Ukkokulta päätti pyytää äitinsä mukaan etelään..

AntakaaMunKaikkiKest

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa! Ei taida olla kummastakaan apua.. Noh, kerrottakoon, että anopissa ei siis sinänsä ole mitään vikaa, mutta tapaamme jo muutenkin n 2 kertaa viikossa ja olemme jo kolmekymppinen pariskunta, niin pärjäisimme kyllä ns ilman anoppiakin tuon yhden viikon.. Tulemme kyllä hyvin toimeen, ja sen takia ukko tuon "kuningasidean" saikin. Sekin vielä menisi jos anopilla olisi myös muutakin seuraa siellä, mutta kun ei ole halukkaita ilmaantunut. Tarkoittaisi siis sitä, että kulkisimme koko viikon " kylki kyljessä" anopin kanssa ja toimittaisimme matkaoppaan virkaa! (y) Se siitä lomasta ja yhteisestä ajasta!

Mitä teen?? Kolmestaan en ole todellakaan lähdösssä etelään! Lähetänkö ukon ja äitinsä kahdestaan etelään, niin katotaan ketä naurattaa ja ketä ei! :D


Kiitos että sain avautua!

47

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuusenpallo

      eiiii vit..jandeeraa sentään kai anoppi ny sentään kieltäyty tulemasta mukaan vai onko matka jo maksettu.mitä miehes oikein ajatteli?vaik oliskin hyvät välit niin loma on teidän ja hyvä teidän parisuhteelle, jos anoppia muutenkin näkee paljon viikon aikana.nyt keskustelun paikka miehes kanssa.

      • huh huh

        OMG !

        Mitä jos mies tai sinä , yritätte anopille selittää että haluaisittekin mennä kahestaan, luulen jos anoppi on fiksu, tajuaa tilanteen.
        Jos kuitenkin lähtee mukaan, kait hänelle on oma huone varattuna?

        Kysypä mieheltäsi mitä mieltä hän itse olisi jos hänen anoppinsa tulisi mukaan?


      • Onnellinen nainen
        huh huh kirjoitti:

        OMG !

        Mitä jos mies tai sinä , yritätte anopille selittää että haluaisittekin mennä kahestaan, luulen jos anoppi on fiksu, tajuaa tilanteen.
        Jos kuitenkin lähtee mukaan, kait hänelle on oma huone varattuna?

        Kysypä mieheltäsi mitä mieltä hän itse olisi jos hänen anoppinsa tulisi mukaan?

        Mitäpä sitä mieheltä kysymään, mitä hän tykkäisi vaimon äidin mukaan tulemisesta. Pyydä oma äitisi mukaan keneltäkään mitään kyselemättä. Jos kesällä vaikka vuokraatte mökin viikoksi, kutsu äitisi sinne. Vaikka et hänen seurastaan suuremmin piittaisikaan, kannattaa tehdä ihan miehenkoulutusmielessä.


      • cuxdtsugop
        Onnellinen nainen kirjoitti:

        Mitäpä sitä mieheltä kysymään, mitä hän tykkäisi vaimon äidin mukaan tulemisesta. Pyydä oma äitisi mukaan keneltäkään mitään kyselemättä. Jos kesällä vaikka vuokraatte mökin viikoksi, kutsu äitisi sinne. Vaikka et hänen seurastaan suuremmin piittaisikaan, kannattaa tehdä ihan miehenkoulutusmielessä.

        Kiitos vastauksista! Miehen äiti oli ollut ajatuksesta ihan innoissaan ja käynyt hankkimassa passinkin valmiiksi! Nyt odottelee ihan innoissaan että lähdetään reissuun. :( Ei helkkari!! Ahistaa niin hemmetisti koko ajatus!


      • kahdenkesken
        cuxdtsugop kirjoitti:

        Kiitos vastauksista! Miehen äiti oli ollut ajatuksesta ihan innoissaan ja käynyt hankkimassa passinkin valmiiksi! Nyt odottelee ihan innoissaan että lähdetään reissuun. :( Ei helkkari!! Ahistaa niin hemmetisti koko ajatus!

        Ei helkkari.. Eikö se anoppikin olisi voinut tajuta kieltäytyä ja antaa teidän mennä kahdestaan? Itse en ainakaan nauttisi jos olisin ns " kolmas osapuoli" jne..


      • nenukki
        cuxdtsugop kirjoitti:

        Kiitos vastauksista! Miehen äiti oli ollut ajatuksesta ihan innoissaan ja käynyt hankkimassa passinkin valmiiksi! Nyt odottelee ihan innoissaan että lähdetään reissuun. :( Ei helkkari!! Ahistaa niin hemmetisti koko ajatus!

        Ei, herran jumala! Eikö nyt mies osaa edes ulkomaille lähtiessä katkaista napanuoran äidistänsä. Saa nähdä minkälainen reissu tulee, jos kolmistaan lähdette matkaan ja sinua ei nappaa yhtään. Luulisi tosiaan anopin tajuavan jäädä pois hyvää hyvyyttään jo. Ärsytävää varmasti, etenkin jos menette siellä sitten anopin pillin mukaan ja et saa ilmaista edes mielipiteitäsi matkakohteista.

        Ajattelikohan miehesi että edes kerran elämässään hänen äitinsä vielä pääsee matkustamaan? Ikääntyneet tuskinpa paljoa matkustelevat.. Onko miehesi isä hiljattain kuollut? Ehkä sitten vähän enemmän pystyisin ymmärtämään miehesi näkökannan pyytää äitinsä mukaan.. Mikäli oikeasti tahtoo äitinsä noin paljon matkalle, voisiko hän vaikka pyytää äitinsä teidän kanssa kolmistaan esim. Tallinnan tai Tukholman reissulle. Tuollainen etelän loma on kuitenkin sen verran pitkäkin ja kukapa siellä jaksaa anopin natinaa kuunnella. Varmasti mukavampi olisi mennä pariskuntana.


    • oppeliini1

      Pyydä oma äitisi mukaan, silloinhan äideillä on seuraa toisistaan, voitte laskea heidät irti kahdestaan tutkimaan ympäristoä muutamiksi päiviksi, sovitte tapaamisesta yhteisellä päivällisellä. äidit varmasti voisivat jakaa saman huoneen ( tai ottavat omansa) joten kaikille jäisi omaa aikaa. Halutessanne sinä voit viettää päivän äitisi kanssa, miehesi omansa, sitten vaihdatte kumppaneita.

      Eihän teidän tarvitse olla kupeista liimattu koko ajan!

    • .,<-

      Itse olen anoppi, olen usein vävyn ja tyttären kanssa matkoilla, jopa heidän hopeahääpäivä matkallaan.
      En taatusti tuppautunut, he molemmat ovat pyytäneet lähtemään mukaan.
      Osaan toki matkustella yksinkin ja matkustelen paljonkin.
      Jokainen tehköön kuten hyväksi näkee.

      • Ei kiitos enää

        Riippuu anopista millainen matka tulossa. Jos hän on itsenäinen niin varmaan hän voi ilman teitäkin kuljeskella ettei ihan aina tartte vieressä olla.

        MUTTA jos on riippuvainen teistä koko ajan, voipi olla aika rasittavaa.

        Kokemusta sen verran että kerran anoppi oli reissussa mukana, ja toista kertaa ei tule, koska aina hänellä oli jotain sanomista. Esim. illallisella tilasimme 1 viinipullon porukkaan, sekin oli kauhistus. Syödä olisi pitänyt vain suht tuttuja ruokia ettei vaan mitään ruokamyrkytystä tule, kenellekään paikalliselle ei olisi saanut puhua, luulevat ties mitä....
        Hyvä neuvo tosiaan olisi se että ottaisitte myös sinun äidin mukaan, mammat voisi pitää seuraa toisilleen.


      • Kolmestaan
        Ei kiitos enää kirjoitti:

        Riippuu anopista millainen matka tulossa. Jos hän on itsenäinen niin varmaan hän voi ilman teitäkin kuljeskella ettei ihan aina tartte vieressä olla.

        MUTTA jos on riippuvainen teistä koko ajan, voipi olla aika rasittavaa.

        Kokemusta sen verran että kerran anoppi oli reissussa mukana, ja toista kertaa ei tule, koska aina hänellä oli jotain sanomista. Esim. illallisella tilasimme 1 viinipullon porukkaan, sekin oli kauhistus. Syödä olisi pitänyt vain suht tuttuja ruokia ettei vaan mitään ruokamyrkytystä tule, kenellekään paikalliselle ei olisi saanut puhua, luulevat ties mitä....
        Hyvä neuvo tosiaan olisi se että ottaisitte myös sinun äidin mukaan, mammat voisi pitää seuraa toisilleen.

        Anoppi mukaan häämatkalle ??????

        Ratkiriemukasta varmaankin : = )


      • .,<-
        Kolmestaan kirjoitti:

        Anoppi mukaan häämatkalle ??????

        Ratkiriemukasta varmaankin : = )

        En olisi edes halunnut lähteä, vävy ja tytär pyysivät kun muutenkin viihdymme hyvin yhdessä. Kyseessä oli tyttären hopeahääpäivämatka, sain tyttären hyvin nuorena joten pärjätään hyvin keskenämme.
        Meillä oli ihan hyvä reissu, vävy ja tytär kulkivat päivät omilla reissuillaan, minä omillani, iltaa istuttiin yhdessä. Mitä kummallista tässä on?


      • eikös vaan
        .,<- kirjoitti:

        En olisi edes halunnut lähteä, vävy ja tytär pyysivät kun muutenkin viihdymme hyvin yhdessä. Kyseessä oli tyttären hopeahääpäivämatka, sain tyttären hyvin nuorena joten pärjätään hyvin keskenämme.
        Meillä oli ihan hyvä reissu, vävy ja tytär kulkivat päivät omilla reissuillaan, minä omillani, iltaa istuttiin yhdessä. Mitä kummallista tässä on?

        Eihän se sitten mikään hopeahääpäivämatka ollutkaan, jos sillä oli enemmän kuin kaksi henkilöä matkassa. :( Tavallinen reissu vaan.


      • .,<-
        eikös vaan kirjoitti:

        Eihän se sitten mikään hopeahääpäivämatka ollutkaan, jos sillä oli enemmän kuin kaksi henkilöä matkassa. :( Tavallinen reissu vaan.

        Minulla oli oma huone. :)


    • nbjniklo

      Tuo "anoppi mukaan häämatkalle" oli kyllä kaiken huippu!! :D Minkälainen pariskunta haluaa anopin mukaan häämatkallensa?? :D Ja minkälainen anoppi lähtee mukaan? Järjen käyttä sallittua, sanoisin. Minä en ainakaan lähtisi vaikka kuinka pyydettäisiin..

      • .,<-

        Ei kaikki ole samalla muotilla tehtyjä. Voitko kuvitella että me vietämme ainakin joka toisen viikonlopunkin yhdessä, itse tulevat luokseni. Jos ajattelet noin "nbjniklo" ei sinua varmaan pyydettäisikään. Ollaan käyty monilla ulkomaanmatkoilla yhdessä, viimeksi Amsterdamissa, meillä vain käy ajatukset yksiin, onko se kiellettyä?


      • .,<- kirjoitti:

        Ei kaikki ole samalla muotilla tehtyjä. Voitko kuvitella että me vietämme ainakin joka toisen viikonlopunkin yhdessä, itse tulevat luokseni. Jos ajattelet noin "nbjniklo" ei sinua varmaan pyydettäisikään. Ollaan käyty monilla ulkomaanmatkoilla yhdessä, viimeksi Amsterdamissa, meillä vain käy ajatukset yksiin, onko se kiellettyä?

        Valitettavasti suomalaiselle ei ollenkaan mene jakeluun noin hyvät välit perheenjäsenien kanssa!En tiedä, onko kateutta vai mitä.


    • ettäsemmosta

      Vävyn ja oman tyttären kanssa matkoilla voi olla hieman eriasia kuin että miniä niin kuin apn tilanteessa.Vaikka itelläkin paloi pari kertaa pinna oman äiteen kans reissussa niin omalle äireelle on helpompi pistää vastaan kuin anopille.

      • Ei minun juttu

        Voin kuvitella että vietätte melkein kaikki viikonloput yhdessä - ei ole tytär vielä näköjään äitin *rinnoilta* päässyt. Eikö he halua viettää perhe-elämää kahdestaan tai vaikka kavereittensa kanssa.

        Minäkin olen saanut tyttäreni nuorena (19v) ja välit ovat tosi hyvät, myös vävyn kanssa mutta en tod.tuppaudu heidän seuraansa noin usein.

        Onhan mulla omatkin ystävät ! Mutta jokainen taaplaa tyylillään !

        ( nimimerkille .,


      • näillä mennään
        Ei minun juttu kirjoitti:

        Voin kuvitella että vietätte melkein kaikki viikonloput yhdessä - ei ole tytär vielä näköjään äitin *rinnoilta* päässyt. Eikö he halua viettää perhe-elämää kahdestaan tai vaikka kavereittensa kanssa.

        Minäkin olen saanut tyttäreni nuorena (19v) ja välit ovat tosi hyvät, myös vävyn kanssa mutta en tod.tuppaudu heidän seuraansa noin usein.

        Onhan mulla omatkin ystävät ! Mutta jokainen taaplaa tyylillään !

        ( nimimerkille .,

        Jokainen taplatkoon tyylillään, mutta kyllä aikuisten ihmisten yksityisyyttä täytyisi kunnioittaa, eikä tuppaantua joka paikkaan mukaan. Jos tiedät ettet tule nauttimaan lomasta anopin kanssa niin älä lähde kiusaamaan itseäsi ja vielä maksamaan siitä.. Aikuinen pariskunta saa mennä ihan hyvällä omallatunnolla kahdestaankin lomalle, eikä sitä tarvitse kenellekään perustella!


      • ,.<-
        Ei minun juttu kirjoitti:

        Voin kuvitella että vietätte melkein kaikki viikonloput yhdessä - ei ole tytär vielä näköjään äitin *rinnoilta* päässyt. Eikö he halua viettää perhe-elämää kahdestaan tai vaikka kavereittensa kanssa.

        Minäkin olen saanut tyttäreni nuorena (19v) ja välit ovat tosi hyvät, myös vävyn kanssa mutta en tod.tuppaudu heidän seuraansa noin usein.

        Onhan mulla omatkin ystävät ! Mutta jokainen taaplaa tyylillään !

        ( nimimerkille .,

        Mistä olet saanut päähäsi että tuppaudun vävyn ja tyttären matkaan.
        He itse sitä ehdottavat molemmat, en ole koskaan ensimmäisenä ollut ehdottamassa itseäni heidän matkaansa.
        Ovat jopa maksaneet matkani että lähtisin mukaan.
        Voisiko olla mahdollista että he pitävät seurastani? He tulevat ihan vapaaehtoisesti luokseni viikonloppuisin, itse käyn heillä harvoin.
        Minulla on omia ystäviä ja niin on myös heillä, heidän ystäviäänkin käy monesti luonani, ei minusta tuossa ole mitään ihmeellistä.
        Ihan itsenäinen hyvässä ammatissa oleva tyttäreni on, samoin vävy.
        Me kaikki viihdymme, kun huumorintaju ja mieltymykset ovat samanlaisia niin aika kuluu mukavasti kaikilla. Minulla on paljon tilaa asunnossani ja iso mökki maalla.


      • eikös vaan
        ,.<- kirjoitti:

        Mistä olet saanut päähäsi että tuppaudun vävyn ja tyttären matkaan.
        He itse sitä ehdottavat molemmat, en ole koskaan ensimmäisenä ollut ehdottamassa itseäni heidän matkaansa.
        Ovat jopa maksaneet matkani että lähtisin mukaan.
        Voisiko olla mahdollista että he pitävät seurastani? He tulevat ihan vapaaehtoisesti luokseni viikonloppuisin, itse käyn heillä harvoin.
        Minulla on omia ystäviä ja niin on myös heillä, heidän ystäviäänkin käy monesti luonani, ei minusta tuossa ole mitään ihmeellistä.
        Ihan itsenäinen hyvässä ammatissa oleva tyttäreni on, samoin vävy.
        Me kaikki viihdymme, kun huumorintaju ja mieltymykset ovat samanlaisia niin aika kuluu mukavasti kaikilla. Minulla on paljon tilaa asunnossani ja iso mökki maalla.

        Teillähän on oikea moniavioliitto käytännössä kun kerran noin tiiviisti elätte yhdessä. Jotenkin sairasta minun mielestäni.


      • .,<-
        eikös vaan kirjoitti:

        Teillähän on oikea moniavioliitto käytännössä kun kerran noin tiiviisti elätte yhdessä. Jotenkin sairasta minun mielestäni.

        Mielikuvituksesi on sairasta.
        En puutu tyttären ja vävyn avioliiton keskinäisiin asioihin. Ehkä juuri siksi välimme on pysyneet niin hyvinä.


      • .,<- kirjoitti:

        Mielikuvituksesi on sairasta.
        En puutu tyttären ja vävyn avioliiton keskinäisiin asioihin. Ehkä juuri siksi välimme on pysyneet niin hyvinä.

        Suomessa monelle on ihan ylivoimaista ymmärtää, että joku on hyvissä väleissä sukulaistensa kanssa.


      • jmdtbjtmd
        boxi kirjoitti:

        Suomessa monelle on ihan ylivoimaista ymmärtää, että joku on hyvissä väleissä sukulaistensa kanssa.

        Nimenomaan. Omasta mielestä suurimman osan suomalaisia suosima parisuhde- ja ydinperhekeskeinen elämä on tylsää. Tiivis ja hauska suku on rikkaus.


      • Kohtuus
        boxi kirjoitti:

        Suomessa monelle on ihan ylivoimaista ymmärtää, että joku on hyvissä väleissä sukulaistensa kanssa.

        Huom! boxi, näille palstoille kirjoittaa vain hyvin pieni osa suomalaisista miniöistä. Ne, joilla on ongelmia. Tiivis suku on miniälle rikkaus vain silloin, jos miniää kohdellaan hyvin eikä hän ei joudu nielemään yliannostusta miehen sukulaisista. Enimmäkseen, ainakin alussa, on kotoisampaa tavata useammin omaa sukua.


    • mitä odotuksia

      Riippuu paljon väleistä, sopiiko äiti/anoppi mukaan matkalle.
      Toiset tykkäävät kulkea isolla joukolla ja toiset ihan yksin, kaksin tai perheenä.

      Jos välit ovat hyvät ja ennakkoon tiedetään, että välillä voi hakea omaa aikaa tai parisuhdeaikaa, niin homma voi hyvinkin onnistua. Jos pariskunnan toinen osapuoli on odottanut ensimmäistä yhteistä pidempää matkaa ihan kaksistaan ja yllättäen tuleekin anoppi mukaan, niin ei se juttu vastaakaan odotuksia.

      Onnistuneita kokoonpanoja on monenlaisia, niin myös epäonnistuneita.

    • Ei tod. naurata

      Tule nyt jo kertomaan, ettei toi aloitus ollut totta! Miten on yleensä mahdollista, että sulla on tuollainen mammari miehenä???????
      Itse en tosiaankaan lähtisi matkalle, vaikka millä uhattaisi, lapset nyt vielä ymmärrän, tosin pitkin hampain ja pakon edessä, mutta anoppi, ei stna.

      • aloittaja1

        Ei tätä itsekään haluaisi uskoa mutta totta se valitettavasti on! Vatuttaa aika raakasti! Ja nimenomaan sen takia, kun tavataan jo muutenkin usein, niin nyt vielä mukaan reissuun! Ukko luulee että äitinsä on jotenkin yksinäinen ja jotain pelastusta vailla kun on eläkkeellä, mutta ei todellakaan ole yksinäinen tmv. Harrastaa ja touhuaa päivät pitkät, milloin mitäkin.


      • eikös vaan
        aloittaja1 kirjoitti:

        Ei tätä itsekään haluaisi uskoa mutta totta se valitettavasti on! Vatuttaa aika raakasti! Ja nimenomaan sen takia, kun tavataan jo muutenkin usein, niin nyt vielä mukaan reissuun! Ukko luulee että äitinsä on jotenkin yksinäinen ja jotain pelastusta vailla kun on eläkkeellä, mutta ei todellakaan ole yksinäinen tmv. Harrastaa ja touhuaa päivät pitkät, milloin mitäkin.

        No sanot reippaasti molemmille, että sinä kyllä odotit kahdenkeskistä reissua.


      • .,<-

        Ei tod. naurata<

        Ehkä anoppi ei lähtisi kanssasi lomalle vaikka pyssyllä uhkaisit.
        Kyllä anopit yleensä ovat niin viisaita että katsovat mihin sopii mennä. Turhan suuret luulot itsestäsi.


    • Ei tod. naurata

      Siis varasiko ja maksoiko miehesi matkan, ennen kuin kertoi sinulle asiasta mitään, tähän tyyliin, ai nii, me lähdetään muuten lomalle ja äitikin tulee, sain varattua kolmen hengen huoneen. Ei sun äijälläs ole kaikki patterit lämpiminä, jos noin toimii.
      Kyllä nyt olisi ns. kehityskeskustelun aika ja sun on johdettava sitä. Mitä tuollaiselta lomalta voi odottaa, siinä on romantiikka kaukana, kun anoppi hengittää niskassa.
      Mä ainakin ilmoittaisin, että menkää keskenänne, joku raja se miehen hölmöydelläkin pitää olla.

    • AntakaaMunKaikkiKest

      Ei naurata minuakaan.. Matkaa ei onneksi ole vielä varattu mutta.. Ukko heitti tämän hienon ideansa yks kaks kahvipöydässä. En haluaisi olla ilkeäkään ja dumpata anoppia matkasta, mutta käymme itsekin harvoin matkoilla joten kahdekeskinen aika olisi silloin enemmän kuin tarpeeseen. :( Anoppi ei ole käynyt koskaan etelässä joten "kylki kyljessä" sitä todennäköisesti koko aika oltaisiin. :( Mitä helkkaria sitä tekis? En haluaisi lähteä etelään ja maksaa siitä itseäni kipeäksi jos tiedän jo valmiiksi kuinka vituttaa.. Mutten haluaisi olla se ilkeä miniäkään.

      • oppeliini1

        Pyydä oma äitisi mukaan, silloinhan äideillä on seuraa toisistaan, voitte laskea heidät irti kahdestaan tutkimaan ympäristoä muutamiksi päiviksi, sovitte tapaamisesta yhteisellä päivällisellä. äidit varmasti voisivat jakaa saman huoneen ( tai ottavat omansa) joten kaikille jäisi omaa aikaa. Halutessanne sinä voit viettää päivän äitisi kanssa, miehesi omansa, sitten vaihdatte kumppaneita.

        Eihän teidän tarvitse olla kupeista liimattu koko ajan!


      • Pistä vaikka poika ja äityli kahdestaan matkalle ja sano, että pitäkää kiva loma äidin kanssa ja sitten menette miehen kanssa omalle lomalle vaikka puolen vuoden päästä, jos et anopin kanssa samalle matkalle halua. Hän on elänyt vaatimattoman elämän, ja ansaitsee edes kerran jotain vähän kivempaa.


    • joskus toiste

      Sanot sille ukkokullallesi, että sinä haluat matkustaa hänen kanssaan kahdestaan. Sano mieluummin suoraan kuin että marttyyrina lähdet matkaan.

      Sano, että mieluummin käyt viikonlopun kotimaanreissulla anopin kanssa, mutta tuo etelä on nyt teidän kahden reissu.

      Ymmärrän kyllä, että miehesi haluaa joskus viedä äitinsäkin etelään, jos tämä on siitä haaveillut. Se on ehkä joku toinen kerta. Toisaalta kuvailet anoppisi niin hyväkuntoiseksi, että hän voi lähteä ulkomaille, jonkun oman harrastusryhmänsä porukalla tai jonkun ystävänsä kanssa.

    • AntakaaMunKaikkiKest

      Kiitos ihanista vastauksista! Tuo oli hyvä idea, että anoppi lähtisi omien ystävien/ harrastuskaverien kanssa matkalle. Luulen että anoppi nauttisi itsekin siitä enemmän. Anoppi on mukava ihminen, enkä haluaisi häntä loukata, mutta olemme jo siinä iässä, että haluamme välistä ihan konkreettisesti sitä omaakin aikaa.En tiedä kuinka tätä nyt sitten vaan ehdottaisi anopille, kun odottaa lähtevänsä meidän kanssa.

    • jotain annettavaa

      Tuskin se anoppi teidän matkaanne pilaa, näemmä haet vaan syytä kikutella miehellesi. Tätä menoa ennustankin että eroatte melko pian. Ukkokultasikin erehtyy vielä monesti. Mulla ainakaan ei olisi mitään vastaan että anoppi reissaisi kanssamme.. Yhtälailla voisin reissuun mennä äitini kera. Tai molempien..

      • n 30v kokemus

        Joo, mut kaikki ei halua reissata anoppinsa kanssa, ei, vaikka sinä haluatkin.

        Kyllä varmaan sinunkin ukkokultasi vielä tekee jotain sellaista mistä et niin tykkää, usko pois.


    • Margareeta

      Aloittajalle:

      Mielenpurkaus olkoon sallittua, jos seurauksena on asiallinen keskustelu siitä, mitä on toiveissa matkan suhteen!

      Jos haluatte hyväntekeväisyysmatkan, jolla kohennetaan vanhan naisen mieli, niin silloin matka on tarkoituksenmukainen.
      Tuolloin kestää matkaseuralaisen luonteen harmaat puolet, kun tarkoituksena on silkka jalo teko samaan tapaan kuin lahjoitetaan vaatteita köyhille.

      Jos haluatte riemullisen ja erotiikan täyttämän parisuhdeloman, jossa on keskinäinen ja intiimi kanssakäynti etusijalla, niin hullu se pariskunta, joka matkaseuraksi mukaan ottaa anopin.

      Joidenkin miesten olemukseen kuuluu ajattelemattomuus ihmissuhteissa.
      Vaikuttaa siltä, että miehesi on tätä lajia, ja näitä miehiä on huono muuttaa luonnoltaan toisenlaisiksi.
      Eivät he kykene ymmärtämään ihmissuhteiden näkymättömiä säädöksiä. Kuin hyväntahtoiset aasit heinäpellolla, he polkevat suhteensa lakoon ja rapaan. Kukapa aasia menisi syyttämään, vaan vastuu kohdentuu siihen, joka eläimen laski piehtaroimaan laitumelle.

      Ajatteleva vaimo ohjastaa hienotunteisesti aasinsa omaan piltuuseen, jossa ei pääse aiheuttamaan enemmän vahinkoa.
      Varovaisuus ja loukkaamattomuus on taitolaji, jolla jatkossa avioliiton onnistuminen taataan, kun kyse on miehen äidistä.

      Aviomehelle voi ilmaista hartaana toiveinaan kahdenkeskisten hellyyshetkien lisäämisen.
      Vaimona voi viekoitella tulevasta lomasta houkuttelevin mielikuvin eroottisella alueella, mutta kuuuluu huokaista ja lisätä ettei se nyt "käykään päinsä äitinsä vuoksi, mutta ensi vuonna sitten, jos äiti ei silloin tulisi mukaan".
      Useimmat miehet valitsevat sanan nyt eikä sitä ensi vuotta, koska miehen kärsimättömyys tulee tässä vaimon hyväksi.

      Ainoa on, että lupaukset on pidettävä, jos matkaan ei lähde anoppi. Riippuu parisuhteen tilanteesta, toteutuuko romanttinen loma. Romantiikka voi toteutua myös henkisellä tasolla, jos fysiikka ei pelitä.

    • ei marttyyri

      Tämä juttu on niin pariskunnasta, tilanteesta ja anopista kiinni.
      Ainoat asiat, mitä tiedämme, on ettei aloittaja halua anoppia mukaan vaan haluaisi olla miehensä kanssa kahden. Toisaalta mies on sitä äitiään matkaan kysynyt. Emme tiedä tarkemmin miksi.

      Esimerkiksi joku voi viettää 60-vuotissynttäreitä Kanarialla ja ottaa mukaansa aikuiset lapset kumppaneineen ja perheineen.

      Joskus tosiaan pariskunta tulee hyvin toimeen edellisen sukupolven kanssa ja tykkää matkustaa yhdessä. Omille lemmenhetkille on aikaa muulloin. Tai molemmissa sukupolvissa on enemmän kuin yksi, jolloin anoppi liikkuu apen kanssa tai sen toisen anopin kanssa osan matkaa.

      Joskus halutaan antaa se elämän ensimmäinen (ja ehkä ainoa) etelänmatkakokemus ja tuntuu mukavammalta, että oma kumppani on myös mukana.

      Jos matkailee usein, niin seuran suhteen voi olla hyvin joustava.

      Mutta nämä erilaiset tilanteet eivät ratkaise alkuperäistä asetelmaa. Reilu keskustelu kumppanin kanssa on parasta. Silloin kummankin odotukset tulevat julki, eikä tarvitse olla marttyyri.

    • oma vapaus

      Tuollainen suunnitelma pitäisi tehdä ensin yhdessä ennen kuin pyydetään anoppia mukaan. Ymmärtäisin tuon jonkinlaisena hyväntekeväisyysmatkana, mutta puolison ei tarvitse uhrautua vasten tahtoaan hyväntekeväisyyteen. Voisit antaa miehesi mennä kaksistaan äitinsä kanssa. Itse en lähtisi matkaan appivanhempien enkä muidenkaan sukulaisten kanssa, vaikka välit ovat ihan hyvät. Korkeintaan omanikäiset omat ystävät saattaisivat sopia seuraksi, mutta mieluummin matkustelemme vapaasti ja riippumattomina ulkopuolisista.

      Meillä ongelma on toisinpäin, eli nuoripari haluaisi meidät mukaan matkalle lapsenlapsia vahtimaan. Sitäkään en halua, vaan olen sanonut että pyytäisivät omanikäistään seuraa joiden kanssa voivat sitten vuorotella papsenvahteina. Eri ikäpolvilla on erilaiset tavat ja odotukset matkan suhteen.

    • 8754

      Älä ole naurettava. Ole mieluummin ylpeä miehestäsi kun osaa huomioida äitinsä. Ja mistäs tiedät vaikka äiti löytää sieltä miehen itselleen.

      Jos tuo kirjoitus ei ole provo. Niin vaikka olet kolmikymppinen käyttäydyt kuin 18v. Eiköhän ole aika jo kasvaa aikuiseksi.

    • menkää jo.

      Yhäkkö ne tappelee täällä. Eikö ne vieläkään sinne reissuun ole mennyt?

      • nykytekniikka

        Täällä voi tapella reissusta käsinkin.


    • hivelo

      Voisin lähteä etelään, mutta vain miniän kanssa, poika saisi jäädä kotiin. ;-) Olisi paljon hauskempaa.

    • Sielunsisko

      Kerrohan nyt "Antakaamunkaikkikest", miten tämä lomadilemma ratkesi?!

    • anopitovat

      Minä ottaisin ihan mielelläni anopin mukaan matkalle. Muuta hän on niin huonokuntoinen, ettei jaksa enää matkustella. Se ihan harmittaa.

      Voi aloittaja sopia selvistä pelisäännöistä. Siis että voi tehdä miehensä kanssa omia reissuja ja käydä kahdestaan viinilasillisella. Mutta viettää myös kolmistaan yhteistä aikaa. Hyvin se menee. Ei kannata ottaa pulttia yhdestä reissusta. Kyllä se matka hyvin menee, kun ottaa vähän lunkisti koko asian. Ei kai tämän elämän tarvitse niin pikkumaista olla. Ja mukavahan se on anoppia ilahduttaa. On myönteinen asia että haluaa tulla mukaanne.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe