Meliane ja välivuoto

heips.

Mites on, onko täällä meliane- merkkisten e-pillereiden käyttäjiä, joilla olisi samanlaisia ongelmia?

Olen itse käyttänyt kyseisiä pillereitä jo reippaat kolme vuotta ja nyt on alkanut ilmetä inhaa välivuotoa. Menkkojen pitäisi alkaa ensi tiistaina, mutta tämä välivuoto alkoi jo viime viikolla ja jatkuu edelleen.
Samaa esiintyi aiemmin kun söin kaksi liuskaa pillereitä putkeen, mutta nyt olen syönyt taas pillereitä ihan säännöllisesti 3 viikkoa 1 viikon tauolla, eikä ongelmia ole ollut ennenkuin nyt. Lisäksi viimeisimmät menkat alkoivat päivän myöhässä. Lääkäriin asti en jaksaisi raahautua, sillä mainitsin asiasta viimeksi käydessäni gynellä eikä hän nähnyt asiaa vakavana. Myöskään otetuissa papa-testeissä ei ollut mitään ihmeellistä.

pistää vaan vähän ihmettelemään. raskaus on poissuljettu vaihtoehto, testi tehtiin viime viikolla.

jos jollakulla ollut samanlaisia onkelmia, niin mielellään lukisin vastauksia... :)
51372
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Mulla ei samanlaista ongelmaa, mut jos et pahastu ni kysyisin sulta yhtä asiaa ku alotin kesällä samaiset pillerit(melianet) kysyinki tos aiemmin jo tätä asiaa, mut en oo vastauksia saanu, ku mulla on kahtena edellisenä kertana alkanu tyhjennysvuto jo samana päivänä ku otan vikan pillerin,mistähän johtuu?!ja onko siitä haittaa?!

Äänestä

Käytin tosin erimerkkisiä pillereitä (Mercilon), mutta vuoden käytön jälkeen ilmeni kuvailuasi vastaavaa välivuotoa. Pari kuukautta sitä ihmettelin, kunnes totesin etten jaksa kun koko ajan tiputtelee ihan vähän menkkojen välillä. Kävin lääkärissä ja vaihdettiin sitten eri merkkiin (nyt just Melianet). Lääkäri sanoi, että pillereiden teho ei oikein tunnu enää riittävän. Tiedä sittne mitä tarkoitti, mut nyt on taas hyvä.

Äänestä
  • Tuli vaan mieleeni tässä lueskellessani että lääkäri varmaan tarkotti pillereitten teholla hormonien määrää.. Jotenki sillälailla mulle viimeks sanottii ku vaihoin pillerit. Olivat liian matalahormonisia mulle ja aiheuttivat pari ikävää sivuvaikutusta..

    Äänestä

  • HaZ kirjoitti:

    Tuli vaan mieleeni tässä lueskellessani että lääkäri varmaan tarkotti pillereitten teholla hormonien määrää.. Jotenki sillälailla mulle viimeks sanottii ku vaihoin pillerit. Olivat liian matalahormonisia mulle ja aiheuttivat pari ikävää sivuvaikutusta..

    Nyt kun sanot, niin noinhan toi tohtori varmaan sanoi. Siitä vaan on sen verran jo aikaa ettei vanhan pää voi muistaa :) Sinänsä ois ollu kiva tietää, että miks sitä yhtäkkiä alkoi tarviimaan kovempia hormoneja. Kuitenkin vuosi oli mennyt ihan hyvin. Noh, mene ja tiedä. Se on mennyttä.

    Äänestä

Mulla on kanssa Melianet, olen käyttänyt jo 8 vuotta, eikä ikinä mitään välivuotoja tai muita ongelmia. PMS:kin kestää vaan päivän ja menkat tulevat aina 52 tuntia viimeisen pillerin syömisen jälkeen.

Käy uudelleen gynellä ja sano ettet jaksa niitä välivuotoja ja raskauspelkoja enää, vaan haluat vaihtaa merkkiä. Tietysti ei ole mitään takuita siitä, etteikö uudellakin pillerimerkillä olisi jotain sivuvaikutuksia, mutta kokeilemallahan se selviää.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


madde kirjoitti:

heips.

Mites on, onko täällä meliane- merkkisten e-pillereiden käyttäjiä, joilla olisi samanlaisia ongelmia?

Olen itse käyttänyt kyseisiä pillereitä jo reippaat kolme vuotta ja nyt on alkanut ilmetä inhaa välivuotoa. Menkkojen pitäisi alkaa ensi tiistaina, mutta tämä välivuoto alkoi jo viime viikolla ja jatkuu edelleen.
Samaa esiintyi aiemmin kun söin kaksi liuskaa pillereitä putkeen, mutta nyt olen syönyt taas pillereitä ihan säännöllisesti 3 viikkoa 1 viikon tauolla, eikä ongelmia ole ollut ennenkuin nyt. Lisäksi viimeisimmät menkat alkoivat päivän myöhässä. Lääkäriin asti en jaksaisi raahautua, sillä mainitsin asiasta viimeksi käydessäni gynellä eikä hän nähnyt asiaa vakavana. Myöskään otetuissa papa-testeissä ei ollut mitään ihmeellistä.

pistää vaan vähän ihmettelemään. raskaus on poissuljettu vaihtoehto, testi tehtiin viime viikolla.

jos jollakulla ollut samanlaisia onkelmia, niin mielellään lukisin vastauksia... :)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu