Avovaimo kai petti .. mitä odotettavissa?

temponen

Avovaimo oli kirjoitellut naamakirjassa erään miehen kanssa ja viesteistä kävi ilmi, että näillä on mahdollisesti ollut jotakin fyysistäkin kanssakäymistä keskenään. Meillä on puoli vuotias lapsi ja vasta ostettu asunto eli kaiken piti olla mallillaan. Nyt siis mietinnässä mahdollinen ero vs yhdessä jatkaminen.

Kenelläkään kokemusta erosta kun on näin pieni lapsi? Entä siitä onko pettämisen jälkeen jatkettu yhdessä ja millä menestyksellä?

Aika hankalalta näyttää jatko kun ei tee enää mieli naista edes koskea.

14

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yes no

      Itse en jatka pettäjän enkä hyväksikäyttäjän kanssa. Jos sinulle sopii tällainen kuvio niin siitä sitten jatkat vaan.

    • sympatiats

      No kunhan nyt selvität asian ensin perusteellisesti, ettei tule tehtyä mitään hätiköiden... eli perusteellinen keskustelu naikkosen kanssa suhteen tilasta ja mahdollisuuksista, onko mennyt sekoilemaan jonkun miehen kanssa...

      Jos ero on ratkaisusi, se on lapsen kannalta helpointa nyt kun on vielä niin pieni, ettei ymmärrä vielä asioita kovin paljoa... tottuu nopeasti uuteen, tosin näät lasta harvemmin kun tarvitsee pikkuisena paljon äidin läsnäoloa.

      • oppeliini1

        Tässä tapauksessa isä näkisi lastaan koko ajan, äiti sen sijaan harvemmin. Isä on paljon sopivanpi lähihuoltaja. JOS on niin että nainenn h...aa kotinsa ulkopuolella eikä välitä tiiman tippaa omalle huolellisesti ja harkiten jo tekemälleen perheelle velvoittamista rajoitteista!


      • etrkop
        oppeliini1 kirjoitti:

        Tässä tapauksessa isä näkisi lastaan koko ajan, äiti sen sijaan harvemmin. Isä on paljon sopivanpi lähihuoltaja. JOS on niin että nainenn h...aa kotinsa ulkopuolella eikä välitä tiiman tippaa omalle huolellisesti ja harkiten jo tekemälleen perheelle velvoittamista rajoitteista!

        Se että kumpi on pettänyt, ei vaikuta mitenkään siihen, kumpi on sopivampi lähivanhempi pienelle lapselle. Se kumpi on ollut lapsen kanssa kotona, tulee olemaan lapsen lähivanhempi. Jos isä on ollut pääasiassa lapsen kanssa, niin sitten se on isä.


    • Ai jaa, vai?

      Jospa se fyysinen vipinä jos sitä on ollut, on ollut ennen sinua ja vetelet vääriä johtopäätöksiä? Ei kai kukaan ole idiootti, niin idiootti vaikka idiootti onkin, että parisuhteessa alkaisi pelaamaan pelejä julkisesti, jotka näkyy hyvin monelle somessa ja kiinnijääminen on nappivarmaa.

      Taidat vaan trollata ja jos, niin huono provo.

      • mfmf fjfjjf fjff

        Olisiko ollut yv:t joihin ap päässyt käsiksi?


    • nmllik

      Satunnainen fyysinen pettäminen on pientä. Jatkuva henkinen uskottomuus sen sijaan syö suhdetta, ja johtaa eroon ennemmin tai myöhemmin.

      Satunnaisen harha-askelen voinee antaa anteeksi, jatkuvaa uskottomuutta ei.

    • alpha___

      No jos uskottoman kanssa parisuhdetta jatkaa, se asia pitää käsitellä keskustellen juurta jaksain läpi. Sun pitää pystyä antaa anteeksi mutta unohtaa ei tarvi. Joka riidassa et voi ottaa lyömäaseeksi naises hairahdusta. Jos oot tähän kaikkeen valmis ja haluut taistella suhtees puolesta ehkä sen pariki vuotta, ellei pitempään, voit jäädä suhteseen ja selvittää asian. Jos kuitenkin uskot, ettet pysty luottamaan ja katkeroidut loppuelämäkses asiasta, luovuta ja eroa. Pelkästään lapsen takia älä jää suhteeseen, pitkässä juoksussa se kostautuu. Itse oon se pettäjäosapuoli joka sai anteeksi ja jonka suhde jatkui. Pettämisestä on nyt 6 vuotta ja se välillä EDELLEEN nousee tapetille. Että varaudu näihin, ja kysy emännältäs onko se valmis siihen jos jatkaa haluaa, että asia saattaa joskus nousta takas tapetille.

    • eihyvätotta

      Kyllä melkoisen vaikealle näin kahden lapsen äitinä tuntuu uskoa, että vaimolla olisi ollut ulkopuolista suhdetta! Hyvänen aika, synnytyksestä puoli vuotta, eihän siinä edes fyysisesti ole täysin palautunut,saati sitten psyykkinen suuri mullistus teillä molemmilla vanhemmiksi tulosta!
      Sanot "vaimolla EHKÄ ulkopuolinen suhde" ja mietit jo päätä pahkaa eroa!
      Miten voitte kuvitella voivanne elää tasapainoisessa hyvässä suhteessa ja lapsen vanhempina jos avoimuutta ja luottamusta ei tuonkaan verran löydy? Ei hyvältä näytä.
      Ettekö osaa kommunikoida, ihan suomeksi sanottuna puhua keskenänne? Kypsät aikuiset osaa,ja muitten kuin kypsien aikuisten ei pidä alkaa leikkiä kotia ja hankkia siihen lapsia!

      • elämänkevät2

        Minustakin aloittajan on terveempää lakata lukemasta vaimon Facebook-viestejä. Sulje tietokone, tee hyvää ruokaa teille kahdelle, ehkä lasi viiniä imetyksestä huolimatta ja ihan silmiin katsoen, vieressä halien kyselet millä mielellä vaimo on. Noin lapsellista ajatustenkulkua kuin alkuteksti ei tarvitse edes vaimolle puhua. Tuoreelle isille omien kipuilujensa keskelle, ehkä aiheettoman/sairaalloisen epäilyn/mustasukkaisuuden kourissa suosittelen neuvolapsykologin kanssa juttelua. Jos sinulla mies on paha olla, ahdistaa ja koko liitto vauvasta huolimatta/johtuen epäilyttää, hanki apua juuri sinne missä pipi on eli itsellesi!
        Miessakin ry voisi myös auttaa sinua pulmiesi edessä.


      • MennytMennyttä

        Minäkin olen kahden lapsen äiti. Ja minulla oli suhde toiseen mieheen kun esikoinen oli juurikin puolivuotias. Eiköhän siinä ajassa ole fyysisesti sen verran toipunut... Miksi ihmeessä sinä luulet, ettei silloin voitais ihan samalla tavalla pettää kuin muulloinkin?

        Väärin tein, ja väärin oli tehnyt asioita myös mies. Pariterapiaa kahden vuoden ajan. Ero tuli, mutta vasta 6 vuotta myöhemmin. Oli onnellisiakin aikoja välissä, ja uutta pettämistä ei koskaan tapahtunut. Nykyisin hyvin toimiva yhteishuoltajuus. Molemmilla jo pitkäaikainen uusi parisuhde. Itse olen ainakin oppinut, että pitää puhua avoimemmin toiveistaan, eikä hakea lohtua ja ihailua irtosuhteesta. No, minä opin virheestäni, mutta exä on edelleen samanlainen kuin ennenkin... Epäsopiva siis minulle. Mutta ihan hyvä isä lapsille.


    • dourhtjg

      Hei! Minä petin exääni, kun lapsi oli pieni. Tiedän siis mistä puhun...

      Ihan ensiksikin, miksi olet lukenut puolison naamalaa? Sinulla ei ole siihen mitään oikeutta, ja älä tee niin enää koskaan. Jos hän pettäisikin, niin toisen viestien lukeminen ei ole juurikaan sen kunnioitettavampaa toimintaa...

      Toisekseen kirjoitat "kai", eli et ole pettämisestä varma. Puhukaa! Älä tongi yksityiskohtia, vaan kysy reilusti, onko puoliso tehnyt jotain epäsopivaa toisen miehen kanssa. Kannusta rehellisyyteen, halua olla avoin. Mutta ÄLÄ KOSKAAN kysele yksityiskohtia, kuten missä/koska/miten/miltä tuntui jne... Ne ovat täysin epäoleellisia kysymyksiä, etkä kuitenkaan uskoisi vastauksia. Eikä puoliso välttämättä totta puhuisikaan. Saattaisi olla tarkoituksella sinua kohtaan liian kiltti tai liian julma. Luultavammin hän ei oikein itsekään tiedä fiiliksiään. Se tieto riittää, että onko luottamus petetty vai ei.

      Seuraava kysymys on, haluatteko jatkaa yhdessä? Jos haluatte, hakekaa ulkopuolista apua. Menkää terapiaan. Sieltä saatta paljon hyviä käytännön vinkkejä, ja käytte läpi uskottomuuteen johtaneita syitä. Varaudu siihen, että puoliso tuskin on ainoa virheitä tehnyt. Lapsen tulo on saattanut muutta suhteenne tasapainoa, odotuksia toisiltanne yms. Ehkä puolison itsetunto on maassa, ehkä sinä et ole ollut kuten on sovittu, ehkä teillä ei ole yhteistä aikaa... Syitä voi olla monia. Laittakaa suhde kuntoon. Lähtekää puhtaalta pöydältä. Tärkeintä on, että oppii luottamaan uudelleen.

    • petetty_nro89048

      Onpa naiivia, älä lue... Heh, oma kokemukseni pettäjistä (naisia) on se että suurin osa kieltää asian ja jos osoitat tietäväsi jotain he suuttuvat ja koittavat syyllistää sinua, koska niin pääsevät niskan päälle. Pahimmillaan he eivät koskaan myönnä tapahtunutta jollei todisteita tuo suoraan naaman eteen jos silloinkaan. Tietty ei kaikki ole samanlaisia.

    • Niin_tuttua

      Pettäjä pettää aina uudestaan joten jätä avovaimosi ja lähde maailmalle etsimään sellaista joka ei petä.. niitäkin löytyy onneksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      97
      1812
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      122
      1366
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1226
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1104
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      45
      857
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      394
      852
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      832
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      806
    Aihe