Maunula asuinalueena - S-marketin taka-alue

parikymppinen2

Moi!

Minkälainen alue Maunula on asuinalueena? Tarkoitan erityisesti uuden S-marketin takana olevaa aluetta. Olisiko parikymppisen tytön hyvä asua siellä omillaan?

Kysyisin myös yöliikenteestä. Meneekö yöllä bussit hyvin Maunulaan?

Tullaanko myös vanha ostari purkamaan?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!

17

4858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaupungin kämpät

      Vanha ostari puretaan ja siihen tilalle tulee uutta rakennusta

      Maunulan ongelmana on iso määrä kaupungin vuokrakämppiä,
      siellä on kaikenlaista kulkijaa mukana, samoin maahanmuuttajia
      on sijoitettu Maunulan vuokrakämppiin.

      Muutenhan alue on ok, mutta jos omaa asuntoa on hankkimassa,
      siirry Oulunkylän tai Pakilan suuntaan

      • Niimpä

        Maunula on todella ihanaa aluetta asua! Muutin tähän uuden s marketin suursuon puolelle kaksi vuotta sitten, enkä ole kyllä katunut.Täällä ollaan kuin maaseudulla puolen tunnin bussimatkan päässä keskustasta. On ihana tulla tänne rauhaan keskustan työpäivän jälkeen. Kulkuyhteydet ovat erinomaiset. Täällä ei ole rakennettu tieheään kuin uusilla asuinalueilla, on metsää ja puistoja. Itselläni on koira, eikä tämän parempaa ulkoiluauetta Helsingistä löydy.
        Enkä ole kyllä tavannut puliukkoja yhtä ainoaa? Enemmän on Töölössä ja Kalliossa. Jos harrastat ulkoilua, tämä on ihanteellinen. Ja palvelut ovat hyvät,kaikki löytyy ja lähimpään Prismaan (Kaari) on bussilla viisi minuuttia.
        Todella jos olet asunnon saanut täältä,ole onnellinen!


    • parikymppinen2

      Olen siis juuri itse saanut kaupungilta vuokrakämppätarjouksen sieltä, mutta mietin kannattaako jättää väliin ja odottaa seuraavaa (jos sitä on edes tullakseen).

      • fdnjmtu,m

        Jollet ota asuntoa vastaan se tulkitaan ettei sinulla ole todellista asunnontarvetta ja olet jonon hännillä (olikos siinä noin 20000 hakemuksen jono?). Ja siltähän tuo näyttääkin.


      • minäjust

        Jos olet saanut asuntotarjouksen kaupungilta (kunpa itsekin saisin sellaisen) niin eipä kannata passata. Tietty jos olet rikas eikä ole muuttouhkaa, tilanne on eri. Jos et huoli, kunpa itse saisin kyseisen tarjouksen. Olen katkera, koska itse huolisin kämpän mistä vaan, ja jotkut miettivät ottavatko vastaan vai ei...


      • jaaaa1
        minäjust kirjoitti:

        Jos olet saanut asuntotarjouksen kaupungilta (kunpa itsekin saisin sellaisen) niin eipä kannata passata. Tietty jos olet rikas eikä ole muuttouhkaa, tilanne on eri. Jos et huoli, kunpa itse saisin kyseisen tarjouksen. Olen katkera, koska itse huolisin kämpän mistä vaan, ja jotkut miettivät ottavatko vastaan vai ei...

        eikö tuossa tapauksessa pitäisi just toivoa että ihmiset eivät ottaisi tarjouksia vastaan jos empivät? mahdollisuudet toisille


    • ihan okk

      Uusi S-market on jees, samoin kun viereen rakennetaan uusi kirjasto, niin sekin kyllä on plussaa :)
      Bussit kulkee hyvin.
      Maunulassa paljon maahanmuuttajia sekä puliukkoja, mutta mitä yöaikaan olen liikkunut, niin harmittomia nuo kaljakaverit on.
      Toki riippuu millaiset naapurit ovat, mutta ne voi missäpäin tahansa olla äänekkäitä.
      Voithan tietysti ottaa asunnon vastaan ja jos se on sun mielestä kauheaa niin muuta sitten yksityiselle vuokranantajalle :)

      • kaikenlaistasitäon

        " Maunulassa paljon maahanmuuttajia sekä puliukkoja..."
        Omien havaintojeni mukaan noi puliukot on kantasuomalaista syntyperää. Mielellään tänne lisää maahanmuuttajia niin ympäristö siistiytyisi.


    • Maunulaan

      Ne Maunulan puliukot on kuolleet jo 80- luvun jälkeen.
      Suomalaiset maalaiset kun muuttivat keupunkiin, eivätkä sopeutuneet ja alkoivat juomaan.
      Mamuja nyt on kaikkialla.
      Jos on pelkotiloja niin muuta Lappiin.Maunula on paras.
      Parenpi kuin keskusta jossa vasta on arabeja ja keräläset.

    • Jdnkjbd

      Mainettaan parempi Maunula oli jopa 1970-luvulla. Muistan nuoruusajoilta, että esim. Osuuskunnantiellä oli kivoja omakotitaloja. Jossakin niistä asui soittajapoikia, oli jonkun bändin rumpali ja basisti, jotka treenasivat autotallissa. En tiedä, tuliko bändistä tunnettua ja heistä isoja nimiä.

      Ihmettelin silloisia lehtijuttuja Maunulasta, joka oli silloinkin ihan mukavaa rauhallista asuinaluetta, lukuunottanatta ihan ostarin kulmia. Mutta eihän sinne ollut pakko mennä pyörimään.

    • Maunulaonparas

      Maunula on nykyään tosi rauhallinen ja mukava paikka asua. Kulkuyhteydet ja palvelut ovat hyvät, alue kehittyy ja Keskuspuisto on vieressä. S-marketin edessä on näkynyt joskus pultsareita, mutta he eivät ole itseäni häirinneet. Yleisesti ottaen täytyy sanoa, että ainakin omassa naapurustossani ainakin asuu tosi mukavia ja fiksuja ihmisiä.

    • Maunulankannalla

      Oman kokemuksen mukaan Maunula on todella rauhallinen ja viihtyisä paikka asua, suosittelen ehdottomasti. Uusi Maunulatalo tuonut hyvät palvelut lähelle ja tapahtumiakin järjestää. Todella hyvät myös kulkuyhteydet niin Espooseen kuin muuallekin Helsinkiin! Oma naapurusto myös rauhallinen eikä ikinä ole tullut häirinneeksi

    • Anonyymi

      Maunulassa on hyvä tunnelma. Kantakaupungista muutimme tänne muutama vuosi sitten emmekä ole katuneet. Ihanan vehreää ja rauhallista sekä sopivasti rosoa. Maunula-talo luo viihtyvyyttä tapahtumineen.

    • Anonyymi

      Rajametsäntie 32 talossa joku idiootti on naputellut vasaralla tämän helmikuun 17.-18. välisen yön eikä täällä saa ihmiset nukkua.

      Otan vastaan tietoja kuka on kyseessä.

      • Anonyymi

        Maunulassa hyvät liikenneyhteydet ja ruokakaupat mutta juoppoja aivan liian paljon mikä näkyy katukuvassakin. esim .Maunula talon takana oikein juoppokeskittymä kaupungin myötävaikutuksella kun on tuonut penkit isommallekin porukalle ja kaljaa saa viereisestä S-marketista eikä alkokaan ole kaukana. Itse en halunnut katsella menoa ja muutin pois.


    • Anonyymi

      Ai olikin vanha aloitus. En unnen maunulaa mutta nuoret aikuiset muanet sinne koska on ääretömän hyvät kulkuyhteydet ihan kaikialle pussilla Vantan-Esponkin puolelle Kuin kaikialle Helsinkin. Puhun ihmisistä Jotka asuvt pakilanttien varrella,jossa joskus oli ostoskeskus ,,täytynyt se taloilla ja vastapäätä S-market ,vida oli muistakseen viellä 2018

    • Anonyymi

      Se on huoralle hyvä paikka. Mutta vakio asikas Tarmo tarkka pilusta se pitää olla sheivattu ja silleen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe