Haaveiluako?

M42T

Olen selaillut deittipalveluiden tarjontaa ikähaarukasta 35-45 naiset.
Yksi asia itselleni on ollut hieman hämmentävä. Yllättävän paljon on 35-40 vuotiaita lapsettomia jotka vielä haaveilee omasta lapsiperheestä. Suht nopeallakin aikataululla 35v on 37v synnyttäessään. Eikö osata myöntää itselleen jo tuossa iässä, että se juna meni jo. Vai olenko minä ihan pihalla nykymeiningistä jo tuo on ihan arkipäivää.

42

311

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N38

Ei se juna ole vielä tuossa iässä mennyt...

Ensisynnyttäjien keski-ikä nousee koko ajan ja yhä useampi saa lapsia vielä nelikymppisenä joten kyllä siinä hyvin ehtii vielä! Toki, jos lähtee sillä oletuksella, että ensi seurustellaan pari vuotta, jonka jälkeen pari vuotta naimisissa ja sitten vasta aletaan tekee lapsia parin vuoden välein niin tuleehan se raja vastaan mutta vähän rivakammalla tahdilla ehtii vielä vaikka mitä :)

Itse olen nainen 38v ja vaikka itselläni kaksi lasta jo onkin niin haaveissa vielä yksi jos onni on myötä. Useat saman ikäiset kaverini ovat vasta saaneet ensimmäisiä ja muutama odottaa juuri ekoja tai tokia tai kolmansia... Heistä pari 41v.

Mun mielestä olet vähän pihalla,kuten itse sanoit, mutta tokihan tämä perheenperustamisikä riippuu monesta asiasta... opiskelujen pituudesta, uran luomisesta yms. yms. joten eri porukoissa ne varmasti vaihtelee kovasti. Toisille sopii se, että lapset saadaan jo parikymmpisinä, toiset haluaa elää kauemmin ensin toisenlaista elämää.

• dsvsdb

Entä sitten vaikka synnyttäjien ikä nouseekin, ne riskit pysyy samoina. Miten te voitte edes ajatella noin vanhana synnyttämistä, kun riskit esim. lapsen vammaisuudelle kasvaa huomattavasti, meneekö itsekkyys lapsen hyvinvoinnin edelle? Ja entä sitten kun lapsi on parinkymmenen niin vanhemmat on jo melkein eläkeläisiä? Kyllä mua ainakin ahdistais jo nuorena alkaa pelkäämään että vanhemmista aika jättää, ei tässä nyt kuitenkaan läheskään kaikki 100-vuotiaksi elä edelleenkään.

• sdbsdb
        dsvsdb kirjoitti:

Entä sitten vaikka synnyttäjien ikä nouseekin, ne riskit pysyy samoina. Miten te voitte edes ajatella noin vanhana synnyttämistä, kun riskit esim. lapsen vammaisuudelle kasvaa huomattavasti, meneekö itsekkyys lapsen hyvinvoinnin edelle? Ja entä sitten kun lapsi on parinkymmenen niin vanhemmat on jo melkein eläkeläisiä? Kyllä mua ainakin ahdistais jo nuorena alkaa pelkäämään että vanhemmista aika jättää, ei tässä nyt kuitenkaan läheskään kaikki 100-vuotiaksi elä edelleenkään.

"Kromosomihäiriöiden riski nousee joka vuosi 40-ikävuoden jälkeen. Jos synnytät 40-vuotiaana riskisuhde downin sydroomaan on 1:106 ja muihin poikkeavuuksiin 1:66. 44-vuotiaana vastaavat riskisuhteet ovat jo 1:38 (down) ja 1:26 (muut)."

Että siitä vaan lottoamaan!

• tietäjä.
        sdbsdb kirjoitti:

"Kromosomihäiriöiden riski nousee joka vuosi 40-ikävuoden jälkeen. Jos synnytät 40-vuotiaana riskisuhde downin sydroomaan on 1:106 ja muihin poikkeavuuksiin 1:66. 44-vuotiaana vastaavat riskisuhteet ovat jo 1:38 (down) ja 1:26 (muut)."

Että siitä vaan lottoamaan!

naisten itsekkyydellä ei ole mitään rajaa. Haluvat lapsen vanhoilla päivillä silläkin uhalla, että se lapsi on vammainen.

• M42T

Tokihan nämä on valintakysymyksiä, vaikka se kyllähän se takaraja siellä jossain väkisinkin on. Itse en 42v enää jaksaisi pienen kanssa 24/7.

• Simple as that

Jos olet jo noin vanha ja väsynyt mies, niin kannattaa ehkä ihan suosiolla katsella vähän niitä vanhempia naisia joiden elämänrytmi ja voimat ovat samaa tasoa kanssasi eikä niinkään haikailla itseä nuorempien perään

• M42T
        Simple as that kirjoitti:

Jos olet jo noin vanha ja väsynyt mies, niin kannattaa ehkä ihan suosiolla katsella vähän niitä vanhempia naisia joiden elämänrytmi ja voimat ovat samaa tasoa kanssasi eikä niinkään haikailla itseä nuorempien perään

Jos luit koko viestin ,niin ikähaarukka oli myös itseäni vanhempiin.
        Eikä se, etten jaksa parkuvaa lasta enää kuunnella tarkoita, että olisin muuten väsynyt. Enkä haikaile nuorempien perään. Tutustuin vasta tarjontaan.

• -M-

Itse olen tehnyt lapset nuorena ja hyvä niin... näin jälkeenpäin ajatellen se on paljon helpompaa kun itsekkin jaksaa paremmin eikä tulisi enää mieleenkään aloittaa samaa alusta.

• Nainen 36vee

"Suht nopeallakin aikataululla 35v on 37v synnyttäessään. Eikö osata myöntää itselleen jo tuossa iässä, että se juna meni jo."

Ajattelen ihan päinvastoin! Onneksi tuli elettyä sitä railakasta nuoruutta koko se 20-30v välinen vuosikymmen kun nyt ei jaksaisi enää sitä jatkuvaa menoa ja meininkiä vaan on ihana rauhoittua kotona perheen kanssa ja keskittyä hoitamaan vauvaa ja niitä pieniä ihmisiä...

En tiedä kysytkö aloittaja tuota kysymystä biologiselta kannalta vai nimenomaan siitä, että ollaanko me 35-40-vuotiaat muuten jo liian väsyneitä hoitamaan pieniä ihmisiä mutta kumpaankaan liittyen juna ei ole todellakaan mennyt. Se on nykypäivää että lapsia saadaan yhä vanhempana. Olen huomannut, että myös miehissä on nettitreffeillä tosi paljon oman perheen perustamisesta haaveilevia etenkin 40 ikäluokassa joten varmastikaan kaikki eivät koe sitä niin raskaana.

• 3+19

Se on sitä nykyaikaa, kun perhe, parisuhde ja vakaa elämä eivät ola missään arvossa. Nuorena rillutellaan miten lystää ja lapsia aletaan miettiä myöhemmin. Itse etsin pysyvää suhdetta ikäisistäni eli noin 30-vuotiaista, ja siellä on silkka katsellaan-meininki päällä. Naiset haluavat vain matkustella, harrastella, viettää kavereiden kanssa aikaa kaupungilla jne. Turhauttavaa.

• lapseton 42

Olen itsekin 42 vuotias mies ja jäänyt lapsettomaksi edellisistä suhteistani. Minusta nettideitistä on hyvin vaikea löytää naista, joka olisi valmis lapsen tekoon enää tällä iällä. Mistähän deittipalvelusta ap on löytänyt paljon sopivia ehdokkaita, kun itse en niitä juurikaan löydä. Lapsensa jo tehneet eivät lisää halua ja harvat lapsettomat eivät vilkaisekaan yli nelikymppiseen mieheen. Olen sen verran realisti, etten hae mitään 20-30 vuotiaita, vaan ikäryhmästä noin 36 - 40 vuotta. Nykypäivänä yli nelikymppinenkin voi saada lapsen, mutta toki ymmärrän että lääketieteelliset riskit kasvavat iän myötä, mutta samalla lääketiede myös auttaa lapsettomia ja sitä myöten asenteetkin muuttuvat lapsentekoikää kohtaan. Itse toivoisin ettei nuorempana lapsettomaksi jääneitä leimattaisi huonoiksi ihmisiksi, kuten minut varmasti täällä leimataan kun lapsetonta naista netistä etsin. Minusta leimaaminen ei ole reilua, koska lapsettomuuden syyt ovat moninaiset. Itse en ole jäänyt lapsettomaksi omasta tahdostani. Ja todennnäköisesti ainakaan netistä en enää lapsentekohaluista kumppania edes löydä.

• Kannattaa myös huomioida että vähän vanhemmat lapsia haluavat naiset saattavat muuttaa sen lapsikysymyksen siitä ”kyllä”-kohdasta ”ehkä joskus”-kohtaan ihan vain siitä syystä etteivät vaikuttaisi ikänsä takia pelkkää siitossonnia vailla olevilta. Muutenkin se että yli kolmekymppinen nainen haluaa niitä lapsia ehdottomasti tuntuu kovin usein olevan miehelle turn-off, kun tulkitsevat naisen vain epätoivoiseksi biologisen kellon tikittäessä.

Luulisi että tuossa iässä jo tietäisi mikäli ei niitä lapsia ikinä haluaisi ja olisi sitten myös täyttänyt profiilinsa sen mukaisesti, ja siksi voisi kuvitella että aika lailla kaikki niistä ”ehkä joskus”-tapauksista niitä lapsia oikeasti haluaisivat, mutta eivät vain viitsi sitä enää niin paljon mainostaa koska tietävät että toiveella on aika suuret todennäköisyydet jäädä toteutumatta. Niinhän tuolla alempana ”trollibensa” jo totesi, että heikkoa todellisuudentajua ilmentävät profiilit eivät ole suosittuja, ja kyllä naiset sen itsekin tajuavat.

• M42T

Ei kai täällä ketään huonoksi leimata sen takia. Tietenkin jokainen sen itse päättää koska. Ei se minulta pois ole jos joku lapsen tekee nelikymppisenä.
      Se vaan tuossa tuli mieleen, että onko se halu todellista vai haavetta.
      Ja tuota ajattelin myös, että onko miehissä myös samanlailla. Niitä, kun ei ole tullut katseltua.

• lapseton 42

Mitä tarkoitat, että onko se halu todellista vai haavetta?

• M42T
        lapseton 42 kirjoitti:

Mitä tarkoitat, että onko se halu todellista vai haavetta?

Tarkoitan sitä, että laitetaan sinne profiiliin halu siitä lapsesta, mutta vedetäänkin oikeasti pakille jos lapsen teosta kiinnostunut mies lähestyy. Eli ei päästetä irti haaveesta muttei kuitenkaan tehdä.

• täääähh
        M42T kirjoitti:

Tarkoitan sitä, että laitetaan sinne profiiliin halu siitä lapsesta, mutta vedetäänkin oikeasti pakille jos lapsen teosta kiinnostunut mies lähestyy. Eli ei päästetä irti haaveesta muttei kuitenkaan tehdä.

jossei se halua sun kanssa lasta tehdä niin silloinko pitää haaveet haudata??

• M42T
        täääähh kirjoitti:

jossei se halua sun kanssa lasta tehdä niin silloinko pitää haaveet haudata??

?? Siis en minä ole kenenkään kanssa lasta enää haluamassa. Ne riittää minulle mitkä nyt on.

• M42T kirjoitti:

Onhan siinä varmaan mukana sitä epäonnistumisen pelkoa ja varovaisuutta, kun ei ne kersat varman useinkaan se pääasia ole, vaan se, että saisi niin pysyvän parisuhteen että siihen uskaltaisi niitä lapsiakin tehdä ilman jatkuvaa yhäriksi päätymisen pelkoa persiissä. Ei se pitempi yhteiselo vain ihan kenen tahansa kanssa suju vaikka kuinka haluaisi, ja siksi tarttee vähän tuumata ennen ison päätöksen tekoa.

• lapseton 42
        M42T kirjoitti:

Okei, voihan tuo olla yksi syy miksi lapsettomia naisia on niin vaikea saada netissä kiinnostumaan.

• trollibensa

Valitettavasti naisen hedelmällisyys alkaa romahtamaan 35v ikävuoden jälkeen. Toki tuo on yksilöllistä ja joku voi hyvinkin tulla raskaaksi vielä nelivitosena mutta koska asia on yksittäisen naisen kannalta aika mustavalkoinen; voi onnitua tai ei onnistu, niin on turha lähteä ajattelemaan ettei ole kiirettä.

Nykylääketiede pystyy kyllä melkoisiin ihmeisiin mutta se on pienituloiselle liian kallista, lapsettomuushoitoihin menee siwan kassan vuosiansiot muutamalla yrityksellä. Mitekänkään dissamatta siwan kassoja.

Naisille syntyy asiasta helposti vääriä mielikuvia, tuhannet naiset surevat lapsettomuuttaan hiljaa yksin kun taasen jokainen tietää lähipiiristään sen 40 naisen joka napsahti suurinpiirtein vahingossa ekalla yrittämällä paksuksi.

On realiteettien ymmärtämättömyyttä jos 40 lapsetoman naisen profiilissa ilmenee voimakas halu lisääntymiseen. Toki vaihtoehto ehkä on jo paljon fiksumpi.

Nimittäin me miehet jotka valitsemme kumppaniamme ilmoitusten perusteella emme päädy naiseen jonka ilmoitus kuvastaa heikkoa todellisuuden tajua.

• 70v:kin synnyttänyt

Periaatteessa hoitojen avulla nainenkin vois saada lapsia synnyttämällä koko loppuikänsä. Naisen hedelmällisyyden lasku liittyy munasolujen vanhenemiseen, ja nuorelta naiselta saaduilla terveillä munasoluilla mahdollisuus on tismalleen sama kun niillä nuorillakin. Kohtu ei vanhene mitenkään. Oikeilla hormoneilla se saadaan pelaamaan siten että voi tulla helpostikin raskaaksi. Suomessa tosin ei (vielä) taideta tehdä näitä hoitoja vaihdevuosi-iän ylittäneille.

• nainen31n

just sopiva ikä synnyttää

• Vauva++

Voisithan toivoa lastenlapsia ;-)

• M42T

Lastenlapset onkin ihan toinen juttu. ne minä hemmottelen pilalle ja vien heti takasin vanhemmilleen kun alkaa ärsyttään.:)

• N40

Itse olen nelikymppinen nainen ja kuten alla N38:kin sanoi, ei se juna ole tässä iässä vielä mennyt. Monet ikäiseni kaverit saavat nyt esikoisiaan, se on nykypäivää. Erilaisia seulontoja on olemassa joilla vakavimmat vammat aika suurella todennäköisyydellä huomataan jo hyvissä ajoin raskautta. Itselläni on jo kaksi lasta mutta jos luonto vielä soisi niin ottaisin yhden lisää enemmän kuin mielelläni. Ensisijaisesti tämän vuoden toivelistalla kuitenkin mies ja hyvä parisuhde. :) Sitäpä mietin olisiko liian suorasukaista laittaa deitti-ilmoon haluavansa mahdollisesti lapsen vielä vai olisiko se täysi karkotin?

• Tätä olen itsekin ihmetellyt, että miten pitäisi asia ilmaista, jos tavoitteena on lapsi vain sinä tapauksessa että onnistuu saamaan vakaan parisuhteen, mutta muuten ei. Jos pistää siihen lasten haluamiskohtaan ”kyllä”, niin ainakin osa muuten varteenotettavista miehistä tulkitsee sen niin, että lapsi olisi se ykkösasia eikä parisuhteella ja miehellä niin väliä. Jos taas pistää ”ehkä joskus”, niin osa lapsia haluavista miehistä jättää ottamatta yhteyttä koska kuvittelee minun olevan tuuliviiri jonka mieli saattaa muuttua miten sattuu.

Täysin toimivaa vaihtoehtoa ei liene olemassa, mutta olisi kiva kuulla mielipiteitä asiasta miehiltä joilla olisi samantyyppiset toiveet, eli lapsi vain vakaassa ja toimivassa parisuhteessa.

• higgakt
        stellaria81 kirjoitti:

Tätä olen itsekin ihmetellyt, että miten pitäisi asia ilmaista, jos tavoitteena on lapsi vain sinä tapauksessa että onnistuu saamaan vakaan parisuhteen, mutta muuten ei. Jos pistää siihen lasten haluamiskohtaan ”kyllä”, niin ainakin osa muuten varteenotettavista miehistä tulkitsee sen niin, että lapsi olisi se ykkösasia eikä parisuhteella ja miehellä niin väliä. Jos taas pistää ”ehkä joskus”, niin osa lapsia haluavista miehistä jättää ottamatta yhteyttä koska kuvittelee minun olevan tuuliviiri jonka mieli saattaa muuttua miten sattuu.

Täysin toimivaa vaihtoehtoa ei liene olemassa, mutta olisi kiva kuulla mielipiteitä asiasta miehiltä joilla olisi samantyyppiset toiveet, eli lapsi vain vakaassa ja toimivassa parisuhteessa.

Ainakin minä miehenä ymmärrän "ehkä joskus" nimenomaan ehdolliseksi kyllä vaihtoehdoksi.

• N40
        stellaria81 kirjoitti:

Tätä olen itsekin ihmetellyt, että miten pitäisi asia ilmaista, jos tavoitteena on lapsi vain sinä tapauksessa että onnistuu saamaan vakaan parisuhteen, mutta muuten ei. Jos pistää siihen lasten haluamiskohtaan ”kyllä”, niin ainakin osa muuten varteenotettavista miehistä tulkitsee sen niin, että lapsi olisi se ykkösasia eikä parisuhteella ja miehellä niin väliä. Jos taas pistää ”ehkä joskus”, niin osa lapsia haluavista miehistä jättää ottamatta yhteyttä koska kuvittelee minun olevan tuuliviiri jonka mieli saattaa muuttua miten sattuu.

Kysyit miehistä mielipidettä mutta vastaan silti. :) uskaltaisin sinun tilanteessasi laittaa ehdottomasti kyllä -ruksin. Luulen (ja toivon!) että monelle sinun ikäisellesi miehelle on päivänselvää ja positiivinen asia että vähän päälle kolmikymppinen nainen haluaa jossain vaiheessa lapsen. Silloin suhun ottaa yhteyttä vain ne jotka myös sitä lasta haluavat. Nykypäivänä kolmekymppinen on sitäpaitsi vielä nuori.

• kgjdu
        N40 kirjoitti:

Kysyit miehistä mielipidettä mutta vastaan silti. :) uskaltaisin sinun tilanteessasi laittaa ehdottomasti kyllä -ruksin. Luulen (ja toivon!) että monelle sinun ikäisellesi miehelle on päivänselvää ja positiivinen asia että vähän päälle kolmikymppinen nainen haluaa jossain vaiheessa lapsen. Silloin suhun ottaa yhteyttä vain ne jotka myös sitä lasta haluavat. Nykypäivänä kolmekymppinen on sitäpaitsi vielä nuori.

