asiaan, pienentävästi.
Kun tilasin talvikengät. Kokoarvio ihan kaupassa muita merkkejä sovitellen arvioitu. Kengät tulivat. Ovat hieman väljät. Eli esim. näin, että laitan jalkaterän aivan kengän kärkeen, kantapään puolelle mahtuu etusormi.
Toisaalta sanotaan, että aikuisenkin kengässä pitäisi olla sitä käyntivaraa 1 - 1,5 cm. Ja tässä se nyt tulee kyllä.
Harkitsen vaihtamista, vielä näytti olevan verkkokaupassa numeroa pienempää, tai sitten pohjallista, mutta kuinka paljon se pohjallinen kiristää väljyyttä....
Kuitenkin näissä kengissä sen vuoraus, myös sisäpohjassa, karvaa... eli ei sinne paksua sukkaa tarvitse...
No, varmaan näen pohjallisen vaikutuksen näen huomenna, jos sen jostain saan hankittua. Vesisateeseen ja tuuleen viitti lähtee... Ehtiihän sen palautuksenkin vielä tehdä,,, tosin voi olla että vaihtomahdollisuus menee, jos koko loppuu...
Veikkaan kyllä, että vaihtaminen kannattais... Mut sitten taas jos se onkin liian nafti.. niin sitten taas takas tämä nyt oleva koko... Onpa hankalaa nyt... Mutta toisaalta, jos kenkä lonksuu kävellessä, ei sekään ole kivaa..
Miten paljon pohjallinen vaikuttaa
6
4940
Vastaukset
- ........
Vaikuttaa näin että sukan on oltava paksumpi kun pohjallinen puuttuu. Ostin tarkoituksella tilavat talvikengät että voi laittaa sekä puuvilla- että villasukan.
Taas kun laitan pohjallisen, niin jätän villasukat pois. - Riittävästi pituutta
Jos pituudessa ei ole ylimääräistä kuin sentin verran, niin en itse vaihtais pienempään. Menee helposti niin lyhyeksi, että painaa varpaita. Kannattaa kokeilla paksua villapohjallista, tai vaikka kahta päällekkäin jos yhdellä tuntuu edelleen väljältä.
- viiden tähden palvel
Kenkäkaupassa sovitin samaa mallia numeroa pienempänä ja oikeaan jalkaan, joka minulla on se pienempi. No, ahdas oli, ja siis pienempi jalka, vasemman jalan kenkää ei ollut esilläkään ja turha sitä olisi ollut sovittaakaan.
Mutta sitten oikein ystävällisen ja osaavan tuntuisen myyjän kanssa katsottiin niitä pohjallisia. Myyjä sanoi pohjallisen vaikuttavan puolen numeron verran kokoa pienentävästi.
Ostin siitä sitten yhden pohjallistyypin parin. Ja kyllä se tosiaan pienentää jonkin verran kengänkokoa. Mutta vieläkin, ja siis pitkän matkan käveltyäni :), tuntui vähän väljältä. Tosin entisissä kengissä on ollut nauhat, nykyään eivät näytä nauhallisia nilkkureita paljon tekevän... pääasiallisesti vetoketjullisia nilkkureita.
No, enpä nyt sitten palauta näitä kenkiä, vaan pidän, ja hankin vielä toisen parin pohjallisia.
Kummallisen iso ero kuitenkin yhdellä kenkäkoon numerolla on...
Mutta se on tosiaan sanottava, että tosi kiva, osaavan tuntuinen ja erittäin ystävällinen myyjä. Viiden tähden palvelua sain :)- autsh
Jos se kenkä on liian leveälestinen sinulle, niin oikea koko (kengän pituus) ei auta. Pohjallinen ja paksu sukka voivat estää kenkää lonksumasta. Liian isosta kengästä tulee känsiä ja kovettumia, kun kenkä hankaa jalkoja. Mulla on sopivan pituiset talvikengät, joitten sisuskarva on viime talvesta painunut. Piti lisätä pohjallinen, että jalka pysyy paikallaan.
- koko vaihtelee
joillakin, mm. minulla, jalkojen koko vaihteleen vrk-ajan ja päivän mukaan noin yhden nron verran, mikä kannattaa myös huomioida, jos samanlainen tyyppi
- Anonyymi
Kirjaston akka porukka juo itse kuolleen juoppomsa.
Nivala poliisi 👮 ajattaa liikennevalot Nivala kengän pohjalukemissa osto kuitiin mies käy Huume Kuitit Kärsämäki Esa Piironen tilitoimisto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673