemmä ymmärrä ekumeniaa. No, ei moni mukaan. Tärkeintähän on tuomita niitä "muita" ja riidellä muiden kanssa. Kai se oma usko siitä sitten paranee?Kuitenkin niin sanottu protestanttinen ekumenia tai luterilainen ekumenia ovat aivan eri asia kuin miten asia käsitetään Kirkon oppineiden piirissä.
On aivan oikein, että teitä hämmästyttää, tämä asiahan on varmasti teille aivan outo ja erikoinen. - ei noin
mummomuori kirjoitti:
Kristityt siis kaikki uskovat eri Jumalaan? NO, tulkintahan tuokin on.
Jos heidän oppinsa poikkeaa oleellista kysymyksissä Jumalakin on eri. Mikä muuten on Haaviston jumala?
On aivan oikein että kirjoitti:
Kuitenkin niin sanottu protestanttinen ekumenia tai luterilainen ekumenia ovat aivan eri asia kuin miten asia käsitetään Kirkon oppineiden piirissä.
On aivan oikein, että teitä hämmästyttää, tämä asiahan on varmasti teille aivan outo ja erikoinen.Tuota, kyllä katolinen kirkkokin siihen osallistuu.
- uskova1
Olisiko arkkipiispallakin omatunto?
Joka kolkuttaa kun on tullut toimittua Jumalan Sanan vastaisesti!- sutka
Mäkinen sanoi iloitsevansa täydestä sydämestään Jumalan tahdon vastaisen syntihyväksymisen vääryyden voittaessa.
Ainakaan sellainen sydän ei ole puhdas.
Ja on pitkään ollut tässä asiassa paatuneisuutta osoittava. Mistäpä yhtäkkiä olisi saanut syyn alkaa katuvaiseksi. Onhn sekin mahdollista, mutt olen melko varma että pian kuulemme Mläkisen sanovan jotain tekopyhää ja syntihillitsemätöntä, jotain sydämeltään mitä sen sisällä on.
Jos Mäkinen alkaa parannuksentekoon ennen kuolemansa niin olen yllättynyt. - synnillä ei siis ole
sutka kirjoitti:
Mäkinen sanoi iloitsevansa täydestä sydämestään Jumalan tahdon vastaisen syntihyväksymisen vääryyden voittaessa.
Ainakaan sellainen sydän ei ole puhdas.
Ja on pitkään ollut tässä asiassa paatuneisuutta osoittava. Mistäpä yhtäkkiä olisi saanut syyn alkaa katuvaiseksi. Onhn sekin mahdollista, mutt olen melko varma että pian kuulemme Mläkisen sanovan jotain tekopyhää ja syntihillitsemätöntä, jotain sydämeltään mitä sen sisällä on.
Jos Mäkinen alkaa parannuksentekoon ennen kuolemansa niin olen yllättynyt.Ja nyt sitten tekin teette täällä syntiä ja vielä korostatte omaa syntihyväksyntäänne, ja kaiken lisäksi kirjoitatte kuin itse itsensä valtuuttamana Jumalan asioiden hoitajana! Millään synnillä ei siis ole mitään rajaa, kun oikein heterouskovainen alkaa toimia Jumalan tahtoa vastaa.
- turhaan sätkit vastaan
synnillä ei siis ole kirjoitti:
Ja nyt sitten tekin teette täällä syntiä ja vielä korostatte omaa syntihyväksyntäänne, ja kaiken lisäksi kirjoitatte kuin itse itsensä valtuuttamana Jumalan asioiden hoitajana! Millään synnillä ei siis ole mitään rajaa, kun oikein heterouskovainen alkaa toimia Jumalan tahtoa vastaa.
Heteroilla on helpompaa kuin homoilla koska heillä on yksi synti vähemmän tunnollaan - homouden synti.
Homot eivät edes halua luopua synnistään ja siksi hyökkäävät niitä kohtaan jotka heille sanovat yksinkertaisesti, että homostelu on synti. - Kovin ihmeellistä!
turhaan sätkit vastaan kirjoitti:
Heteroilla on helpompaa kuin homoilla koska heillä on yksi synti vähemmän tunnollaan - homouden synti.
Homot eivät edes halua luopua synnistään ja siksi hyökkäävät niitä kohtaan jotka heille sanovat yksinkertaisesti, että homostelu on synti.Hyvä nimimerkki turhaan sätkit vastaan, teidän käsityksenne perustuu aivan puhtaaseen tietämättömyyteen! Jos olisitte ollenkaan seurannut omien heteroidenne yksityiselämää, olisitte hämmästykseksenne voinut todeta, kuinka moni heteroaviomies etsii miesseuraa satunnaisen seksin toivossa. Joillakin heistä saattaa olla jopa vakituinen miesystävä, mikä on tietenkin kaikkein turvallisin tapa toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan.
Toivottavasti tekään ette vaadi heterouskovaisia lähimmäisiänne vain jonkin periaatteen vuoksi suosimaan satunnaisia seksikumppaneita ja täysin satunnaista seksiä!
Muistan niin hyvin kaukaisen kohun, joka nousi heterouskovaisten keskuudessa jostakin koululapsille suunnatusta sukupuolivalistusvideosta. Siinä neuvottiin kokeilemaan seksiä ensimmäisen kerran jonkin hyvän ja luotettavan tutun kaverin kanssa, mutta niin ei olisi saanut neuvoa heterouskovaisten mielestä! Ilmeisesti he suosivat aina tällaisissakin tapauksissa täysin tuntemattomia ja vieraita seksikumppaneita ja aivan satunnaista seksiä! - turhaan sätkit vastaan
Kovin ihmeellistä! kirjoitti:
Hyvä nimimerkki turhaan sätkit vastaan, teidän käsityksenne perustuu aivan puhtaaseen tietämättömyyteen! Jos olisitte ollenkaan seurannut omien heteroidenne yksityiselämää, olisitte hämmästykseksenne voinut todeta, kuinka moni heteroaviomies etsii miesseuraa satunnaisen seksin toivossa. Joillakin heistä saattaa olla jopa vakituinen miesystävä, mikä on tietenkin kaikkein turvallisin tapa toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan.
Toivottavasti tekään ette vaadi heterouskovaisia lähimmäisiänne vain jonkin periaatteen vuoksi suosimaan satunnaisia seksikumppaneita ja täysin satunnaista seksiä!
Muistan niin hyvin kaukaisen kohun, joka nousi heterouskovaisten keskuudessa jostakin koululapsille suunnatusta sukupuolivalistusvideosta. Siinä neuvottiin kokeilemaan seksiä ensimmäisen kerran jonkin hyvän ja luotettavan tutun kaverin kanssa, mutta niin ei olisi saanut neuvoa heterouskovaisten mielestä! Ilmeisesti he suosivat aina tällaisissakin tapauksissa täysin tuntemattomia ja vieraita seksikumppaneita ja aivan satunnaista seksiä!Sukupuolielämä on tarkoitettu naiselle ja miehelle avioliitossa.
- ltej
Kovin ihmeellistä! kirjoitti:
Hyvä nimimerkki turhaan sätkit vastaan, teidän käsityksenne perustuu aivan puhtaaseen tietämättömyyteen! Jos olisitte ollenkaan seurannut omien heteroidenne yksityiselämää, olisitte hämmästykseksenne voinut todeta, kuinka moni heteroaviomies etsii miesseuraa satunnaisen seksin toivossa. Joillakin heistä saattaa olla jopa vakituinen miesystävä, mikä on tietenkin kaikkein turvallisin tapa toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan.
Muistan niin hyvin kaukaisen kohun, joka nousi heterouskovaisten keskuudessa jostakin koululapsille suunnatusta sukupuolivalistusvideosta. Siinä neuvottiin kokeilemaan seksiä ensimmäisen kerran jonkin hyvän ja luotettavan tutun kaverin kanssa, mutta niin ei olisi saanut neuvoa heterouskovaisten mielestä! Ilmeisesti he suosivat aina tällaisissakin tapauksissa täysin tuntemattomia ja vieraita seksikumppaneita ja aivan satunnaista seksiä!EspanjaJokkerihan se siinä.
- kehotus rukoukseen
Rukoillaan että seuraava hallitus on kesk. peruss. kristill., että älytön lakiehdotus menee nurin vaalien jälkeen.
Sipilä, Räsänen ja Soini kaikki kristittyjä!- kyse ihmisoikeuksist
Tarkoitatteko te, että meidän tulisi nyt tässä maailman tilanteessa jäädä samaan valtioiden ryhmään Neuvostoliiton, Afganistanin ja Saudi-Arabian kanssa?
Ja että hyväksyisimme kyseisen lain tasa-arvoisesta avioliitosta vasta yhteisessä rintamassa Neuvostoliiton kanssa, kun aika on heidän mielestään kypsä ja sielläkin taas hyväksytään ihmisoikeudet? Olisiko se sitten viisasta?
Jos nämä kolme henkilöä ovat kristittyjä, toki he ymmärtävät että heidän tulee jo kristillisen lähimmäisenrakkauden vuoksi olla laupeita ja saada tämä laki voimaan, siinähän on kyse nimenomaan ihmisoikeuksista, eikä Kristus antanut mitään oikeutta olla rakkaudeton, kylmä ja tunteeton meidän kaikkien lähimmäisiämme ja myös sukulaisiamme kohtaan. - homoagendan suoltajalle
kyse ihmisoikeuksist kirjoitti:
Tarkoitatteko te, että meidän tulisi nyt tässä maailman tilanteessa jäädä samaan valtioiden ryhmään Neuvostoliiton, Afganistanin ja Saudi-Arabian kanssa?
Ja että hyväksyisimme kyseisen lain tasa-arvoisesta avioliitosta vasta yhteisessä rintamassa Neuvostoliiton kanssa, kun aika on heidän mielestään kypsä ja sielläkin taas hyväksytään ihmisoikeudet? Olisiko se sitten viisasta?
Jos nämä kolme henkilöä ovat kristittyjä, toki he ymmärtävät että heidän tulee jo kristillisen lähimmäisenrakkauden vuoksi olla laupeita ja saada tämä laki voimaan, siinähän on kyse nimenomaan ihmisoikeuksista, eikä Kristus antanut mitään oikeutta olla rakkaudeton, kylmä ja tunteeton meidän kaikkien lähimmäisiämme ja myös sukulaisiamme kohtaan.Avioliitto ei ole ihmisoikeus. Se on yhden naisen ja yhden miehen liitto.
- NIIN ON
homoagendan suoltajalle kirjoitti:
Avioliitto ei ole ihmisoikeus. Se on yhden naisen ja yhden miehen liitto.
) (HOMOAGENDAN SUOLTAJAL)TASA-ARVOINEN AVIOLIITTO ON IHMISOIKEUS NIMENOMAAN JA SINÄ ET SITÄ MÄÄRITTELE KENEN VÄLINEN SE ON PISTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- minun ei tarvitsekaan
NIIN ON kirjoitti:
) (HOMOAGENDAN SUOLTAJAL)TASA-ARVOINEN AVIOLIITTO ON IHMISOIKEUS NIMENOMAAN JA SINÄ ET SITÄ MÄÄRITTELE KENEN VÄLINEN SE ON PISTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jumala on määritellyt sen jo tuhansia vuosia sitten.
Homo- ja lesboliitot on vain epätoivoisia irvikuvia avioliitolle.
( mikä on ongelmasi kun noin huudat?) - tietämättömälle
NIIN ON kirjoitti:
Ei missään ihmisoikeuksissa ole määritelty avioliittoa ihmisoikeudeksi.
Tuon jankutus on vain Setan homoagedaa. - lopeta jo
NIIN ON kirjoitti:
Nyt lopetat sen HUUTAMISEN palstalla.
- oletko setan kätyri?
kyse ihmisoikeuksist kirjoitti:
Jos nämä kolme henkilöä ovat kristittyjä, toki he ymmärtävät että heidän tulee jo kristillisen lähimmäisenrakkauden vuoksi olla laupeita ja saada tämä laki voimaan, siinähän on kyse nimenomaan ihmisoikeuksista, eikä Kristus antanut mitään oikeutta olla rakkaudeton, kylmä ja tunteeton meidän kaikkien lähimmäisiämme ja myös sukulaisiamme kohtaan.Avioliitto tulee olemaan kolmen karvaisen miehen kimppakiva, jos Setan pillin mukaan tanssitaan. Muka ihmisoikeuksiin vedoten tehdään saastaista vasemmistopolitiikkaa.
- helppoheikki2
Kenelle meinaa arkkipiispa puheensa pitää ,kun seurakuntaan kuuluu enää homoja ja lespoja.
- ööööäöäöäää
Arkkipiispa on Riekkisen ja Askolan tapaan helppoheikki, sieluvihollisen äänitorvi.
Avioliitto on vain miehen ja naisen välinen ja se ei totisesti ole ihmisoikeuskysymys, koska avioliitton jo nyt tasa-arvoinen miehen ja naisen välinen Jumalan luomisjärjestyksen perusteella.Pulinat pois !- amen
AMEN!
- Raamattu on totuus
Sa ta nan homo on voimakas piru hahmo ja saa helposti nuoret mukaan homokokeiluihin ,jossa he joutuvat yhteiskunnan syrjäpoluulle .Syrjäytynyt nuori
ei usein jaksakkaan taistella tietään takaisin homokokeiluista vaan rupeaa käyttämään aineita ja päihteitä ja jatkossa jakaa itseään homojen piirissä pikap nimellä.
Sairastuminen ja itsetuhoisuus on sa t an an lopullinen niitti ja palkinto uskolliselle
asian toimittajalle.Mäkinen puoltaa tätä toimintaa - uskova.
mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän (Jumala) ei katsonut. Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi.
1 Moos 4:5- sitäköhän se on
Aika hyvin oivallettu...
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1082278
- 661415
Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html2321198Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/971145- 111108
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos671055Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.91952IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56949Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.175948Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸43908