bemari X5 joka pojan unelma auto onko teillä mielipiteit
danke vastanneille
BMW X5
27
4954
Vastaukset
- l-200
No niin.
Anteeksi nyt vain mutta saksasta ei taida tulla kuin M-B:ltä maastureita ja siinäkin puhutaan G-sarjalaisesta, ML:ät on jo cittareita nekin.
Sama tuomio tulee BMW:n X-sarjalle, järjettömän ylihintainen cittari. Varmasti autona hyvä ajettava ja tehokas ja vaikka mitä muuta tottakait, koska tuohon hintaan pitääkin jo saada rahoilleen kunnolla vastinetta, muutakin kuin perslämmittimet ja kromilistat kupeissa.
Muuten kyllä olisi hieno peli jos vain olisi parit pikkujutut autoon lisänä, eli tässäpä BMW X5 maasturi.
-erillinen runko, johon kori kiinni, ei itsekantavaa rakennetta kuten nyt on
- alennusvaihteisto, nyt sellaista ei ole
- lukolliset akselit eteen ja taakse, mahd. 100% lukkoon myös.
- 4-pyttyinen D pois ja 6-diesel tilalle, max. väänto 1500-3000 rpm välille
- kunnon puskurit eteen ja taakse eikä mitään muoviripostimia ja kylkiin kunnon suojat.
- vakiorenkaiksi 33"..., ne jotka tietää asioita hoksaa miksi 33":set :D.....
Siinä nyt ensi hätään muutokset millä X5 olisi jo varteen otettava maasturi, nykymuodossaan kallis joskin kyllä hyvän näköinen cittari.
Sopii imagon kohotajaksi joka sellaista tarvitsee.
Terveisin.
L-200.- e46
X5:n diesel on 6-sylinterinen (X5 3.0d). X3:ssa vaihtoehtona 2-litrainen diesel, jota ei saa X5:seen.
- l-200
e46 kirjoitti:
X5:n diesel on 6-sylinterinen (X5 3.0d). X3:ssa vaihtoehtona 2-litrainen diesel, jota ei saa X5:seen.
No niin.
Niinpäs tosiaankin on, tuli vilkaistua huolimattomasti x5:n teknisiä tietoja. Pahoittelen kömmähdystäni :).
Eli pitäisi poistaa tuolta haavelistalta toive tuosta 6-koneesta, sehän on jo "vakiona" :D.
Terveisin.
L-200. - Puch
Saksassa ei kaiketi valmisteta muita maastureita kuin Porsche Cayenne ja Vw Touareg. Jotka tulevat Leipzigista.
Mersun ML on jenkki, kuten myös BMW X3 ja X%.
Ainoa oikea maasturi eli Mersun G-malli on itävaltalainen. - oletko varma
Puch kirjoitti:
Saksassa ei kaiketi valmisteta muita maastureita kuin Porsche Cayenne ja Vw Touareg. Jotka tulevat Leipzigista.
Mersun ML on jenkki, kuten myös BMW X3 ja X%.
Ainoa oikea maasturi eli Mersun G-malli on itävaltalainen.Eikös volkkari tehdä ex. itäsaksassa ja x5 venäjällä?
- Hintansa väärtti
L-200 kommentit ovat hiukan hätäisiä muutenkin kuin moottorin osalta.
X5 on auto joka yleensä ostetetaan jokaisen omien tarpeiden mukaan.
Kannattaa tutustua varusteluvaihtoehtoihin niitä kyllä löytyy aivan riittävästi.
Toinen puoli auton hinnasta muodostuukin helposti auton varusteista.
Käytettynä ostetuissa täytyy tyytä niihin varusteisiin mitkä autossa jo on.
Suomeen tuotavat autot harvoin ovat hyvin varusteltuja juuri lisävarusteiden verollisen hinnan takia.
X5:n ajo-ominaisuudet ovat sitä luokkaa, että alusta toimii niin autobaanalla ajettaessa kuin suomen mutkaisilla teilläkin.
Lukolliset akselit eivät kuulu eivätkä ole tarpeelliset X5:dessä. En ole koskaan joutunut ottamaan edes sutimisen estoa pois päältää vaikeillakaan metsäteillä tai sohjossa ajaessani. Jos joskus on pakko mennä vaikeimpiin paikkoihin kuin olen sillä ollut niin sitten on paras vaihtaa traktoriin.
X5 on SUV ja sovtuu ajotarpeisiini niin Suomessakin kuin muissa maissa 100%:ti. Tukimetsään minulla ei ole ollut auto tarvetta ja jos olisi niin käyttäisin metsätraktoria. - Oikeanlainen auto
Puch kirjoitti:
Saksassa ei kaiketi valmisteta muita maastureita kuin Porsche Cayenne ja Vw Touareg. Jotka tulevat Leipzigista.
Mersun ML on jenkki, kuten myös BMW X3 ja X%.
Ainoa oikea maasturi eli Mersun G-malli on itävaltalainen."Ainoa oikea maasturi eli Mersun G-malli on itävaltalainen."
Suomalaiseen tapaan kommentoitu ! Mikä on sitten "auton oikea käyttötarkoitus"? Yleensä 90% ajosta kaupungeissa/ kylissä, maantie-ajoa ja korkeintaan 10% metsä/ mökiteitä. Varsinaisen maasto-auton tarve supistuu 1-2% ajosta.
Mersujen painoa on lisätty Saksan verolainsäädännön takia niin, että ne luokitellaan Saksassa kuormautoiksi. X5 on vastaavia mersuja hiukan kevyempi. X5 oikeanpuleiseen liikenteesen valmistetaan Yhdysvalloissa ja vasemmman puoleiseen liikenteeseen Etelä-Afrikassa.
Hankkiessani X5:n minua ei kiinnostanut eikä kiinnosta nytkään yhtään mikä on "oikea maasto-auto" vaan mikä on paras auto minulle. Olen istunut riittävästi "oikeissa maasto-autossa" savanneilla ja viidakoissa enkä missään nimessä halua sellaisia autoja käyttööni kuin olosuhteiden pakosta.
X5 on nelivetoinen ja hiukan korkeampi auto josta näkee niin lumivallien kuin matalien autojenkin yli ja hyvät ajoominaisuudet kaikissa olosuhteissa sekä riittävästi vääntöä turvallisiin ohituksiin mikä tekee autosta ihanteellisen Suomenkin vaihteleviin ajo-olosuhteisiin. - X5:::
oletko varma kirjoitti:
Eikös volkkari tehdä ex. itäsaksassa ja x5 venäjällä?
X5 tehään USA:ssa
- Näin
Puch kirjoitti:
Saksassa ei kaiketi valmisteta muita maastureita kuin Porsche Cayenne ja Vw Touareg. Jotka tulevat Leipzigista.
Mersun ML on jenkki, kuten myös BMW X3 ja X%.
Ainoa oikea maasturi eli Mersun G-malli on itävaltalainen.Porsche Cayenne kootaan mm. Suomessa.
BMWX5 USA:ssa
- jja
Eihän sillä metsässä ajetakaan, eikä itseasiassa millään muullakaan autolla. Se on vaan niin hyvä. Onhan se BMW ja MAASTURI, mutta yhdistelmänä melkoisen kiva. Hintaahan sille tulee, koska perusvarustelu on melko niukka. 20 tuhatta varusteisiin, niin se on jo ihan ok, ei hyvä. Ja jos ei ole rahaa siihen, niin turha arvostellakaan.
- ei ku
Kyllä on viisaita miehiä ja naisia
- 7878
Range Rover on tosimiesten auto:
http://www.nettiauto.com/land-rover/range-rover/5788020- Tosimies..
"Range Rover on tosimiesten auto:"
Hankitko auton itsellesi vai "tosimiehille" ja mihin tarkoitukseen?
Olen kuvitellut, että auton hankinnasta päättää mies?
- fyi2
BMW X5 on hyvä auto. 2 x uuden ostaneena voin myös todeta, että lisävarusteisiin menee tuo 20teur helposti (ei riittänyt) mutta auto on hyvä, se ostetaan itselle. Yleensä yli 100t euroa maksavan auton ostajan ei tarvitsekaan laskea kovin tarkkaan noiden lisävarusteiden arvoa. Jos tarvitsee, niin on parempi ostaa nissani.
- sos
Hieno ja kallis lelu.Ja mikä pahinta, useasti näkee hinurin kyytissä.
- Suomi on Suomi
Nelivetoisia ei hinata ja ainahan hyvä auto huomataan. BMW:thän pääsevät jopa väärin parkkeerauksesta iltapäivälehtien sivuille.
Kuka nyt muita edes huomaa päivittäin.
- Mitä tuossa lukee?
useasti näkee hinurin kyytissä. Siis kyydissä, lavalla. Ei hinauksessa.
- -Opel-
TM:ssä lukee kummia: "Lumen pöllyttämisestä X5 pitää, mutta maastoautoksi sitä ei ole suunniteltu. Alustarakenteiden perusteella mökkitieltä ei kannata siirtyä kovin kauas sivuun."
- weima
Pemusta ei ole ku kullinjatkeeks ei maasturiks.
- vai mitä?
se nyt hieman riippuu kuka istuu ratin takana.. ;------)
toisaalta jotkut vaikka ei tarvitsi mitään jatkeek on kuitenkin sen verran heikko psyyke on vähän sillä lailla . . . .... . . .
- ajamisen iloa
Tuo "kullinjatke" on taas sitä köyhien ja kateellisten panettelua. Pikku Bemarikin voitti TM:n talvitestin takavetoisena, sinne jäi crv:n sutimaan, että onhan niistä Bemareista autoiksi.
PS. En omista Bemaria, mutta ajanut olen. - hirvimies
Se on City maasturi eli ei alennusvaihteistoa ei erillisrunkoa!mökkitietä huonommalle ei ole asiaa joten toyota LandCruiseri paljon parempi!
- Kulkuneuvo
Harva metsästää hirviä ympäri vuoden ja hirvet saa metsästä varmemmin traktorilla tai mönkijällä. Ei kai niin tyhmä olekkaan, että ajaa noilla "oikeilla maastureilla" kaikki ajonsa vain siksi, että pääsee kerran vuodessa irvimetsälle- Mutta ihan vapaasti jokainen tyylillään.
Mutta sen verran on tullut istuttua "oikeissa maastureissa" vidakoissa ja savanneilla, että en ikinä vapaehtoisesti Suomessa sellaista hankissi käyttööni.
Auto olosuhteiden mukaan eikä toisten mielipiteiden mukaan "oikeata"- - hmh-
Kulkuneuvo kirjoitti:
Harva metsästää hirviä ympäri vuoden ja hirvet saa metsästä varmemmin traktorilla tai mönkijällä. Ei kai niin tyhmä olekkaan, että ajaa noilla "oikeilla maastureilla" kaikki ajonsa vain siksi, että pääsee kerran vuodessa irvimetsälle- Mutta ihan vapaasti jokainen tyylillään.
Mutta sen verran on tullut istuttua "oikeissa maastureissa" vidakoissa ja savanneilla, että en ikinä vapaehtoisesti Suomessa sellaista hankissi käyttööni.
Auto olosuhteiden mukaan eikä toisten mielipiteiden mukaan "oikeata"-Oikeassa maasturissa et häviä mitään X5:een verrattuna, päinvasatoin.
Minä taas en ymmärrä sitä, miksi joku haluaa auton, joka näyttää maastoautolta ja jjota markkinoidaan ikään kuin maastoautona, mutta joka ei teknisesti sitä määritelmää täytä. Mielestäni maastoauton tärekimpiä ominaisuuksia nimenomaan on kunnollinen neliveto ja asiallinen tekniikka, riittävän korkealla oleva ilmanotto, alennusvaihteisto, joka säästää vaihdelaatikkoa ja lisää ajamiseen tarkkuutta. Se on myös suuri apu kärrynvedossa.
Erillista runkoa ei tosin välttämättä tarvitse, se ei etenemistä paranna, mutta ei siitä haittaakaan ole. Erillinen runko on hiljaisempi, koska kantava runko on eristetty korista.
Jos kokemuksesi oikeista maastureista rajoittuvat vain muutamaan savanni reissuun, olet mielestäni aika heikoilla arvioimaan niiden hyödyllisyyttä jokapäiväisessa ajossa. Hirvien vetämisestä kukaan ei tietääkseni ole puhunut mitään.
Esimerkiksi Australiassa, missä elintaso on BKT:ssä per capita mitattuna selvästi korkeampi kuin Suomessa, oikeita maastureita myydään enempi kuin näitä wannabe maastureita. Eivät ne häviä pätkääkään mukavuudessa. Hinta on se missä ne häviävät. Citymaasturi on keksitty pelkästään hinnan ja polttoaineenkulutuksen alaspainamiseksi, niille, jotka ostavat maasturin näköistä autoa.
- Horst
X5 on ihan jees Gay-ikoni:)
- Anonyymi
Vaikka ketju vanha...Asiaan. Minä hain Saksasta ensimmäisen bmw 535 v8 aikoja sitten, sitä ennen oli tojota, 2 mazdaa, 2 volvoa,honda, sitten bmw, aikaisemmin oli a-b kulkuneuvoja bemari oli ensimmäinen auto jonka ajamisesta nautti, sen jälkeen toinen bmw ja nyt haen x5 tietoja ym ja koe ajanut kyseisiä autoja ja kyllä tiedän mitä haen x5 4.8 ja kaikilla mausteilla, haen ajomukavuutta, turvallisuutta, turvallisuus on esim ohitukset kun sotket 1.6 tojotaa, ei ohitukseen riitä suorat. Ei se voima ole alapään jatke vaan turvallisuus ja terve järki. Vielä yksi tälläinen ja sitten siirryn katsomaan 5-10 vuoden päästä missä hyprid/sähköautot menee. Koska tulevaisuudessa hybridin vallattua markkinat bensa maksaa. Ainahan kaikki on suhteellista, nyt ison koneisen bmw saa "halvalla" kun ei osta uusinta, eikä seuraavaa. Ihmisiä pelottaaiso kone ,kulutus ja iso kone on maailmanloppu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879