Loppiainen

Maare

Onko loppiainen palkallinen vapaapäivä?
Ala AKT:n alainen.

7

2695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palvelualalla

      Ainakaan pam tessin mukaan se ei ole, mutta atk alasta ei ole aivan varma...

      • autoritäärinen uhri

        Onko loppiainen palkallinen vapaapäivä. Hohhoijjaa, kiva kun joku voi edes kysyä tuollaista.
        Meillä ei noudateta ainakaan nykyään mitään lakia tms. missään asiassa. Päälle painetaan vaan ja omistajat odottava, että paljonko taas itselle heruu tilikauden jälkeen. Joopa joo. Tee sitä ja tee tätä ja heti heti heti, asap, kiire, nopeasti, välittömästi tää on tärkeää ja vuoden tärkein ja ehdottoman älyttömän tärkeä.
        Ylityökorvauksia, lounareita, vapaita tms. ei heru. Ei heru toimenkuvia, ei mitään. Ilmoitetaan vain äkkiä, että nyt olet tuolla osastolla ja teet sitä ja tätä. Nyt sun tittelis on tää ja toi ja tuo. Olet sen ja sen alainen. Ihan siis vuosisadan alkuun ollaan palattu. Sitten valitetaan, kun porukka uupuu ja lähtee kävelemään, et "mikä ihme näitä vaivaa".


      • hupsu17
        autoritäärinen uhri kirjoitti:

        Onko loppiainen palkallinen vapaapäivä. Hohhoijjaa, kiva kun joku voi edes kysyä tuollaista.
        Meillä ei noudateta ainakaan nykyään mitään lakia tms. missään asiassa. Päälle painetaan vaan ja omistajat odottava, että paljonko taas itselle heruu tilikauden jälkeen. Joopa joo. Tee sitä ja tee tätä ja heti heti heti, asap, kiire, nopeasti, välittömästi tää on tärkeää ja vuoden tärkein ja ehdottoman älyttömän tärkeä.
        Ylityökorvauksia, lounareita, vapaita tms. ei heru. Ei heru toimenkuvia, ei mitään. Ilmoitetaan vain äkkiä, että nyt olet tuolla osastolla ja teet sitä ja tätä. Nyt sun tittelis on tää ja toi ja tuo. Olet sen ja sen alainen. Ihan siis vuosisadan alkuun ollaan palattu. Sitten valitetaan, kun porukka uupuu ja lähtee kävelemään, et "mikä ihme näitä vaivaa".

        olet hupsu, c'est la vie :)


      • nykynuori
        autoritäärinen uhri kirjoitti:

        Onko loppiainen palkallinen vapaapäivä. Hohhoijjaa, kiva kun joku voi edes kysyä tuollaista.
        Meillä ei noudateta ainakaan nykyään mitään lakia tms. missään asiassa. Päälle painetaan vaan ja omistajat odottava, että paljonko taas itselle heruu tilikauden jälkeen. Joopa joo. Tee sitä ja tee tätä ja heti heti heti, asap, kiire, nopeasti, välittömästi tää on tärkeää ja vuoden tärkein ja ehdottoman älyttömän tärkeä.
        Ylityökorvauksia, lounareita, vapaita tms. ei heru. Ei heru toimenkuvia, ei mitään. Ilmoitetaan vain äkkiä, että nyt olet tuolla osastolla ja teet sitä ja tätä. Nyt sun tittelis on tää ja toi ja tuo. Olet sen ja sen alainen. Ihan siis vuosisadan alkuun ollaan palattu. Sitten valitetaan, kun porukka uupuu ja lähtee kävelemään, et "mikä ihme näitä vaivaa".

        Vai vuosisadan alkuun on palattu, kun oikein titteli saattaa vaihtua. Kyllä varmasti väsyttää kun myyntiassistentin titteli vaihtuu osastoassistentiksi. Puhumattakaan siitä että esimies sanoo mitä pitäisi tehdä. Ei saa edes itse päättää! ... Voi voi on se nykyään raskasta ... lait uusiksi sanon minä! Ja miksi pomo saa päättää mitä minä teen kun enhän minäkään saa päättää mitä pomo tekee?


      • Anonyymi
        nykynuori kirjoitti:

        Vai vuosisadan alkuun on palattu, kun oikein titteli saattaa vaihtua. Kyllä varmasti väsyttää kun myyntiassistentin titteli vaihtuu osastoassistentiksi. Puhumattakaan siitä että esimies sanoo mitä pitäisi tehdä. Ei saa edes itse päättää! ... Voi voi on se nykyään raskasta ... lait uusiksi sanon minä! Ja miksi pomo saa päättää mitä minä teen kun enhän minäkään saa päättää mitä pomo tekee?

        Itsellä on siinä mielessä hyvin, että oikein kukaan ei kaipaa, paitsi kun olen sairaana. Silloin kylä kilahtaa viestiä, ja voi jopa soittaa. En ole usein sairaana. Kertavuoteen jokin influenssa tms- viimeksi oli korona keväällä. Ei ole titteliä. Kunhan työtunnit joka kk lopussa on kasassa mitä kiikutan esihenkilölle.
        Seuraavan soun olen muutamia kertoja jo kokenutkin. Se alkaa noin 2 vko ennen kuin kesäloma. Kaikenlaista höpinää kuuluu, että lomani on kokonaan uusi asia, tai sitä ei ole. Yhtäkkiä olen täysin korvaamaton. Viime kesänä olin jo täynnä, ja vastailin että minullehan sopii vaikka syyskuussa. Kunhan saan sen pitää. Täydet lomat kuitenkin kertyy ihan normaalisti.


    • loppiainen
    • Anonyymi

      Saa mennä mv kun on loppiainen ja tai muut juhlineet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe