Laihduttajien tukiryhmä, aloitetaan yhdessä kevyempi uusi vuosi!

Painoa pois

Kaipaan aktiivisia kirjoittelijoilla vertaistueksi painonpudotukseen! Omaa urakkaa -40kiloa, mutta kaiken suuruisen määrän pudottajat ovat tervetulleita. Vaihdetaan kokemuksia ruokavalioista, pudotuksesta, liikunnasta, tsempistä, ihan kaikesta! Onko halukkaita vertaistovereita? Itse olen nainen, 36v. Ylipainoa ollut aina. Tarkoitus laihduttaa viimeisen kerran, ja tehdä täydellinen elämänmuutos.
Minun s.posti [email protected]

18

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mukana ollaan. Mulla on urakkaa 20 kg. Painan nyt 80,4 kg, ja tavoite olisi 60 kg, jolloin olisin normaalin mitoissa.

      Alku on aina haasteellista.

      Olen antanut itselleni vuoden aikaa pudottaa tuo 20 kg.

      Sinä et kertonut pituuttasi tai painoasi tarkemmin. Olisi kiva tietää.

    • yhyy11

      Mukana! Pitäis pudottaa 20kg, nyt oon 73,3kg ois kiva päästä 60kg :// ja 161cm

    • chubbyguy

      missä lihavien miesten ryhmä?

    • lupaus1

      Mukana! Tavoiteena -20 kg. Vaikka ehkä enemmänkin pitäisi. Pituus 160 cm, paino 97 kg. Olen tyytyväinen kuitenkin tuohon -20 kiloon. Ikää 40.

      Aloitan näin: Aamupalalla Real-leipää, raejuustoa, kalkkunaleike ja kurkkua vettä ja kahvia.

      Klo 9:30 Nutrilet-välipalapatukka (97 kilokaloria)

      Lounaan syön työpaikkaruokalassa lautasmallin mukaan, ilman leipää.

      klo 14 Nutrilet-välipalapatukka.

      Klo 17 Päivällinen: Kasviksia ja tonnikalaa tai kanaa.

      Iltapalalla rahkaa ja marjoja tai ananasta.

      Liikuntaa aloitan kävelemällä n. 45 min lähes joka päivä. Ennen en juuri ole liikkunut. Miltä kuulostaa?

      • mielipide.

        Kuulostaa minusta tosi hyvälle. Tuossa on noin 1200 kaloria ja Nutrilett patukoista saat vähän täydennöstä ravintoaineiden suhteen.
        Yksi tärkeä vinkki: Riittävä rasvan ja veden saanti on erittäin tärkeää laihtumisen kannalta. Laihtuminen voi pysähtyä, jos ei saa rasvaa tai juo liian vähän! Tätä on minulle opetettu aikoinaan monet kerrat painonvartijoiden ryhmissä ja muissakin yhteyksissä ja laihdutusmateriaaleissa. 8 lasillista vettä kannattaa juoda joka päivä ja laskea ne. Naisten pitää lisäksi syödä kunnollista rasvaa esim oliivi tai rypsiöljyä vähintään 2 teelusikkaa päivässä.Miehillä määrä on 3-4. Määrä kannattaa mitata ihan maustemittalusikoilla, jotta tulee se oikeankokoinen teelusikallinen. Öljyä voit laittaa kasviksiin, tonnikalaan (osta vedessä) yms. Itse käytän esimerkiksi manteliöljyä jopa rahkaan. Jos laitat rasvaa leivänpäälle, niin kunnollista margariinia, ei kevyttuotteita. Keho tarvitsee rasvaa, ja esim jotkut vitamiinit ei imeydy ilman sitä.
        Kävely on hyvää liikuntaa laihduttajalle, mutta aluksi riittäisi vähän vähempikin, vaikka joka toinen päivä. Kävely ei ole kovin raskasta, mutta jotkut ihmiset aloittavat kovan liikunnan ja tosi tiukan ruokavalion yhtäaikaa. Tämä voi olla keholle rasite ja jostain syystä paino ei alakaan pudota.
        Nutrilet patukat voit kovata esim nutrilet pirtelöilläkin, tulee halvemmaksi. Jos syöt patukan, niin muista juoda kunnolla vettä sen kanssa, patukat ovat kuivaruokaa.
        Ruokapäiväkirja voi olla hyvä juttu, ja muista olla tarkkana annoksien kanssa. Pieni itsensä pettäminen tuo helposti satoja lisäkaloreita.


    • laihuta

      Täällä laihduttaja

      Aloitin laihdutuksen kaksi kuukautta sitten. Paino oli 104kg. Pari viikkoa sitten kävin puntarilla viimeksi ja paino oli 87kg. Voin päivitellä ensi viikolla mikä tilanne painon kanssa.

      Tavoite on päästä alle 75kg.

    • Painoa Pois

      Hei kaikki! Minulla lähtöpaino on hurja 137kg. No, se tietää sitä että projekti ei lopu heti kesken...:)

      Minun ruokavalio: aamulla ateriankorvikepirtelö tuunattuna pakastemarjoilla
      Lounas salaattilounas, salaattia, proteiinia tai esim. Kasvissosekeitto raejuustolla, munakas ja vihanneksia tms.
      Päivällinen salaatti ja pirtelö
      Iltapala pirtelö

      Kalorit n. 800/pvä
      Tavoite pudottaa paino alkuun nopeaan ja ateriankorvike takaamaan ravinteiden saantia.

      • kilotveks

        Mukana ollaan! Mulla tällä hetkellä painoa 60.7 kg ja tavoitteena päästä sinne 55kg: seen ja vähä kiinteytyä.


    • Hei,aloitin eilen nutrauksen. Olen 46v nainen, 169cm ja 97kg. Kirjoitinkin jo tonne laihduttajien tukiryhmään kysymyksiä nutraamisesta. Vähintään pitäisi saada -20kg ja uusi tapa syödä.

      • Ellen&&

        Moi :) oon 18v tyttö ja painoa hurjat 95kg ja pituutta 164cm. Mun tavoitteena on -30kg reilu puoleen vuoteen, onnistuukohan? Mul on personal treinerin suunnittelema ruokavalio ja saliohjelma! Salilla käyn 3 kertaa viikkoon tämän päälle 2 lenkkiä per viikko 2x 1h luistelua :) ja vuoden alusta oon nyt alottanu


    • Uppova

      Uppova tulee mukaan muutaman kuukauden hiljaiselon jälkeen. Aloitin eilen uudestaan laihkarin takapakin jälkeen. Sen mitä alun perin olen saanut painoa pudotettua on 10kg. Edessä on vielä urakkaa. Painon pitäisi pudota vielä 20kg niin päästäisiin tavoitteeseen joka on 70kg. Mut yhdessä eteenpäin.

    • Uppova

      Uppovalla eka viikko laihkaria takana,paino tippui 2,2kg eli vaaka näytti 88kg. 11,9kg tiputettu ja ja urakkaa vielä edessä 18kg.

    • Uppova

      Tällä hetkellä vaaka näyttää 86,6kg. Mahtavaa!Näillä mennään.

    • mr.renvall
    • Minäkin olen mukana ☺ olen 26v nainen ja aloitin nutrauksen (pikastarttina ja huonojen ruokatapojen katkemiseksi), tänään on nutrauksen 5 päivä ja kun aloitin painoa oli 97kg, pituutta on 173cm ja haluaisin päästä 75-70 kiloon ☺ 6 vuotta sitten painoin 117kg eli olen pudottanut painoa mutta nyt on taas iskenyt motivaatio ja täysillä mennään ☺

      Olen toipumassa nilkkaleikkauksesta eli en pysty hirveesti liikkumaan just nyt. Mutta kunhan saan luvan lääkäriltä treenaan taas taekwondoa 4 kertaa viikossa ☺

      Olen ajatellut että ehkä vedän 20 päivää nutrilett kuuria ja sen jälkeen asteittain siirtyminen ruokaan, terveelliseen sellaiseen ☺

    • Moi!

      Mä voisin myös liittyä tähän ketjuun! :-) Laihdutusurakka on nyt suunnilleen puolessa välissä ja vielä olisi 10 kg edessä. Viime kesänä vaaka näytti yli 74 kg ja tänä aamuna 62 kg. Kilo kerrallaan mennään ja nyt kun pääsisi ensiksi alle 60 kg:n niin voi olla jo erittäin tyytyväinen! Lopulliseksi tavoitteeksi olen suunnitellut 52 kiloa, mutta katsotaan sitten 55 kilon kohdalla miltä näyttää (en missään nimessä ole itseäni riuduttamassa).

      Viime aikoina en ole hirveästi ehtinyt liikkua, joten syön sen sijaan todella kevyesti / terveellisesti. Yleensä otan nutriletteja, ja jos en niin korvaan sen esim esim. vihanneksilla, pähkinöillä, kananmunilla tai rahkalla. Tärkeintä on se että syö tasaisin väliajoin eikä skippaa ruokia. Mulle oli aikaisemmin hankalaa pysyä tuossa, joten nykyään mä pyrin syömään aina klo 9, 12, 15, 18 ja 21. Eipähän tarvitse miettiä milloin syö ja mitä syö. Sopii mulle.

      - Malene

    • Mies_38v_

      Hei.

      Minäkin kaipaisin tsemppiä ja tukea. :)

      Aloitin hiukan vaivihkaa laihdutuksen viime syyskuussa. Olen 38 -vuotias mies. Liikakiloni ovat kertyneet pitkältä ajalta. Eli vuosina 2002-2015. Laihdutuksessa olen ensikertalainen.

      Lähtöpaino oli viime syyskuussa 118.6 kg ja minulla on pituutta 191 cm. Nyt viisi kuukautta myöhemmin painoni on 108.3 kg eli kymmenen kiloa on lähtenyt painosta. Prosentteina painonlasku on 8.7 %. Painoni oli parhaimmillaan aikaisemmin 122 kg.

      Olen mielissäni, että paino on pudonnut tuon saavutetun kymmenisen kiloa. Silti paljon olisi tehtävää. Alitin juuri äsken tuon perinteisen BMI:n mukaan Obese/Overweight -rajan. Nyt BMI on 29.7.

      Minusta tuntuu, että nuo läskini ovat keskittyneet yllättävän hyvin juuri keskivartaloon. Minulla levein vatsanympärys tulee navan alapuolelta jossa on selvä vararengas ja keskellä se oikein pömpöttää. Tuo vatsanympärys tuosta kohtaa on pudonnut vasta 2 cm. Se oli alussa 113 cm, ja nyt se on 111 cm.

      Millä tavoin minun tulisi jatkaa laihdutustani. Tällä hetkellä en tee liikuntaa lähes ollenkaan eli olen pudottanut tuon painon muuttamalla syömistapojani terveellisemmiksi. Olen ajatellut, että jos lisään liikuntaa niin nälkäni kasvaa. Lähinnä kävelyä olen ajatellut.

      Antakaa minulle hyviä neuvoja, jotta saisin tästä jatkettua pois seuraavan 10 kg läskejäni. Ja sen jälkeen vielä loppurutistus normaalipainoon.

      Kiitoksia jo etukäteen aivan kaikesta avusta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe