Kokemuksia Ketipinorista?

Krooninen unettomuus

Hei! Tiedän, että kaikki lääkitykseen liittyvä on yksilöllistä, mutta kuulisin mielelläni kokemuksianne ketiapiinista eli lääkenimeltä Ketipinor. Minulle määrättiin sitä pienenä annoksena unettomuuteen. Unettomuuteni aiheuttaa myös ahdistusta, joka on jotakuinkin hallinnassa, mutta auttaako Ketipinor myös ahdistukseen? Lääkkeen on minulle määrännyt työterveyslääkäri eli yleislääkäri ja en oikein osaa suhtautua mitenkään lääkkeeseen. Tiedän kyllä, että kyseessä antipsykoosi, jota käytetään juuri pieninä annoksina unettomuuteen, mutta olen jostain syystä kuitenkin aika varauksellinen lääkkeen suhteen. Toisena vaihtoehtona esiin tuli Mirtazapiini, josta kuulisin mielelläni kokemuksia. Molemmat lienevät myös painoa helposti nostattavia lääkkeitä, joskin yksilöllistä sekin tietenkin. Kokeilemallahan saan tietenkin tuntumaa, miten Ketipinoir auttaa nukkumisessa, mutta mahdolliset haittavaikutukset ja lääkityksen lopettamiseen liittyvät ongelmat askarruttavat jo tässä vaiheessa.

25

2253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

Et liho jos et työnnä sitä ruokaa turpaasi. Lääke vain tekee sen, että se saa sinut himoitsemaan ruokaa, mutta itse voit vaikuttaa annatko himolle vallan ja syöt itsesi paksukaiseksi. Minä en ainakaan kyseistä lääkettä ottaisi yhtään ainutta kappaletta, koska tietäisin, että en voisi vastustaa himoa ruokaan, koska olen niin stna heikko.

• Krooninen unettomuus

Kiitos vastauksestasi.......... Näinhän se tietty on, se lihottaa mitä itseensä tunkee. Jotkut lääkkeet vaikuttavat myös aineenvaihduntaa hidastavasti ja nuijaahan sekin on, jos lääke aiheuttaa jatkuvan nälkätilan. Heikko ihminen se minäkin olen.

• 4+16

Neuroleptit ovat todellisia myrkkyjä ja olen sitä mieltä että koska muuta lääkettä psykoosiin ei ole niin siihen vakavaan tilaan tätä saataisiin määrätä. Aiheuttaa kognintiivisten toimintojen laskua vaikka toista psykiatrit väittää voin todistaa tämän ihan oman kokemuksen pohjalta. Saattaa lihottaa vaikket söisi enempää kokoajan saa olla laihdutuskuurilla ja joillain paino pysyy tällöin juuri ja juuri samana. Tekee hitaan oloiseksi vaikkei kaikkia täysin zombiuta. Vaurioittaa aivoja. Saattaa jättää jälkeensä pysyviä erittäin kivuliaita pakkoliikkeitä (veto-oireet) joihin syöt sitten parkinsonin taudin lääkkeitä, aina nekään ei auta. Vakavia haittavaikutuksia on vaikka kuinka ja ovat todellisia, ei edes harvinaisia. Lääkärit puolustelevat valheilla minkä kerkiää. Unettomuuteen suosittelen melatoniinia, bentsoja(ei säännöllisesti viekkarit on helvetti), tai lihasrelaksantteja. Hanki vaikka katukaupasta jos ei yksityinen määrää (hyvällä asenteella ja selityksillä yleensä saa niinhän ne nistitkin tekee). Lihasrelaksantteja saatat saada yleiseltäkin jos valitat esimerkiksi pahoja selkäkramppeja. Monet tietämättömät syövät noita ahdistukseen ja uneen, en todellakaan suosittele kenellekkään. Itse syön psykoosisairauteen koska on pakko.

• vakava varoitus

Unettomuuteen suosittelen päivittäistä rauhallista ulkoilua vähintään tunnin kerrallaan oli ilma mikä hyvänsä. Oletko kokeillut ? Älä koske ketiapiiniin tai muihinkaan aivoja ja fyysistä terveyttä vaurioittaviin aineisiin, ellet halua itsellesi todellisia ongelmia. Ihmiset, jotka ovat sen tehneet ,päätyvät niin huonoon kuntoon, että harva heistä pystyy täällä kokemuksiaan jakamaan.

• Snaijaa

Kumpaakaan en suosittelisi kellekään. Jos sinulla on uniongelmia hae ratkaisut lääkkeettömistä vaihtoehdoista. Ei kannata riskeerata terveyttä unettomuuden takia, kun siihen on lukuisia turvallisia vaihtoehtoja.

• Krooninen unettomuus

Kiitos vastauksistanne! Jotenkin tähän olen itsekin päätynyt. Olen tietty kokeillut kaikki lääkkeettömät keinot, kuten hyvä ravinto, ulkoilu jne. Mutta ilmeisesti unettomuus pääsi krnoonistumaan vaan niin pahasti, että kotikonstit eivät ole riittäneet. Mutta joskushan aivojen pitää unta saada, joten pitää koettaa otta rauhallisesti ja odottaa sitä.

• Anonyymi
        Krooninen unettomuus kirjoitti:

Kiitos vastauksistanne! Jotenkin tähän olen itsekin päätynyt. Olen tietty kokeillut kaikki lääkkeettömät keinot, kuten hyvä ravinto, ulkoilu jne. Mutta ilmeisesti unettomuus pääsi krnoonistumaan vaan niin pahasti, että kotikonstit eivät ole riittäneet. Mutta joskushan aivojen pitää unta saada, joten pitää koettaa otta rauhallisesti ja odottaa sitä.

Hei.. Juttu niin vanha. Mutta unettomuus on ihan kauheaa ja se voi aiheuttaa ahdistusta ja lisätä stressiä nukkumisen suhteen. Itse käyttäisin turvallisin mielin ketipinoria pieninä annoksina. Siitä ei ole mitään haittaa, enemmän hyötyä. Väärin käytettynä toki aiheuttaa ongelmia, kuten kaikki tässä maailmassa. Itse käytin lyhyen jakson ko lääkettä ja se pelasti minut!

• nukkumatt

Itse sain aikoinaan myös pahaan unettomuuteen noita ketipinor tabuja.annostus oli pieni,en tarkalleen muista sitä ,mutta auttoivat pahimman vaiheen yli.nyt käytössä työterveyslääkäriltä mirtazapin satunnaisesti todella pienellä annoksella 15mg tabletista pieni palanen n.1/4 tai pienempikin murunen.tuolla sa nukuttua myös todella hyvin!

• Harkitse vielä

Älä sitä Ketipinoria ala syömään. Jos tarvitset mielestäsi lääkettä, niin ennemmin vaikka Mirtazapin pienellä annoksella. Sekin lisää ruokahalua, joten vahdi syömisiäsi.

Paras vaihtoehto olisi tietysti lääkkeettömät keinot.

- Liikunta pari tuntia ennen nukkumaanmenoa.
      - Kamomillatee
      - Rauhoittuminen ennen nukkumaanmenoa, eli esim tv ja turha häsläys pois
      - Teaniini, melatoniini ja muut luontaistuotteet.

• jotain muuta?

Neuroleptit tuhoaa aivojen unireseptorit?

Suomessa on paljon neuroleptien off-label - käyttöä, vaikka ne ovat todellisuudessa skitsofrenian ja muiden vakavien mielisairauksien hoitoon kehitettyjä lääkkeitä, joissa on vakavia sivuvaikutuksia. Neurolepteja käytetään jopa unettomuuden hoitoon, kuten Ketipinoria, vaikka tämän lääkkeen sanotaan pitkässä käytössä vaurioittavan aivojen unesta vastaavia osia ja jopa mahdollisesti tuhoavan aivojen unireseptorit. Ketiapiinin pitkäaikaiskäyttö voi vahingoittaa pysyvästi aivojen nukahtamisesta vastaavia osia. Kaikkien antipsykoottisten lääkkeiden tavoin pitkäaikainen käyttö voi helposti aiheuttaa pysyviä aivovaurioita. Tästä syystä ketiapiinin tapaisten antipsykoottisia aineiden käyttö tulisi rajoittaa ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.

Ketipinor tuhoaa otsalohkot ja limbisen järjestelmän, minkä jälkeen oppiminen, tunteet, muisti, motivaatio, aistit ja puhekeskus heikkenevät.
      "Skitsofrenia" tai "bipolaarisuus" eivät ole mitään yksittäisiä tunnettuja solutason aivosairauksia. Näiden diagnoosien alla on paljon erilaisia ja eri tavoilla oireilevia ihmisiä. Martin Harrowin 15 ja 20 vuoden tutkimuksissa seurattiin potilaita hyvin pitkäaikaisesti, ja yllättävän suuri osa esimerkiksi skitsofreniadiagnoosin saaneista potilaista lopulta lopetti neuroleptit. Tämä ryhmä myös lopulta pärjäsi paljon paremmin toiminnallisesti kuin neurolepteja syönyt ryhmä.

Neuroleptit lamaavat "antipsykoottisilla" tasoilla aivojen dopamiinipolkuja ja siten korkeampiin ihmisen ajattelun ja tunteiden säätelyyn liittyviä aivojen alueita, kuten otsalohko ja limbinen järjestelmä. Tämän ominaisuuden vuoksi niitä lääkkeitä voidaan käyttää esimerkiksi "skitsofrenian", "bipolaarisuuden" ja nuorten ja vanhusten käytöshäiriöiden kontrollointiin. Nämä lääkkeet eivät varsinaisesti paranna mitään aivoissa olevaa sairautta, ne lamaavat ison osan aivoista. Jotkut potilaat ja varsinkin potilaan läheiset ja muu yhteiskunta voivat kokea "kemiallisen lobotomian" vaikutukset hyödyllisinä, mutta on myös suuri osa "skitsofreniaa" tai "bipolaarista" sairastavia (tarkemmin niillä nimillä diagnosoituja), jotka voivat toiminnallisesti paremmin hyvin pienellä annoksella näitä lääkkeitä tai jopa ilman niitä.

http://www.lokakuunliike.com/ll-uutiset/ketipinorin-vaaroista-vaietaan-suomessa

• ihan oma valintasi o

Unettomuuden luonnonmukainen hoito!

http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm#Unettomuuden_luonnonmukainen_hoito

Syöthän ravintolisiä?

B:eet
      C-vitamiinia 500µg/vrk
      D-vitamiinia 100µg/vrk
      Magnesium (sitraattimuoto) 400µg/vrk
      Omega 3
      K2-vitamiinia 50-100µg/vrk

Citymarket myy edullisesti vitamiineja.

Ravinnosta ja ravintolisistä, joilla korjataan ravintoainepuutokset, jotka aiheuttavat myös aivojen toimintahäiriöitä ei saa kuitenkaan sellaisia voittoja kuin uusista synteettisistä lääkkeistä, joita lääketehtaat kehittelevät.

Psykiatriasta on tullut lääketeollisuuden kultakaivos. Pitäisi olla tieteellisesti perusteltua, että psyykenlääkkeiden käyttö on hyödyllisempää kuin ei-käyttö.

• Krooninen unettomuus

Juu, olen kyllä syönyt monipuolista ravintolisää. Ja aika villiähän tuntuu olevan tuo lääkkeiden määrääminen. Kysyin Ketipinorin haittavaikutuksista sekä lääkäriltä (työterveyslääkäri sekä psykiatri) että apteekistakin, mutta vastaus oli suhteellisen epäammattimainen eli että Ketipinoria käytetään hyvin tuloksin pienellä annoksella unettomuuteen - piste. En siis saanut vastausta kysymykseeni haittavaikutuksista, saati sitten hoidon kestosta ja sitten sen lopettamisesta. Ja mitään psykiatrisen sairauden diagnoosia en ole saanut, eli kyse on tästä kroonisesta unettomuudesta, joka tietty tuo mukanaan alavireisyyttä ja ahdistusta. Ei siis mitenkään luottamusta herättävää.

• Krooninen unettomuus kirjoitti:

Juu, olen kyllä syönyt monipuolista ravintolisää. Ja aika villiähän tuntuu olevan tuo lääkkeiden määrääminen. Kysyin Ketipinorin haittavaikutuksista sekä lääkäriltä (työterveyslääkäri sekä psykiatri) että apteekistakin, mutta vastaus oli suhteellisen epäammattimainen eli että Ketipinoria käytetään hyvin tuloksin pienellä annoksella unettomuuteen - piste. En siis saanut vastausta kysymykseeni haittavaikutuksista, saati sitten hoidon kestosta ja sitten sen lopettamisesta. Ja mitään psykiatrisen sairauden diagnoosia en ole saanut, eli kyse on tästä kroonisesta unettomuudesta, joka tietty tuo mukanaan alavireisyyttä ja ahdistusta. Ei siis mitenkään luottamusta herättävää.

Moi. Olen käyttänyt ketipinoria monta vuotta unta tukemaan.
        Ketipinorin avulla saan nukuttua aika hyvin , mutta jos sattuu loppumaan niin, olen kyllä hyvin valveilla.
        Pahin haittapuoli kohdallani on ollut suun kuivuminen öisin, joka on tuhonnut etuhampaat täysin, aivan kamalaa.
        Vesilasi ei auta vaan pitää olla sylkeä suojaamaan hampaita.
        Ketipinor ja mirtza on pahinta suun voinnille, mutta en voi lopetta käyttöä, kuka korvaa hampaat jotka vain sulavat pois? Se on pahin haittapuoli.
        Terveisin kohta hampaaton:(

• Krooninen unettomuus
        afterman kirjoitti:

Moi. Olen käyttänyt ketipinoria monta vuotta unta tukemaan.
        Ketipinorin avulla saan nukuttua aika hyvin , mutta jos sattuu loppumaan niin, olen kyllä hyvin valveilla.
        Pahin haittapuoli kohdallani on ollut suun kuivuminen öisin, joka on tuhonnut etuhampaat täysin, aivan kamalaa.
        Vesilasi ei auta vaan pitää olla sylkeä suojaamaan hampaita.
        Ketipinor ja mirtza on pahinta suun voinnille, mutta en voi lopetta käyttöä, kuka korvaa hampaat jotka vain sulavat pois? Se on pahin haittapuoli.
        Terveisin kohta hampaaton:(

Moi! Aika ikävä haittapuoli toikin. Varmaan myös aika yksilöllistä, mutta kyllä mä itsekin haluaisin hampaat suussani pitää ja silti nukkua. Ei varmaan liikaa pyydetty kuitenkaan :). Pärjäilyjä!

• Red Flag!
        Krooninen unettomuus kirjoitti:

"Kysyin Ketipinorin haittavaikutuksista sekä lääkäriltä (työterveyslääkäri sekä psykiatri) että apteekistakin, mutta vastaus oli suhteellisen epäammattimainen eli että Ketipinoria käytetään hyvin tuloksin pienellä annoksella unettomuuteen - piste. En siis saanut vastausta kysymykseeni haittavaikutuksista."

Kun saat tällaisia poliitikon vastauksia suoriin rehellisiin oikeutettuihin kysymyksiin, pitää hälytyskellojen soida.

• Krooninen unettomuus
        Red Flag! kirjoitti:

"Kysyin Ketipinorin haittavaikutuksista sekä lääkäriltä (työterveyslääkäri sekä psykiatri) että apteekistakin, mutta vastaus oli suhteellisen epäammattimainen eli että Ketipinoria käytetään hyvin tuloksin pienellä annoksella unettomuuteen - piste. En siis saanut vastausta kysymykseeni haittavaikutuksista."

Kun saat tällaisia poliitikon vastauksia suoriin rehellisiin oikeutettuihin kysymyksiin, pitää hälytyskellojen soida.

Juuri näin - hälytyskellot alkoivatkin soida. Ei osunut oikein lääkärit eikä farmaseutti kohilleen... Mutta viisaampaahan mun olisi ollut kysyä joltakin toiselta lääkäriltä/erkoislääkäriltä, eikä lääkettä määränneeltä. Täytyypä tehdä vielä se, vaikken tätä lääkettä käytäkään. Kiinnostaa kuitenkin, kun Ketipinoria nykyisin niin laajalti unettomuuteen määrätään.

• --------------------

Pyydä mieluummin triptyl se ei ole neurolepti mutta kyllä tuo unen jo 10mg annoksella ainakin mulle 150kg jässikälle. Tosin sekin kuivattaa suuta jonkin verran.

• Olen syönyt jonkin aikaa triptyliä. alussa kokeiltiin pienellä annoksella, mutta vasta 100mg alkoi vähän vaikuttaa.

Tällä hetkellä menee 300mg iltaisin. eli max annos kyseistä lääkettä. siltikään ei tule mitään hirveän väsynyttä oloa. mutta sitten kun sänkyyn menee ja laittaa silmät kiinni, niin kyllä se uni aika nopeasti yleensä tulee.

ketipinoria kokeilin 50-600mg eikä mitään vaikutusta. mutta tiedän muutaman ihmisen jotka ottavat 50-100mg ilta. ja nukkuvat todella hyvin.

Paras lääke unettomuuteen on itsellä ollut truxal. mutta jostain syystä se jouduttiin lopettamaan. vissiin ei sopinut sen hetkisen lääkityksen kanssa. olen miettinyt jos nyt sitä pyytäisin takaisin. Toisaalta en sitten tiedä kannattaako alkaa syömään uudestaan neuroleptejä (truxal), vai syödä tuota vanhaa masennuslääkettä (triptyl)

• Skunkki
        ateisti81 kirjoitti:

Olen syönyt jonkin aikaa triptyliä. alussa kokeiltiin pienellä annoksella, mutta vasta 100mg alkoi vähän vaikuttaa.

Tällä hetkellä menee 300mg iltaisin. eli max annos kyseistä lääkettä. siltikään ei tule mitään hirveän väsynyttä oloa. mutta sitten kun sänkyyn menee ja laittaa silmät kiinni, niin kyllä se uni aika nopeasti yleensä tulee.

ketipinoria kokeilin 50-600mg eikä mitään vaikutusta. mutta tiedän muutaman ihmisen jotka ottavat 50-100mg ilta. ja nukkuvat todella hyvin.

Paras lääke unettomuuteen on itsellä ollut truxal. mutta jostain syystä se jouduttiin lopettamaan. vissiin ei sopinut sen hetkisen lääkityksen kanssa. olen miettinyt jos nyt sitä pyytäisin takaisin. Toisaalta en sitten tiedä kannattaako alkaa syömään uudestaan neuroleptejä (truxal), vai syödä tuota vanhaa masennuslääkettä (triptyl)

Eikö kannattaisi etsiä joku erikoistunut lääkäri, eikä itse kokeilla sitä ja tätä

• Skunkki

Itse olen saanut Ketipinoria j Tenoxia eräältä Suomen tunnetuimmists kipulääkäreisra, jonka potilaana olen ollut jo n.15 vuotta

• lisää ongelmia

NÄEMMÄ LÄÄKÄRIT SUOSII NEUROLEPTEJÄ SURUTTA!

Luotan kuitenkin psykiatrian ylilääkärin mainintaan, ettei määrää missään tapauksessa neuroleptejä unettomuuteen mikäli ei ole muuta psyykkistä häikkää. Masennuslääkkeet korkeintaan ja ei jatkuvaan käyttöön.
      Unettomuuteni oli pahimmasta päästä - kaikki unettomuuden kirjot samanaikaisesti.

Siitä sitä hiljalleen elämä voittaa.

• erooonpäääsin

Toissakesänä aloitin cipralexin josta alkoi semmoinen helvetti että.. En nukkunut enää ollenkaan viikkoihin ja meni monta kk niin että ehkä pari tuntia yössään..
      Mirtazapiinia kokeilin, ekana päivänä hirveä olo. Kävelin seiniä pitkin ja halusin vaan maata. Silti oli pakko syödä.. Eli syömishimoja lisää, tuo hirveä kooma meni kyllä ohi mutta muutaman yön jälkeen ei enää lääkekään auttanut.

Sitten rupesin syömään ketipinoria 25 mg illassa ja oli ihanaa kun sai nukkua. Ekana päivänä meinasin kyllä pyörtyä suihkussa.
      Jotain kummaa kutinaa aiheutti myös jaloissa lääkkeen oton jälkeen, teki melkein mieli sahata jalat irti..
      Enimmillään nostettiin 75 mg.
      Kyllä tuo keti syötättää ja ei siinä silloin auta mikään itsekontrolli. Olen aina ollut hoikka ja paino pysynyt samana koko aikuisiän, mutta ketipinorin ( tai paroksetiinin, tiedä häntä kumman vika...) aikana lihoin 6 kg aika lyhyessä ajassa ja kun tuntui että painonnousu ei lopu niin päätin lopettaa. Painonnousu ei alkanut heti vaan muutaman kk jälkeen aloituksesta. Vähensin hiljaa ja kyllä siinä unettomuutta tuli, mutta kun jotenkin unohdin lähteä siihen ajatusrumbaan että "mitä jos en nukukkaan tänä yönä" niin unikin alkoi tulla. N. Viikko sitten meni viimeinen tabu ja vaihtelevasti on pärjätty, vieroitusoireita on kyllä, apaattisuus, hirveä pahoinvointi, hikoilu, ahdistus, voimattomuus jne...

Ahdistusta lääke kyllä poisti ja pelkoja, mutta kaikkiin lääkkeisiin kannattaa suhtautua kriittisesti ja punnita haitat ja hyödyt. Oletko mieluummin tukeva, hajamielinen ja tokkurainen mutta onnellinen vai ahdistunut mutta ajatus kulkee ja ulkomuoto ei muutu. Terapiaan kyllä hakeutuisin jos ahdistaa....

Vaikka kuinka toivoisi että nuo mielialalääkkeet on kehitetty ihmisten hyväksi niin kyllähän se nykyään taitaa enemmän olla raha se motiivi eikä ihmisten auttaminen, tosin kyllä jotkut lääkkeet ovat oikeasti auttaneetkin.

• Ääni_mirtalle

Ota mieluummin se mirtazapin. Se auttaa nukkumaan ja vähentää myös ahdistusta. Ensin voi tulla vähän pökkelö olo, mutta kun syöt pari päivää niin huomaat miten mukava lääke se on. Ruoka maittaa, mutta älä syö mitään sokerista, karkkia, suklaata.. Syö kunnon ruokaa jos on nälkä, tai leipää. Itsessään se ei painoa nosta vaan se mitä syöt. Voit jopa laihtua jos syöt vähemmän.

• 14--17

Minä olen pienikokoinen (50kg) nainen, ja syönyt Ketipinoria kohta vuoden ahdistuksen ja masennuksen aiheuttamaan unettomuuteen, enkä ole saanut MINKÄÄNLAISIA haittavaikutuksia. Piste. Ei lisää ruokahalua, ei tuhoa aivoja, ei tee zombiksi. Työelämässä olen vaativassa ammatissa itsekin terveydenhoitoalalla.
      Minäkin meinasi alussa olla syömättä koko lääkettä, mutta hyvä psykiatri sai vakuutettua, että lääkkeellä on pieninä annoksina on hyvin vähän haittavaikutuksia. Itse syöm 75mg annosta iltaisin, ja se tekee vain sen, että silmiä alkaa väsyttämään, ei siis todellakaan ole mikään nuijanukutus! Tuota lääkettähän käytetään 25-1000mg annoksina, joten annokseni on todella pieni!
      Mirtazapiinia kokeilin myös, mutta se ei tuntunut juuri missään ja siksi vaihdettiin Ketipinoriin.
      Ahdistukseen Ketipinor ei kohdallani juuri vaikuta, joten siihen tarvittaessa käytän muuta lisäksi iltaisin.
      Yksilöllistähän tämä kaikki on, mutta tympäsee nämä keskustelut lääkkeiden vaarallisuudesta. Itse koen, että lääkkeet ovat kainalosauvana vaikeina aikoina, ja kun unettomuuden aiheuttaja poistuu, aletaan lääkkeitä vähentämään. Unettomuus ei ole sairaus, vaan oire! Itse olen lääkkeiden avulla pystynyt palaamaan työelämään ja nukun yöni suht.hyvin ja voin elää lähes normaalia elämää. Tietenkin toipuminen tarvitsee lääkkeiden lisäksi terapiaa.

• 2541

Hyvä ystävä, useat ihmiset saavat näistä lääkkeistä vakavia haittavaikutuksia, jotkut toki eivät. Näistä lääkkeistä varoittaminen on aiheellista. Moni on aloittanut lääkityksen samoin toivein kuin sinä, lääkitys lopetetaan, kun ongelma poistuu. Valitettavasti psykiatristen lääkkeiden kanssa ihan näin yksinkertaista asia ei välttämättä ole. Todellisuus on usein karumpi. On ymmärrettävää, että vaikeassa elämäntilanteessa haluaa luottaa lääkäriinsä, mutta valitettavasti tämä voi kääntyä itseään vastaan, vähitellen, huomaamatta. Olethan varovainen, älä syö näitä lääkkeitä pitkään ja ota muiden varoitukset vakavasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8443
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4704
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4363
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3962
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3503
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3480
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3378
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3133
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2881
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2644
    Aihe