onko sukua?

serkkupuolsukua?

Minun serkun veli-puol on mun serkkupuol?
niin onko serkkupuol minulle sukua?

9

254

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doh

On, puoliksi. :D

• Sukutaulu

Saattaa olla sukua, tai ei.

Serkulla ja serkkupuolella on yleensä yksi yhteinen vanhempi. Jos serkkusi ja serkkupuolesi yhteinen vanhempi on sinulle sukua (sinun täti, setä tai eno), niin silloin serkkupuoli on sinulle sukua. Jos taas heidän yhteinen vanhempansa eli ole sinulle sukua (sinun tädin mies, sedän vaimo tai enon vaimo), serkkupuoli ei ole sinulle sukua.

Voi myös olla, ettei serkulla ja serkkupuolella ole yhteistä vanhempaa ollenkaan.
      Velipuoleksi kutsutaan nimittäin myös poikaa äiti- tai isäpuolen edellisestä avioliitosta. Siinä tapauksessa hän ei ole sukua sinulle eikä edes serkullesi.

• ...

He ovat silloin täysserkkuja, eikä mitään "serkkupuolia", jos jompikumpi vanhemmista on aloittajalle sukua.

• tetetet
        ... kirjoitti:

He ovat silloin täysserkkuja, eikä mitään "serkkupuolia", jos jompikumpi vanhemmista on aloittajalle sukua.

Ei pidä paikkaansa. Jos esimerkiksi toinen vanhempi on aloittajan lapsi.

• qeqe42q4

Kiksauta rauhassa vaan :)

• mrmiss

olen aika vakuuttunut siitä,että serkku puolesi on tätisi.jonka puol serkku on äitisi puolelta,setäsi...ja koska tilanne on erittäin epäselvä,kehottaisin katkaisemaan kaikki siteesi serkkupuoleesi,joka on setäsi.

• Komeettaa

Olen eri samaa mieltä

• Asiantuntijaa

Jos äitisi enon sedän tytär on tämän serkkupuoleksi epäilemäsi henkilön velipuolen isotäti, saattaa hyvinkin olla!

• grgrg

Asia selviää nussimalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysely : Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan

Ylen kysely: Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan – eivät edes halli­tus­puolueiden omat kannattajat Kes
      Hallitus
      129
      1516
    2. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      143
      1358
    3. Kelan mukaan veronpalautukset ovat tuloa tuet lähti

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012225387.html Verohallinnon maksama veronpalautus tulee niille, jotka ovat mak
      Maailman menoa
      109
      824
    4. Sinkkujen tilanne kiinassa katastrofaalinen

800 naista osallistui sinkkujen iltaan, paikalle saapui 0 miestä. Ei mahdollisuuksia, kun nainen on 38 -vuotias, ja
      Sinkut
      122
      794
    5. Mies, minkä tiedon juuri nyt haluaisit

tietää hänestä, naisesta?
      Ikävä
      62
      725
    6. Luulin sua silloin 10 vuotta nuoremmaksi..

🤣
      Ikävä
      53
      701
    7. Aloitan kiertotalouden

Aloitin tänään kiertotalouden, ei mulla nyt oikeastaan muuta MOI
      Lieksa
      37
      571
    8. Minne katosi Sofian Jeff-rakas ystävä?

Seiskalehden mukaan Jeffreytä ei ole näkynyt, kuin kesäkuussa maininta Sofian ommissassa insramissa. Onko jo tullut ero
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      569
    9. Stubbin ylimielinen uho vie Suomea sotaan!!?

https://m.youtube.com/watch?v=aQ3c540lm9o Miten voi olla että maamme presidentii toimii näin vastuuttomasti kuten hölöt
      Maailman menoa
      286
      529
    10. Kuka hukkui

Kuka hukkui eilen kätkytniementiellä?
      Pyhäjärvi
      6
      525
    Aihe