Anopit ja appi-ukot

Quid pro quo

Kannattaisi miettiä sellaista tosiasiaa, että ei lapsenne puolisolla ole teihin minkäänlaista emotionaalista riippuvuussuhdetta. Tällä tarkoitan sitä, että kenen luulette olevan "vahvemmilla" jos asioita ajetaan sitkeästi tahallaan konfliktiin?

Käsittääkseni ainoa "voitto", jota negatiiviset appivanhemmat voivat tavoitella on avioero omalle lapselle. Siinäpä vasta hieno lahja lapsenlapsillekin.

Siksi kenties voisi yrittää opetella sietämään sitä hirveää miniää tai vävyä jos oma lapsenne siitä tykkää ja on onnellinen.

Itsellä on mittari jo aikaa sitten mennyt yli punaisen.

Käyttäydyn aina asiallisesti, mutta välit on ikuisiksi ajoiksi sössitty. Kas kun se oma lapsi antaa anteeksi vanhemmilleen melkein mitä tahansa ja minä sen ymmärrän kyllä, mutta jos joskus tulette järkiinne ja haluatte paikata välejä se on minun osaltani nyt jo totaalisen myöhäistä. Kun luottamus on menetetty sitä ei enää voi saada takaisin.

Turhaa ihmetellä miksei lasta tuoda hoitoon paikkaan, jossa on ihmisiä joihin en luota. Turhaa ihmetellä miksi vietämme juhlapyhämme jossain missä on hauskaa. Turhaa ihmetellä miksei meistä enää kuulu kovin usein.

1

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Me ja te

      Joo, sietokyky puolin ja toisin on hyvä asia. Asiallinen käytös riittänee jos ei muuhun pysty. Mielistelemään ja ystävyyttä esittämään ei kannata alkaa.

      Olen miettinyt myös tuota negatiivisen kohtelun seurausta - usein se on yksi eron syistäkin.

      Ja juhlapyhät onneksi saa viettää just siellä missä haluaa ja siten kuin haluaa, vaikka kuinka kuuluisi urputusta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe