bootseilla kävely

ekat bootsit

olen miettinyt bootsien ostamista ja olisivat ensimmäiset bootsit mitkä minulla olisi,joten kysyn että onko niillä vaikea kävelly,oppiiko sen nopeasti ja miten niitä huolletaan,koska olen ymmärtänyt että niitä täytyy huoltaa silloin tällöin,kiitos vastauksista jo etukäteen

17

2259

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 90- luvulla bootseis

      Bootseilla kävely on yhtä vaikeaa, kuin esimerkiksi tennareilla kävely eli ei vaadi kovin pitkää koulutusta. Bootseilla on hyvä kävellä ja ne on mukavat jalassa.
      Ainoa huolto, mitä itse voit tehdä on puhdistus. Lankkaus ja suojaus silloin tällöin pidentää niiden ikää. Kannoissa kannattaa käyttää metallisuojia, etteivät kuluisi pilalle. Suutarissa voit joutua käyttämään bootsejasi muutaman vuoden välein. Silloin ne kestävät todella pitkään.

    • aina bootseissa

      Alussa tiukat ja uudet bootsit tuntuvat jaloissa epämukavilta, mutta pian jalat tottuvat ja bootsit hiukan venyvät, jolloin olo tulee mukavaksi. Mitä vähemmän välittää jaloistaan ja mitä enemmän kestää kipua, sitä pienemmät bootsit voi laittaa jalkaan. Liian pienet teräväkärkitset bootsit tuntuvat minusta hyvin seksikkäiltä. Pidän niitä mielelläni. Ne saa jalkoihin, kun laittaa suuren muovipussin, esim. pakastepussin, ensin saappaaseen sisään, ja sitten vetää bootsin jalkaan, jolloin jalat menevät bootsiin ja jäävät pussin sisään. Saapasrengillä bootsit saa pois jalastaan. Saapasrenkejä saa bootsimyymälöistä parillakympillä, esim. Bootfactorystä ja Oldweststoresta. Uudet bootsit kannataa blankata ennen käyttöä ja säännöllisesti jatkossa. Pythonbootsit vaativat erityisen paljon sännöllistä hoitoainetta. Nahkapohjat kannattaa puolipohjata kumipohjilla suutarissa talvikäyttöön.

    • Vaikeeta on

      Kyllä vain ystäväiseni, se on toodella vaikeata. Jos sinusta tuntuu että uskaltautuisit kävelemään nuoraa pitkin grand canyonin ylitse ilman tasapainotussauvaa, niin voit hyvinkin pärjätä myös buutseilla kävelyssä. Eli mieti vielä kerran mihin rahkeesi todellisuudessa riittävät ja sen jälkeen tee päätös.

    • Jos olet mies ja hankkimassa lännenmiesbootseja, kävely ei ole vaikeaa. Eihän niissä ole korkoja eikä varpaita puristavaa kapeaa kärkeä.

      Jos olet nainen ja hankkimassa korkosaappaita yli 5 cm korolla, se voi vaatia totuttelua jos on koko ikänsä käyttänyt tennareita tai lenkkareita.

    • Go West

      Buutsien huonoina puolina käytössä voin mainita toisinaan jäällä todella liukkaat, korkoa ei paljon mutta sen verran että jos varmattomasti astuu epätasasella ottaa helposti nilkkaan. ite oon lankannu buutsini ehkä kaks kertaa parin-kolmen vuoden aikana tosin nyt olis sitä vailla taas. =) pää piirteissään todella hyvät ja mukavat!

    • aina bootseissa

      Noin parissa viikossa jokapäiväisessä käytössä tottuu mihin tahansa bootseihin. Bootseilla kävelee helposti, siitä vain jalkaan ja baanalle!

    • U.rpå

      On.
      Kannattaa laittaa suosiolla tuohivirsut jalkaan.

    • boooooooooooootsi

      Ei jumalauta ne viedään autotalo laakkoselle huoltoon kymmenen kilometrin reippaan kävelyn jälkeen kävelyn helppous riippuu merkistä,saman tapaisia melkein kaikki.

      • Oletko kuullut sellaisesta uusmuotisesta ilmiöstä kuin lauseet? XD


    • Bootseilla 25v

      Ja rumat bootsit näyttää sitten todella tökeröiltä. Varsinkin jos niillä ei osaa kävellä.

    • pootsi

      Hyvät ovat osta vain

    • Bootsman

      Hyvät bootsit ovat kevyet ja helpot kävellä, lenkkikengillä kävely on sen jälkeen pelkkää tuskaa.

    • Olen käyttänyt bootseja n. vuodesta 1990. On ollut hyviä ja huonoja bootseja.

      Välillä meni monta vuotta, etten juuri muita kenkiä käyttänytkään.
      Talveksi suutarilla talvipohjat, niin ei niin paljon liukastele.
      Kovilla pakkasilla kylmät ja helteillä kuumat, mutta Kaikki ei varmaan niissä keleissä muutenkaan bootseja käytä.

      Suosittelen! Ja siistit bootsit sopii lähes kaikkien asusteiden kanssa.
      Ei ehkä shortsien kanssa. :) Siitäkin on kokemusta...

    • Tony Mora

      Jep. Olen 45 vuotias mies. Käyttänyt bootseja 15 vuotiaasta asti ihan koko ajan. Siis on mulla sauna reissuilla ja pihassa grillatessa roksit mutta joka ainooseen paikkaan meen bootseilla. nN 20 vuotiaasta käyttänyt Tony Moria. Hiukan kalliit mutta kun kerran vuodessa laitattaa uudet puoli pohjat ja kerran pari vuodessa korkolaput ja käyttää sitä vahaa tai mikä nyt on 3-4 kertaa vuodessa niin kestää 10 vuotta. Kävely ei ole sen vaikeenpaa kun lenkkareilla tai kumisaappailla. Ja niin kun edellä mainittiin niin talvella jäällä aika hankalan liukkaat. Parhaat mahdolliset kengät silti niin kesällä kun talvella.

    • aloittaja1

      bootsit jotka aijon ostaa,niissä on 4cm kannat ja ovat tylpät

    • aina bootseissa

      4 cm olisi ihan peruskorkotaso, niillä kävelee parissa päivässä tottuneesti. Osta vaan ne. Ihan hyvät.

    • Tästä jokaiselle 32 euroa ilmaiseksi:
      https://www.comeon.com/raf/Federation

      Liittymällä 5€ ilmaisveto ilman talletusvaatimusta.

      Varmat kohteet tälle päivälle on Chelsea, Washington, Chicago, NY Islanders.

      5€ ilmaisella panoksella 32€. Ei tarvi ollenkaan omaa rahaa ja homma lähtee käyntiin :) Suomalainen sivusto, joka on toiminut alalla jo pitkään. Kannattaa kokeilla sunnuntaipäivän iloksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe