Kävin taannoin musiikkitalossa kuuntelemassa konserttia. Suuri enemmistö yleisöstä oli joko naisia tai pariskuntia. Kävin katsomassa jääkiekko-ottelua, jossa suurin osa yleisöstä oli joko miehiä tai pariskuntia.
Aloin miettimään sukupuolten erilaisia kiinnostuksenkohteita. Miehet musiikkitalossa olivat joko vaivaantuneita tai tutisevia vanhuksia. Naiset jääkiekko-ottelussa olivat joko kyllästyneitä tai miehekkäitä.
Vaikuttaisi siltä, että kiinostuksenkohteet ovat kovin erilaisia. Jostain syystä toisen sukupuolen kiinnostuksenkohteita pidetään arvokkaampina kuin toisen. Tosin olen elämässäni huomannut, että se kulttuerelli nainen jostain syystä pitää enemmän mihistä, jotkä pitävät brutaalista urheilusta.
Mistä moinen mahtaa johtua?
Aloin miettimään sukupuolten erilaisia kiinnostuksenkohteita. Miehet musiikkitalossa olivat joko vaivaantuneita tai tutisevia vanhuksia. Naiset jääkiekko-ottelussa olivat joko kyllästyneitä tai miehekkäitä.
Vaikuttaisi siltä, että kiinostuksenkohteet ovat kovin erilaisia. Jostain syystä toisen sukupuolen kiinnostuksenkohteita pidetään arvokkaampina kuin toisen. Tosin olen elämässäni huomannut, että se kulttuerelli nainen jostain syystä pitää enemmän mihistä, jotkä pitävät brutaalista urheilusta.
Mistä moinen mahtaa johtua?
Vastaukset 3
Vanhimmat
En ole ollenkaan kulturelli nainen. Mieheni on kulturelli mies, joka tykkää käydä teattereiden lisäksi myös lätkämatseissa, joissa itse en kummassakaan erityisemmin viihdy. Mies menköön mihin haluaa kavereidensa kanssa.
Kuten nettipalstoilla ylensäkin, poikkeus vahvistaa säännön. ;-)
Kai kyseessä on perifeminiinisten ja perimaskuliinisten ihmisten liitto jossa harrastuksetkin edustaa juuri joko niitä miehisiä tai naisellisia.
Esim. Lätkänpelaajamiehellä on nainen joka harrastaa balettia.
Tiedän myös itse monia näitä sukupuolisidonnaisten lajien harrastajia.
Uskon että nämä ihmiset ovat parhaimmillaan omalla mukavuusalueella ja harvemmin esim. lätkänpelaaja kutoo ja ompelee(poikkeuksiakin on)