Kisan säännöt: Etsi ja löydä Nassen kämpästä mm. seuraavia esineitä:
- palasokeria (ja jos ei ole, muista ostaa)
-avaimet
- sukkahousut (puhtaat ja reiättömät)
- tarrateippirulla
- jokin paperi (näistä versioita noin 30-40)
- jokin paperipinkka (näistä versioita noin 5-10)
- jokin kirja (satojen joukosta)
- lääke (sitä, jonka lääkäri on määrännyt ja joka toisaalta ei ole vanhentunut)
- BL:lta kadonneet ja nyysityt tavarat (mm. Kakkulapio, pyyhekumi, lyijykynä, pyyheliina, uimahousut, uimalasit)
- uusi pölypussi imuriin
- imuri
Kisan voittaja saa kaapista suklaata. Kisa tapahtuu Nassen asunnossa. Kaikista muista löydetyistä esineistä plussaa.
Tammikisa versio kaksi
267
164
Vastaukset
*vai vielä lintukirja täällä*
Kuulkaa pennut jos täällä on sään mukaan väriä muuttava karvainen madonnakin, niin arvatkaa vaan mitä muuta löytyy.
Tehdäänkin uusi kisa: palstalaiset saavat arvata, mikä on pöllöin esine, jonka omistan.
Voittaja on se, joka arvaa oikein pöllöimmän, oikeasti omistamani esineen. Pöllöyden luokittelusta voimme toki käydä keskustelua. Pidätän silti itselläni oikeuden antaa lopulliset pisteet, joita kukin esine voi saada 1, 5 tai 10. Superääliömäinen esine voi saada muutaman ylimääräisen pluspisteen.
Ja puhumme kuitenkin vain oikeasti pöllöistä esineistä. Esmes nitoja tai vessanraikastin eivät ole pöllöjä. Nolla pistettä. Turha yrittää sellaista.
XD, voisin tulla etsimään, jos ei haittaa että paikka näyttää varsin räjähteneeltä sen jälkeen..
selfiekeppi
Noup. - Sääntöihin tarkennusta vielä sen verran, että jos onnistuu keksimään kahden neutraalin esineen pöllön yhdistelmän (esim. Vessanraikastin kumisaappaassa) saa totta kai pisteen. Vessanraikastimesta tai kumppanista yksinään ei tule mitään pistettä.
Mutta ei, selfiekeppiä en omista.nasse_seta kirjoitti:
Noup. - Sääntöihin tarkennusta vielä sen verran, että jos onnistuu keksimään kahden neutraalin esineen pöllön yhdistelmän (esim. Vessanraikastin kumisaappaassa) saa totta kai pisteen. Vessanraikastimesta tai kumppanista yksinään ei tule mitään pistettä.
Mutta ei, selfiekeppiä en omista.Pöh. Mutta se oli ensimmäinen pöljä esine minkä keksin..
- Ebbu
Nippu mihinkään menemättömiä avaimia?
On, mutta tuosta ei kyllä saa pistettä :( Selfiekepistä olisin antanut viisi. Siis jos minulla olisi ollut selfiekeppi.
XD- ebzulululu
nasse_seta kirjoitti:
On, mutta tuosta ei kyllä saa pistettä :( Selfiekepistä olisin antanut viisi. Siis jos minulla olisi ollut selfiekeppi.
XDMiksi ei saa pisteitä -((:'(
ebzulululu kirjoitti:
Miksi ei saa pisteitä -((:'(
Koska kaikilla on sellaisia, eikä se ole erityisen pöljä esine. Tai on, mutta kovin tavallinen. No saat puoli pistettä, ja johdat kisaa puolikkaan pisteesi kokonaissaldolla. Saat esittää lisääkin arvauksia, tammikuun lopussa lasketaan pisteet yhteen.
Yritä jotakin enemmän selfiekeppi-tyylistä. Sään mukaan väriä vaihtava karvainen madonnapatsas olisi ollut kymmenen psteen suoritus, jos joku olisi sen kyennyt arvaamaan. En minä nyt voi luetella, että esimerkiksi mitä, koska sitten paljastan ne esineet.
Mutta kyllä niitä, varmaan liki sata. Siis pöljiä esineitä.- ebbu
nasse_seta kirjoitti:
Koska kaikilla on sellaisia, eikä se ole erityisen pöljä esine. Tai on, mutta kovin tavallinen. No saat puoli pistettä, ja johdat kisaa puolikkaan pisteesi kokonaissaldolla. Saat esittää lisääkin arvauksia, tammikuun lopussa lasketaan pisteet yhteen.
Yritä jotakin enemmän selfiekeppi-tyylistä. Sään mukaan väriä vaihtava karvainen madonnapatsas olisi ollut kymmenen psteen suoritus, jos joku olisi sen kyennyt arvaamaan. En minä nyt voi luetella, että esimerkiksi mitä, koska sitten paljastan ne esineet.
Mutta kyllä niitä, varmaan liki sata. Siis pöljiä esineitä.Iso kasa parittomia sukkia?
Liian pieni vaate, jota et kumminkaan raaski heittää pois?
Väriä vaihtava muki?
Banaaninmuotoinen kulho?
Levyjä, joita et koskaan kuuntele? ebbu kirjoitti:
Iso kasa parittomia sukkia?
Liian pieni vaate, jota et kumminkaan raaski heittää pois?
Väriä vaihtava muki?
Banaaninmuotoinen kulho?
Levyjä, joita et koskaan kuuntele?Iso kasa parittomat sukkia on, mutta se ei ole kriteerien mukaan tarpeeksi pöljää. Liian pieni vaatikin on, kuten monilla naisilla. Sekään ei ole tarpeeksi pöljä.
Väriä vaihtava muki on hyvä ehdotus. Olisit saanut siitä 5 pistettä, mutta minulla ei ole sitä.
Banaaninmuotoinen kulhokin on hyvä ehdotus, mutta minulla ei ole sitäkään. Luojan kiitos.
Kaikilla on levyjä joita eivät kuuntele. Saldosi on vieläkin puoli pistettä, ja olet sillä johdossa.
Ebzu johdossa puolen pisteen kokonaissaldolla.
Japanilainen lämpömittari, mm. lehden malliin leikattu paperinpalanen joka vaihtaa väriä lämpötilan mukaan?
Ei nyt keksi mitään
langaton kengänkuivain?Molemmista olisi irronnut 5 pistettä, mutta kumpaakaan ei ole.
- Te olette nyt liian tekniikkaorientoituneita. Ajatelkaapa laajemmin ja maanläheisemmin. Kontrabasso olisi aika hyvä arvaus, mutta sitä minulla ei, luojan kiitos, ole.
- morso1997
No touch -saippua-annostelija, järjetön määrä Raamattuja, herätyskello jota et ikinä käytä koska kännykkään saa herätyksen
Kaikki loistavia ehdotuksia ja yksi osuikin oikeaan. Minulla on herätyskello, jonka olen paiiskannut seinään, mutta käytän silti kännykkää ja kello on edelleen hyllyllä. Vaikkei se edes toimi enää.
Olet johdossa yhden pisteen kokonaissaldolla.
Paristolämmitteiset hanskat, muroannostelija, ikkunanpesurobotti?
Nyt keksin paljon pöllöjä esineitäMuropakkauksista saatavia väriävaihtavia lusikoita?
Pikkulejuja, joita saa pääsiäissuklaamunista?
Pyykkikorissa on jokin esine (kuten puhelin), joka ei kestä pesua tai kuulu pesukoneeseen?
Kengät olohuoneessa?
Meikkejä kaapin/lipaston alla/takana?
Kuivakaappiin kuuluvia ruoka-aineita (kuten leipä tai hiutalepaketti) jääkaapissa?
Tupperware-sälää, johon ei löydy enää osia tai josta ei tiedä, mihin niitä enää pitäisi käyttää, mutta säilytät niitä siltikin kaapissasi?
Sinulla on erillinen säilytysrasia pelkälle banaanille?
Korujasi löytyy lähes jokaiselta pöytätasolta ja jokaiselta hyllyltä sekä esim. sukkalaatikosta?
Sinulla on Ostos TVStä/Tupperwarelta ostettu härpäke, jolla voi pilkkoa jotain kasvista, jonka pilkkomiseen voisi ihan yhtä hyvin käyttää veistäkin?
Avaimesi ovat vessassa?
Sinulla on vessassa, yöpöydällä ja olohuoneessa eri kirja, joita jokaista koitat lukea saamatta mitään loppuun?
Kirjahyllyssäsi on kirjojen joukossa koruja, nitojia, kyniä, papereita, kamera, paristoja ja jotain muuta sinne kuulumatonta sälää?
Pöllöpehmolelu?
Saanko puolipistettä ahkeruudesta? Voin keksiä näitä lisäänkin (tai muistella, mitä äitini on touhunnut)Muropakkauksista saatavia väriävaihtavia lusikoita? EI
Pikkulejuja, joita saa pääsiäissuklaamunista? KYLLÄ, MUUN MUASSA KOOTTAVA SAMMAKKO JÄTTIKOKOISESTA KINDER-MUNASTA. SETTIIN KUULUU MYÖS LUMPEENLEHTIÄ. 1 PISTE
Pyykkikorissa on jokin esine (kuten puhelin), joka ei kestä pesua tai kuulu pesukoneeseen? KÄVIN KATSOMASSA. JOO. KAMPA, KOIRAN HUOMIOLIIVIT (OLINKIN ETSINYT NIITÄ), MUUTAMA PINNI JA BIKININ YLÄOSA, JOKA EI EDES MAHDU MINULLE = YHT. 1 PISTE
Kengät olohuoneessa? MIKSI NE EIVÄT VOISI OLLA OLOHUONEESSA?
Meikkejä kaapin/lipaston alla/takana? EIVÄT NE SIELLÄ OLE
Kuivakaappiin kuuluvia ruoka-aineita (kuten leipä tai hiutalepaketti) jääkaapissa? EI
Tupperware-sälää, johon ei löydy enää osia tai josta ei tiedä, mihin niitä enää pitäisi käyttää, mutta säilytät niitä siltikin kaapissasi? ÖÖH, EI
Sinulla on erillinen säilytysrasia pelkälle banaanille? VIHAAN BANAAEITA, EI
Korujasi löytyy lähes jokaiselta pöytätasolta ja jokaiselta hyllyltä sekä esim. sukkalaatikosta? NO EI KORUJA, MUTTA JOTAIN MUUTA KYLLÄ
Sinulla on Ostos TVStä/Tupperwarelta ostettu härpäke, jolla voi pilkkoa jotain kasvista, jonka pilkkomiseen voisi ihan yhtä hyvin käyttää veistäkin? MINULLA ON ÄIDIN TV-SHOPISTA TILAAMA RIISINVALMISTUSPYTTY. 1 PISTE
Avaimesi ovat vessassa? EI
Sinulla on vessassa, yöpöydällä ja olohuoneessa eri kirja, joita jokaista koitat lukea saamatta mitään loppuun? NIITÄ ON MONIA KAIKISSA HUONEISSA, MUTTA MITÄ SITTEN?
Kirjahyllyssäsi on kirjojen joukossa koruja, nitojia, kyniä, papereita, kamera, paristoja ja jotain muuta sinne kuulumatonta sälää? *SILMÄILEE* PALJON PÖLLÖMPIÄ KAMOJAKIN ON KIRJAHYLLYSSÄ
Pöllöpehmolelu? EI PÖLLÖ- !
2 pistettä. Olet johdossa.
Saanko puolipistettä ahkeruudesta? Voin keksiä näitä lisäänkin (tai muistella, mitä äitini on touhunnut) SAAT. VAIKKA ET OLEKAAN JYVÄLLÄ SIITÄ, MILLAISIA OVAT KAIKKEIN PÖLLÖIMMÄT KAPINEENI, OLET HYVÄ KUVITTELEMAAN NIITÄ YHDISTELMIÄ, KUN ASIAT OVAT VÄÄRISSÄ PAIKOISSA. SAAT PUOLI PISTETTÄ SIITÄ.
2,5 pistettä, eli olet yhä johdossa.nasse_seta kirjoitti:
Muropakkauksista saatavia väriävaihtavia lusikoita? EI
Pikkulejuja, joita saa pääsiäissuklaamunista? KYLLÄ, MUUN MUASSA KOOTTAVA SAMMAKKO JÄTTIKOKOISESTA KINDER-MUNASTA. SETTIIN KUULUU MYÖS LUMPEENLEHTIÄ. 1 PISTE
Pyykkikorissa on jokin esine (kuten puhelin), joka ei kestä pesua tai kuulu pesukoneeseen? KÄVIN KATSOMASSA. JOO. KAMPA, KOIRAN HUOMIOLIIVIT (OLINKIN ETSINYT NIITÄ), MUUTAMA PINNI JA BIKININ YLÄOSA, JOKA EI EDES MAHDU MINULLE = YHT. 1 PISTE
Kengät olohuoneessa? MIKSI NE EIVÄT VOISI OLLA OLOHUONEESSA?
Meikkejä kaapin/lipaston alla/takana? EIVÄT NE SIELLÄ OLE
Kuivakaappiin kuuluvia ruoka-aineita (kuten leipä tai hiutalepaketti) jääkaapissa? EI
Tupperware-sälää, johon ei löydy enää osia tai josta ei tiedä, mihin niitä enää pitäisi käyttää, mutta säilytät niitä siltikin kaapissasi? ÖÖH, EI
Sinulla on erillinen säilytysrasia pelkälle banaanille? VIHAAN BANAAEITA, EI
Korujasi löytyy lähes jokaiselta pöytätasolta ja jokaiselta hyllyltä sekä esim. sukkalaatikosta? NO EI KORUJA, MUTTA JOTAIN MUUTA KYLLÄ
Sinulla on Ostos TVStä/Tupperwarelta ostettu härpäke, jolla voi pilkkoa jotain kasvista, jonka pilkkomiseen voisi ihan yhtä hyvin käyttää veistäkin? MINULLA ON ÄIDIN TV-SHOPISTA TILAAMA RIISINVALMISTUSPYTTY. 1 PISTE
Avaimesi ovat vessassa? EI
Sinulla on vessassa, yöpöydällä ja olohuoneessa eri kirja, joita jokaista koitat lukea saamatta mitään loppuun? NIITÄ ON MONIA KAIKISSA HUONEISSA, MUTTA MITÄ SITTEN?
Kirjahyllyssäsi on kirjojen joukossa koruja, nitojia, kyniä, papereita, kamera, paristoja ja jotain muuta sinne kuulumatonta sälää? *SILMÄILEE* PALJON PÖLLÖMPIÄ KAMOJAKIN ON KIRJAHYLLYSSÄ
Pöllöpehmolelu? EI PÖLLÖ- !
2 pistettä. Olet johdossa.
Saanko puolipistettä ahkeruudesta? Voin keksiä näitä lisäänkin (tai muistella, mitä äitini on touhunnut) SAAT. VAIKKA ET OLEKAAN JYVÄLLÄ SIITÄ, MILLAISIA OVAT KAIKKEIN PÖLLÖIMMÄT KAPINEENI, OLET HYVÄ KUVITTELEMAAN NIITÄ YHDISTELMIÄ, KUN ASIAT OVAT VÄÄRISSÄ PAIKOISSA. SAAT PUOLI PISTETTÄ SIITÄ.
2,5 pistettä, eli olet yhä johdossa.3,5 pistettä! Laskin ensin väärin.
nasse_seta kirjoitti:
3,5 pistettä! Laskin ensin väärin.
Vihuu! "OLET HYVÄ KUVITTELEMAAN NIITÄ YHDISTELMIÄ, KUN ASIAT OVAT VÄÄRISSÄ PAIKOISSA" Äitini on laittanut kahvipannun mikroon, puhelimensa pyykinpesukoneeseen ja jääkaapista on löytynyt vaikka ja mitä. Minulla on paljon kokemusta aiheesta. Ennen kuin lähdemme minnekään, täytyy ensiksi hakea äidin puhelin, lompakko ja avaimet, jotka voivat olla missä tahansa.
Hukkailen kyllä itsekin tavaroita, mutten noin lahjakkaasti.kurpizza kirjoitti:
Vihuu! "OLET HYVÄ KUVITTELEMAAN NIITÄ YHDISTELMIÄ, KUN ASIAT OVAT VÄÄRISSÄ PAIKOISSA" Äitini on laittanut kahvipannun mikroon, puhelimensa pyykinpesukoneeseen ja jääkaapista on löytynyt vaikka ja mitä. Minulla on paljon kokemusta aiheesta. Ennen kuin lähdemme minnekään, täytyy ensiksi hakea äidin puhelin, lompakko ja avaimet, jotka voivat olla missä tahansa.
Hukkailen kyllä itsekin tavaroita, mutten noin lahjakkaasti.
- ...
Nallepuh pehmolelu tai Nasu.
Huuliharppu
kasa noppia yms pikkusälää pienessä porsliiniastiassa
koirankakkapusseja kirjahyllyllä (tyhjiä) Sinullahan oli viulu. No, rikkinäinen, päin seinää aggression vallassa paiskattu viulu?
En ole hyvä tässä.Ja Trotski johtoon viidellä pisteellä. Viulusta saa ehdottomasti viisi pistettä. Kapineessa olisi jotakin järkeä, jos osaisin soittaa sitä, mutta naapurikostoksi ja huvin vuoksi hankittu viulu on todella pöljä esine.
On minulla joitakin nuotteja siihen, mutta vitut siitä mitään soittoa tule.
Korvakuulolta pystyn soittamaan "iroinioita" tunnistettavista kappaleista, mutta se on jotain todella hirveää.nasse_seta kirjoitti:
Ja Trotski johtoon viidellä pisteellä. Viulusta saa ehdottomasti viisi pistettä. Kapineessa olisi jotakin järkeä, jos osaisin soittaa sitä, mutta naapurikostoksi ja huvin vuoksi hankittu viulu on todella pöljä esine.
On minulla joitakin nuotteja siihen, mutta vitut siitä mitään soittoa tule.
Korvakuulolta pystyn soittamaan "iroinioita" tunnistettavista kappaleista, mutta se on jotain todella hirveää.Jei!
Katso, ovatko BL:n uimahousut vaatelaatikoissasi. Eräät pitkät kalsarit ovat pyörineet veljeni ja minun huoneittemme väliä jo useamman viikon, sillä kumpikaan ei halua niitä omakseen. Ne eivät ole minun.
Hammastahnaa jääkaapissa?
Sukka pakastimessa?Valitettavasti ei yhtään pistettä, mutta olet nyt selvästi oivaltanut pöljyyteni ilmenemismuodon paremmin.
Nauramme täällä BL:n kanssa keittiössäni. Päätimme koota vinkkilistan. Trotskin viulu oli varsinainen kisan avaussuoritus, ja taso kovenee koko ajan - palstalaisten arvaukset paranevat koko ajan.
Annamme vihjelistan. Lisää älyttömyyksiä, pöljyyksiä ja järjettömyyksiä löytyy:
- kosmetiikkapuolelta (ollaanpas siellä hajamielisiä, juuri tehty aloituskin yhdestä artikkelista!)
- kemikaali- ja kemiakaliotuotteita
- kemiapuolta kannattaa miettiä
- musisointipuoli ei ole ehkä aivan loppuun kaluttu
- kirjojen, oppaiden ja julkaisujen joukosta löytyy aivan kamalia yksilöitä
- siivouskomeron tai työkalupakin sisältö
- koiran tavaraticepicked kirjoitti:
Aivan itse kerroit, että sinulla on viulu.
Minulla on violetti huulipuna.Joo-o, mutta sinä tajusit, että se on pöljä. Monista muistakin kamppeista olen ihan itse kertonut.
nasse_seta kirjoitti:
Joo-o, mutta sinä tajusit, että se on pöljä. Monista muistakin kamppeista olen ihan itse kertonut.
Varmasti. Kunhan vain muistaisin...
Tämä huulipuna on kyllä paras. Kuusikymppinen puuma voisi käyttää sitä.nasse_seta kirjoitti:
Joo-o, mutta sinä tajusit, että se on pöljä. Monista muistakin kamppeista olen ihan itse kertonut.
(Jos en olisi kertonut, että minulla on viulu, olisit saanut kymmenen pistettä. Mutta on täällä lisää tavaraa vielä satojen pisteiden edestä.)
icepicked kirjoitti:
Varmasti. Kunhan vain muistaisin...
Tämä huulipuna on kyllä paras. Kuusikymppinen puuma voisi käyttää sitä.Kuva ois kiva 8X
nasse_seta kirjoitti:
Kuva ois kiva 8X
Sinä, näistä kaikista ihmisistä sinä sait minut laittamaan huulipunaa ja lähettämään siitä kuvan nettiin.
http://i.imgur.com/LuXcLHp.jpg
Kyllä, huulet ovat minun. Repikää riemua siitä.icepicked kirjoitti:
Sinä, näistä kaikista ihmisistä sinä sait minut laittamaan huulipunaa ja lähettämään siitä kuvan nettiin.
http://i.imgur.com/LuXcLHp.jpg
Kyllä, huulet ovat minun. Repikää riemua siitä.Oletko varma että tuo on violetti - sävy on hieman maksamakkaramainen?
nasse_seta kirjoitti:
Oletko varma että tuo on violetti - sävy on hieman maksamakkaramainen?
En minä erota paskanruskeaa ja paskanviolettia; kumminkin kiiltää. Kiiltää! Sopii hienosti amisviiksiini. Tai siis jonneviiksiini; eihän tuossa ole viiksiä.
Yllyttääkö joku menemään nukkumaan tuon kanssa? Ei tarvitse; menen silti. Öitä.
Ei sinulla sattuisi olemaan kultaista luomiväriä tai naistenlehtien väleistä kerääntynyttä ryppyvoidekokoelmaa? Ehkä olet pursottanut voiteet pieneen purkkiin talteen.
No piste. Venäläisen naistenlehden välissä oli jokin näytemömmö, se on tuolla kirjahyllyssä. Yhteensä kuusi pistettä.
Okeis, keksin lisää... Oppaita.... Hmm...
Turhia oppaita aiheista:
-Koirankoulutus/kasvatus
-Luonnosta löytyvät lääkeskasvit (Vaikket aiheesta olisi kiinnostunutkaan)
-Sienikirja (vaikket kävisi sienessä)
-Jokin hieronta-opas tms.
-Ruuanlaitto-opuksia, joita käytät harvoin tai et ollenkaan
En keksi noita enempää... No lattiallasi on varmaan koiran silpoma kuollainen pehmolelun raato (onko tämä edes pöllö asia?). Sitten sinulla on jossain läjä jotain Hobbyhallin tarjouskuvastoja, jotka ovat jo vanhentuneet? Ja koska sinulla on viulu, sinulla on kai jossain nuottejakin tai jokin kirja, jossa neuvotaan viulun soittoa...
Eiku joo, sinulla on varmasti hajuvesiä, joita et ikinä käytä.Menee ihan läskiksi. Olen paljon hörhömpi kuin osaat kuvitella. Täällä on muun muassa puolan kielen äänneoppi-ohjekirjanen, jonka mukaan väänsin puoli vuotta studiossa ääntämistä.
Trotski johtaa.
Huomattava määrä kirjoja kielillä, joita et osaa. Videoita tai muita tallenteita, joita et voi toistaa. Pienoismalliliimoja.
Piste ensimmäisestä. Täällä on jokin udmurtinkielinen jokin, en minä tiedä mitä siinä lukee.
Sanokaa sitten, missä vaiheessa oeltte niin väsyneitä, että annatte luvan paljastaa viiden ja kymmenen pisteen kapineita. Hetkinen. Teenkin niistä vihje- kisan. Tässä muutaman kapineen alkukirjaimia
1. Bri (10p)
2. Kal (10 p)
3. Oka (5p)
4. Sor (5p)
5. Jum (5p)
6. Kas (10p)
7. Sel (5p)
8. Hel (5p)
9. Jum (5)
10. Joo (5p)
Alkukirjaimet on muodotettu pääsanan alkukirjamista tai ydinkäsitteestä. Olettaisin, että Trotski nappaa tästä loputkin pisteet, elleivät Bilse ja kemiantuntijat nappaa noita kymmenen pisteen juttuja.icepicked kirjoitti:
Sormiloukku? Sorkkarauta? Sorbettikone?
Vesipiippu? Vanhentunutta rahaa? Höö.Ei. On Pietarin metroon menevä poletti, joka on mennyt vanhaksi.
nasse_seta kirjoitti:
Ei. On Pietarin metroon menevä poletti, joka on mennyt vanhaksi.
Brié? En tiedä, mikä se on.
Ravintolasta varastettu aterin. Väitöskirja, joka ei ole omasi. Tiskiharja kynsiharjana tai toisin päin. Selänrapsutin, selkäähierova tuoli.icepicked kirjoitti:
Brié? En tiedä, mikä se on.
Ravintolasta varastettu aterin. Väitöskirja, joka ei ole omasi. Tiskiharja kynsiharjana tai toisin päin. Selänrapsutin, selkäähierova tuoli.Brie on juusto. Täällä on kaksikin väitöskirjaa, jotka eivät ole omiani, mutta ei kai siinä mitään kummallista ole?
Nyt kyllä saat pisteen tuosta harjasta, koska vessan lavuaarin alla roikkuu vanha tiskiharja, jolla kaivelen silloin tällöin viemäriä. Mikäs saldosi onkaan?nasse_seta kirjoitti:
Brie on juusto. Täällä on kaksikin väitöskirjaa, jotka eivät ole omiani, mutta ei kai siinä mitään kummallista ole?
Nyt kyllä saat pisteen tuosta harjasta, koska vessan lavuaarin alla roikkuu vanha tiskiharja, jolla kaivelen silloin tällöin viemäriä. Mikäs saldosi onkaan?(Täsmennys: kaivelen harjalla ammeen alla olevaa viemäriä, EN vessanpönttöä. Siihen on oma harjansa.)
nasse_seta kirjoitti:
Brie on juusto. Täällä on kaksikin väitöskirjaa, jotka eivät ole omiani, mutta ei kai siinä mitään kummallista ole?
Nyt kyllä saat pisteen tuosta harjasta, koska vessan lavuaarin alla roikkuu vanha tiskiharja, jolla kaivelen silloin tällöin viemäriä. Mikäs saldosi onkaan?Minä luulin, että brie on hattu. Minulla on kai 7 pistettä.
- ...joo
Brio nukke tai nukenvaunu
kallion salikortti tai kirjastokortti
okabonex 200mg
Sormustin
jumitustuoli eli lukutuoli ja lukulamppu
kastelukannu tai kastelujärjestelmä ja kasvilamput.
selänhierontarulla tai siis sellanen missä on ne renkaat
Helsingin sisäisen liikenteen kortti
Hummelin takki
Jooga dvd ...joo kirjoitti:
Brio nukke tai nukenvaunu
kallion salikortti tai kirjastokortti
okabonex 200mg
Sormustin
jumitustuoli eli lukutuoli ja lukulamppu
kastelukannu tai kastelujärjestelmä ja kasvilamput.
selänhierontarulla tai siis sellanen missä on ne renkaat
Helsingin sisäisen liikenteen kortti
Hummelin takki
Jooga dvdJoolle yksi lisäpiste selänhierontarullasta. (Vaikka sekään ei ole se esine, johon vihjelistassa viitataan. Joolla siis neljä pistettä. )
Kemia.... Plääh. Keksin jotain, ei ole elämää.
1. Brio-leluja!
2. Kalsiumtabletteja
3. Okaisia juttuja
4. Sormia
5. Jumppapallo
6. Kasvihuone?
7. Sello
8. Heliumpallo
9. Jumbo-pölypalleroita
10. Joonialaisia pylväitäHohhohhoh-hoo!!!
Vahingossa!
Kohta 5. Jumppapallo, täysin oikein, 5 pistettä
Kohta 7. Sel
--> EI VIHJANNUT SELLOON VAAN JOHONKIN MUUHUN, MUTTA MINULLA _ON_ SELLO --> 5 PISTETTÄ
Yhteensä 13,5 pistettänasse_seta kirjoitti:
Hohhohhoh-hoo!!!
Vahingossa!
Kohta 5. Jumppapallo, täysin oikein, 5 pistettä
Kohta 7. Sel
--> EI VIHJANNUT SELLOON VAAN JOHONKIN MUUHUN, MUTTA MINULLA _ON_ SELLO --> 5 PISTETTÄ
Yhteensä 13,5 pistettäAi, se oli sitten kai jättimäinen Selfie-juliste??
kurpizza kirjoitti:
6. Kassakaappi?? XD
Ei. Johdat silti, ja voitat, jos Trotski antaa periksi eikä kukaan yllätyspelaaja hyökkää mukaan.
nasse_seta kirjoitti:
Ei. Johdat silti, ja voitat, jos Trotski antaa periksi eikä kukaan yllätyspelaaja hyökkää mukaan.
Arvailu tuo iltaani sisältöä. Ellen sitten keksi muuta tekemistä.
kurpizza kirjoitti:
Arvailu tuo iltaani sisältöä. Ellen sitten keksi muuta tekemistä.
Minulla olisi muutakin.
Briketti? Se on jokin puutuote.
Jumpsuitti jos mikä on ääliömäinen.
Hotkivat hipot -peli.
Miesten hihattomia paitoja.
Sälää lampussa.
Joogamatto, vaikket joogaa.
Haarukka, johon sisältyvät lusikka ja veitsi.icepicked kirjoitti:
Minulla olisi muutakin.
Briketti? Se on jokin puutuote.
Jumpsuitti jos mikä on ääliömäinen.
Hotkivat hipot -peli.
Miesten hihattomia paitoja.
Sälää lampussa.
Joogamatto, vaikket joogaa.
Haarukka, johon sisältyvät lusikka ja veitsi.Yksi oli tosi lähellä.
Jos kehittelet tuota lamppua, saat kaksi-kolme pistettä.nasse_seta kirjoitti:
Yksi oli tosi lähellä.
Jos kehittelet tuota lamppua, saat kaksi-kolme pistettä.Lamppu sälässä.
Legoja lampussa.
Itsetehty lampunvarjostin.
Varjostimeton lamppu, joka on haudattu sälään valon himmentämiseksi.
Lamputtomia varjostimia.
Hamstrattuja lamppuja.
Rikkinäinen lamppu.
Rikkinäinen, kehnosti paikkailtu varjostin.
Lamppu asennettuna pöydän alle.
Lampunvarjostin korina.
Lamppu vaatelaatikossa.
Väriä vaihtava lamppu.
Väärin koottu, itse tuunattu IKEAn lamppu/varjostin.
Vihreä DDR:stä saatu lamppu.
Lamppu asusteessa.
Taskulamppu jesarilla seinässä.
Minitaskulamppu ainoana valaisimena.
Paljon rikkinäisiä lamppuja.
Paljon liian himmeitä lamppuja.
Loisteputkilamppuja, joita ei voi asentaa minnekään.
Liian pitkiä akvaarion lamppuja.
Lamppu naulakkona.icepicked kirjoitti:
Lamppu sälässä.
Legoja lampussa.
Itsetehty lampunvarjostin.
Varjostimeton lamppu, joka on haudattu sälään valon himmentämiseksi.
Lamputtomia varjostimia.
Hamstrattuja lamppuja.
Rikkinäinen lamppu.
Rikkinäinen, kehnosti paikkailtu varjostin.
Lamppu asennettuna pöydän alle.
Lampunvarjostin korina.
Lamppu vaatelaatikossa.
Väriä vaihtava lamppu.
Väärin koottu, itse tuunattu IKEAn lamppu/varjostin.
Vihreä DDR:stä saatu lamppu.
Lamppu asusteessa.
Taskulamppu jesarilla seinässä.
Minitaskulamppu ainoana valaisimena.
Paljon rikkinäisiä lamppuja.
Paljon liian himmeitä lamppuja.
Loisteputkilamppuja, joita ei voi asentaa minnekään.
Liian pitkiä akvaarion lamppuja.
Lamppu naulakkona.Olen hamstrannut hehkulamppuja yhden kaapillinen. Puoli kaapillista on vielä jäljellä. Saat siitä viisi pistettä.
Lisäksi saat pisteen liian pitkästä akvaarionlampusta, koska se on niin hyvä arvaus. Tällä hetkellä se ei ole liian pitkä, mutta tilanne on tuttu, sanotaanko näin.
- Kyse on siltikin siitä, minkälainen lamppu minulla on. Se on pöljä.
13 pistettä tällä hetkellä.
Kuolleita kärpäsiä ikkunan välissä?
Kroksin koristeita?Huh, olisit saanut kymmenen pistettä krokseista (kuten niiden koristeistakin). En ole vielä sortunut ostamaan niitä.
- joo...
otsalamppu
kumisaappaat
paperinen pallovalaisin makuuhuoneessa
eläviä kärpäsiä ikkunan välissä
simpsons dvd boxi
tyhjä sipsipussi hyllyssä
aaltomaljakko, mitä ei voi hävittää, koska se on lahja. (eli ikuisesti sinun :D)
pieni laatikko parittomia sukkia (pesukoneet syövät todistetusti sukkia!!!)
irronnut jalkalistan pätkä, joka pitäisi liimata
dentastix paketti
musta nahkasohva
Upo C210 liesi tai rosenlew talousliesi 50
kaasumittari keittiön seinällä
tarpeeton nokian pienipäinen laturi.
juuri pestyjä lakanoita, jota pitäis vetää rullaksi
rubikin kuutio
keskeneräinen sukankudonta
pöydällä äitisi virkkaama pöytäliinaEi pesukone niitä syö, vaan muskelotti. On myös mahdollista, että ne päätyvät "väliulottuvuuteen".
Kisassa meneillään jännittävä loppukiri ja lopulliset pisteet annetaan pian (huomatkaa vihjelistalta erityisesti se pöljyys, josta olen tehnyt aloituksen ennen kisan alkua)!
Trotskilla 13 ja Kurpizzalla 13,5 pistettä. Muilla alle viisi, kuten myös nimimerkillä "joo...".
Osa joon luettelemista asioista ei ole pöljiä. Tai on, mutta eivät tarpeeksi pöljiä.
Osa on mainioita (kuten lattialistan pätkä).
Saat yhteensä kolme pistettä Simpsoneista, laturista ja lakanasta, joka on roikkunut kuivumassa muutaman kuukauden (ehkäpä se alkaa olla kuiva pikkuhiljaa).
Johdossa Kurpizza 13,5 pisteellä, perässä Trotski (13 pistettä) ja mustana hevosena nimimerkki joo, jonka mielikuvitus/kokemus aiheesta saattaa nostaa hänet näiden turnajaistan voittajaksi.
Katsoin vielä tarkemmin tuota joon laatimaa ehdotusta vinkkilistan mukaan. Joo ehdotti okabonex 200 mg. Moista lääkettä ei vaikuta olevan olemassakaan, mutta lääkkeitä minulla on kaikki kaapit täynnä.
Okabonex 200 mg on kaikessa absurdiudessaan niin lähellä totuutta, että joon yhteispinnat nousevat kahdeksaan. Oikein milligrammamäärätkin arvauksessa mukana.
Täsmennys vinkkilistaan: kaksi ensimmäistä (bri) ja (kal) ovat kemikaaleja, joita minulla on pienissä pulloissa. Taitavat olla liuoksia.Lampusta...
Miniatyyritaskulamppu, kirkasvalolamppu heräämiseen tai koiralle tarkoitettu kirkasvalolamppu heräämiseen.icepicked kirjoitti:
Lampusta...
Miniatyyritaskulamppu, kirkasvalolamppu heräämiseen tai koiralle tarkoitettu kirkasvalolamppu heräämiseen.Äh. Mikäpä mahtaa roikkua olohuoneessa koko komeuden ( =sotkun) yllä?
nasse_seta kirjoitti:
Äh. Mikäpä mahtaa roikkua olohuoneessa koko komeuden ( =sotkun) yllä?
Kattokruunu?
- joo...
nasse_seta kirjoitti:
Sellanen kattotuuletinvalaisin. suoraan 80-luvulta.
nasse_seta kirjoitti:
Pimeä arvaus: Discopallo..... XD
- joo...
joo... kirjoitti:
Johto, jossa pelkkä hehkulamppu. Laitoit sen ns. väliaikaisesti roikkumaan muuton ajaksi ja et ole vielä kerennyt hommaamaan sitä oikeata valaisinta :D
icepicked kirjoitti:
Kattokruunu?
Paranna tuota vielä vähän. Joo, se. Ja sitten vielä arvatkaa, millä olen lyönyt sitä.
- joo...
nasse_seta kirjoitti:
Paranna tuota vielä vähän. Joo, se. Ja sitten vielä arvatkaa, millä olen lyönyt sitä.
Olet lyönyt sitä vessaharjalla tai imurilla en tarkoita putkea vaan ihan sillä itse laitteella
joo... kirjoitti:
Olet lyönyt sitä vessaharjalla tai imurilla en tarkoita putkea vaan ihan sillä itse laitteella
Ei...
joo... kirjoitti:
(Iskällä on kattotuuletinvalaisin 80-luvulta. Yhdessä lavassa on teipattuna leikkisorsa narun päässä, joka sinkoaa sitten tullettimen mukana ympäri huonetta vieden mukanaan kirjahyllyn päälle asetetut esineet. Kissa menee hommassa sulavasti mukana.)
Oikeastaan, tuosta kuuluu saada piste, koska minä sen sorsan sinne teippasin.nasse_seta kirjoitti:
Rikkalapiolla tai -harjalla, viulun jousella, toisella lampulla, vessaharjalla, roskapussilla, Pedigree dentastikillä, viinapullolla, pahviputkella, viuhkalla, BL:n uimahousuilla...
icepicked kirjoitti:
Rikkalapiolla tai -harjalla, viulun jousella, toisella lampulla, vessaharjalla, roskapussilla, Pedigree dentastikillä, viinapullolla, pahviputkella, viuhkalla, BL:n uimahousuilla...
En millään noista. Sellon jousi on osunut siihen ja lisäksi minulla on yksi katkinainen viulun jousi (ja yksi ehjäkin). Sellon jousi on myös ehjä.
Haluan täsmennyksen. Ei kattokruunu vaan mikä kruunu?
Saat noista jousista puoli pistettä ja jaat johtopaikan JT:n kanssa.nasse_seta kirjoitti:
En millään noista. Sellon jousi on osunut siihen ja lisäksi minulla on yksi katkinainen viulun jousi (ja yksi ehjäkin). Sellon jousi on myös ehjä.
Haluan täsmennyksen. Ei kattokruunu vaan mikä kruunu?
Saat noista jousista puoli pistettä ja jaat johtopaikan JT:n kanssa.Kristallikruunu. Helisevä, jonka kristallit ovat muovia.
icepicked kirjoitti:
Kristallikruunu. Helisevä, jonka kristallit ovat muovia.
Sana on oikein mutta määritelmä kruunuani halventava.
nasse_seta kirjoitti:
Sana on oikein mutta määritelmä kruunuani halventava.
Muovikruunu sitten. Mummillani on niitä ainakin neljä.
nasse_seta kirjoitti:
Voi vittu! Ei!
Sillä on myös solariumlaite ja Ab Doer Twist ja uima-allas.
Leikkirahaa, tekokynsiä tai -ripsiä, ihmisen hiuksia ja keksipurkki, jossa lukee "VAARIN mehevät suklaaPATUKAT" niin, että nimenomaan patukka on tärkeässä roolissa.icepicked kirjoitti:
Sillä on myös solariumlaite ja Ab Doer Twist ja uima-allas.
Leikkirahaa, tekokynsiä tai -ripsiä, ihmisen hiuksia ja keksipurkki, jossa lukee "VAARIN mehevät suklaaPATUKAT" niin, että nimenomaan patukka on tärkeässä roolissa.Kellä on uima-allas? Amme on, mutta se ei ole pöljä. Amme eli vanna.
Minulla on kyllä siskoni viisaudenhammas jossain purkissa. Saat siitä pisteen.nasse_seta kirjoitti:
Kellä on uima-allas? Amme on, mutta se ei ole pöljä. Amme eli vanna.
Minulla on kyllä siskoni viisaudenhammas jossain purkissa. Saat siitä pisteen.Latviassa tai Liettuassa valmistetaan suklaapatukkaa nimeltä Ripuli.
Mummillani on uima-allas.
Muovikassi, jonka sisällä on muovikasseja.icepicked kirjoitti:
Latviassa tai Liettuassa valmistetaan suklaapatukkaa nimeltä Ripuli.
Mummillani on uima-allas.
Muovikassi, jonka sisällä on muovikasseja.0 p
Briljantiini? Glyserolia ja rypsiöljyä sisältävä hiusvesi.
Briljantiini ei ole kemikaali, mutta lähellä olet. Venäjällä ja Virossa käytetään tätä kaikkeen. Varmaan muuallakin, mutta minä en muusta tiedä.
nasse_seta kirjoitti:
Briljantiini ei ole kemikaali, mutta lähellä olet. Venäjällä ja Virossa käytetään tätä kaikkeen. Varmaan muuallakin, mutta minä en muusta tiedä.
Voisin olla ilkeä sanoa vodka, mutta se ei olisi pöllöä.
Nokkamuki. Pesupallokokoelma. Papiljotteja.icepicked kirjoitti:
Voisin olla ilkeä sanoa vodka, mutta se ei olisi pöllöä.
Nokkamuki. Pesupallokokoelma. Papiljotteja.Täällä muuten on pyörinyt papiljotteja jossain. Saat siitä kaksi pistettä.
Vodkaa minulla on. En ole juonut sitä tänään enkä eilen. Enkä kyllä pitkään aikaan. Konjakkia sen sijaan join sinä päivänä, kun täällä oli pirskeet.
kaliumia
yövalo, vaikka nukut pimeässä
täysiä koirankakkapusseja jossain muualla, kuin roskissa
tietokone (pöllö, koska olet sillä täällä)
pöllö
säärikarvojenpoistotarralappumitävittujanenytikinäovatkaan
leipäkoneEnsimmäinen kymmenen pisteen suoritus koko kisassa. Täydet koirankakkapussit todellakin kuuluvat ULKOroskikseen, mutta olen pari kertaa kantanut sellaisen epähuomiossa sisälle tai autoon (ja unohtanut sitten sinne).
"säärikarvojenpoistotarralappumitävittujanenytikinäovatkaan" --> juu näitä ostin Puolasta, eivät toimineet. Piste.
Mitä tulee kemikaalijuttuun, niin kalium on alkuaine. Haetaan yhdistettä, jossa toki on mainitsemaasi kaliumia. Saat tuosta alusta kolme pistettä.
Yhteensä 14 pistettä. Johtopisteet.
JT 14 pistettä
Kurpizza 13,5,
Trotski 13
Joo 8
Muilla max 5Korjaus
JT 14 pistettä
Kurpizza 13,5,
Trotski 13
Joo 9 (sai pisteen 80-luvun tuuletinlampusta, vaikka se ei olekaan täällä)
- joo...
hei... kaliumhydroksidia? satuin katsomaan vessasta yhtä pulloa, mitä lie viemäriainetta
... eli lipeää. Voisi olla, mutta ei ole. Tätä ei ole ostettu Suomesta. Oletan, että kaliumhydroksidilla avataan tukkeutuneita viemäreitä?
JT 14 pistettä
Trotski 14
Kurpizza 13,5
Joo 9Trotski 16
JT 14
Kurpizza 13,5
Joo 9Onko talveksi parvekkeen oveen jätetty hyttysverho (se juttu juttu) pöllö asia? No ei varmaan. Hetkonen! Toimimattomia jouluvaloja!
Trotskilla ei sytytä lamppuni kanssa. Käy korjaamassa potti. Mikä kruunu minulla on katossa!
nasse_seta kirjoitti:
Trotskilla ei sytytä lamppuni kanssa. Käy korjaamassa potti. Mikä kruunu minulla on katossa!
Kattokruunu? O_O Onko sellaista edes olemassa?
- joo...
nasse_seta kirjoitti:
Tehty mistä!
Kristallikruunu
- joo...
nasse_seta kirjoitti:
Joka on...
messinkinen, katossa
nasse_seta kirjoitti:
Joka on...
Lasinen
Muovinen
Puinen
Pahvinen
Metallinen
Tekokristallia???joo... kirjoitti:
messinkinen, katossa
Siis voi perse. Trotski väitti, että kristallikruunu, joka on muovi. Ei muovia. Vaan!
kurpizza kirjoitti:
Lasinen
Muovinen
Puinen
Pahvinen
Metallinen
Tekokristallia???Hetkinen? Onko se tehty paperista? (Älkää kysykö, väsyttää!)
kurpizza kirjoitti:
Hetkinen? Onko se tehty paperista? (Älkää kysykö, väsyttää!)
Trotski vastasi oikein, mutta tarkensi väärin.
- joo...
nasse_seta kirjoitti:
Siis voi perse. Trotski väitti, että kristallikruunu, joka on muovi. Ei muovia. Vaan!
Hopeaa, kultaa, kuparia, porsliinia lasinen, teräksinen sellanen musta.
joo... kirjoitti:
Hopeaa, kultaa, kuparia, porsliinia lasinen, teräksinen sellanen musta.
No mistähän krstallikruunun voisi olettaa olevan tehty.
- joo...
nasse_seta kirjoitti:
No mistähän krstallikruunun voisi olettaa olevan tehty.
metaliosat messingistä, kullasta ja kirstallit aitoja kristalleja tai lasia. netistä katoin että briljanttihiottuja
kurpizza kirjoitti:
Lasinen kristallikruunu?
En arvaa enää!Kristalli on lasia, jossa on tietty määrä lyijyä. Kun puhutaan aidosta kristallista. Siksi aidossa kristalliastiassa ei voi säilyttää juomaa pitkään.
joo... kirjoitti:
metaliosat messingistä, kullasta ja kirstallit aitoja kristalleja tai lasia. netistä katoin että briljanttihiottuja
Voi pöllöyden pöllöys. Minä sanoin, että sana itsessään oli oikein. Se, jota Trotski ehdotti. Mutta sitten hän rupesi höpisemään muovista.
joo... kirjoitti:
No vot. Joo korjasi potin. 5 pistettä.
nasse_seta kirjoitti:
Kristalli on lasia, jossa on tietty määrä lyijyä. Kun puhutaan aidosta kristallista. Siksi aidossa kristalliastiassa ei voi säilyttää juomaa pitkään.
No siis tarkoitin puhdasta lasia. Vai onko siinä jotain ametisteja?? Mistä minä tiedän, mitä hesalaiset laittavat kristallikruunuihinsa. Citykaneja?
kurpizza kirjoitti:
No siis tarkoitin puhdasta lasia. Vai onko siinä jotain ametisteja?? Mistä minä tiedän, mitä hesalaiset laittavat kristallikruunuihinsa. Citykaneja?
Joo arvasi tai sai pääteltyä asian. Se on yksinkertaisuudessaan aito kristallikruunu. Saa vielä yrittää arvata, että millä joku lapsellinen menee sitä huitaisemaan niin, että kristallinpalat saa kerätä lattialta ja ripustaa yksi kerrallaan koukkuihinsa takaisin.
Kumma kun ei hajonnut.nasse_seta kirjoitti:
Joo arvasi tai sai pääteltyä asian. Se on yksinkertaisuudessaan aito kristallikruunu. Saa vielä yrittää arvata, että millä joku lapsellinen menee sitä huitaisemaan niin, että kristallinpalat saa kerätä lattialta ja ripustaa yksi kerrallaan koukkuihinsa takaisin.
Kumma kun ei hajonnut.Päällään?
Lapsellinen, eli se tapahtui tahallaan? Hmm... Kädellä? Tyynyllä?kurpizza kirjoitti:
Päällään?
Lapsellinen, eli se tapahtui tahallaan? Hmm... Kädellä? Tyynyllä?Ei, se oli paljon kunnianhimoisempi ja taisteluhenkisempi juttu.
- joo...
nasse_seta kirjoitti:
Kumma kun ei hajonnut.Mutta saahan Trotski ne pisteet, sillä arvasi kristallikruunun? Mä vaan seurasin johdattelua aitoudesta.
Sanomalehdellä tai kärpäslätkällä huitasit koko yön ärsittänytttä kärpästä. nasse_seta kirjoitti:
Ei, se oli paljon kunnianhimoisempi ja taisteluhenkisempi juttu.
Kenkälusikka?
Haulikko?
Pesismaila?
Kaukosäädin?
Veitsi?
Harja?
Kirja?
Menen nukkumaan, jatkakaamme aamulla, ellei joku ole jo arvannut.- joo...
kurpizza kirjoitti:
Kenkälusikka?
Haulikko?
Pesismaila?
Kaukosäädin?
Veitsi?
Harja?
Kirja?
Menen nukkumaan, jatkakaamme aamulla, ellei joku ole jo arvannut.XD "Haulikko"
joo... kirjoitti:
Mutta saahan Trotski ne pisteet, sillä arvasi kristallikruunun? Mä vaan seurasin johdattelua aitoudesta.
Sanomalehdellä tai kärpäslätkällä huitasit koko yön ärsittänytttä kärpästä.Hmm-mmh...mmh. Ehkä ensimmäisen ehdotuksen (kattokruunu) taustalla oli kyllä juuri se oikea tarkoite Trotskilla. Saakoon hänkin viisi pistettä. Mutta sinäkin saat, koska Trotski alkoi sekoilla muovin kanssa ja sinä pysyit loogisesti kristallissa kiinni.
joo... kirjoitti:
XD "Haulikko"
Mielenkiintoisella tavalla Kurpizza on haulikkonsa kanssa tavallaan jäljillä. Tämä ei kuitenkaan vaadi aseenkantolupaa.
nasse_seta kirjoitti:
Mielenkiintoisella tavalla Kurpizza on haulikkonsa kanssa tavallaan jäljillä. Tämä ei kuitenkaan vaadi aseenkantolupaa.
Vesipyssy? Jousipyssy?
- joo...
nasse_seta kirjoitti:
Leluase, sellanen, josta lähtee oranssi imukuppituppi.
Sähköinen kärpäslätkä
Keihäs
Sapeli
Sotakirves
Retkikirve
Ritsa
Vesuri
Nuija
Miekka tai kilpi
Haupitsi joo... kirjoitti:
Leluase, sellanen, josta lähtee oranssi imukuppituppi.
Sähköinen kärpäslätkä
Keihäs
Sapeli
Sotakirves
Retkikirve
Ritsa
Vesuri
Nuija
Miekka tai kilpi
HaupitsiSe on miekka. Puinen bokken.
Trotski 17
JT 14
Kurpizza 13,5
Joo 9- joo...
Kisa siis jatkuu vielä. hmm.. pöllöä, täytetty pöllö se ei ole..
Kirjoituskone
Tutti
Alitehoinen koiratrimmeri. Kokemusta on. Heitin pois
Pöntössä sulavia ekovessapaperihylsyjä.
Mummilta saatu kupariset hellanlevysuojat
Jonkun ajoneuvon korjausopas
Helistimiä
Maatuskanukke
Seinällä sata kiloa painava perintöryijy
Tupperware avaimenperäKoiralla on oma maatuskanukke, jota se on saanut järsiä. Se on sen lelu. Tästä kolme pistettä.
Perintöryijystä saat niin ikään kolme pistettä. Ryijyn ovat tehneet isäni ja äitini minua odottaessaan. Äiti pakotti isän auttamaan, ja isä teki parhaansa. Ryijyssä on kalju kohta ja pientä epäsymmetriaa.
Trotski 16
Joo 15
JT 14
Kurpizza 13,5Useaa kappaletta samaa kirjaa.
Pöydän alle liimattujen hedelmätarrojen kokoelma.
Suihkuverho jossakin muualla kuin kylpyhuoneessa.
Ikkunaverhot kaukana ikkunoista.
Kaasupoltin.
Kauko-ohjattava pikkuauto.nasse_seta kirjoitti:
0 p (BL:lla olisi ollut kauko-ohjattava helikopteri)
Kassakone.
Kahvakuula.
Kastelukannu muttei kasveja.
Kasakkanukke.
Kastanjetit.
Steppikengät.
Sombrero.
Tarrakone.
Kasipallon pallot muttei biljardipöytää.
Biljardikeppi.
Golfmaila.
Golfpalloja.
Nallentäyttökone.icepicked kirjoitti:
Kassakone.
Kahvakuula.
Kastelukannu muttei kasveja.
Kasakkanukke.
Kastanjetit.
Steppikengät.
Sombrero.
Tarrakone.
Kasipallon pallot muttei biljardipöytää.
Biljardikeppi.
Golfmaila.
Golfpalloja.
Nallentäyttökone.Onneksi 0 p.
nasse_seta kirjoitti:
Onneksi 0 p.
Kassialma.
Varastettu ostoskärry.
Munsalan kansallispuku.
Poletteja.
Heurekan raha, jossa on sinun pärstäsi.
Sikiö purkissa.
Täytetty elikko.
Hauska vessanistuin.
Irtonaisia sälekaihtimia.
Kukkahattu.
Pellennenä.
Sorminukkeja.icepicked kirjoitti:
Kassialma.
Varastettu ostoskärry.
Munsalan kansallispuku.
Poletteja.
Sikiö purkissa.
Täytetty elikko.
Hauska vessanistuin.
Kukkahattu.
Pellennenä.
Sorminukkeja.Huh, kamalia asioita. Onneksi 0 p.
icepicked kirjoitti:
Kassialma.
Varastettu ostoskärry.
Munsalan kansallispuku.
Poletteja.
Sikiö purkissa.
Täytetty elikko.
Hauska vessanistuin.
Kukkahattu.
Pellennenä.
Sorminukkeja.Hetkinen, olenko minä tai BL kassialma? Mutta vaikka olisimmekin, ei ole vaikea arvata että me olemme täällä. Vieraasta kassialmasta olisit saanut toki yhdestä kymmeneen pistettä (kassialmuustekijöiden mukaan).
Kassialmuustekijöitä lienevät muovikassien määrä, hörhöys, nautitun ja mukana kuljetetun alkoholin määrä (ja laatu); haju jne.nasse_seta kirjoitti:
Hetkinen, olenko minä tai BL kassialma? Mutta vaikka olisimmekin, ei ole vaikea arvata että me olemme täällä. Vieraasta kassialmasta olisit saanut toki yhdestä kymmeneen pistettä (kassialmuustekijöiden mukaan).
Kassialmuustekijöitä lienevät muovikassien määrä, hörhöys, nautitun ja mukana kuljetetun alkoholin määrä (ja laatu); haju jne.Mummomaisia hajuvesiä.
Suihkumyssy, useita kertakäyttömyssyjä.
Muovisia kengänsuojuksia.
Vanhentunut tietosanakirjasarja.
Lasinalusia.
Pitsisiä lautasenalusia.icepicked kirjoitti:
Mummomaisia hajuvesiä.
Suihkumyssy, useita kertakäyttömyssyjä.
Muovisia kengänsuojuksia.
Vanhentunut tietosanakirjasarja.
Lasinalusia.
Pitsisiä lautasenalusia.Saat puoli pistettä mummomaisista hajuvesistä ja puoli suihkumyssyistä. Äitini nyysii hotelleista kaikki saippuat, suihkumyssyt ja vastaavat, jotka vaan irti saa. Niitä on sitten kaikkialla. Kostoksi siitä, että VR lopetti yhden hänelle tärkeän reitin, hän nyysii VR:ltä muovipusseja ja pahvimukeja.
- joo...
Piti lukea ketju alusta asti. Tammikuun loppuun saakka aikaa..? Keretään käymään kämppä läpi moneen kertaan.
Sellanen mehupilli, joka kiemurtelee sikinsokin.
Bat-man lippis.
Tyhjä käytöstä poistettu pakastearkku.
Hyllylevy, joka ei sovi mihinkään
Sellanen sininen hyrrä, jossa keskellä vipu kierteellä, jolla painetaan hyrrä vauhtiin
Viewmaster 3d kuvankatselulaite.
Pikkuautoja
Äkkiseltään turhin juttu, mitä mun katseisiin osuuu on pakastepurkillinen 10 pennisiä. Mitä teen niillä? Poiskaan ei raaski heittää, koska on aitoa rahaa.En tiedä säilyykö tämä tammikuun loppuun saakka. Jos ketju säilyy järkevänä siihen asti, niin sitten joo. Jos se hiipuu tai menee mahdottomaksi, pitää laittaa poikki.
0 p
Joo 20
Trotski 16 5 = 21 (kattokruunusekoilun jälkeen, myös Joo saanut pisteet kristallista)
JT 14
Kurpizza 13,5- joo...
Anopinjakkara Mä haluun sellaisen mahdollisimman ison.
Appelsiinin siemenistä kasvatettu appelsiinipuunalku.
Muovikuula-ase
Tielaitoksen huomioliivi
Virossa tehty pitsiliina Joo 21
Trotski 21
JT 14
Kurpizza 13,5kasvonaamio
kasvovesi
kasvojenpuhdistusaine
selätin
liian pieni akvaario
kissanraato
kannabisviljelmä
kaliumkloridi
kaliumkarbonaatti
sormustinkukka
okasahaLiian pieni akvaario minulla on parvekkeella. Saat siitä kolme pistettä. Sen koko taitaa olla jotain 20 litraa. Jos arvaatte, mitä olen kasvattanut siinä kesällä, saatte kolme pistettä.
Suosittelen vierailua kylpyhuoneessa, tai missä hyvänsä äitisi tai siskosi säilyttää kosmetiikkamömmöjään. Kasvovesi ei ole kovin outo asia, mutta tältä osastolta löytyy toki pöljyyksiä.nasse_seta kirjoitti:
Liian pieni akvaario minulla on parvekkeella. Saat siitä kolme pistettä. Sen koko taitaa olla jotain 20 litraa. Jos arvaatte, mitä olen kasvattanut siinä kesällä, saatte kolme pistettä.
Suosittelen vierailua kylpyhuoneessa, tai missä hyvänsä äitisi tai siskosi säilyttää kosmetiikkamömmöjään. Kasvovesi ei ole kovin outo asia, mutta tältä osastolta löytyy toki pöljyyksiä.Mitäköhän...
Nuijapäitä.
Akvaarion kasveja.
Levää.
Bakteereja.
Salaattia.
Kukkia.
Hyönteisiä.
Toukkia.- joo...
nasse_seta kirjoitti:
Liian pieni akvaario minulla on parvekkeella. Saat siitä kolme pistettä. Sen koko taitaa olla jotain 20 litraa. Jos arvaatte, mitä olen kasvattanut siinä kesällä, saatte kolme pistettä.
Suosittelen vierailua kylpyhuoneessa, tai missä hyvänsä äitisi tai siskosi säilyttää kosmetiikkamömmöjään. Kasvovesi ei ole kovin outo asia, mutta tältä osastolta löytyy toki pöljyyksiä.Kirsikkatomaatteja
Herneitä
Perunoita
Basilikaa
kph.... emmätiiä...
wc ankka
korikärry 80 lukua.
Jokin elävä kasvi
löyöytippoja
avaamaton selänpesusetti
kasvomaalaussetti
Peilissä pepsodent hampaanpesuohjeet
nenäpäivänenä
kumisaappaat
ammeessa lumpeenlehtiä
Stereot icepicked kirjoitti:
Mitäköhän...
Nuijapäitä.
Akvaarion kasveja.
Levää.
Bakteereja.
Salaattia.
Kukkia.
Hyönteisiä.
Toukkia.Levää ja bakteerejahan sinne tuli joka tapauksessa. Tämä mitä kysyn, on kasvi.
Mikä tai millainen kasvi? JT voisi arvata. Tai Siilimies.joo... kirjoitti:
Kirsikkatomaatteja
Herneitä
Perunoita
Basilikaa
kph.... emmätiiä...
wc ankka
korikärry 80 lukua.
Jokin elävä kasvi
löyöytippoja
avaamaton selänpesusetti
kasvomaalaussetti
Peilissä pepsodent hampaanpesuohjeet
nenäpäivänenä
kumisaappaat
ammeessa lumpeenlehtiä
StereotOlen kasvattanut parvekkeella basilikaa, mutta se ei kai ole pöljää. Kirsikkatomaattejakin kasvatin, mutta koira söi.
Eläviä kasveja on sisällä useita, ja kesäisin parvekkeella vielä useampia.
0p.
- joo...
Tekoviikset
peruukki
my little pony juttuja
tinasotilaita
aloittamaton pienoismallirakennussarja
ikean sydäntyyny, jossa kädet
itkuhälytin
leipä jääkaapissa
kiintolevy pakastimessa (minulla oli puolivuotta)
jonkin paikkakunnan viiri pienessä lipputangossa/seinällä
spaissaritarroja yms sälää
äh.. nyt ei tule.Saat peruukista pisteen. Meillä on BL:n kanssa kisa siitä, että kumpi paketoi joululahjat karseammin. BL ojensi minulle tänä vuonna punaiseen pelleperuukkiin ojennetun lahjan.
Peruukin hän oli saanut halvalla alennuskorista. Lahja oli ulkoasultaan eli pakettina aivan hirveä. Siinä oli myös itsetehty kortti, jossa luki "Palosuojattua joulua Nasselle". Palosuojaus tuli siitä, että peruukin mainostettiin olevan palosuojattu.
Se ei kyllä enää ole täällä, sillä silppusin sen saman tien.
Joo 21 2 (puumiekka) = 23
Trotski 21
JT 14
Kurpizza 13,5Odotappas...?
Ylimääräisiä kalan poikasia
Kumihanskat (niitä ylimääräisiä, joita tulee hiusvärien mukana)
Jotain epämääräisiä rajauskyniä, joista ei tiedä, mihin päin naamaa ne on tarkoitus mahdollisesti laittaa
Ryppyvoidetta (tuli tuo jo?)
Useampaa peitevoidetta (joista osa vääränvärisiä)
Karmean väristä kynsilakkaa/luomiväriä
Käytettyjä paristoja
Ulkomailta tuliaiseksi tuotua pahaa syötävää, joka on jossain kaapissa tai hyllyssä pölyttymässä
Sinulla on se turha saippuanannostelija (ei tarvitse kato koskea siihen)
Ilmanraikastin (turha?)
Laskuja, jotka on jo maksettu- joo...
Tuli muuten mieleen, onko sulla sellanen heurekasta saatava kierrehaitaritsydeemi. Siis sellanen, joka voi panna tulemaan rappusia alas.
Joo 24
Trotski 22
Jt 17
Kurpizza 14,5Päivitys: kirjain lisää niihin, joita ei ole arvattu
1. Bril (10p)
2. Kali (10 p)
3. Okar (5p)
4. Sors (5p)
5. Jumppapallo, arvattu (5p)
6. Kasv (10p)
7. Sell (5p)
8. Hell (5p)
9. Jump (5)
10. Joog (5p)icepicked kirjoitti:
Sorsapilli
Kasvihuone
Sello
Sellon alusta
Sellon jalka
Täytetty sorsaJa koska viittasit Siiliöön ja Jokutyyppiin arvaan, että kasvatit hamppua tai unikkoja.
icepicked kirjoitti:
Ja koska viittasit Siiliöön ja Jokutyyppiin arvaan, että kasvatit hamppua tai unikkoja.
Tai sieniä. XD
icepicked kirjoitti:
Sieni ei ole kasvi.
Mutta sitä voi kasvattaa. (Vai mitä? Adoptoidaanko se sitten?)
kurpizza kirjoitti:
Mutta sitä voi kasvattaa. (Vai mitä? Adoptoidaanko se sitten?)
Nasse sanoi, että se on kasvi.
icepicked kirjoitti:
Aijaa.
Teen jotain hirveää, jos vielä ilmoitetaan, ettei sieni ole kasvi. Olen kuullut sen aikamonesti ja tiennyt sen monta vuotta.... >_icepicked kirjoitti:
Sorsapilli
Kasvihuone
Sello
Sellon alusta
Sellon jalka
Täytetty sorsaSaat sorsasta viisi pistettä. Kyseessä on koiran lelusorsa, jonka perseessä on naru. Sorsa on se ydinkäsite, eli sorsa.
Kurpizza nappasi jo viisi pistettä sellosta, vaikka se ei sisältynyt vihjeisiin. Sell-alku viittaa johonkin muuhun.icepicked kirjoitti:
Ja koska viittasit Siiliöön ja Jokutyyppiin arvaan, että kasvatit hamppua tai unikkoja.
En harrasta huumeita!
icepicked kirjoitti:
Se on kasvi. Sinne voi laittaa vaikka kärpäsen tai pikku ötökän, ja sitten se katoaa.
Nonnii. Näitä on kiva keksiä.
1. Briljantti
2. Kalifi -patsas
3. ?
4. Sorsa
6. Kasvatusopas
7. Selli
8. Hellehattu
9. Jumppamatto
10. Joogahousut?Ykkösestä ja kakkosesta on nyt ensimmäiset osat saatu. Molemmat ovat liuoksia pulloissa.
Ensimmäinen on briljantti- jotakin ja toinen on kalium- jotakin.
Sorsan Trotski meni arvaamaan.
Joogahousut minulla kylläkin on, vaikkei se ollut se mitä hain. Saat joogahousuista kaksi pistettä.
terveisin Nasse ja joogahousut x(
- joo...
Selluliitovoide
Selluloosapalloja
Joogavhs
Briljardipalloja
Kalikkateline
Sorsastusopas tai video
Helluntaimusiikkia tai kirjallisuutta
Tarkoitin kasveja kph.ssa.Viisi pistettä siitä saakelin selluliittivoiteesta, josta olen jo moneen otteeseen vihjannut.
"Sorsastusopas tai video
Helluntaimusiikkia tai kirjallisuutta"
XD ei sentään
- joo...
Jumpsuit
Kasvosuoja
Helloween juliste tai levy
Jumppadvd
Jooga rakennuspalikoita
Okaristi
Sorsastuskalikka Joo 24
Trotski 22 5 p sorsasta = 27
Jt 17
Kurpizza 13,5nasse_seta kirjoitti:
Joo 24
Jt 17
Kurpizza 13,5 2 p joogahousuista = 15,5Joo 24 5 p selluliittivoiteesta = 29
Jt 17
Kurpizza 13,5 2 p joogahousuista = 15,5
Joo 29
Trotski 27
Jt 17
Kurpizza 15,5- joo...
Nyt olisi aikaa googletella, mutta olisi epäreilua muita kohtaan. Siispä tyydyn arvailemaan huomenna, kun on aikaa. Se jooga rakennuspalikka oli ihan joke :D
Niin se akvaario parvekkeellasi.. kasvatit matoja tai etanoita.Hyi, en kasvattanut. Kukaan ei ole ehdottanut sohvaan tehtyä matokompostia! Oon tosi pettynyt.
Kurpizzalle viisi pistettä briljantti- alusta. Se on yhdyssanan alkuosa. (Aiemmin ehdotettiin briljantiinia.)
JT sai hänkin kaliumista jotakin.Pienen neuvonpidon jälkeen tulimme BL:n kanssa siihen tulokseen, että Trotski saa kaksi pistettä kassialmasta.
Meitähän on kaksi. Minä kannan usein muovikasseja ja olen silloin tällöin humalassa. BL:aa on kutsuttu kassialmaksi tennishallin kassalla, koska hän kuljetti kamppeitaan muovikassissa. BL ei ole koskaan humalassa, mutta ulkopuoliselta tullut kassialma-määritelmä riittää.
Mitä ikinä se kassialma tarkoittaakaan.Lihansyökjäkasveja!!! Semmoinen kihokki tai se klassisen näköinen, jossa on kuin suu ja se sitten menee kiinni! Tai semmoinen putkilo...?
Kröhöm, lajin nimi lienee suokihokki.
Kassialma vain putkahti jostakin. XD
Saippuoita, joita olet saanut lahjaksi yli oman tarpeesi.
Kaliumkarbonaatti, -fluoridi tai -oksidi?
Kuvia sukulaisista, joita et koskaan tapaa tai ole tavannut.
Toisen ihmisen silmälasit.
Keltaisia korvatulppia (pöllöys perustuu siihen, etteivät ne toimi.)
Korvavaikkuliuotinta.Kurpizzalle kaksi pistettä lihansyöjäkasvista. Kasvin oikeasta nimestä (lajista) vielä yksi piste sille, joka sen arvaa.
icepicked kirjoitti:
Kröhöm, lajin nimi lienee suokihokki.
Kassialma vain putkahti jostakin. XD
Saippuoita, joita olet saanut lahjaksi yli oman tarpeesi.
Kaliumkarbonaatti, -fluoridi tai -oksidi?
Kuvia sukulaisista, joita et koskaan tapaa tai ole tavannut.
Toisen ihmisen silmälasit.
Keltaisia korvatulppia (pöllöys perustuu siihen, etteivät ne toimi.)
Korvavaikkuliuotinta.Saat korvatulpista puoli pistettä. Niitä on käytettyinä ympäri sänkyä ja sängyn päätyä. Nuokin niitä siivouksen yhteydessä. Kun hermot menevät meteliin (yöllä tai nukkuessa) voi vain pimeässäkin ryhtyä hapuilemaan, ja kyllä sieltä aina käteen osuu jotain korvan tuketta.
Ja eiväthän ne toimi, kun nukun kyljelläni. Eli nukahtanisvaiheessa revin ne kuitenkin irti.
- joo...
-Käytettyjä astioita kirjahyllyllä, makkarin pöydällä. Et vain ole muistanut viedä niitä keittiöön.
-Jonkun hotellin tohvelit ja pyyhe.
-venäläinen paperitaideteos. sellanen värikäs, mikäsenytolikaan..? Meillä on sellanen lintu. paljon erivärejä ja kerroksia. Sille on iha nimikin :D
-Kuparinen kahvipannu
-kahvimylly
-kuulolaite, jostain ilmestynyt..
-saippuakuplapullo
-propellilippisScandic-tohveleissa piste. Näppärät avantouintiharrastuksessa.
Tai vitut. Oman kokoiset (37) tohvelit olisivat näppärät, mutta enpä ole saanut ostettua. Niinpä hiihdän avantoon noilla 42-44 -kokoisilla kanooteilla.
Kaliumkarbonaatti tai -nitraatti?
En muista enää, mitä olen arvannut.
Vessanpönttöön pinttynyttä paskaa.
Sata pikkuista laukkua, joista et käytä yhtäkään.
Toimimattomia kuulokkeita.
Rikkinäisiä levyjä.
Rikkinäinen levysoitin.
Taiteilijan puu-ukko tai -käsi, joka on pantu näyttämään keskisormea.
Kymmenen erilaista koiran ruokakuppia.
Vanhentuneita lehtiä.
Vanhoja kalentereja.
Jouluvalot esillä.Joo 30
Trotski 30,5
Jt 17
Kurpizza 22,5Lisää!
Kirjastosta pitkäaikaislainattuja kirjoja.
Toimimattomia kaukosäätimiä.
Kuivuneita meikkejä.
Partavettä.
Ökykallista hajuvettä.Siis yliopiston kirjaston kirjojahan saa uusia 50 kertaa, ellei kukaan varaa niitä. Piste. Muita ei.
Heis: Lompakossa on kuitteja (yhtä paljon tai enemmän kuin seteleitä)
nasse_seta kirjoitti:
Noh todellakin enemmän kuin seteleitä. No piste.
Joo 30
Trotski 31,5
Jt 17
Kurpizza 23,5
Lihansyöjäkasvini ei ollut mikään kihokki. Oikeasta nimestä (en muista mitä olen luvannut aiemmin) kaksi pistettä.
kurpizza kirjoitti:
Onko jokin kärpäsloukku-niminen olemassa?
Iskäni kasvatti semmoisia joskus.On kyllä, tämä on se toinen. Myynnissä on lähinnä kahdenlaisia.
50 eri deodoranttia.
Ipad-tyyny.
Useita puoliksi täytettyjä muistivihkoja.
Tyhjiä viinapulloja vuosien takaa.
Luontaisuutteita.
Homeopaattisia litkuja.
Foliohattu.50 eri deodoranttia. --> vain kolme. Miksi ne aina kertyvät?
Ipad-tyyny. --> mikä se on?
Useita puoliksi täytettyjä muistivihkoja. --> varmaan kymmeniä, piste
Tyhjiä viinapulloja vuosien takaa. --> vien ne Alkoon/lasinkeräykseen
Luontaisuutteita. --> joo, muun muassa valeriaanaa ja propolista, piste
Homeopaattisia litkuja. --> en usko siihen
Foliohattu. --> no ei, mutta se mitä olen rakentanut ulko-oveeni on ihan yhtä tyhmäänasse_seta kirjoitti:
50 eri deodoranttia. --> vain kolme. Miksi ne aina kertyvät?
Foliohattu. --> no ei, mutta se mitä olen rakentanut ulko-oveeni on ihan yhtä tyhmääJoo 30
Trotski 33,5
Jt 17
Kurpizza 23,5nasse_seta kirjoitti:
50 eri deodoranttia. --> vain kolme. Miksi ne aina kertyvät?
Foliohattu. --> no ei, mutta se mitä olen rakentanut ulko-oveeni on ihan yhtä tyhmääIpad-tyyny on oma säkkituoli minälaitteelle.
Vyölaukku.
Muoviukkoja.
Rikkinäisiä pyykkipoikia.
Tekstitarroja seinillä ("home," "life" jne.)icepicked kirjoitti:
Ipad-tyyny on oma säkkituoli minälaitteelle.
Vyölaukku.
Muoviukkoja.
Rikkinäisiä pyykkipoikia.
Tekstitarroja seinillä ("home," "life" jne.)Hyi olkoon! XD Muuten, BL:n luona näin vyölaukun.
Onneksi tiedän ilman tarrojakin, että asun täällä.nasse_seta kirjoitti:
Hyi olkoon! XD Muuten, BL:n luona näin vyölaukun.
Onneksi tiedän ilman tarrojakin, että asun täällä.Vieläpä kun home on suomeksi, no, home. "Ai teillä on täällä hometta!"
Kamerarullien säilytyskoteloita.
Olkatoppauksia.
Tissitoppauksia. (kanafileitä)
Erilliset poistoaineet eri kasvojen osien meikeille.
Kymmentä eri samppoota.
Kylpyveden lämpömittari.
Pesupallojaicepicked kirjoitti:
Vieläpä kun home on suomeksi, no, home. "Ai teillä on täällä hometta!"
Kamerarullien säilytyskoteloita.
Olkatoppauksia.
Tissitoppauksia. (kanafileitä)
Erilliset poistoaineet eri kasvojen osien meikeille.
Kymmentä eri samppoota.
Kylpyveden lämpömittari.
PesupallojaKamerarullien säilytyskoteloita. EI
Olkatoppauksia. EI!
Tissitoppauksia. (kanafileitä) EI...
Erilliset poistoaineet eri kasvojen osien meikeille. ON. JA SE ON PÖLJÄÄ. 3 P
Kymmentä eri samppoota. EIKU KAHTA
Kylpyveden lämpömittari. EI
Pesupalloja EI
Hehe, yhtä asiaa ette arvaa millään. Se on minussa kiinni.
- joo...
-Jokin metalliosa, ruuvi, tappi tms, joka tukee jotain luuta-
-pimeännäkölaite
-tatuointi.: ruusu, juice leskinen, leijona..
-sydämmentahdistin
-lasisilmä
-Cyberdyneltä saatu käsi, jossa hydraulikkaa ja elektroniikaa, jota ei vielä osata valmistaa
-napakoru
-öö.."se" koru
-kielilävistys
-kyky valmistaa hämähäkinseittiä.
pahan laitoit.. joo... kirjoitti:
-Jokin metalliosa, ruuvi, tappi tms, joka tukee jotain luuta-
-pimeännäkölaite
-tatuointi.: ruusu, juice leskinen, leijona..
-sydämmentahdistin
-lasisilmä
-Cyberdyneltä saatu käsi, jossa hydraulikkaa ja elektroniikaa, jota ei vielä osata valmistaa
-napakoru
-öö.."se" koru
-kielilävistys
-kyky valmistaa hämähäkinseittiä.
pahan laitoit..-Jokin metalliosa, ruuvi, tappi tms, joka tukee jotain luuta- EN TARKOITTANUT TÄTÄ, MUTTA TÄLLAINENKI ON. SAAT 3 P
-pimeännäkölaite EI
-tatuointi.: ruusu, juice leskinen, leijona.. EI YHTÄÄN
-sydämmentahdistin EI
-lasisilmä EI
-Cyberdyneltä saatu käsi, jossa hydraulikkaa ja elektroniikaa, jota ei vielä osata valmistaa EI
-napakoru EI, YÄK
-öö.."se" koru EI, YÄK
-kielilävistys EI, YÄK
-kyky valmistaa hämähäkinseittiä. EI :(- joo...
Hiuspidennykset
Koristekynnet
Timanttikorvikset
Häntä
Olet valittu lucianeidoksi, mutta et ole jumittunutta kruunua saanut irti
Takiainen
Läheisriippuvainen tuttava (kokemusta on!) joo... kirjoitti:
Hiuspidennykset
Koristekynnet
Timanttikorvikset
Häntä
Olet valittu lucianeidoksi, mutta et ole jumittunutta kruunua saanut irti
Takiainen
Läheisriippuvainen tuttava (kokemusta on!)Ähh, ei. Onneksi. Mitään noista.
- joo...
nasse_seta kirjoitti:
Ähh, ei. Onneksi. Mitään noista.
Mielikuvitus loppuu..
Noh.. Koetetaas mennä ihon alle..
Mikrosiru
Antabuskapseli
Jokin kapseli, joka tuottaa jotain
Iilimato, ei kyllä mene ihon alle :D
Onko pysyvästi tai väliaikaisesti? Älä tarkenna jos et halua. Haastetta :D joo... kirjoitti:
Mielikuvitus loppuu..
Noh.. Koetetaas mennä ihon alle..
Mikrosiru
Antabuskapseli
Jokin kapseli, joka tuottaa jotain
Iilimato, ei kyllä mene ihon alle :D
Onko pysyvästi tai väliaikaisesti? Älä tarkenna jos et halua. Haastetta :DOlut.
- joo...
nasse_seta kirjoitti:
Se mikä on minussa kiinni: miettikääpä olutta.
kaljamaha..?
Kihti? - joo...
nasse_seta kirjoitti:
Ei! Tää on hieno.
Hei! Syntymämerkki.
joo... kirjoitti:
Hei! Syntymämerkki.
Miten syntymämerkki voisi liittyä olueen? Ei, se ei ole syntymämerkki. Se ei ole vielä kovin iso, mutta näkyvillä kuitenkin.
- joo...
nasse_seta kirjoitti:
Miten syntymämerkki voisi liittyä olueen? Ei, se ei ole syntymämerkki. Se ei ole vielä kovin iso, mutta näkyvillä kuitenkin.
ajattelin että ruskea syntymämerkki vs. olut väri.. kaukaa haettu. :D
Nyt on pakko levittää kädet.. Ei pysty... Ei arvaa.. joo... kirjoitti:
ajattelin että ruskea syntymämerkki vs. olut väri.. kaukaa haettu. :D
Nyt on pakko levittää kädet.. Ei pysty... Ei arvaa..Ei mäyräkoira.
- joo...
-Olet rakentanut mainokset tunnistavan paperisilppurin postiluukkuusi.
-Olet laittanut valkosipulia oven karmiin
-Ovikello, jossa mm. koiran haukuntaa ja muita ääniä. Kaiutin osan voi viedä vaikka makkarin sängyn alle.
-Väkivallalla sammutettu palovaroitin, jossain hyllyllä.
-Ovipuhelin, jossa kamera.
-Prolaatuinen ovisilmä zoomilla
-Useita varmuuslukkoja. Väliovessakin erillinen lukko
-Olet vaihtanut ulko-oven panssarioveksi
-Olet pehmustanut ulko-oven, jottei äänet kuulu.
-Joulukranssi ulko-ovessa
-Juhannuskranssi ulko-ovessa
-Rikkinäinen pyykkiteline. (eivät oikeasti kestä!!)
-Sukkakuivausteline, josta suurin osa pyykkipojista on rikki. (olen heittänyt kaksi sellaista pois, eivät vaan kestä)
-Jäätelöauton kantiskortti
-Noitahattu
-Sarjakuvafiguureja (harmitti, ku heitin he-man figuurin pois, nykyään arvokkaita)
-Muumipyyhe
-Keittiössä jokin osmonikon tuote. (tarjoustaloissa on ne mainosesittely tv:t ja tv:n alla tuote. "katso video ja osta tämä") Minulla lähes kaikki :D
-Lastensyöttötuoli
-keinutuoli
-säkkituoli
-riippumatto partsilla
-Vieraspatja, joka vie tilaa älyttömästi
-vesisänky
ups... nyt lopetan ja painun nukkumaan Meni vähän överiksi-Olet rakentanut mainokset tunnistavan paperisilppurin postiluukkuusi. EI, RÄHJÄÄN MANOKSISTA KIRJALLISESTI JA HUUDAN RAPPUUN PERÄÄN, JOS JOKU KEBABMULKKU SILTI TUNKEE NIITÄ PIZZAMAINOKSIAAN TÄNNE
-Olet laittanut valkosipulia oven karmiin EN
-Ovikello, jossa mm. koiran haukuntaa ja muita ääniä. Kaiutin osan voi viedä vaikka makkarin sängyn alle. KÄYTÄN KOIRAN HAUKUNTAA HYVÄKSENI JA LAITAN SEN TARKOITUKSELLA HAUKKUMAAN, JOTEN 2 P
-Väkivallalla sammutettu palovaroitin, jossain hyllyllä. OLI KERRAN, SAAT SIITÄ 1 P
-Ovipuhelin, jossa kamera. EI
-Prolaatuinen ovisilmä zoomilla EI
-Useita varmuuslukkoja. Väliovessakin erillinen lukko EI
-Olet vaihtanut ulko-oven panssarioveksi EI
-Olet pehmustanut ulko-oven, jottei äänet kuulu. EN KOKO OVEA... TÄSTÄ VIHJEET KYMMENEN PISTEEN POTTIIN
-Joulukranssi ulko-ovessa EI
-Juhannuskranssi ulko-ovessa EI
-Rikkinäinen pyykkiteline. (eivät oikeasti kestä!!) EI
-Sukkakuivausteline, josta suurin osa pyykkipojista on rikki. (olen heittänyt kaksi sellaista pois, eivät vaan kestä) EI
-Jäätelöauton kantiskortti EI
-Noitahattu EI
-Sarjakuvafiguureja (harmitti, ku heitin he-man figuurin pois, nykyään arvokkaita) EI
-Muumipyyhe MUUMILAKANAT 3 PISTETTÄ
-Keittiössä jokin osmonikon tuote. (tarjoustaloissa on ne mainosesittely tv:t ja tv:n alla tuote. "katso video ja osta tämä") Minulla lähes kaikki :D EI
-Lastensyöttötuoli EI!
-keinutuoli HARMI KYLLÄ EI
-säkkituoli EI
-riippumatto partsilla EI
-Vieraspatja, joka vie tilaa älyttömästi JOO, JA SE PUTOAA AINA KUN OLKKARIN OVEA AVAA LIIKAA 2 P
-vesisänky
TAIS TULLA 8 PISTEEN POTTI NÄISTÄ- joo...
nasse_seta kirjoitti:
-Olet rakentanut mainokset tunnistavan paperisilppurin postiluukkuusi. EI, RÄHJÄÄN MANOKSISTA KIRJALLISESTI JA HUUDAN RAPPUUN PERÄÄN, JOS JOKU KEBABMULKKU SILTI TUNKEE NIITÄ PIZZAMAINOKSIAAN TÄNNE
-Olet laittanut valkosipulia oven karmiin EN
-Ovikello, jossa mm. koiran haukuntaa ja muita ääniä. Kaiutin osan voi viedä vaikka makkarin sängyn alle. KÄYTÄN KOIRAN HAUKUNTAA HYVÄKSENI JA LAITAN SEN TARKOITUKSELLA HAUKKUMAAN, JOTEN 2 P
-Väkivallalla sammutettu palovaroitin, jossain hyllyllä. OLI KERRAN, SAAT SIITÄ 1 P
-Ovipuhelin, jossa kamera. EI
-Prolaatuinen ovisilmä zoomilla EI
-Useita varmuuslukkoja. Väliovessakin erillinen lukko EI
-Olet vaihtanut ulko-oven panssarioveksi EI
-Olet pehmustanut ulko-oven, jottei äänet kuulu. EN KOKO OVEA... TÄSTÄ VIHJEET KYMMENEN PISTEEN POTTIIN
-Joulukranssi ulko-ovessa EI
-Juhannuskranssi ulko-ovessa EI
-Rikkinäinen pyykkiteline. (eivät oikeasti kestä!!) EI
-Sukkakuivausteline, josta suurin osa pyykkipojista on rikki. (olen heittänyt kaksi sellaista pois, eivät vaan kestä) EI
-Jäätelöauton kantiskortti EI
-Noitahattu EI
-Sarjakuvafiguureja (harmitti, ku heitin he-man figuurin pois, nykyään arvokkaita) EI
-Muumipyyhe MUUMILAKANAT 3 PISTETTÄ
-Keittiössä jokin osmonikon tuote. (tarjoustaloissa on ne mainosesittely tv:t ja tv:n alla tuote. "katso video ja osta tämä") Minulla lähes kaikki :D EI
-Lastensyöttötuoli EI!
-keinutuoli HARMI KYLLÄ EI
-säkkituoli EI
-riippumatto partsilla EI
-Vieraspatja, joka vie tilaa älyttömästi JOO, JA SE PUTOAA AINA KUN OLKKARIN OVEA AVAA LIIKAA 2 P
-vesisänky
TAIS TULLA 8 PISTEEN POTTI NÄISTÄolet tiivistänyt molemmat ovet
olet pehmustanut tai tiivistänyt postiluuku ettei kolahda.
Ovikellon olet poistanut tai peittänyt pehmusteella
Tuli tosta postista mieleen eräs aikainen aamu, kun meille tuli posti. Postimies laittoi mainospostikasaa varovaisesti luukusta sisään ja minä otin pinkasta kiinni ja vetäsin niin nopeasti siälle kun vaan suinkin pystyin. Varmaan slaagin sai postipateparka. joo... kirjoitti:
olet tiivistänyt molemmat ovet
olet pehmustanut tai tiivistänyt postiluuku ettei kolahda.
Ovikellon olet poistanut tai peittänyt pehmusteella
Tuli tosta postista mieleen eräs aikainen aamu, kun meille tuli posti. Postimies laittoi mainospostikasaa varovaisesti luukusta sisään ja minä otin pinkasta kiinni ja vetäsin niin nopeasti siälle kun vaan suinkin pystyin. Varmaan slaagin sai postipateparka.Olen käsitelllyt postiluukkuni. Kymmenen pisteen suorituksen saadakseen vastaajan on järkeiltävä, mitä käsittelystä seurasi ja kuinka se tilanne taas ratkaistiin.
- joo...
nasse_seta kirjoitti:
Olen käsitelllyt postiluukkuni. Kymmenen pisteen suorituksen saadakseen vastaajan on järkeiltävä, mitä käsittelystä seurasi ja kuinka se tilanne taas ratkaistiin.
Olet maalannut postiluukkusi, mutta värit meni jotenkin sekasin tai levis, joten jouduit kynsilakanpoistoaineella poistamaan maalin. Tai jollain muulla myrkyllä.
Koitit sitoa jollain sisemmän luukun auki, mutta irtosikin kokonaan ja jouduit tekemään jesarivirityksen
Ruuvasit koko postiluukun kiinni. Tulit katumapäälle ja koetit irroittaa ruuvit, mutta kanta katkesi pahasta kohtaa. Jouduit moottrisahalla tekemään isomman aukon ja hommasit siihen megaison luukun. joo... kirjoitti:
Olet maalannut postiluukkusi, mutta värit meni jotenkin sekasin tai levis, joten jouduit kynsilakanpoistoaineella poistamaan maalin. Tai jollain muulla myrkyllä.
Koitit sitoa jollain sisemmän luukun auki, mutta irtosikin kokonaan ja jouduit tekemään jesarivirityksen
Ruuvasit koko postiluukun kiinni. Tulit katumapäälle ja koetit irroittaa ruuvit, mutta kanta katkesi pahasta kohtaa. Jouduit moottrisahalla tekemään isomman aukon ja hommasit siihen megaison luukun.Luukku on muurattu kiinni. 3 pistettä siitä. (tosin vain väliaikaisesti)
Mitenkäs saan postini?- joo...
nasse_seta kirjoitti:
Luukku on muurattu kiinni. 3 pistettä siitä. (tosin vain väliaikaisesti)
Mitenkäs saan postini?Postilokero jonnekki asiamiespostiin, kauppaan
Postilaatikko ulkopuolella
Ohjaat postit ystävällesi/sukulaiselle joo... kirjoitti:
Postilokero jonnekki asiamiespostiin, kauppaan
Postilaatikko ulkopuolella
Ohjaat postit ystävällesi/sukulaiselleSeeee.... tota olen niinku askarrellut sen, hmm, tuota ihan tuohon noin vaan.
- joo...
nasse_seta kirjoitti:
Seeee.... tota olen niinku askarrellut sen, hmm, tuota ihan tuohon noin vaan.
sahannut reijän oveen? Ihan vaan sahalla summittainen aukko..
joo... kirjoitti:
sahannut reijän oveen? Ihan vaan sahalla summittainen aukko..
Eip. Kiinteistö on ihan ehjä. Tämä meni ihan virittelemällä ja huru-ukkoilemalla.
- joo...
nasse_seta kirjoitti:
Eip. Kiinteistö on ihan ehjä. Tämä meni ihan virittelemällä ja huru-ukkoilemalla.
Oven alta. :D
Oven ja karmin välistä jotenkin..
Ovikellon reikä on niin pieni, mutta lukkopesä..lukkopesä... Hei poistit varmuuslukon ja peitekilvet ja posti tuli siitä reijästä yksi kerrallaan...
Muuta reikää en oveen keksi.
Tässäkin joutuu vähän hauduttamaan... Siis muurasit luukun kiinni... Ehkä näen unta tästä. joo... kirjoitti:
Oven alta. :D
Oven ja karmin välistä jotenkin..
Ovikellon reikä on niin pieni, mutta lukkopesä..lukkopesä... Hei poistit varmuuslukon ja peitekilvet ja posti tuli siitä reijästä yksi kerrallaan...
Muuta reikää en oveen keksi.
Tässäkin joutuu vähän hauduttamaan... Siis muurasit luukun kiinni... Ehkä näen unta tästä.Mihin tässä reikää tarvitaan?
- joo... (palikka)
nasse_seta kirjoitti:
Mihin tässä reikää tarvitaan?
Postin sisälle saamiseksi... ei nyt enään tule ideoita.
Jos postilaatikko on muurattu umpeen, niin postin sisälle saaminen vaatii joko oven aukaisun tai jonkun reijän oveen. Tai sitten haet postin jostain.
Todennäköisin vaihtoehto on se, että olen vain niin palikka etten hiffaa sitä juttua... äh pakko mennä nukkumaan. Tuli idea, mutta kerron sen huomenna, ellei joku kerennyt :D Öitä. joo... (palikka) kirjoitti:
Postin sisälle saamiseksi... ei nyt enään tule ideoita.
Jos postilaatikko on muurattu umpeen, niin postin sisälle saaminen vaatii joko oven aukaisun tai jonkun reijän oveen. Tai sitten haet postin jostain.
Todennäköisin vaihtoehto on se, että olen vain niin palikka etten hiffaa sitä juttua... äh pakko mennä nukkumaan. Tuli idea, mutta kerron sen huomenna, ellei joku kerennyt :D Öitä.Pööh. Hommahan hoitui ihan yksinkertaisesti näin: sidoin kaksi käyttämätöntä lenkkarinnauhaa yhteen ja ripustin toiseen päähän muovikassin, jonka pudotin oven ulkopuolelle. Alle lappu, että posti tähän. Toinen pää on sisäpuolella kiinni kahvassa, ja jeesusteipinpala ohjaa narun oikeaan kohtaa kahvasta oven saranpuolelle (siinä ylälaidassa).
Menenkin katsomaan, onko kukaan lähettänyt mitään.
Kyllä Trotskin kuului saada piste kassialmasta.
-Muumimukeja (onko pöllöjä? No on niitä halvempiakin....)
-Matto on täynnä koirankarvoja (käsittääkseni karvat eivät kuulu mattoon)
-Onko joitain Yves Rocherin shampota/meikkejä tai Partylait kynttilöitä? (ovatko nämä pöllöjä?)
-CD-levyjä, joita et ikinä kuuntele
-Toimimattomat kuulokkeet?
-Venyneitä pompuloita, joista ei ole enää mitään hyötyä
-Kyniä, joihin ei saa enää terää
-Useampi kuin yksi kastelukannu.
-Sähköhammasharja (kai ne normaalillakin, mutta meilläkin kyllä on...)
-tyhjä säästöpossu
-Joku jalkapohjan rappaushärpäke
-erilaisia rasvoja eri kehon osille-Muumimukeja (onko pöllöjä? No on niitä halvempiakin....) MUUMIMUKIT OVAT AIVAN HELVETIN PÖLLÖJÄ ENKÄ KÄSITÄ, MITEN AIKUISET IHMISET IHAN POKKANA KATTAVAT NIITÄ SITTEN VIERAILLE JA KOKOAVAT LASIVITRIINIIN. JOO, OLEN SAANUT MUUMIMUKEJA LAHJOIKSI. YHDESSÄKIN ON MUUMIPEIKON PERSE, KUN VASENKÄTINEN SIITÄ JUO AAMUKAHVIAAN. 10 P
-Matto on täynnä koirankarvoja (käsittääkseni karvat eivät kuulu mattoon) JO VAIN 1 P
-Onko joitain Yves Rocherin shampota/meikkejä tai Partylait kynttilöitä? (ovatko nämä pöllöjä?) YVES ROCHER EI KAI OLE PÖLLÖ, MUTTA PARTYLITE ON TOSIPÖLLÖ. JA PÖLLÖINTÄ ON, ETTÄ KERRAN _OLIN_ KYNTTILÄBILEISSÄ JA MYYJÄ OLI NIIN RASITTAVA ETTÄ _OSTIN_ TUIKKUKYNTTILÖITÄ PÄÄSTÄKSENI TILANTEESTA EROON. 3 P
-CD-levyjä, joita et ikinä kuuntele ON, MUTTA VARMANA KAIKILLA ON
-Toimimattomat kuulokkeet? EI
-Venyneitä pompuloita, joista ei ole enää mitään hyötyä ON NIITÄ AINA, 0,5 P
-Kyniä, joihin ei saa enää terää EI
-Useampi kuin yksi kastelukannu. MINULLA EI OLE KASTELUKANNUA
-Sähköhammasharja (kai ne normaalillakin, mutta meilläkin kyllä on...) EIHÄN SE OLE PÖLLÖ
-tyhjä säästöpossu EI
-Joku jalkapohjan rappaushärpäke OTAN HÖYLÄLLÄ, EI
-erilaisia rasvoja eri kehon osille NO, ON. JA SE ON KAI PÖLLÖÄ. 2 P
16, 5 P
- joo...
Ruuvipenkki
Rahankeräyspullo
Minidiscsoitin
Lp-levysoitin ja levyjä
Kipukoukku
Jättikokoinen karttakirja
Kimble
Trivial pursuit
Jatsi yms pieniä pelejä
Filmikamera
Ammattilaisjärkkäri valaistusvarjot yms...
Keinuhevonen
Wanha singer ompelukone (On muuten hieno sisustuselementti)
Puisia tulitikkuaskeja
Postimerkkikansioita lapsuudestasi Joo 38
Trotski 33,5
Jt 17
Kurpizza 23,5nasse_seta kirjoitti:
Joo 38
Trotski 36,5
Jt 17
Kurpizza 23,5Joo 38
Trotski 36,5
Jt 17
Kurpizza 23,5 16,5 = 40 Ja näin mentiin muumimukeilla johtoon- joo...
nasse_seta kirjoitti:
Joo 38
Trotski 36,5
Jt 17
Kurpizza 23,5 16,5 = 40 Ja näin mentiin muumimukeilla johtoonMumimuki oli hyvä. En olisi arvannut että pidät niitä pöllöinä :D
Kaveri meinasi myydä 4 eurolla ylimääräisen lahjaksi saadun muumimuin kirpparilla. Selvitettiin todellinen arvo, joka oli n 80€ Ihan alle 10v vanha muki. joo... kirjoitti:
Mumimuki oli hyvä. En olisi arvannut että pidät niitä pöllöinä :D
Kaveri meinasi myydä 4 eurolla ylimääräisen lahjaksi saadun muumimuin kirpparilla. Selvitettiin todellinen arvo, joka oli n 80€ Ihan alle 10v vanha muki.En voi käsittää muumimukeja. Toinen asia jota en käsitä, on Marimekko. Aikuisilla naisilla kuoseja, joita voisi odottaa lähinnä imeväisten päällä (kuten raitoja ja palloja).
Joo 41
Trotski 36,5
Jt 17 5 = 22
Kurpizza 23,5 16,5 = 40
Huomasin JT:n vastanneen, että tietokone, jolla olen täällä. Miten en ole huomannut koko vastausta! Sehän on viiden pisteen vastaus. Ironista, etten itse ajatellut sitä ihan noin, mutta kyllähän asian laita on täsmälleen se.Päivitys: taas kirjain lisää vihjelistalle
Päivitys: kirjain lisää niihin, joita ei ole arvattu
1. Briljanttiv(10p)
2. Kaliump(10 p)
3. Okari (5p)
4. Sorsa ARVATTU
5. Jumppapallo, ARVATTU
6. Kasvo (10p)
7. Selluliittivoide ARVATTU
8. Hello(5p)
9. Jumpp (5)
10. Jooga (5p)- joo...
kaliumpermanganaatti. . Saa apteekista... Sinistä jauhetta ja laitetaan kuumaan veteen. Sinulla se on nestemäisessämuodossa jos oikein muistan. Minulle määrättiin tätä, kun oli pikkusen probleemaa kynsivallien kanssa.
Muita en kokeile. joo... kirjoitti:
kaliumpermanganaatti. . Saa apteekista... Sinistä jauhetta ja laitetaan kuumaan veteen. Sinulla se on nestemäisessämuodossa jos oikein muistan. Minulle määrättiin tätä, kun oli pikkusen probleemaa kynsivallien kanssa.
Muita en kokeile.Oikein. 10 p
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 222387
- 951526
- 1181264
- 751130
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18959- 52852
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249851MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209840Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo18831- 34785