Kuka tunnustaa omistavansa nykyään ehkä Suomen härskeimmän korinvaihtoauton- eli kanta-autona toyota crown ja korina aito Corvette! Laite oli taannoin myytävänä keltaisessa pörssissä.
Myös muut jotka tietävät autosta enemmän ilmoitelkaa.
Corvette/crown
11
1071
Vastaukset
- ?
Miks?
- impala67
onko se crownin papereillakin???
eihän siihen sitten saa laittaa suoraa kutosta suurempaa konettakaan...
Sieluni silmin voin kuvitella hilpeän sinisen savupilven takaa moottoritien tukkeen, pulkka jossa on cedricin 2.8 diesel- ei vaan, eihän siinä olisi mieltä kun dieselvero on niin korkea... mutta heeiii tekee siitä pikapin! eikä pala aikaa, eikä vaivaa...
tämä kansa on uskomaton. maksoiko siitä miinasta joku rahaakin???- joojoo
Noita korinvaihtoja tehtiin aikoinaan useitakin, enemmän kuitenkin chevellen rungolle veten koppa. On niitä vieläkin liikenteessä. Vaatii aika paljon rakentelua mm. rungon kavennus yms. joten ihan hatun noston arvoinen saavutus jos on tehnyt loppuun asti noin mittavan projektin!
Kerroppas muuten impala67 mitä itse olet rakennellut kun olet noin valmis arvosteleen toisten tekeleitä? - impala67
joojoo kirjoitti:
Noita korinvaihtoja tehtiin aikoinaan useitakin, enemmän kuitenkin chevellen rungolle veten koppa. On niitä vieläkin liikenteessä. Vaatii aika paljon rakentelua mm. rungon kavennus yms. joten ihan hatun noston arvoinen saavutus jos on tehnyt loppuun asti noin mittavan projektin!
Kerroppas muuten impala67 mitä itse olet rakennellut kun olet noin valmis arvosteleen toisten tekeleitä?siis omien viritystaitojeni vähyydestä
johtuen kauhistuttaakin moinen viritelmä...
Meinaan onhan se varmasti AI-VAN korveten näköinen,
mutta sitten toisekseen eihän se takuulla ole kyseisen
pulkan oloinen...?
nämä siis ns. turistin oletuksia, joita nyt
lähinnä voi jollain höpöhöpökeskustelupalstalla
heitellä.
Lisätietoa minä tossa hinkusinkin, että onko se
siis crowinin tekniikalla? kyllä määkin
oon kuullut noista chevellecorveteista, mutta
niihis sentäs on saanut kasin keulille -kai?
ja miten se swappi on tehty? tuotu saksasta
halvalla pulkka varaosiksi, laikattu orggis
puolirungot irti ja moldattu tilalle tojotan
apurungot 90%:lla kotimaisuusasteella? hmm.
sitten jos oikein ruvetaan pastoriksi, niin tulee
mieleeni seuraava kauhukuva; joku ostaa härvelin
ja myy sen eteenpäin mitään tietämättömälle
corveten hinkuajalle AITONA... noh mitäs ei
ota asioista selvää, sanomme me harrastajat
-mutta silti,,....
TEKISI kyllä mieleni nähdä moinen laite, että jos
sattuu löytymään niin kerro [email protected]! - joojoo
impala67 kirjoitti:
siis omien viritystaitojeni vähyydestä
johtuen kauhistuttaakin moinen viritelmä...
Meinaan onhan se varmasti AI-VAN korveten näköinen,
mutta sitten toisekseen eihän se takuulla ole kyseisen
pulkan oloinen...?
nämä siis ns. turistin oletuksia, joita nyt
lähinnä voi jollain höpöhöpökeskustelupalstalla
heitellä.
Lisätietoa minä tossa hinkusinkin, että onko se
siis crowinin tekniikalla? kyllä määkin
oon kuullut noista chevellecorveteista, mutta
niihis sentäs on saanut kasin keulille -kai?
ja miten se swappi on tehty? tuotu saksasta
halvalla pulkka varaosiksi, laikattu orggis
puolirungot irti ja moldattu tilalle tojotan
apurungot 90%:lla kotimaisuusasteella? hmm.
sitten jos oikein ruvetaan pastoriksi, niin tulee
mieleeni seuraava kauhukuva; joku ostaa härvelin
ja myy sen eteenpäin mitään tietämättömälle
corveten hinkuajalle AITONA... noh mitäs ei
ota asioista selvää, sanomme me harrastajat
-mutta silti,,....
TEKISI kyllä mieleni nähdä moinen laite, että jos
sattuu löytymään niin kerro [email protected]!Silloin 80-luvun loppupuolella, ennen kuin uustuonti pääsi kunnolla vauhtiin niin aidon corveten hinnat olivat vielä korkealla ja siksipä noita alettiin tekeen.
Corvetessa ja chevellessä (myös crownissa)on kokonaan erillinen runko ja koppa pulttaamalla kiinni rungossa n.12 pisteestä ja kumityynyt välissä.Chevelle oli hyvä aihio juuri siksi että kanta-auto saattoi olla kasilla eikä tarvinnu olla välttämättä edes alkup. kasi auto vaan muutoskatsastettukin kelpas kun prosentteja ym. ei vielä niin tarkkaan katottu.
Chevellen runko oli liian leveä ja kiinnityspisteet eri paikoissa joten kyllä siinnä varmaan puuhaa on riittänyt.
Veten korit oli jenkkituonteja ja muutama tehtiin myös Suomessa tehdyistä lasikuituosista joita valmisti muistaakseni Lapuan Lasikuitu ?? niminen firma.Ne muotit on vieläkin käytössä eräällä harrastajalla joka tekee korjaus osia vetteen.
Tommosen korin vaihdon myyminen aitona ei onnistu millään vaikka vanhoissa tekeleissä kanta-autosta ei otteessa mitään sanotakkaan vaan siellä lukee corvette eikä esim. crown :) Aidossa vetessä on taittuva taka-akseli ja kv:ssa jäykkä, vilkaisu auton alle paljastaa asian.
Muuten hurjin korinvaihto jonka oon nähny oli wagoneerin alustalle laitettu farmari GM 60-luvun lopulta(oliskohan ollu joku 68 bel air??), huiman näköinen korotettuna ja maasto renkailla, oli tuttu näky alan tapahtumissa 80/90 luvun taitteessa. Mahtaakohan vielä olla liikenteessä? - impala67
joojoo kirjoitti:
Silloin 80-luvun loppupuolella, ennen kuin uustuonti pääsi kunnolla vauhtiin niin aidon corveten hinnat olivat vielä korkealla ja siksipä noita alettiin tekeen.
Corvetessa ja chevellessä (myös crownissa)on kokonaan erillinen runko ja koppa pulttaamalla kiinni rungossa n.12 pisteestä ja kumityynyt välissä.Chevelle oli hyvä aihio juuri siksi että kanta-auto saattoi olla kasilla eikä tarvinnu olla välttämättä edes alkup. kasi auto vaan muutoskatsastettukin kelpas kun prosentteja ym. ei vielä niin tarkkaan katottu.
Chevellen runko oli liian leveä ja kiinnityspisteet eri paikoissa joten kyllä siinnä varmaan puuhaa on riittänyt.
Veten korit oli jenkkituonteja ja muutama tehtiin myös Suomessa tehdyistä lasikuituosista joita valmisti muistaakseni Lapuan Lasikuitu ?? niminen firma.Ne muotit on vieläkin käytössä eräällä harrastajalla joka tekee korjaus osia vetteen.
Tommosen korin vaihdon myyminen aitona ei onnistu millään vaikka vanhoissa tekeleissä kanta-autosta ei otteessa mitään sanotakkaan vaan siellä lukee corvette eikä esim. crown :) Aidossa vetessä on taittuva taka-akseli ja kv:ssa jäykkä, vilkaisu auton alle paljastaa asian.
Muuten hurjin korinvaihto jonka oon nähny oli wagoneerin alustalle laitettu farmari GM 60-luvun lopulta(oliskohan ollu joku 68 bel air??), huiman näköinen korotettuna ja maasto renkailla, oli tuttu näky alan tapahtumissa 80/90 luvun taitteessa. Mahtaakohan vielä olla liikenteessä?justjoo, silloin kansa todella yritti huolimatta
hitler-säännöistä... sinänsä kunnioitettavaa.
mutta kuten sanoit, ei edes rek-otteessa lue
mitään puuhastelusta, ja se jäykkä akseli TÄYTYY
TIETÄÄ... kysy vaan tavalliselta korvetten
kuolaajalta tietääkö se edes mitä 350cid tarkoittaa?
yleinen arvaus on että ai niin iso, yli 3 litraa...
muistan sen farkun, mattamustana. kangasalan
hurjat sen kait tekaisi, oli myynnissäkin tossa
pari vuotta sitten.
alustan tarjoama tekniikka oli siis 258 kuutonen j
orggis 3-man. Se farkku oli 65 bel air. - joojoo
impala67 kirjoitti:
justjoo, silloin kansa todella yritti huolimatta
hitler-säännöistä... sinänsä kunnioitettavaa.
mutta kuten sanoit, ei edes rek-otteessa lue
mitään puuhastelusta, ja se jäykkä akseli TÄYTYY
TIETÄÄ... kysy vaan tavalliselta korvetten
kuolaajalta tietääkö se edes mitä 350cid tarkoittaa?
yleinen arvaus on että ai niin iso, yli 3 litraa...
muistan sen farkun, mattamustana. kangasalan
hurjat sen kait tekaisi, oli myynnissäkin tossa
pari vuotta sitten.
alustan tarjoama tekniikka oli siis 258 kuutonen j
orggis 3-man. Se farkku oli 65 bel air.Kun tavattiin kaverin kans tuo laite eka kerran liikenteessä niin näky oli niin erikoinen että piti kurvata perään kun ei voitu käsittää mikä moinen laitos on. Selvishän se sit myöhemmin jossain stadi cruisingissa kun taas bongattiin se ja kyseltiin tarkemmin.
En oo pahemmin perehtyny nykyisiin lakeihin mutta ei kai tommosta voi enään tehdä.Vaikka prosenteista jotenkin selviäiskin niin ei vissiin saa kahta erimerkkistä autoo yhdistää tai ainakin vaaditaan jotain todistusta korin kierto jäykkyydestä täys rungollisessa autossa, vai kuinka?
Neli ovisesta kaks oviseksi muuttaminen oli kans takavuosina suosittu tapa saada "urheiluauto" kun kaks ovisia ei kauheesti ollu, ja vielä vähemmän 2d ht koreja. Ajat ovat muuttuneet ja nythän on tarjolla monenlaista jenkkiä ja ihan kohtuu hintaan. - Jukkis K.
impala67 kirjoitti:
justjoo, silloin kansa todella yritti huolimatta
hitler-säännöistä... sinänsä kunnioitettavaa.
mutta kuten sanoit, ei edes rek-otteessa lue
mitään puuhastelusta, ja se jäykkä akseli TÄYTYY
TIETÄÄ... kysy vaan tavalliselta korvetten
kuolaajalta tietääkö se edes mitä 350cid tarkoittaa?
yleinen arvaus on että ai niin iso, yli 3 litraa...
muistan sen farkun, mattamustana. kangasalan
hurjat sen kait tekaisi, oli myynnissäkin tossa
pari vuotta sitten.
alustan tarjoama tekniikka oli siis 258 kuutonen j
orggis 3-man. Se farkku oli 65 bel air.V8-magazinen numeron 6/01 sivulla 26 on kuva toisesta full-sizesta,mutta se näyttää olevan 2dHt Belair(´65?)en oo varma,voi olla myös 4d mut ei ainaskaa farmi
- impala67
Jukkis K. kirjoitti:
V8-magazinen numeron 6/01 sivulla 26 on kuva toisesta full-sizesta,mutta se näyttää olevan 2dHt Belair(´65?)en oo varma,voi olla myös 4d mut ei ainaskaa farmi
joo, olikos se joku "tasmanian tuholainen" nimikkeellä oleva hirviö peli, näytti muistaakseni
lehteä plärätessä 65 4-ovitolppa belarukselta.
en oikein tajunnut niitä kettinkejä.
ehkä ne varottelee alle raahautuneista jalankulkijoista? heehee
en tiedä lakimuutoksista, melkein kannattaa tehdä vaan eikä sanoa mitään katsastuksessa- jos menet anomaan jotain lupaa edes räppänälle konepellille, tulee usein tyrmäys liikenneturvallisuuden yms. sonnan nimissä.
- mp
Corvettea ei todennäköisesti vekottimessa ole kuin nimi. Takavuosina jokin firma Turun suunnalla väsäsi ainakin Corveten ja AC Cobran mallisia koreja joita asennettiin esim Crownin ja Duett:n rungolle. Laadusta en tiedä sanoa. Ainakin "Corvetessa" oli suorat sivulasit. Ilmeisesti homma tyrehtyi kun oikeaa kalustoa alkoi olla saatavissa uustuonnin myötä. Kyseistä "Vette" yksilöä on kaupattu muistaakseni toista vuotta Tampereen seudulla. Arvioisin vekottimen arvoksi 5-10 t mk. Tosin myyjä on ilmeisesti arvioinut työmäärän mukaan hinnan.
- Anonyymi
Tervehdys
Täälä yksi Crown corvette omistaja. Jos aihe kiinnostaa niin keskustelut madmaxfinland a protonmail.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808