En rusketu, solariumiin?

vitivalkoinen

Olen ollut koko elämäni vitivalkoinen (en ole kuitenkaan punapää). En ole varmaan koskaan ruskettunut (ainakaan selvästi), mutta muutaman kerran olen palanut. Käytän itseruskettavia keväästä syksyyn, mutta nyt on alkanut väsyttää niiden kanssa läträys. Näyttää tosi törkeältä, kun ihanan rusketuksen alta alkaa pilkottamaan vitivalkoinen iho!

Jos alkaisin nyt käymään solariumissa, niin auttaisiko se? Miten usein pitäisi käydä, että saisin kesäksi kivan rusketuksen?

Kertokaa muutenkin kokemuksia solariumista.

7

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simpukka5

      Et rusketu solariumillakaan, koska sehän jäljittelee auringonvaloa ja sehän ei sinuun tehoa. Ihossasi ei ole pigmenttiä, mihin vaikuttaa. Yrittäessäsi ottaa aurinkoa ihosi vain palaa.

      Voit vain värjätä ihoasi niillä itseruskettavilla tai suihkurusketuksella tai vastaavilla.

      Ei tarvitse olla punapää, vaikka ihosta puuttuukin pigmentti. Siskollani on melkein mustat hiukset, mutta vitivalkoinen, ruskettumaton iho. Lapsena hänellä oli aivan vaaleat hiukset, sellaiset melkein valkoiset. Teini-iässä tukka alkoi tummua, mutta kulmakarvat ja ripset ovat edelleen valkoiset. Niin se vain on. Joku tietäjä väitti, että vanhemmiten sitten hiukset alkavat taas vaalentua ja voi olla, että sitten vanhuksena hänellä on taas kauniin valkoiset hiukset, ei siis rumat harmaat.

      Älä murehdi valkoista ihoasi, se vain on sellainen ja sillä siisti. Pääset ainakin ruskettamisen pakosta, kun tiedät, ettei se onnistu. Ei ole sitten sitä painetta, että on maattava auringossa väen vängällä. Korosta muita puoliasi, kovin ruskea iho ei ole edes kaunis, varsinkaan kasvoissa.

      Tosin en ole ihan varma siitä, millaisia laitteita nykyään noissa solariumeissa käytetään, kenties siellä on keksitty joku uusi systeemi, millä pigmentin puuttuessakin voidaan jotain rusketusta saada aikaan, mutta voiko se olla terveellistä, kun ylipäänsä solariumilla on vaaransa muutenkin? Ja miten pysyvästä ilmiöstä voi olla kyse. Kannattaa ainakin kysyä ensin, onko edes mahdollista ruskettua, kun ihossa ei ole pigmenttiä. Ettei mene rahasi hukkaan ja saat vain punoittavan ihon.

    • 50µg

      D-vitamiinia talvella 50-100µg/vrk, niin alkaa iho heti ruskettumaan keväällä ja ruskettuu nopsaan.

      Johtuneen ihan siitä, että kun elimistössä on D-vitamiinitasot kunnossa, niin iho voi ruskettua, sen sijaan että olisi vaalea kerätäkseen mahdollisimman tehokkaasti D-vitamiinivarastoa täyteen.

      Evoluutio on vaalentanut ihomme, jotta se tuottaisi mahdollisimman tehokkaasti D-vitamiinia iholla sen lyhyen aikaa kesällä keskipäivällä, kun se on mahdollista.

      Kautta maailman historian ovat ihmiset olleet ulkona ilman vaatteita auringossa. Mutta kunnes ahne kosmetiikkateollisuus 80-luvulla keksi uuden rahasammon nimeltään aurinkorasvat, niin johan lähti ihosyövät ja monet muutkin syövät, jotka on yhdistetty aurinkorasvoissa käytettäviin kemikaaleihin, jyrkkään nousuun, jolle ei näy loppua.

      Lisäksi tähän kemikaalirasvan mainoskampanjaan ovat lähteneet ihotautilääkärit, mutta siinähän nyt mitään uutta ole, jotta lekurit on ympäripuhuttu rahalla tai ilman.

      http://personal.inet.fi/koti/magge/aurinkorasva.htm

      Vanhoja tuotteita poistuu ja uutta tulee siihen tahtiin, että olisi edes vaikea tutkia näiden kemikaalien kaikkia mahdollisia haittoja.

      ÄLÄ TUPAKOI

    • gggg12

      jos uv säteet ei auringossakaan tartu, eivät ne tartu solkussakaan sen sijaan saat melanooman

    • samaongelma

      porkkanaa ja aurinkoa

    • seirita

      Glorialehti oli juttu 12/14, hieno tuote ja rusketus kestää2-3vkoa, www.vitaliberata.fi.Tuote oli Vita Liberata Phemonemal mousse, myy apteekit, Stockka, Kampin Apteekkimarket ym.Sillä saa tasaisen rusketuksen, ja se pysyy.Nettisivulla on tiedot.Itse käytän rusketustuotteita ympäri vuoden.

    • alumiinitonna

      Solariumissa saa ainoastaan UVA säteilyä, joka ei ole terveellistä.


      Tiededokumentti: Ongelmana alumiini

      YLE Teema klo 16.05 / maanantai 16.03.2015

      YLE Teema klo 17.45 / tiistai 17.03.2015


      Alumiinia on kaikkialla deodoranteista aurinkovoiteisiin. Uusimpien tutkimusten mukaan sillä on kuitenkin vaarallisia sivuvaikutuksia, jotka voivat lisätä riskiä sairastua mm. Alzheimerin tautiin ja rintasyöpään.

    • l.v

      Voin suositella solariumi, koska itselle oli sama ongelmia vuosien sitten. Ei ruskeutunut ollenkaan, vain palasin huonosti. Sitten aloitin käymään solkussa ja autas minua . En osa sanoa mitä siellä oli, mutta nyt ei pala enää ollenkaan , vain meneen tosi-tosi ruskeaks kesälla ja ei tarvi itse asiassa olla joka päivä rannalla, vain riittää pari kertaa :) Ja vielä sellaine aine kuin Melanotan 2 (ei saa apteekistä sekä kaupasta) on mun parilla kaverilla ollut käytössä ja voin sanoa että toimi, mutta ei ole jokaisele ihmisele :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3576
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2088
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1584
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1424
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1381
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1292
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1208
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 23
      1059
    Aihe