Perusohjeet miniöille ja anopeille

boxi

Miniä:
1) Käyttäydy rauhallisesti ja arvokkaasti.
2) Älä ylitulkitse. On klassinen miniöiden tauti (itse sairastaneena tiedän! Paranee iän myötä.)
Anoppi
1) Käyttäydy rauhallisesti ja arvokkaasti.
2) Varaudu vetäytymään poikasi elämästä. Anna nuoren parin päättää kaikesta.
3) Älä kommentoi mitään! Kehua voit, mutta muuten ei mitään kommentteja mistään!!!

Tsemppiä molemmille!

16

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käytössäännöt

      Olen tasan tarkkaan samaa mieltä kuin boxi, ilman mitään ironiaa.
      Miniän ja janopin kuuluu kohdella toisiaan yhtä asiallisesti ja kohteliaasti kuin kaikkia muitakin vieraita aikuisia naisia. Niinkuin joutuisivat kohtelemaan toisiaan silloinkin, jos eivät olisikaan miniä ja anoppi.
      Vain tällä tavalla syntyy kiintymys, kunnioitus ja ystävyys vieraitten ihmisten välille.
      Kielteisiä kommenttejahan ei anneta muissakaan kyläpaikoissa, asioihin ei puututa, paikkoja ei tarkisteta, jne. Jos halutaan pysytä väleissä.

      Väittäisin, että nämä säännöt tuppaavat unohtumaan mieluumminkin anopeilta.
      Yleensä se on miniä, jolta vaaditaan alistumista normaalien käytössääntöjen ylikävelemiseen.
      Vanhemman naisen vallanhalua!!!

      • Dar Jeeling

        Kyllä ne miniätkin osaa, itselläni on miniä joka ei osaa kohdella asiallisesti, mikään ei kelpaa,haukkuu päin näköä jne.... Ihminen ei osaa minkäänlaisia käytöstapoja ja on niin itsekeskeinen kuin ihminen olla voi. On karkoittanut suurin piirtein kaikki entiset ystävät miehensä elämästä ja sama on kai menossa meidän vanhempien kohdalla. Eli suoraan sanoen miniä suoraan helvetistä!


    • Angel7

      Ja heti alkoi miniän haukkuminen... Voihan ... Kannattaa edes JOSKUS anoppien katsoa peiliin ja miettiä edes JOSKUS mitä suusta päästää. Se on kyllä molempien sekä anopin että miniänkin velvollisuus ja oikeuskin olla asiallinen toiseensa kohtaan.

      • Ei jukoliste!
        Jokaisessa kommentissa haukuttiin jompaa kumpaa! Jos nyt oltaisiin haukkumatta kumpaakaan tässä ihan vaihteeksi ja unohdettaisiin ne vihjailut ja ilkeilyt ja peiliin katsomisehdotukset,,, Voi itku meitä naisia.


      • täpärästi elossa
        boxi kirjoitti:

        Ei jukoliste!
        Jokaisessa kommentissa haukuttiin jompaa kumpaa! Jos nyt oltaisiin haukkumatta kumpaakaan tässä ihan vaihteeksi ja unohdettaisiin ne vihjailut ja ilkeilyt ja peiliin katsomisehdotukset,,, Voi itku meitä naisia.

        Keskustele anopista ja appiukosta.

        Kaltaisesi sekaantujat ovat todiste siitä, miksi varsinkin miniät kaipaavat vertaistukea, siis jos saisivat suunvuoron palstan besserwisser-kyyliltä.

        Jos näkisit anoppini kirjeet ja tietäisit, mitä nykyisin jo kriminalisoidun vainoamisen muotoja olemme saaneet kokea, ehkä ymmärtäisit (tai todennäköisemmin et), että mustasukkaisen anopin aiheuttamat ongelmat eivät ole mitään pikkuharmeja, vaan voivat viedä vahvemmankin ihmisen narun jatkoksi.

        Mene mieluummin jollekin autopalstalle nillittämään vaikkapa aluvanteista, siellä ei sentään ole kyse elävien ihmisten todellisista ongelmista.


      • täpärästi elossa kirjoitti:

        Keskustele anopista ja appiukosta.

        Kaltaisesi sekaantujat ovat todiste siitä, miksi varsinkin miniät kaipaavat vertaistukea, siis jos saisivat suunvuoron palstan besserwisser-kyyliltä.

        Jos näkisit anoppini kirjeet ja tietäisit, mitä nykyisin jo kriminalisoidun vainoamisen muotoja olemme saaneet kokea, ehkä ymmärtäisit (tai todennäköisemmin et), että mustasukkaisen anopin aiheuttamat ongelmat eivät ole mitään pikkuharmeja, vaan voivat viedä vahvemmankin ihmisen narun jatkoksi.

        Mene mieluummin jollekin autopalstalle nillittämään vaikkapa aluvanteista, siellä ei sentään ole kyse elävien ihmisten todellisista ongelmista.

        Tämä yksi keskustelu yritti olla tuollainen neutraali. Mutta edes se ei sitten onnistunut pysymään neutraalina. Pitää voida osata olla neutraali edes hetken eikä aina ja aina hahmottaa kaikkea oman navan kautta.
        Olen ollut itse miniä, en koskaan anoppi.
        Kirjoitan nettiin tällaiselle suoli24-palstalle, joka on äänetön ja voidaan sulkea.
        En ole sekaantunut elämääsi millään lailla. Jos koet tämän "sekaantumiseksi" kun et edes näe minua, miten uskon, että anoppi on se hankala? Voi olla, mutta olet itse myös aika herkistynyt jostain syystä: väsynyt? Menet ihan tuntemattomalle henkilökohtaisuuksiin ("todennäköisimmin et"). Lepää kunnolla ja unohda se anoppi hetkeksi.
        Miniän kannattaa hakea vertaistukea joltain muulta keskustelulta. Niitä on tällä palstalla paljon. Kyllä löytyy.


      • kalikka kalahtaa?
        boxi kirjoitti:

        Tämä yksi keskustelu yritti olla tuollainen neutraali. Mutta edes se ei sitten onnistunut pysymään neutraalina. Pitää voida osata olla neutraali edes hetken eikä aina ja aina hahmottaa kaikkea oman navan kautta.
        Olen ollut itse miniä, en koskaan anoppi.
        Kirjoitan nettiin tällaiselle suoli24-palstalle, joka on äänetön ja voidaan sulkea.
        En ole sekaantunut elämääsi millään lailla. Jos koet tämän "sekaantumiseksi" kun et edes näe minua, miten uskon, että anoppi on se hankala? Voi olla, mutta olet itse myös aika herkistynyt jostain syystä: väsynyt? Menet ihan tuntemattomalle henkilökohtaisuuksiin ("todennäköisimmin et"). Lepää kunnolla ja unohda se anoppi hetkeksi.
        Miniän kannattaa hakea vertaistukea joltain muulta keskustelulta. Niitä on tällä palstalla paljon. Kyllä löytyy.

        Keskustele anopista ja appiukosta. Palstan määritelmä. Osaatko lukea? Osaatko noudattaa omia sääntöjäsi, vai eivätkö ne koske narsisteja norsunluutornissa?


      • kalikka kalahtaa? kirjoitti:

        Keskustele anopista ja appiukosta. Palstan määritelmä. Osaatko lukea? Osaatko noudattaa omia sääntöjäsi, vai eivätkö ne koske narsisteja norsunluutornissa?

        Sorry. Ihan väärän kuvan sinusta sain. Olet ihan leppoisa ja joviaali


    • kkllajdjjkmmmm

      Mistäköhän johtuu, että nämä ongelmat liittyvät aina miniä vs. anoppi dilemmaan??? Varmaan niin kutsuttu naisenlogiikka.

      Mikä helvetti siinä on, että naiset eivät tule keskenään toimeen ja yleensä miehet pystyvät pitämään asialliset välit niin appiukkoon kuin anoppiinkin???

      En tunne ketään ukkoa, joka itkisi huonoa suhdettaan anoppiin tai appiukkoon, mutta näitä naisia jotka itkevät on pilvin pimein. Tiedän yhden avioeronkin tuttavapiiristä, jonka perinmmäinen syy oli, että anoppi ja miniä ei tullut toimeen! Ihan sairasta sanon minä.

      • Siis 100% samaa mieltä!!!
        Itse olen nainen, siis.
        Niin kauan maailma on miesten ja saa pysyäkin, kun naiset eivät jollain tavalla rauhallisesti osaa suhtautua edes toisiinsa. En ole koskaan tätä ymmärtänyt.
        Itse asuin hetken anopin kanssa samassa kerrostaloasunnossa.


      • Turha ihmetellä

        Miniän ja anopin suhdehan on valitettavan usein aivan erilainen kuin kahden aikuisen naisen suhde muualla, esimerkiksi työpaikoilla, vaikka työpaikan naisilla olisikin yhtä paljon ikäeroa.
        Tottakai aikuinen miniä nousee takajaloilleen, jos VIERAS AIKUINEN: anoppi, ottaa holhoavan, neuvovan tai komentavan asenteen häneen ja hänen asioihinsa. Ne miniät, joita kohdellaan kuten muitakin aikuisia naisia, eivät tunne tarvetta kirjoitella näille palstoille.
        Anoppi ja suku saavat hyväksyntää, kunnioitusta ja kiintymystä vain arvostavalla ja ystävällisellä kohtelulla. Ja sama koskee miniää.


    • missisipi

      En nyt ihan ole samaa mieltä. Kyllä aikuisten ihmisten pitää pystyä kommunikoimaan asiasta kuin asiasta. En tarkoita että puuttuu heidän kotinsa tai lasten kasvatukseensa. Mutta jos teitää asioita millä voi helpottaa nuoren parin elämää niin kyllä sen voi sanoa. On sitten heidän asia käyttävätkö neuvoja vai eivät.

      Samoin olen erimieltä että pitäisi poistua lapsensa elämästä sen jälkeen kun hän ottaa itselleen puolison. Missä maailmassa te elätte. Totuus on että perhe on enemmän kuin vain ne ihmiset joiden kanssa asutte. Olisi kauheaa ajatella että vanhempani tai mieheni vanhemmat ei kuuluisi osaksi meidän arkea. He ovat meidän perhettä siinä kuin miehenikin.

      • Ohje oli anopille, ei miniälle. Jos miniä haluaa ottaa yhteyttä, mikä sen kivampi! Mutta anoppi ei kerta kaikkiaan saa liikaa tuppautua. Nuorelle parille täytyy antaa se rauha, minkä he tarvitsevat.


      • boxi kirjoitti:

        Ohje oli anopille, ei miniälle. Jos miniä haluaa ottaa yhteyttä, mikä sen kivampi! Mutta anoppi ei kerta kaikkiaan saa liikaa tuppautua. Nuorelle parille täytyy antaa se rauha, minkä he tarvitsevat.

        Ja kyllä miehesi pitää olla se ykkönen ennen kaikkia muita, kun naimisissa ollaan. Avo on ihan samantekevää


    • sinfoniaa

      Mielestäni ei ole kysymys miniä ja anoppi ongelmasta. Vaan on vain olemassa häiriintyneitä ihmisiä jotak tekee muiden ihmisten elämästä hankalaa. Joskus se ihminen voi olla naapuri, sisarus, vanhemmat, työkaveri, puoliso tai jopa omat lapset.

      En näe sitä ongelmaa anoppi miniä ongelmana. Yleensä täällä mainitut ihmiset "anopit ja miniät " on sellaisia ihmisiä jotka tekevät muidenkin elämästä hankalaa tavalla tai toisella.

      Suurin osa nimen omaan anopi/miniä suhteesta on erittäin läheisiä ja lämpimiä. Poikkeuksena on tietty nämä henkisesti sairaat ihmiset joista yllä mainitsinkin. Mutta ongelma onkin sitten ihan erilaatua.

      • Miun nenille ei hypitä!

        Onks siul jottai nokan naputtamist miulle, HA?!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe