Digitaalinen lämmitystolppa

Tapani83

Uudessa parkkikatoksessa on digitaalinen ajastin auton lämppärille jossa säädetään vaan kellon aika milloin lähdetään ja lämmitys lähtee kaksi tuntia ennen säädettyä aikaa lämmittämään. Onko näissä uusissa digi versioissa mahdollista ^^ohittaa^^ tuota ajastinta että sais pisempään lämpöä kun ei tuo kaksi tuntia riitä kovilla pakkasilla. Vanhassa tolppa paikassa oli se rinkula jota taaksepäin kääntämällä sai lämmittämään koko ajan.

14

16825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistä näitä sikiää?

      Vanhan tolpan sait siis kellon rikkomalla lämmittämään pidempään, dorka.
      Autoa ei ole tarvetta tai järkevää lämmittää pidempään kuin tuo kaksi tuntia kerrallaan. Kuinka ei kaksi tuntia riitä?

    • ei riittä kaksi h

      Sinä et ole ilmeisesti omistanut yhtään autoa joka olisi tältä vuosituhannelta. Nykyään useissa autoissa on säteilylämmitin joka on kiinni moottorin kyljessä, jonka teho on lähes olematon. Esim. yli 15 asteen pakkasessa ei moottoria saa enää saman lämpöiseksi kun vanhoilla kunnon lohkolämpäreillä.

      • Sikiää joo

        Vitusta näitä sikiää. Taas joku autoista tietämätön ämmä huutelee joka ajaa firman tai ukkonsa autolla ja hyvä jos tietää autonsa merkin.

        Joo eli siis säteily lämmitin käytössa ja pakkasta 25 niin ei kaksi tuntia riitä. Ja sitä vanhaa kelloa ei tarvinnut rikkoa vaan riitti kun käänsi päinvastaseen suuntaan niin sai laitettua esim aamulla heti lämpiään ja esim 4 tunnin päästä lähtö ja auto lämmityksessä koko ajan.


      • esilämmitys, huomaa
        Sikiää joo kirjoitti:

        Vitusta näitä sikiää. Taas joku autoista tietämätön ämmä huutelee joka ajaa firman tai ukkonsa autolla ja hyvä jos tietää autonsa merkin.

        Joo eli siis säteily lämmitin käytössa ja pakkasta 25 niin ei kaksi tuntia riitä. Ja sitä vanhaa kelloa ei tarvinnut rikkoa vaan riitti kun käänsi päinvastaseen suuntaan niin sai laitettua esim aamulla heti lämpiään ja esim 4 tunnin päästä lähtö ja auto lämmityksessä koko ajan.

        On säteilylämmitintä, letkulämmitintä ja ihan lohkolämmitintäkin ollut ja pari tuntia riittänyt aina ihan hyvin. Ei sitä moottoria tarvitse kovin lämpimäksi edes lämmittää, se on turhaa.
        Ei tuollaista kelloa ole olemassakaan jossa saa yli kaksi tuntia kerrallaan virtaa, ellei käy välillä säätämässä.


      • Sillai kai
        esilämmitys, huomaa kirjoitti:

        On säteilylämmitintä, letkulämmitintä ja ihan lohkolämmitintäkin ollut ja pari tuntia riittänyt aina ihan hyvin. Ei sitä moottoria tarvitse kovin lämpimäksi edes lämmittää, se on turhaa.
        Ei tuollaista kelloa ole olemassakaan jossa saa yli kaksi tuntia kerrallaan virtaa, ellei käy välillä säätämässä.

        No kyllä vaan kelloja mistä saa enemmän virtää. Esim ne joissa on se pyöreä ajastin niin sitä kun vääntää taakse päin niin saa 22h virtaa putkeen ja missä on munakellon näkönen ajastin nii. Saa 6h lämmitystä putkeen.

        Taas täälä on huutelemassa sellanen porukka jotka ei tiedä asiasta mitään. En tullut tänne kysymään sen takia että saan kuulla että ei sellasta ole olemassa, ei niin saa tehdä tai kyllä se kaksi tuntia riittää.
        Eli siis pitäkää päänne kiinni jos ette vastaa kysymykseen. Kiitos.


      • Anonyymi
        Sillai kai kirjoitti:

        No kyllä vaan kelloja mistä saa enemmän virtää. Esim ne joissa on se pyöreä ajastin niin sitä kun vääntää taakse päin niin saa 22h virtaa putkeen ja missä on munakellon näkönen ajastin nii. Saa 6h lämmitystä putkeen.

        Taas täälä on huutelemassa sellanen porukka jotka ei tiedä asiasta mitään. En tullut tänne kysymään sen takia että saan kuulla että ei sellasta ole olemassa, ei niin saa tehdä tai kyllä se kaksi tuntia riittää.
        Eli siis pitäkää päänne kiinni jos ette vastaa kysymykseen. Kiitos.

        Saataran urpot kirjoittaa kellokytkimistä jotka eivät tiedä laitteesta yhtään mitään vaikka käännät kelloa kaakkoon ei sieltä ikään saa enemmän virtaa kirjoittaja puhuu laitteesta josta ei ymmärrä hölyn pöläystä?


      • Anonyymi

        LUKEKAA TARKEMMIN MISTÄ TOINEN KIRJOITTAA ,ite sekotat asian.


    • Anonyymi

      Apua!
      Ärsyttää, kun joka paikassa on erilaiset auton lämmityspistokkeet! Nyt on digitaalinen; olen lukenut sata kertaa ohjeen, mutta ei.
      Minulla on vasemmanpuoleinen pistoke ja virrat on mielestäni päällä.
      Painan kolme sekuntia, ei tapahdu mitään vilkkumista, jotta lähtöajan voisi säätää siis joko tai- kummastakaan ei tapahdu mitään!
      Kello taulussa on oikeassa ajassa.
      Pakkaset paukkuu viikonloppuna
      APUVA!
      Sirpa

      • Anonyymi

        Eihän täällä voi alkaa arvailemaan minkälaiset laitteet on parkkipaikallasi. Kysy neuvoa huoltoyhtiöstä, mielellään huoltomies paikanpäälle neuvomaan kädestä pitäen.


      • Anonyymi

        SIRPAa KYLLEKKIN ja tuun azentaa zulle baby mittarin.


    • Anonyymi

      Minun parkkiksella ei ole tolppaa ollenkaan. Tyhmempi luulisi, ettei lämmityspaikkaa ole sitten ollenkaan, mutta asiantuntijaksi itsensä esittäytynyt henkilö kertoi, että siinä on uusi digitaalinen näkymätön lämpöpaikka, joten kyllä joudut maksamaan lämmityspaikan maksun. Koska Suomi on asiantuntija- ja digiyhteiskunta, pakko kai se on uskoa.
      Tosin, autossani on vaan perinteinen analoginen sähkölämmitin...

    • Anonyymi

      Miksi pitää ylipäätään lämmittää? Nykyään käytetään synteettisiä 0W-öljyjä, ei ne pakkasella kohmetu.

      • Anonyymi

        Joutuvat esilämmittämään, moottoria kun ovat onnettomat typerykset ostaneet Suomen ilmastoon sopimattoman auton.


    • Anonyymi

      Autossani saattaa olla ladattava akku, joka tarvitsee pitemmän latausajan. Dorkat eivät tajua, että sähkö tolpasta on halvempaa kuin bensiinillä ajaminen.
      Jos pysäköintialueella on 50 autoa, niin paljonko luulet jokaisen joutuvan maksamaan ottamastani virrasta kuukausittain? Saatanan narisijat joka asiasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe