Miten paljon pohjallinen vaikuttaa

lonks lonks?

asiaan, pienentävästi.
Kun tilasin talvikengät. Kokoarvio ihan kaupassa muita merkkejä sovitellen arvioitu. Kengät tulivat. Ovat hieman väljät. Eli esim. näin, että laitan jalkaterän aivan kengän kärkeen, kantapään puolelle mahtuu etusormi.
Toisaalta sanotaan, että aikuisenkin kengässä pitäisi olla sitä käyntivaraa 1 - 1,5 cm. Ja tässä se nyt tulee kyllä.

Harkitsen vaihtamista, vielä näytti olevan verkkokaupassa numeroa pienempää, tai sitten pohjallista, mutta kuinka paljon se pohjallinen kiristää väljyyttä....
Kuitenkin näissä kengissä sen vuoraus, myös sisäpohjassa, karvaa... eli ei sinne paksua sukkaa tarvitse...

No, varmaan näen pohjallisen vaikutuksen näen huomenna, jos sen jostain saan hankittua. Vesisateeseen ja tuuleen viitti lähtee... Ehtiihän sen palautuksenkin vielä tehdä,,, tosin voi olla että vaihtomahdollisuus menee, jos koko loppuu...

Veikkaan kyllä, että vaihtaminen kannattais... Mut sitten taas jos se onkin liian nafti.. niin sitten taas takas tämä nyt oleva koko... Onpa hankalaa nyt... Mutta toisaalta, jos kenkä lonksuu kävellessä, ei sekään ole kivaa..

6

4940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      Vaikuttaa näin että sukan on oltava paksumpi kun pohjallinen puuttuu. Ostin tarkoituksella tilavat talvikengät että voi laittaa sekä puuvilla- että villasukan.
      Taas kun laitan pohjallisen, niin jätän villasukat pois.

    • Riittävästi pituutta

      Jos pituudessa ei ole ylimääräistä kuin sentin verran, niin en itse vaihtais pienempään. Menee helposti niin lyhyeksi, että painaa varpaita. Kannattaa kokeilla paksua villapohjallista, tai vaikka kahta päällekkäin jos yhdellä tuntuu edelleen väljältä.

    • viiden tähden palvel

      Kenkäkaupassa sovitin samaa mallia numeroa pienempänä ja oikeaan jalkaan, joka minulla on se pienempi. No, ahdas oli, ja siis pienempi jalka, vasemman jalan kenkää ei ollut esilläkään ja turha sitä olisi ollut sovittaakaan.

      Mutta sitten oikein ystävällisen ja osaavan tuntuisen myyjän kanssa katsottiin niitä pohjallisia. Myyjä sanoi pohjallisen vaikuttavan puolen numeron verran kokoa pienentävästi.

      Ostin siitä sitten yhden pohjallistyypin parin. Ja kyllä se tosiaan pienentää jonkin verran kengänkokoa. Mutta vieläkin, ja siis pitkän matkan käveltyäni :), tuntui vähän väljältä. Tosin entisissä kengissä on ollut nauhat, nykyään eivät näytä nauhallisia nilkkureita paljon tekevän... pääasiallisesti vetoketjullisia nilkkureita.
      No, enpä nyt sitten palauta näitä kenkiä, vaan pidän, ja hankin vielä toisen parin pohjallisia.
      Kummallisen iso ero kuitenkin yhdellä kenkäkoon numerolla on...

      Mutta se on tosiaan sanottava, että tosi kiva, osaavan tuntuinen ja erittäin ystävällinen myyjä. Viiden tähden palvelua sain :)

      • autsh

        Jos se kenkä on liian leveälestinen sinulle, niin oikea koko (kengän pituus) ei auta. Pohjallinen ja paksu sukka voivat estää kenkää lonksumasta. Liian isosta kengästä tulee känsiä ja kovettumia, kun kenkä hankaa jalkoja. Mulla on sopivan pituiset talvikengät, joitten sisuskarva on viime talvesta painunut. Piti lisätä pohjallinen, että jalka pysyy paikallaan.


    • koko vaihtelee

      joillakin, mm. minulla, jalkojen koko vaihteleen vrk-ajan ja päivän mukaan noin yhden nron verran, mikä kannattaa myös huomioida, jos samanlainen tyyppi

    • Anonyymi

      Kirjaston akka porukka juo itse kuolleen juoppomsa.
      Nivala poliisi 👮 ajattaa liikennevalot Nivala kengän pohjalukemissa osto kuitiin mies käy Huume Kuitit Kärsämäki Esa Piironen tilitoimisto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe