Auto saksasta, käyttö suomessa, jos asuu kummassakin maassa ??

samppa5

Eli suomalainen veljeni on asunut saksassa kaksi vuotta ja on sielä töissä. Nyt hän suunnittelee ensimmäisen auton ostoa. Saksassa hän ei autoa juurikaan tarvitse ja hän haluaisi tuoda auton suomeen koska vierailee Suomessa sukulaisten luona usein ja Suomessa tarvitsisi autoa paljon enemmän. Hänen on tulevaisuudessa muuttamassa kokonaan suomeen mutta ei vielä.

Kysymys kuuluukin:
1. Voiko hän siis ostaa auton nyt Saksasta ja tuoda sen suomeen niin että ei tarvitsisi maksaa Suomen auto veroa ?

2. Voiko hän jättää auton Suomeen kun palaa itse takaisin Saksaan niin että Auto olisi täälä valmiina kun tulee taas suomeen, eli maksaa normaalisti vakuutukset Suomessa autosta, mutta ei joutuisi maksamaan autoveroa ?

3. Kun ostaa auton saksasta saako sen heti tuoda Suomeen Verottomana vai tarvitseekö sitä käyttää Saksassa joku tietty aika ensin ?

4. Saisinko minä itse lainata veljeni autoa silloin kun hän on itse saksassa ja hänen auto Suomessa, saisinko ajaa sillä ? jos hän ei joutuisi maksamaan Suomen auto veroa ?

5

275

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samppa5

Ja vielä yksi kysymys
      5. Tarvitseeko auton vakuutukset olla Saksassa vai Suomessa, jos itse asuu saksassa mutta tuo auton suomeen ja käyttää sitä pääasiassa suomessa ?

• tullitäti

ja vastauksia
      no.1-kyllä
      no.2-kyllä
      no.3-voi tuoda heti
      no.4-heti ensi vuoden alusta voi ajaa sillä,kun ilmoitat siitä tullille.

• Aika monta

väärin :)

• ----
        Aika monta kirjoitti:

väärin :)

tai sitten ei.älä sinäkään sekoita asiaan auton rekisteröintiä suomeen,kun ei kysyjäkään sitä tehnyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      210
      974
    2. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      834
    3. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      73
      731
    4. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      192
      708
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      64
      623
    6. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      556
    7. Panettaako sua

Yhtään?
      Ikävä
      45
      530
    8. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      37
      503
    9. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      2
      493
    10. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      77
      493
    Aihe