" Kainalokarvat pahentavat hienhajua"

Tarua vain totta?

Kainalokuoppa on kehon lämppimimpiä paikkoja,ja sieltä erittyy paljon hikeä.Lämpimässä ja kosteassa bakteerien on hyvä elää,ja siksi kainaloissa on paljon bakteereja,jotka käyttävät ravinnokseen hien sisältämiä valkuaisaineita,maitohappoja ja virtsa-aineita.
Hiki itsessään ei haise,vaan "hienhajun" synnyttävät bakteerien tuottamat aineet,varsinkin trans-3-metyyli-2-heksaanihappo.Kun hiki leviää ihokarvoihin ja haihtuu niistä,iho pysyy kuivempana.
Bakteerit lisääntyy hitaammin kuivissa paikoissa,joten kainalokarvat vähentävät bakteerikasvustoa kainaloissa ja häpynalueella.Jos siis hienhaju häiritsee kannattaa jättää kainalokarvat ja häpynalueen karvat ajamatta,suorittaa vain vesipesu miedolla pesuaineella.

7

572

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa'a..:/

Ite oon kuullu että karvat pahentaa hajua, mut en osaa oman kokemuksen perusteella sanoa..

• Ei päde minuun

Silloin kun mulla oli pillukarvat, ne haisi hielle. Sama kainaloitten kanssa. Nyt kun olen paljas joka paikasta, ei haise koskaan. Enkä todellakaan käytä mitään vahvoja pesuaineita. Kerta päivässä suihkussa. Kesällä jos joutuu käymään pari kertaa, niin toisella kerralla pelkkä vesi kyllä riittää. Päänahka kyllä alkaa haista hielle, jos ei hiuksia pese.

• nina 65

Ot mutta mikä jonglööri pystyy nuuhkimaan omia p*** karvojaan?????

• Ei päde minuun
        nina 65 kirjoitti:

Ot mutta mikä jonglööri pystyy nuuhkimaan omia p*** karvojaan?????

Olen kyllä tosi taipuisa, mutta en kumminkaan ihan nuolemaan ylety. Sitähän varmaan tarkoitit, Pera?

• Sheivaava mies

Kyllä, näin on.
      Itsellä ongelmana aikanaan ja ei millään dödö-määrällä pysynyt kurissa, nyt 15 v ilman kainalokarvoja ja stick-tyyppisen dödön käyttö ja ongelmat enää muisto.

• karvat pois

Karvat kyllä lisää hajua.

Karvat pois ja kristallikiveä korkeintan kainaloon.

Kristallikivi on aluminiton.

Alumiini aiheuttaa mm syöpää ja dementiaa.

• BLOODisLIFE

Mä oon myös kuullu kainalokarvojen lisäävän hajua ainakin kesällä ja liikuntaa harrastaessa. Oon yleensä sheivannu kainalokarvat mutta nyt se on vähän jääny...

Venäläisellä kanavalla oon nähny mainoksia tuotteista Veet naturals ja Garnier Neo myydäänkö niitä Suomessa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3493
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2339
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2168
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1937
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1532
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1369
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1252
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1210
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1155
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1139
    Aihe