Mulla on KYLMÄ

n17

mä oon tässä ehkä viikonverran koittanu laihduttaa ja syödä terveellisesti,kasviksia ja juoda paljon, esim.vettä ja vihreetä teetä melkeen jatkuvasti..maha on huomattavasti pienentynyt,vaikka tuskin mikään rasva on näin lyhyessä ajassa kadonnut,mutta ongelma on se,että mulla on kokoajan kylmä,vaikka liikun,ja se johtuu vissiin ku juo kylmää vettä paljon jne...mutta niin..ja toinen ongelma on sellanen "sekava" olo...??näkö huononee ja tuntuu et "aika menis nopeemmin"???johtuukohan se verensokerin alhasuudesta vai???

33

5417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esko

Se ei johdu veden juonnista. Se on energian puutetta. Syö hieman enemmän hiilihydraatteja, ne alkaa lämmittää.

• n17

no mutta mä pyrin saamaan energian puutetta eli laihduttamaan..en vaan tiedä kun mulla on muutenki ongelmaa tän syömisen kanssa,eli se käy niin että jos syön ekan leivä niin menee toinen kolmas,neljäs jne...Ja oon lihonnu justiin aika montaki kiloa pienen ajan sisällä,ku jostain syystä ajattelin,että kun syö vain karkkia jne eikä ruokaa,niin MUKA laihtuu mutta ei..
        Ja nyt pitäis saada normaalipaino takasin mutta vaikiaa on ku muutenki bulimisia tapoja enkä haluaisi sitä enää,vaan normaalia syömistä...

• milla
        n17 kirjoitti:

no mutta mä pyrin saamaan energian puutetta eli laihduttamaan..en vaan tiedä kun mulla on muutenki ongelmaa tän syömisen kanssa,eli se käy niin että jos syön ekan leivä niin menee toinen kolmas,neljäs jne...Ja oon lihonnu justiin aika montaki kiloa pienen ajan sisällä,ku jostain syystä ajattelin,että kun syö vain karkkia jne eikä ruokaa,niin MUKA laihtuu mutta ei..
        Ja nyt pitäis saada normaalipaino takasin mutta vaikiaa on ku muutenki bulimisia tapoja enkä haluaisi sitä enää,vaan normaalia syömistä...

ajan kulumista nopeasti. Mulla on ollut sitä nuorempana, kun oli tosi hermona ja herkässä tilassa. Saattoi iskeä yhtäkkiä keskellä katua.
        Voisit yrittää vaikuttaa tilanteeseen ainakin hermostoon vaikuttavilla vitamiineilla, kuten B-vitamiineilla. Hanki sellais moni-Beetä, esim. Berex tai mikä tahansa. Syö kans jotakin monivitamiinia, missä on myös jotain mineraaleja, esim. Multi-Tabs. Noi on vaan esimerkkejä, mitä mä syön, muut käy ihan yhtä hyvin. Eli en mainosta.

• n17
        milla kirjoitti:

ajan kulumista nopeasti. Mulla on ollut sitä nuorempana, kun oli tosi hermona ja herkässä tilassa. Saattoi iskeä yhtäkkiä keskellä katua.
        Voisit yrittää vaikuttaa tilanteeseen ainakin hermostoon vaikuttavilla vitamiineilla, kuten B-vitamiineilla. Hanki sellais moni-Beetä, esim. Berex tai mikä tahansa. Syö kans jotakin monivitamiinia, missä on myös jotain mineraaleja, esim. Multi-Tabs. Noi on vaan esimerkkejä, mitä mä syön, muut käy ihan yhtä hyvin. Eli en mainosta.

kiitos=)kun tota on ollu koulussaki..ja sellasta huimausta samalla..
        Alotin syömään noita vitamiineja kanssa,ja tuntuu et se on auttanu,masennusoireisiin kans=)..en tiedä onko mielikuvitusta vai mitä,mutta taitaa sitte puutostilat vaikutella aika paljonki mielenterveyteen jne...?

Niin-ja vielä..koitan pitää tota jatkuvaa ruoanhimoa kurissa light-limsoilla,niin mitäs eikai ne nyt lihottavia ainakaan oo...?

• toukokuusta tähän aamuun -1...
        n17 kirjoitti:

kiitos=)kun tota on ollu koulussaki..ja sellasta huimausta samalla..
        Alotin syömään noita vitamiineja kanssa,ja tuntuu et se on auttanu,masennusoireisiin kans=)..en tiedä onko mielikuvitusta vai mitä,mutta taitaa sitte puutostilat vaikutella aika paljonki mielenterveyteen jne...?

Niin-ja vielä..koitan pitää tota jatkuvaa ruoanhimoa kurissa light-limsoilla,niin mitäs eikai ne nyt lihottavia ainakaan oo...?

... kato vaikka ketkä niitä juo. Kaikki ne tuntuu olevan "vahvasti" ylipainoisia, joten eikös vain ne siis lihotakkin?
        Mutta asiaan, paleltaminen tosiaankin johtuu energian puutteesta, toisaalta pientä vilun tunnetta kestää kyllä, kun tietää, että elimistö "polttaa" vararavintoa. Siis sitä saamarin läskiä. Itselläni on vielä edessä semmoinen reilu 10kg tiputusta toukokuuhun mennessä, joten täytyy toivoa lauhaa talvea...
        Mutta sitten onkin komea uros radalla 191cm/100kg.
        Eikun tzemppiä laihdutukseesi, ekat viikot on yhtä helvettiä, onnex oli sateinen kesä, niin ei olutkaan maistunut....

• n17
        toukokuusta tähän aamuun -1... kirjoitti:

... kato vaikka ketkä niitä juo. Kaikki ne tuntuu olevan "vahvasti" ylipainoisia, joten eikös vain ne siis lihotakkin?
        Mutta asiaan, paleltaminen tosiaankin johtuu energian puutteesta, toisaalta pientä vilun tunnetta kestää kyllä, kun tietää, että elimistö "polttaa" vararavintoa. Siis sitä saamarin läskiä. Itselläni on vielä edessä semmoinen reilu 10kg tiputusta toukokuuhun mennessä, joten täytyy toivoa lauhaa talvea...
        Eikun tzemppiä laihdutukseesi, ekat viikot on yhtä helvettiä, onnex oli sateinen kesä, niin ei olutkaan maistunut....

no niimpää..ei taida kauheesti niitten limsojenkaan litkiminen..??=)Mutta kauhee kylmä on kokoajan..tuntuu ettei mikään auta..
        Nytki roikun täälä ku ei toi uni oikeen halua tulla..söin mandariineja ja kauhee ruoanhimo päällä kokoajan..hohhoi,en varmana "sorru" näkkäriin,tekee vaan niin lujaa mieli..=)
        Ja kyllähän se tosiaan näyttää polttavan tota vararavintoa,en vaan tiedä että voisko mukamas polttaa jo näin nopiaa,ku maha pienentyny jo muutamassa päivässä,kait se ei oo vielä rasvaa ainakaan vaan mahalaukku pienenee..
        ja niimpä..toivotaan nyt ettei kovin kylmä talvi oo tulossa,pitää varautua pitämään villahousuja sisätiloissaki=)..
        Ja kyllähän tähän nälkäänki nopiaa tottuu,ettei kokoajan syö kauheita määriä..=)onneks..
        Itellä vaan paha tapa luovuttaa,ja sitte mä vasta syönki kauheita määriä,ja lihon takasin alkupainoon taas..????

• milla
        n17 kirjoitti:

no niimpää..ei taida kauheesti niitten limsojenkaan litkiminen..??=)Mutta kauhee kylmä on kokoajan..tuntuu ettei mikään auta..
        Nytki roikun täälä ku ei toi uni oikeen halua tulla..söin mandariineja ja kauhee ruoanhimo päällä kokoajan..hohhoi,en varmana "sorru" näkkäriin,tekee vaan niin lujaa mieli..=)
        Ja kyllähän se tosiaan näyttää polttavan tota vararavintoa,en vaan tiedä että voisko mukamas polttaa jo näin nopiaa,ku maha pienentyny jo muutamassa päivässä,kait se ei oo vielä rasvaa ainakaan vaan mahalaukku pienenee..
        ja niimpä..toivotaan nyt ettei kovin kylmä talvi oo tulossa,pitää varautua pitämään villahousuja sisätiloissaki=)..
        Ja kyllähän tähän nälkäänki nopiaa tottuu,ettei kokoajan syö kauheita määriä..=)onneks..
        Itellä vaan paha tapa luovuttaa,ja sitte mä vasta syönki kauheita määriä,ja lihon takasin alkupainoon taas..????

Samalla kun laihdutat voisit korjata syömisiäsi terveellisempään suuntaan. Vitamiinit ym. ravinto jutut vaikuttaa mielenterveyteen, olen itsekin sen huomannut. Olen lopettanut limpparin juonnin kokonaan. Niissä on hirveesti kaikkia lisäaineita, jotka ottaa hermoon.

Mä oon laihtunut 10 kg, ja pelksätään siks että lopetin hampurilaiset, karkit, pizzat (paitsi että teen ite joskus) ja pullan. Syön hirveesti vihanneksia ja hedelmiä. Ja yritän aina funtsia että ruoka olis terveellistä muutenkin.

• bee
        n17 kirjoitti:

Kerrotko aloituspainosi?

Ajattelin vain, että jos sulla ei kovin paljon ole lähtiessä sitä painoa, niin kuurisi voi olla liian rankka sulle fyysisesti ja henkisesti ennenkaikkea!
        Palellus kyllä menee ohi aika piankin, mutta itse olen huomannut palelevani jos olen paikoillani, mutta kun liikun vaikka ihan sisälläkin vaikka siivoten, niin palellus katoaa!

• n17
        milla kirjoitti:

Samalla kun laihdutat voisit korjata syömisiäsi terveellisempään suuntaan. Vitamiinit ym. ravinto jutut vaikuttaa mielenterveyteen, olen itsekin sen huomannut. Olen lopettanut limpparin juonnin kokonaan. Niissä on hirveesti kaikkia lisäaineita, jotka ottaa hermoon.

Mä oon laihtunut 10 kg, ja pelksätään siks että lopetin hampurilaiset, karkit, pizzat (paitsi että teen ite joskus) ja pullan. Syön hirveesti vihanneksia ja hedelmiä. Ja yritän aina funtsia että ruoka olis terveellistä muutenkin.

Njoo=),totta,tuntuu että noi vitamiinit onki tosi tärkeitä fyysisen jaksamisen kannalta,mutta nyt tuntuu olo paljo "tasasemmalta" ku oon syöny niitä aika hyvin..
        En sitte tiedä tosta,ehkä tää on mulle jotanki "liian rankka" ns.dieetti,ettei tätä kauaa kestä,joskus illalla/yöllä tulee sellasia hämärä-olo kohtauksia,luultavasti sitte johtuilee liian alhasesta enegiansaannista tai verensokerista..?Ja toinen minkä oon huomannu tässä,on ihme hikoilu??
        Justiin kävin taas ostamassa ligh jaffaa,mutta voi olla että se jää sitte juomatta jos vaan saa pidettyä sen tärkeimmän,pään kunnossa=)
        Syksyllä nää mun ylimääräset kilot tuli,tuli vietettyä synttäreitä paljon ja nopiaa näkyy mahassa ja "jenkkakahvoina.."Niinki paljon että muut on huomannu sen.
        Siitä tää mun urakka alkoi,mä en halua kuulla huomautuksia siitä kuinka oon lihonu,en vaan tajua miten jotkut voi syödä tosi paljo,ilma että se mitenkään näkyy painossa,ku ite melkeen aina syöny varsin vähän,ja se on ollu ainot keino pysyä samanlaisena kun muut,vaikka ne syö enemmän..?
        Mutta mun paha tapa on/on ollut syödä melko jatkuvasti esim.kun oon koneella ja illalla..
        Ja nyt nää kilot tuli liiasta suklaasta ja sipseistä ja juustosta luultavasti..en osaa pysyä rajoissa kun alotan,menee koko levy ja enemmänki,siks pitää olla KOKONAAN ilman,välillä tuntuu,että se on turhaa ja hermot menee,varsinkin jos kukaan ei sano,että positiivista=)

• n17
        bee kirjoitti:

Kerrotko aloituspainosi?

Ajattelin vain, että jos sulla ei kovin paljon ole lähtiessä sitä painoa, niin kuurisi voi olla liian rankka sulle fyysisesti ja henkisesti ennenkaikkea!
        Palellus kyllä menee ohi aika piankin, mutta itse olen huomannut palelevani jos olen paikoillani, mutta kun liikun vaikka ihan sisälläkin vaikka siivoten, niin palellus katoaa!

Kuinkahan kauan siihen menee ettei enää palele..??kun yölläki on niin kylmä,että tärisee..ei tunnu kovin mukavalta ollenkaan..teen juonti kyllä auttaa aika hyvin,mutta sitte tuntuu että se jotanki hikoiluttaa??
        Mutta eilen kävin tunnin lenkillä ja aika mun mittakaavassa "rankalla" lenkillä,niin kyllä lämpeni=)oli oikein mukava olo sen jälkeen ja varsinki ku pitkästä aikaa oikeen harrastin jotain että hikoilutti=)
        Pitääki hankkia koira,mulle pelkkä lenkille lähtö yksin on jotenki vaikeeta..=)*laiskimus*

• Milla
        n17 kirjoitti:

Njoo=),totta,tuntuu että noi vitamiinit onki tosi tärkeitä fyysisen jaksamisen kannalta,mutta nyt tuntuu olo paljo "tasasemmalta" ku oon syöny niitä aika hyvin..
        En sitte tiedä tosta,ehkä tää on mulle jotanki "liian rankka" ns.dieetti,ettei tätä kauaa kestä,joskus illalla/yöllä tulee sellasia hämärä-olo kohtauksia,luultavasti sitte johtuilee liian alhasesta enegiansaannista tai verensokerista..?Ja toinen minkä oon huomannu tässä,on ihme hikoilu??
        Justiin kävin taas ostamassa ligh jaffaa,mutta voi olla että se jää sitte juomatta jos vaan saa pidettyä sen tärkeimmän,pään kunnossa=)
        Syksyllä nää mun ylimääräset kilot tuli,tuli vietettyä synttäreitä paljon ja nopiaa näkyy mahassa ja "jenkkakahvoina.."Niinki paljon että muut on huomannu sen.
        Siitä tää mun urakka alkoi,mä en halua kuulla huomautuksia siitä kuinka oon lihonu,en vaan tajua miten jotkut voi syödä tosi paljo,ilma että se mitenkään näkyy painossa,ku ite melkeen aina syöny varsin vähän,ja se on ollu ainot keino pysyä samanlaisena kun muut,vaikka ne syö enemmän..?
        Mutta mun paha tapa on/on ollut syödä melko jatkuvasti esim.kun oon koneella ja illalla..
        Ja nyt nää kilot tuli liiasta suklaasta ja sipseistä ja juustosta luultavasti..en osaa pysyä rajoissa kun alotan,menee koko levy ja enemmänki,siks pitää olla KOKONAAN ilman,välillä tuntuu,että se on turhaa ja hermot menee,varsinkin jos kukaan ei sano,että positiivista=)

"Mutta mun paha tapa on/on ollut syödä melko jatkuvasti esim.kun oon koneella ja illalla.. "

No siinähän se ongelman ydin on. Mä en nimittäin syö koskaan kun istun tietokoneella. Menee sitäpaitsi näppäimistö muruseksi.
        Enkä syö illalla. Kuuden jälkeen vaan porkkanaa jos tuntuu että hiukoo.

• n17
        Milla kirjoitti:

"Mutta mun paha tapa on/on ollut syödä melko jatkuvasti esim.kun oon koneella ja illalla.. "

No siinähän se ongelman ydin on. Mä en nimittäin syö koskaan kun istun tietokoneella. Menee sitäpaitsi näppäimistö muruseksi.
        Enkä syö illalla. Kuuden jälkeen vaan porkkanaa jos tuntuu että hiukoo.

njoo,ompa mun tullu tosiaan tää näppäimistä pilattua jo..murusia murusia prkl...;)

• ...
        toukokuusta tähän aamuun -1... kirjoitti:

"ne "kevytlimsat" vasta lihottaakin...... kato vaikka ketkä niitä juo. Kaikki ne tuntuu olevan "vahvasti" ylipainoisia, joten eikös vain ne siis lihotakkin?"

perustele miten limsan juonti lihottaa?light limsan?siis nyt puhun vaan limsan juonnista...perusteluja!!!!

• n17
        ... kirjoitti:

"ne "kevytlimsat" vasta lihottaakin...... kato vaikka ketkä niitä juo. Kaikki ne tuntuu olevan "vahvasti" ylipainoisia, joten eikös vain ne siis lihotakkin?"

perustele miten limsan juonti lihottaa?light limsan?siis nyt puhun vaan limsan juonnista...perusteluja!!!!

kieltämättä toi muaki vähä tai kiinnostelee oikestaan aika paljonki..ku eikö lightin pitäis olla justiin vähäkalorista?=)
        ei terveellistä lisäaineiden suhteen muttei kuitenkaan lihottavaa?
        Parhaillaan sitä justiin litkin..
        Vois oikestaan laittaa teetäki ennen ku meen kauneus-unille=)..kauneus-unilleppa tosiaan..heh..
        Mutta jostain kyllä luin että aspartaami,se makeutusaine siis,muuttaa jotenki ravintoa suoraan mahalaukussa rasvaks??en sitte tiedä voiko olla totta,mutta mutta..vähäkalorista se ainaki on??toivottavasti..meni ehkä litra justiinsa...=S pörr pörr...

• dran
        n17 kirjoitti:

kieltämättä toi muaki vähä tai kiinnostelee oikestaan aika paljonki..ku eikö lightin pitäis olla justiin vähäkalorista?=)
        Vois oikestaan laittaa teetäki ennen ku meen kauneus-unille=)..kauneus-unilleppa tosiaan..heh..
        Mutta jostain kyllä luin että aspartaami,se makeutusaine siis,muuttaa jotenki ravintoa suoraan mahalaukussa rasvaks??en sitte tiedä voiko olla totta,mutta mutta..vähäkalorista se ainaki on??toivottavasti..meni ehkä litra justiinsa...=S pörr pörr...

ainakin minä sitä olen litkinyt imelännälkään tms. eikä ole painoa nostanut kertaakaan...ja joskus join sitä sellaisen 0,5L/pv(en nykyään enää)...terveellistä ei ole, tiedän, mutta ei kyllä mielestäni lihotakaan. Tosin jos kirjoittaja tarkoitti sitä, että nostaa verensokerin nopeasti ylhäälle ja sen laskiessa nopeasti alkaisi tekemään jotakin sokeripitoista (lue: karkkia, leivoksia) mieli, joka taas lihottaa. Mutta itse limsa ei lihota?mitäköhän tarkoitettiin...

• toukokuusta jne.
        dran kirjoitti:

ainakin minä sitä olen litkinyt imelännälkään tms. eikä ole painoa nostanut kertaakaan...ja joskus join sitä sellaisen 0,5L/pv(en nykyään enää)...terveellistä ei ole, tiedän, mutta ei kyllä mielestäni lihotakaan. Tosin jos kirjoittaja tarkoitti sitä, että nostaa verensokerin nopeasti ylhäälle ja sen laskiessa nopeasti alkaisi tekemään jotakin sokeripitoista (lue: karkkia, leivoksia) mieli, joka taas lihottaa. Mutta itse limsa ei lihota?mitäköhän tarkoitettiin...

Kun söin ja sain aikaan itselleni huomattavan ylipainon, tein sen ainakin rehellisesti.
        Söin epäterveellisesti, join olutta ja liikuin lähinnä vain omalla autolla. Kun sitten tämä 40-kympin kriisi pysäytti (tosin lääkärini mielipidekin vähän vaikutti) ja päätin muuttaa elintapojani rupesin, kuin vaistomaisesti tarkkailla myös muita ihmisiä ja kas kummaa, ketkä juovat kevytlimuja ja syövät salaattipöydästä? Lihavat ihrakasat, ne samat jotka sitten kaivavat heti tilaisuuden tullen työpöytänsä laatikosta suklaalevyn tms. mössöä, kun kuvittelevat, ettei kukaan näe. Kiesus mitä silmänpalvontaa... Itsekuria peliin, kyllä se siitä.
        Lihavuus ei ole kivaa ja laihtuminen on kovan työn takana, mutta on se vaan niin helvetin kiva mennä vaateostoksille, kun voi valita vaatteensa, eikä ekana kysyä onko "aikuiselle miehelle vaatteita, vai onko tääkin joko lastenvaatekauppa" Omasta lihavuudesta voi ronskisti laskea leikkiäkin, mutta kyllä se joskus kyllästyttikin. Perkele, lihaville ympäristöhaittavero!

• junnu
        toukokuusta jne. kirjoitti:

Kun söin ja sain aikaan itselleni huomattavan ylipainon, tein sen ainakin rehellisesti.
        Söin epäterveellisesti, join olutta ja liikuin lähinnä vain omalla autolla. Kun sitten tämä 40-kympin kriisi pysäytti (tosin lääkärini mielipidekin vähän vaikutti) ja päätin muuttaa elintapojani rupesin, kuin vaistomaisesti tarkkailla myös muita ihmisiä ja kas kummaa, ketkä juovat kevytlimuja ja syövät salaattipöydästä? Lihavat ihrakasat, ne samat jotka sitten kaivavat heti tilaisuuden tullen työpöytänsä laatikosta suklaalevyn tms. mössöä, kun kuvittelevat, ettei kukaan näe. Kiesus mitä silmänpalvontaa... Itsekuria peliin, kyllä se siitä.
        Lihavuus ei ole kivaa ja laihtuminen on kovan työn takana, mutta on se vaan niin helvetin kiva mennä vaateostoksille, kun voi valita vaatteensa, eikä ekana kysyä onko "aikuiselle miehelle vaatteita, vai onko tääkin joko lastenvaatekauppa" Omasta lihavuudesta voi ronskisti laskea leikkiäkin, mutta kyllä se joskus kyllästyttikin. Perkele, lihaville ympäristöhaittavero!

Samat havainnot ja lähtökohdat , tuloskin lienee samansuuntainen . Samaa mieltä laihduttamisesta , ja vaatteita on helevetin mukava ostaa kun ei tarvii jotain 62 DDD , vaan 58 C ....

Onnittelut aploodien kera onnistumisesasti !!!

• n17
        toukokuusta jne. kirjoitti:

Onnea sulle=)
        ei se helppoa ookkaan..varsinki koulussa jos nirsoilee esim.jälkiruuasta alkaa muut kattomaan että "ai säkö et syö ku se lihottaa vai.."
        Ympäristön paineet..huh..
        Mutta onko ketään syntyessään lihava??oon ajatellu että voiko pelkät geenit vaikuttaa siihen että yksinkertasesti ei oo SYÖNY itteään lihavaks,vaan on tavallaan syntymästä saakka ollu lihavakokonen??
        Ja entäs ne ihmiset,jotka syö ku hevoset,ja on silti tikkulaihoja??ja vielä syö mm.pitsaa ja muuta,ei ollenkaan ns.terveellisesti??
        Että siis onko jollain vaan syntymälahjana vilkas aineenvaihdunta..?Hmm..mulla ei..oon ollu vegaani 1-2 vuotta oikestaan puolitoista,ja aina ollu muita laihempi ja ollu siitä aika ylpee oikestaan jos rehellisiä ollaan..nyt sitte oon päässy lihomaan ku oon keksiny että en syökkään lihaa tai muita,mutta suklaata kyllä..nam nam..ja lihominen on alkanut..
        pakko vaan varmaan jatkaa totaalivegaanina..
        ja toi juusto on iskeny näppinsä muhun kiinni..
        hyh,pois se minusta..=)elkää liian vakavasti ottako=)

• Juu012
        n17 kirjoitti:

Ei aspaartaamii kannattaa vetää se aiheuttaa syöpää

• STOMACHPASKAKÄRRY
        milla kirjoitti:

Ei tarvi ihan kokonaan lopettaa hampurilaisrtewn tai pizzoje syöntii ja tarkotan siis sitä, että kyllä voi syödä kerran kuukaudessa pizzan. Ei se tapa SILLOIN. Mulla on myös kerran viikossa karkkipäivä, mutta vain karkkipäivä eli muita herkkuja en lappaa suuhuni, sillä muutoin laihdutetut kilot tulis uudelleen takas. Tää kantsii huomioida. Juoda vettä, muttei liikaa. On totta, että liika vesi voi viedä pois kehosta ravinneaineita, kantsii tosiaan olla varuillaan ton suhteen, mutta huoletta voi juoda 1 litra vettä päivässä tai jopa 2 litraa, miespuolinen ja isokokoinen mies voi juoda 2 litraaki per päivä, mutta jos alkaa tulla kylmä tai tulee huimauksia ja veriarvot heikkenee, niin kantsii välttää liiallista veden juontia. Joskus se 2 litraaki on liikaa, etenki jos useina päivinä juo 2 litraa vettä.

Viime lokakuussa painoin noin 102 kiloa, nyt vaaka näyttää lukemaa 89kg.
        En oo lähteny millään tosi nopeilla pudotuksilla.
        Syön monipuolisesti, sen takia, ettei tule ns puutostiloja. Pitää syödä myös hiilarituotteita.
        En vois muutenkaan olla syömättä hiilarisafkaa, koska diggaan siitä.

• rasmus

näköä haittaa!"

• plastic

Kuulostaa siltä että yrität laihduttaa liian vähillä kaloreilla. Itsekin olen kärsinyt palelusta ja heikosta/pyörryttävästä olosta kun laihdutin rääkkidieeteillä. Paino kyllä putosi tehokkaasti jopa 20 kiloa, mutta samalla oli jatkuvaa ruuanhimoa ja mässäilykohtauksia. Lihoin myös menettämäni kilot nopeasti takaisin. Nyt koetan pudottaa painoa 1400-1500 kalorilla päivässä, ja olo on paljon parempi kuin aikaisemmilla dieeteillä. Vielä paino ei ole hirveästi tippunut, mutta ajattelen että mieluummin hidas pudotus kuin syömishäiriöön sairastuminen.

Et kertonut paljonko syöt päivän aikana ja mikä lähtöpainosi pituutesi on, mutta suosittelisin että kokeilisit syödä vähän enemmän ja mahdollisimman monipuolista ruokaa. Ja jos olo on jatkuvasti huono, niin mene ihmeessä lääkäriin!

• n17

No se voi olla,että energian saanti on liian "niukkaa",mutta tulokset tulee niin nopeesti,mutta tietysti tarkotus olis,ettei tätä "laihtumista" kestä muutamaa päivää,ja sitte taas siirrytään alkutilanteeseen,eli ehkä mä lisään tota ruokaa..
        Ongelma onki,että miten sen painon sitte saa pysymään siinä halutussa määrässä ilman että lihoo taas takasin??
        Oon syöny tänään tosi (harvinaisen)vähän,
        4 kasvispihviä ja lähinnä litkiny teetä ja tota ligh jaffaa,en siis todellakaan yleensä syö näin vähän,mutta nyt justiin tuntuu,että se pelkästään riittää??tosi hyvä olo lähinnä,ei edes palelua??Mutta opiskelen,niin koulussa en halua noita heikotuskohtauksia ja hikoilua,on PAKKO syödä koulussa ja aamulla kunnolla.
        Onkohan muuten totta,että mausteinen ruoka muka parantais tota aineenvaihduntaa??
        luin sen jostain,netistä kyllä,että onkohan totta?
        Pituus on n.163 ja painoa kertyny n.55 kiloon..tiedän,ei kauheesti,mutta tiedän,että luonnostani oon ollu pienikokonen myös painolta on kerääntyny läskiä tosi paljon jonka myös huomaa.

• bee
        n17 kirjoitti:

No se voi olla,että energian saanti on liian "niukkaa",mutta tulokset tulee niin nopeesti,mutta tietysti tarkotus olis,ettei tätä "laihtumista" kestä muutamaa päivää,ja sitte taas siirrytään alkutilanteeseen,eli ehkä mä lisään tota ruokaa..
        Ongelma onki,että miten sen painon sitte saa pysymään siinä halutussa määrässä ilman että lihoo taas takasin??
        Oon syöny tänään tosi (harvinaisen)vähän,
        4 kasvispihviä ja lähinnä litkiny teetä ja tota ligh jaffaa,en siis todellakaan yleensä syö näin vähän,mutta nyt justiin tuntuu,että se pelkästään riittää??tosi hyvä olo lähinnä,ei edes palelua??Mutta opiskelen,niin koulussa en halua noita heikotuskohtauksia ja hikoilua,on PAKKO syödä koulussa ja aamulla kunnolla.
        Onkohan muuten totta,että mausteinen ruoka muka parantais tota aineenvaihduntaa??
        luin sen jostain,netistä kyllä,että onkohan totta?
        Pituus on n.163 ja painoa kertyny n.55 kiloon..tiedän,ei kauheesti,mutta tiedän,että luonnostani oon ollu pienikokonen myös painolta on kerääntyny läskiä tosi paljon jonka myös huomaa.

Nyt Bee-täti neuvoo sulle, ettet enää syö niitä sipsejä ollenkaan ja liikut välillä "hikisesti"!
        Siinä on varmasti sulle ihan riittävät ohjeet.
        Et ole ns lihava, mutta jos kahvat ilmestyy, niin urheile!
        Mutta älä ota koiraa vain siihen tarkoitukseen kiitooooossssss!

• n17
        bee kirjoitti:

Nyt Bee-täti neuvoo sulle, ettet enää syö niitä sipsejä ollenkaan ja liikut välillä "hikisesti"!
        Siinä on varmasti sulle ihan riittävät ohjeet.
        Et ole ns lihava, mutta jos kahvat ilmestyy, niin urheile!
        Mutta älä ota koiraa vain siihen tarkoitukseen kiitooooossssss!

kiitoksia bee-täti-pieni=)
        noi ohjeet on oikeen hyvät,sipsit nyt on jääny ainaki JO muutamaks viikoks tähän mennessä,mutta aika nopiaa ne kyllä tuliki ku oikeen innostuin syömään niitä ja atajjetin etten oo lihoomas niistä nyt kuitenkaan..
        nyt käytiin oikeen kuulkaa tunnin lenkillä tuola pakkasessa ja huhuh ku otti koville se lähtö ja vimpat askeleet kotia kohti..mutta ylpiä oon;)

Ja koira on jo harkinnan alla heh=)eikai..

• jee

joo-o....sinuna lopettaisin tuon dieetin, kehosi on 'säästöliekillä' eli tilassa mikä ei ole niinkään terveellinen. maha lähte varmasti mutta yhtä varmasti tulee takaisin kun aloitat syömään 'normaalia' ruokaa. siis: syö ihan normaalia, terveellistä ruokaa mutta VÄHEMMÄN (ja myös pitsoja ym roskaa VÄHEMMÄN.) totuus on että jotta laihtuu pysyvästi on myös PYSYVÄSTI muutettava elintavoissa energian saannin ja kulutuksen välistä suhdetta.

• Lara

Olin tuota juuri sanomassa!! Olen itse laihtunut kahdeksan kiloa syömällä ihan niinku aina ennenkin, mut lisäsin siihen mukaan kolme kertaa viikossa- saliharjotuksen!! Mieli pysyy virkeänä, kroppa kunnossa ja energiaakin on niin maan pirusti! Nyt kaikki ihme syömättömyydet narikkaan ja liikkumaan!

• n17
        Lara kirjoitti:

Olin tuota juuri sanomassa!! Olen itse laihtunut kahdeksan kiloa syömällä ihan niinku aina ennenkin, mut lisäsin siihen mukaan kolme kertaa viikossa- saliharjotuksen!! Mieli pysyy virkeänä, kroppa kunnossa ja energiaakin on niin maan pirusti! Nyt kaikki ihme syömättömyydet narikkaan ja liikkumaan!

=)no joo..meillä on 1-2 kertaa viikossa liikkaa koulussa missä saa ainaki väkisinki hikoilla,ja kävelen aika paljo jokapaikkaan,koska pyöräki on rosmottu stna!!=)
        Mutta oon nyt muutaman päivän aikana huomannu ettei toi syömättömyys pitkälle kannakkaan..kauhee nälkä tuli sitte kuitenki,ja oli pakko syödä,ja sorruin suklaaseen jne..
        Mutta se siitä..ei hätää,tänään oon syöny aika terveellisesti, tai no itseasias en ku alkaa miettimään sitä..

Aamulla klo:8:00 2 siivua ranskanleipää ja keiju voita vähän.. (ei hyvä,valkosta leipää,muttei ollu muuta kaapissa)niin ja Berocca.vitamiinia ja vähä kahvia

Koulussa 11:30 noin mustikkarahkaa ja otin vielä vähä lisää..

Nyt kotona vihreetä teetä,kahvia kupillinen ja 3 palaa tummaa leipää juustoa päällä..

Huhuh..taitaa jäädä tän päivän ruuat sitte siihenpaikkaan..ku aloinki laittamaan tähän tehellisesti mitä oon vetäny..Vihreetä teetä saa varmaan kyllä juoda niin paljo ku haluaa..=)
        Rassaavaa vaan ku kusettelee kokoajan..yölläki..
        Mutta ei oo palellu..
        Kumma miten sitä kuvittelee eka mielessä miten "terveellisesti" on syöny,mutta ku alkaa miettiä,niin eipä sittenkään...=S yhyyyy

• Keiju -85

Olen aloittanut laihduttamisen noin viikko sitten ja laihtunut noin 2 kg. Kirjaan joka päivä mitä syön ja yritän tarkkailla ruoka-aineiden terveellisyyttä. Jo tarkkailemalla omaa syömistä voi huomioida kuinka paljon syö. Olen huomannut, että itselläni taitaa olla jonkinlainen "ylen"syömishäiriö, sillä listani ovat huimaavan pitkiä ja sisältävät jos jonkin sortin sapuskaa. Nyt olen aloittanut syömään vain elääkseni ja kas kummaa kuinka vähällä sitä tulee toimeen ja pysyy hengissä. Syöminen laihduttaessa on kuitenkin erittäin tärkeää, ettei elimistö jumiudu. Laihduttaminen olematta syömättä on jotain ihan muuta kuin laihduttamista. En ole ylipianoinen enkä lihava, mutta haaveilen olotilasta, jossa housut eivät purista eikä mahavilku. Pieni painon pudotus ei ole kellekkään pahasta. Tsemppiä kaikille painon pudottajille!

P.S. Oikotietä hoikkuuteen ei ole olemassakaan; avainsanat ovat terveellinen ravinto kohtuullisina annoksina sekä liikunta, pienimuotoinenkin =) Raittiiseen pakkasilmaan on sitäpaitsi ihana sukeltaa.

• n17
        Keiju -85 kirjoitti:

Olen aloittanut laihduttamisen noin viikko sitten ja laihtunut noin 2 kg. Kirjaan joka päivä mitä syön ja yritän tarkkailla ruoka-aineiden terveellisyyttä. Jo tarkkailemalla omaa syömistä voi huomioida kuinka paljon syö. Olen huomannut, että itselläni taitaa olla jonkinlainen "ylen"syömishäiriö, sillä listani ovat huimaavan pitkiä ja sisältävät jos jonkin sortin sapuskaa. Nyt olen aloittanut syömään vain elääkseni ja kas kummaa kuinka vähällä sitä tulee toimeen ja pysyy hengissä. Syöminen laihduttaessa on kuitenkin erittäin tärkeää, ettei elimistö jumiudu. Laihduttaminen olematta syömättä on jotain ihan muuta kuin laihduttamista. En ole ylipianoinen enkä lihava, mutta haaveilen olotilasta, jossa housut eivät purista eikä mahavilku. Pieni painon pudotus ei ole kellekkään pahasta. Tsemppiä kaikille painon pudottajille!

P.S. Oikotietä hoikkuuteen ei ole olemassakaan; avainsanat ovat terveellinen ravinto kohtuullisina annoksina sekä liikunta, pienimuotoinenkin =) Raittiiseen pakkasilmaan on sitäpaitsi ihana sukeltaa.

"Nyt olen aloittanut syömään vain elääkseni ja kas kummaa kuinka vähällä sitä tulee toimeen ja pysyy hengissä. "

Niimpä..noinhan sen pitäiski olla..Ite syön kuitenki aika paljo mielialaan tai ettei vaan oo mitään tekemistä,niin sitte syön..
        Tänään söin aamulla 2 palaa tummaa leipää ja juustoa ja nyt äsken samat..

En tiedä,mutta mun laihdutus ei oikeen onnistu..joko mä syön liikaa ja karkkia,tai sitte liian vähä pari päivää ja sitte kauheet santsit ja lihon..öö..oliskohan helpompi vaan ottaa ihan iisisti,mutta mä haluan kanssa nää mahat pois..eli justiin joku 2-5 kiloa..niin kaikki ookoo=)

• ööj

Voi kun laihtus 25kg.Olen prediabetes.Vuosi,pari sitten lähti kymmenen kiloa.Nyt on tullu takas kaikki.Ai että kirvelee mieltä.

• pysyypoissa

Tosinsanoen, dieettasit, muttet tehnyt mitään pysyviä ja ennenkaikkea kestäviä muutoksia elintapoihisi?

• VHH-lainen

Karppaus laihduttaa, mutta monia arvelutta VHH-ruokavalio, koska se sisältää paljon rasvaa ja niukasti hiilihydraatteja (makeata). Makea onkin monien kohdalla se kompastuskivi.
      Kaikki muut vähärasvaiset kasviksiin perustuvat ruokavaliot vain sairastuttaa.
      Kirjastosta löytyy hyviä neuvovia kirjoja. Rohkeasti vain tutustumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      136
      4035
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      88
      1982
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1861
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      57
      1487
    5. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1442
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1385
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      99
      1312
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1206
    9. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      94