Kuljetin Merivalla isompaa tavaraa ja takaluukku oli kuljetuksen aikana auki. Lukon metallinen 'salpa' oli painettuna kiinni, eli 'lukossa asentoon', jolloin sain köydellä sidottua puoliavoimen takaluukun takatilan kuormauslenkkeihin kiinni. Eli siis ohut käysi lukon salvasta läpi ja salpa siis 'lukittuna' vaikka takaluukku auki.
Nyt ongelma on se, että takaluukkua ei saa kiinni. Sen lukko ei aukea, jotta luukku menisi kokonaan kiinni. Kaukosäätimellä ovet aukeavat ja menevät kiinni, mutta takaluukun lukkoon se ei vaikuta.
Vinkkejä miten lukon saisi auki?
Opel Meriva takaluukun lukon avaaminen, vinkkejä?
6
2030
Vastaukset
- johdatusta
Eikö opelissa ole sisäpuolella avauskahvaa tai ulkopuolella avaimenreikää ?
Takaluukku saa virtaa luukun ollessa kiinni, jos ei muuta keinoa, niin yhdistä kosketuspinnat johdoilla.- Opel1
Ei ole kahvaa eikä avaimenreikää takaluukussa.
Tarkoitatko että yhdistän johdolla vaan esim. lukon salvan luukussa, sekä vastakappaleen 'lukkoraudan'? Sittenkö luukku saa virtaa ja aukeaisi, olisi hieno juttu. - Nollausta vaan
Opel1 kirjoitti:
Ei ole kahvaa eikä avaimenreikää takaluukussa.
Tarkoitatko että yhdistän johdolla vaan esim. lukon salvan luukussa, sekä vastakappaleen 'lukkoraudan'? Sittenkö luukku saa virtaa ja aukeaisi, olisi hieno juttu.Kahoppas onko luukun alareunassa(sisällä) pientä koloa, johon piikillä tai naulalla painettua saisi lukon nollattua?
- johdatusta
Siellä on kosketuspinnat luukun ja luukun karmin välillä jota kautta lukolle tulee virta.
Tutkippa hieman luukun reunuksia. - Manuaalisest
Se salpa pitänee kääntää käsin auki samalla kun painat avausnappulaa. Esim sillä samaisella narulla vedät millä olit luukun sitonut kiinni. Tai ruuvimeisselillä tai jollain sopivanvahvuisella pötikällä.
- Helvetin ooppeli
Jos Meriva A vuosikerta niin takaluukun sisäpuolella on pyöreä suojatulppa keskellä ovea jonka takaa löytyy luukun avaava salpa/tanko. Juuri hajos omasta jotain eikä aukea luukku muutenkuin näin! Paska värkki mut senhän jo kaikki tietääkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082