Arvelisin, että naisena uskaltaa laittaa kyllä mutta miehellä se ehkä kuulostaa epätoivoiselta?

• M42T
        N40 kirjoitti:

Kolmekymppinen on muuten vähän eri asia, kun nelikymppinen tässä asiassa.
        Mutta muuten tuohon asiaan. Minä ohitan nuo kyllä vaihtoehdot ja myöskin ehkät.
        Koska miksi alkaa mitään ehkän kanssa, kun homma saattaa kaatua juuri siihen.

• N40
        kgjdu kirjoitti:

Arvelisin, että naisena uskaltaa laittaa kyllä mutta miehellä se ehkä kuulostaa epätoivoiselta?

Ei kuulosta epätoivoiselta kolmikymppiseltä mieheltäkään vaan erittäin hieno juttu jos sen laittaa. Suurin osa ihmisistä nyt kuitenkin haluaa jälkikasvua, miksi sitä pitäisi peitellä. Ja ainahan on mahdollisuus laittaa ruksit sekä kyllä että ehkä joskus -kohtiin. Vastapuoli tulkitsee miten tulkitsee mutta veikkaan että 30-v nainen tulkitsee positiivisesti.

Ihmiset on tulleet vähän hassuiksi, ennen olisi ollut täysin luonnollista että ihmisen elämään kuuluu parisuhde ja lapset ja nykyään täytyy pelata ja miettiä mitä voi kellekin sanoa. Täytyy vaan esittää kovaa ja yksin pärjäävää, muuten on epätoivoinen. Tämä nyt ei sinulle suunnattu vaan yleisesti. :)

• näin se on

Kyllä siellä on monta naisten profiiliakin mitkä on lähemmäs 50 ja uraa on tehty tähän asti tai sitä itsekästä elämän biletystä.
      Kyllä se on tosi asia että 40 naisella se juna on mennyt jo siksikin kun se nainen kantaa sitä lasta 9kk vanhemmassa kehosssaan että vammaisen riski on jo suuri vaikka kuinka väitetään että vanhemmalla miehelläkin on se riski niin huomattavasti vähemmän ja mieshän toimii vaikka 100v mutta sehän kauheeta näitten vanhenevien naisten mielestä.

• näin se on

Ja ensitreffeilläkö se sen 40 naisen kanssa on alettava tekemään sitä lasta kun kiire tulee...??!!

• 2+45

Sinun kannattaa muistaa että lapset on iso lahja, oli ne terveitä tai ei. Tottakai jokainen haluaa terveen lapsen mutta kaikenlaista voi raskausaikana tapahtua riippumatta äidin iästä ja vain muutamaan asiaan synnyttäjän korkeammalla iällä on vaikutusta... ja nekin nykyään seulonnassa löydettävä riskejä.

Rakas se vauva varmasti niille nelikymppisille on, oli sitten terve tai ei. Parempi kovasti toivottu lapsi vanhempana kuin vahinko ja väärään eelämäntilanteeseen tuleva nuorena.

• 37vN

Minäkin olen juuri tuota miettinyt että laittaako kyllä vai ehkä joskus. Haluaisin vielä lapsia vaikka ennestäänkin pari on mutta vain siinä tapauksessa että hyvä ja oikea mies löytyy jonka kanssa uskaltaa perhettä perustaa...

Voisihan siihen laittaa kyllä-vaihtoehdon ja avata sitä sitten tekstissä siihen tyylin että fiksu lukija ymmärtää ettei ensimmäinen tarkoitus ole löytää lasten siittäjää vaan parisuhde?!

Mulla lukee ihannekumppanin kohdalla että kyllä tai ehkä joskus haluaa lapsia mutta silti useampi mies laittaa viestiä joilla siinä kohdassa on ei lapsia. Miksi? Eikö ne lue profiilia vai eivätkö välitä? Myös yksi aloitus tuli jossa mies kertoi heti että lapsiluku on täynnä mutta kuitenkin profiilissaan hänellä oli ehkä joskus ruksittu.
      Eiks kannattais vaan olla rehellinen eikä pitää toista vaihtoehtoa siinä vaan jottei naiset heti sivuuta jotka ehkä joskus-kannalla ovat....

• M42T

Aloittaessani tätä ketjua en ajatellut tuota terveys asiaa ollenkaan. Kun se nuoruuskaan ei takaa sitä tervettä lasta. Hyviä näkökulmia kaikki.
      Itse olen kovin kiitollinen siitä, että sain tuntea isovanhempani melko kauan.
      40 synnyttäneiden lapsille sekään ei ole välttämättä edes mahdollista.
      Merkityksetön asia ei sekään mielestäni.

• N40

Mutta tiedätkö kun ei se ikää katso milloin ihmiset menehtyy. Omilla lapsillani on aina ollut vain yksi isovanhempi ja olen heidät saanut kolmikymppisenä. Mikään ongelma tämä isovanhempien puute ei ole ollut. Itse olen pärjännyt ilman äitiäkin jo lapsesta. Elämä silti jatkuu ja se jatkuu nelikymppistenkin lapsissa vaikka joutuisivat kasvamaan ilman isovanhempia.

• N38

Hienoa että tässä ketjussa on ihan asiallista ja monipuolista keskustelua, nuo muut tämän palstan ketjut kun näyttää olevan isolta osalta ihan asiattomia!

Itsekin olen saanut pitää kaikki mummot ja papat elämässäni yli 30v mutta toisaalta monelta kaverilta ne olivat kuolleet jo niin varhain etteivät edes muistaneet heitä. Vaikka siis omat vanhemmat vielä työelämässä mukana joten ihan nuorina olivat lapsia aikoinaan saaneet.Ihan hyvä näkökulma tietysti tämäkin mutta ei mielestäni pitäisi vaikuttaa oman lapsen hankintaan millään lailla kuinka vanhoja omat vanhemmat ovat. Jotkut teräsmummot elää hyvässä kunnossa yli ysikymppisiksi ja toiset on saattohoidossa kuuskymppisinä... Elämä yllättää!

• elämä jatkuu

Taidat olla aika pihalla monestakin asiasta, vaikket ihan poikanen enää olekaan.
      Uskoisin osalla naisilla olevan lapsen saaminen sen oikean kanssa jonkinlainen tarve, jolle voi jättää vaikkapa omaisuuden tai asuntonsa.
      Mielummin jättää perinnön rintaperilliselle kuin aivan tuntemattomille onkijoille.

• M42T

Oikeassa olet olen ihan pihalla viestistäsi. Onnea vaan niille lapsille jotka hankitaan perinnön jaon kohteeksi:)

• osatotuus

Kuka tässä lapsen hankintaa perinnön kohteeksi hankkii,haloo.
        Nykyaikana on aika paljon miehiä että naisia, joiden kuoltua ikävä kyllä jää tätä maallista mammonaa. Mihin ajattelit ne lahjoittaa, jos ei kummallakaan ole perillisiä?

Loogisesti ajateltuna lapset perivät vanhemmat, ellei verottaja vie.

• M42T

Totta N38 ja N40 En odottanutkaan, että tämä asia olisi yksiselitteinen ja helppo.
      Tulee vaan liikaa analysoitua asioita. Elämä on vaan niin kovin hauras.
      Ei voi tietää miten se muuttuu huomenna tai jopa loppuu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      17
      2186
    2. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      189
      1778
    3. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      207
      1729
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      101
      1399
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      43
      1274
    6. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      53
      1091
    7. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      165
      1085
    8. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      89
      1004
    9. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      147
      918
    10. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      14
      871
    Aihe