viimeinen joulu anoppilassa

Arvot kohdilleen

Pikku hiljaa rupeaa joulun ahdistus ja potutus hellittää.. Minkähän takia sitä pitääkin vielä aikuisina ihmisinä pomppia muiden pillin mukaan vaikka ahistaa niin helvetisti! Ensi joulusta alkaen vietämme joulumme etelässä, sanokoot muut mitä tykkää! Koko sukua kiinnostaa kuin kilo paskaa kokoontua jouluisin, mutta silti niin vaan anopin mieliksi tehdään! Onko järkeä? Kaikilla naama nutturalla jo pelkästään ajatuksesta.. Lahjoja emme osta vastaisuudessa kenellekään koska kukaan ei niitä kuitenkaan edes arvosta. Meidän joululahjarahat lahjoitetaan jatkossa vähävaraisille ihmisille jotka tarvii sitä tuhat kertaa enemmän kun nykyajan piloille hemmotellut kakarat! Minusta on suorastaan sairasta ostaa kasapäin lahjoja ihmisille joilla on jo kaikkea, kun toisilla ei ole edes varaa ruokaan!

8

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapaat ihmiset

      Aikuiset ihmiset saa tehdä mitä haluaa. Ei tarvi hyppiä kenenkään pillin mukaan. Oikeassa olet. Voihan anopilla käydä muulliinkin kun jouluna.

    • vfjhö

      jo ennestään monta kertaa viikossa, siinäpä se juuri onkin!

    • Margareeta

      Olen samaa mieltä, että jos vain anopin vuoksi kokoonnutaan ja jos juhla kulminoituu jotenkin anoppikeskeiseksi, niin silloin se ei palvele edes anoppia.

      Tämän hetken tuntemukset olisi syytä kirjata ylös kalenteriin, että muistaa ensi jouluna lupauksensa.
      On erittäin surullista kuulla tällaisista joulun viettäjistä ja sukujuhlista.
      Jotkin vanhat kaunat purkautuvat aikana, jolloin ihmissielun tulisi olla lempeimmillään.

      Anopinkin joulutyöt ovat valuneet täysin viemäriin, jos tulos on parvi katkeroituneita lapsia ja lapsenlapsia, miniöitä ja vävyjä.

      Jokaisen tarkkasilmäisen anopin olisi huomioitava juhliin osallistujien ilmapiiri, eleet ja kommentit.
      Kommentit sikäli, että niiden rivien välistä ja sävystä voi vetää johtopäätökset.

      Viisas anoppi osaa luovuttaa!
      Anoppien olisi syytä muistaa, että mikään ei kestä ikuisesti, ja tavat sekä tottumukset muuttavat muotoaan.
      On osattava kulkea ajassa ja annettava periksi.
      Annettakoon miniöille ja vävyille tilaa pitää omat joulunsa niin kuin parhaaksi kokevat.
      Ja ilman mitään, että me anopit kiukkuiltaisiin asiasta.
      Kukaan ei ole korvaamaton... anoppikaan.

    • Joulumenijo

      En ymmärrä. Joulua ei ole pakko viettää ollenkaan. Olen itse anoppi. Aikuiset lapseni käyvät joulun aikaan tai sitten ei. Miten milloinkin. Kukin viettäköön joulunsa haluamallaan tavalla. Ei tulisi mieleenikään vaatia heitä tulemaan. Tosin se olisi turhaakin, sillä heitä on turha yrittää pompotella. Näemme usein ja viihdymme yhdessä.

    • Ei ongelmaa

      Tee selväksi jo syksyllä, että nyt on joulunvietto muuttunut teidän perheessä.
      Suunnittelette ihan uudenlaista joulua.
      Lasten pitää saada omat jouluperinteensä ja kotijoulu.

      Tai sitten lähdette matkalle ja mainitset sen jo hyvissä ajoin.
      Saattaa olla, että kaikki ovat ratkaisuun tyytyväiset.

      • Myös anoppi

        Margareeta, olet niin oikeassa !


    • hnköpl

      Hienoa jos on niitäkin jotka ei tätä lapsiltaan ja muilta vaadi. Minun anopille kun tuntuu olevan henki ja elämä että kaikki on silloin paikalla. Tämä ei ole ainoastaan minulle pakkopullaa.. Olemme tästä keskenämme puhuneet. Nyt asia kuitenkin muuttuu ja matkavaraus lähtee heti kun sopivat matkat tulevat myyntiin. Anoppilassa on kyllä mukava käydä mutta joulu vietetään jatkossa keskenämme.

    • fuhhö

      Ja lisäys vielä että kaikki on kokoontunut yleensä vain siksi, ettei anoppi loukkaantuisi..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe