Aikuiset jotka ottaa lapset mukaan salille!

Hieman kunnioitusta

Ottakaa vastuu siitä missä lapsenne viipottaa menemään. Ensimmäistä kertaa tapahtui omalla kohdalla, kun punttisali muistutti enemmän lastentarhaa, aikuisille mainittiin asiasta ja muutaman min. päästä lapset juoksenteli missä sattuu. Ilmeisesti uudenvuoden lupauksen tekijöitä, kun eivät osautuneet varautua tuohon?
Varsinkin ko. sali vielä ns.voimanosto sali, jossa löytyy vain vapaita painoja ja suurinosa kävijöistä liikuttelee aika muhkeita painoja esim. tempauksessa. Suorituksen jälkeen ne painot myös tiputetaan lattialle, jota pienet lapset ei ymmärrä(eikä ilmeisesti vanhemmat?)
Tätä ei ole tarkoitettu vi#tuiluksi, mutta kuntosalit eivät ole alle 10 vuotiaiden lasten leikkipaikkoja:)

42

3370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ville Vattu

      nehän on sitä samaa kananaivoilla ajattelevaa sakkia jotka vuodesta toiseen dallaavat hiihtoladuilla, paskattavat koiraansa uimarannoilla ja katsovat TV:stä salkkareita ...

      • 20+2

        Tosin näin kaupunkiolosuhteissa ladulla kävelyssä ei ole mitään vikaa. Hiihto ei kuulu kaupunkiin, painukaa jonnekin böndelle suksimaan, juntit!


      • ryuu4a
        20+2 kirjoitti:

        Tosin näin kaupunkiolosuhteissa ladulla kävelyssä ei ole mitään vikaa. Hiihto ei kuulu kaupunkiin, painukaa jonnekin böndelle suksimaan, juntit!

        löytyihän täältäkin yksi asennevammainen...


      • Kun katsot
        ryuu4a kirjoitti:

        löytyihän täältäkin yksi asennevammainen...

        peiliin niin huomaat sinäkin hänet. Stupido!


      • koieo
        Kun katsot kirjoitti:

        peiliin niin huomaat sinäkin hänet. Stupido!

        ei kaikilla sieltä peilistä näy samaa kuin sinulla. Opettele myös hieman käytöstapoja !!


      • jgkjg
        20+2 kirjoitti:

        Tosin näin kaupunkiolosuhteissa ladulla kävelyssä ei ole mitään vikaa. Hiihto ei kuulu kaupunkiin, painukaa jonnekin böndelle suksimaan, juntit!

        Junttimaisuuden suurimpia ilmentymiä lienee muiden haukkuminen junteiksi pelkän harrastuksen perusteella. Myös muu nimittely anonyymisti keskustelu palstalla aika alaarvoista käytöstä. Herää tosin kysymys millaista toiminta ja käyttäytyminen oikeassa elämässä (jos sitä nyt kaikilla netti maakareilla sitten onkaan?) Paljon on joillain oppimista tässä elämässä !


    • Tsiisus!

      Skideillä ei ole mitään asiaa punttien sekaan juoksentelemaan.Ihan uskomatonta luettavaa nimittäin. Ajattelin ensin että kyseessä olisi jokin "perheuutuussali" mutta ei sekään.

    • X-mac

      Minua häiritsee salilla kolme asiaa:

      1) Juuri nuo lapset. Paitsi, että niitä joutuu varomaan, niin minä lähden kotoa salille päästäkseni hetkeksi arjesta eroon.

      2) Siivoja äänekkään imurinsa kanssa. Tämä on suorastaan raivostuttavaa. Imuroisivat sellaisena aikana, kun salilla ei ketään ole, mutta mun salilla siivoja tulee milloin sattuu, usein ruuhka-aikaan.

      3) Runkkuorgasmissaan örisevät bodarit. Näiden ärsyttävyyttä ei voita mikään: pari kertaa olen käynyt vieressä pieremässä vastapalvelukseksi.

      X-mac

    • Omalle kohdalle on muutaman kerran osunut näitä ympäriinsä juoksentelevia lapsia, ja kyllä sitä on vaikea käsittää, mitä niiden vanhempien päässä liikkuu. Kopassaan nukkuvan vauvan vielä ymmärrän, mutta eikö ne vanhemmat ymmärrä vai eikö niitä kiinnosta, että siinä voi oikeasti käydä huonosti sekä lapselle että jollekin kanssatreenaajalle, kun lapsi sopivaan väliin kipittää. Paremmassa turvassa olisivat vaikka yksin kotona, jos vanhemman on sinne salille pakko päästä, eikä kukaan muu voi lasta sen aikaa katsoa.

      • 23456778900

        Yep ja huomioitavaa sekin miten harjoittelija voi itse loukkaantua tai painot pärähtää lapsen päähän siitä kallomurtuma ja sitten ollaan oikeudessa.


    • Ne nuoret

      Se on nyt sitä ikäpolvea, jonka mielestä ongelma on aina jonkun muun, kun ei itse hoida hommiaan eli sitä junnujen vahtaamista.

    • 12+11

      Mua ei ainakaan lapset haittaa salilla vaikka pitäisivät ääntäkin, mikäli he eivät juokse jaloissa. On nimittäin sellasia lapsiakin sattunut vastaan, jotka kiltisti tekivät jotain piirrustushommia rauhassa jossain nurkassa, tai treenasivat vanhempiensa mukana (lapsikin voi jumppailla kepillä tai nostella niitä pieniä käsipainoja). Äänet taas vaimenee sopivasti omasta soittimesta tulevan musiikin alle.

      • seduhofffern

        Höpöhöpö, ei sitä edes sinulta kysytä haittaako lapset kuntosalilla vai ei.

        KOSKA ALLE 15-VUOTIAILLA LAPSILLA EI OLE MITÄÄN ASIAA KUNTOSALILLE!

        En tiedä yhtäkään salia, missä pennut saisivat olla kuntosalilla. Pitää olla joko "lapsiparkki" tai halpa sali missä ei ole valvojaa.


      • raw
        seduhofffern kirjoitti:

        Höpöhöpö, ei sitä edes sinulta kysytä haittaako lapset kuntosalilla vai ei.

        KOSKA ALLE 15-VUOTIAILLA LAPSILLA EI OLE MITÄÄN ASIAA KUNTOSALILLE!

        En tiedä yhtäkään salia, missä pennut saisivat olla kuntosalilla. Pitää olla joko "lapsiparkki" tai halpa sali missä ei ole valvojaa.

        Ite olin isän mukana salilla aina silloin tällöin penskana. Isä veti punttikoulua ja minä seurasin vierestä ja touhuilin omiani:) mutta sain tarkat ohjeet jo silloin miten salilla toimitaan ja kun teininä rupesin itse reenaamaan, niin kyllä jonkun verran vielä muistin miten salilla toimitaan. Nykyään saleilla edes aikuiset eivät osaa käyttäytyä. Reenaillaan kuin siellä ei olisi ketään muita... Ei mitään kunnioitusta muita reenaajia kohtaan, painot ja tangot jätetään miten sattuu jne...


      • 43+3
        raw kirjoitti:

        Ite olin isän mukana salilla aina silloin tällöin penskana. Isä veti punttikoulua ja minä seurasin vierestä ja touhuilin omiani:) mutta sain tarkat ohjeet jo silloin miten salilla toimitaan ja kun teininä rupesin itse reenaamaan, niin kyllä jonkun verran vielä muistin miten salilla toimitaan. Nykyään saleilla edes aikuiset eivät osaa käyttäytyä. Reenaillaan kuin siellä ei olisi ketään muita... Ei mitään kunnioitusta muita reenaajia kohtaan, painot ja tangot jätetään miten sattuu jne...

        Niin ja kyse voi olla myös tietämättömyydestä kun ei ole "salietiketti" hallussa...

        Taas vuoden vaihteessa on näkynyt näitä uusia kuntoilijoita, jotka istuvat laitteissa sarjataukojen ajan. Siinä sitä ihmetellään kun muut treenaavat.

        Minusta personaaliranetkin voisivat enemmän opastaa salietikettiä aloittelijoille.


      • tiukkapersebodari
        43+3 kirjoitti:

        Niin ja kyse voi olla myös tietämättömyydestä kun ei ole "salietiketti" hallussa...

        Taas vuoden vaihteessa on näkynyt näitä uusia kuntoilijoita, jotka istuvat laitteissa sarjataukojen ajan. Siinä sitä ihmetellään kun muut treenaavat.

        Minusta personaaliranetkin voisivat enemmän opastaa salietikettiä aloittelijoille.

        Personal trainerit on yhtä tyhjän kanssa ku kissan paska kuusen latvassa.


      • tiukkapersebodari
        tiukkapersebodari kirjoitti:

        Personal trainerit on yhtä tyhjän kanssa ku kissan paska kuusen latvassa.

        Siis kai te tarkotitte just, et ne kakarat on personal trainereita? No mut nehän niitä just on! Ympäri juoksee eikä mitään tiedä mistään prkl.


      • mimmit pantseissa
        tiukkapersebodari kirjoitti:

        Personal trainerit on yhtä tyhjän kanssa ku kissan paska kuusen latvassa.

        Personal Trainer on semmonen trendijuttu. Ja valmentaja kans. Maksat 70€ ameriikkaan jonkun gurun treeniohjelmasta niin siinä sulla on valmentaja.


      • raw
        43+3 kirjoitti:

        Niin ja kyse voi olla myös tietämättömyydestä kun ei ole "salietiketti" hallussa...

        Taas vuoden vaihteessa on näkynyt näitä uusia kuntoilijoita, jotka istuvat laitteissa sarjataukojen ajan. Siinä sitä ihmetellään kun muut treenaavat.

        Minusta personaaliranetkin voisivat enemmän opastaa salietikettiä aloittelijoille.

        Kyse on nimen omaan tietämättömyydestä. salit ovat isoja yrityksiä, joiden tarkoitus on vaan tehdä tulosta... Salietiketin opettaminen on kadonnut sen myötä...


      • Volamari pieni-Hollo
        raw kirjoitti:

        Kyse on nimen omaan tietämättömyydestä. salit ovat isoja yrityksiä, joiden tarkoitus on vaan tehdä tulosta... Salietiketin opettaminen on kadonnut sen myötä...

        salietiketin katoamisen ohella tästä maasta jo on suurimmaksi osaksi ja suurimmalta osalta kadonneet muutkin etiketit ja käytöstavat...


      • 12+11
        seduhofffern kirjoitti:

        Höpöhöpö, ei sitä edes sinulta kysytä haittaako lapset kuntosalilla vai ei.

        KOSKA ALLE 15-VUOTIAILLA LAPSILLA EI OLE MITÄÄN ASIAA KUNTOSALILLE!

        En tiedä yhtäkään salia, missä pennut saisivat olla kuntosalilla. Pitää olla joko "lapsiparkki" tai halpa sali missä ei ole valvojaa.

        Ensinnäkin, tämä lienee keskustelupalsta. Joten saan ilmasita mielipiteeni.

        Toisekseen, ikäraja on salikohtainen, ei mikään lakiin ja säädöksiin kirjattu juttu. Eli omistaja saa ihan itse päättää ikärajoista.

        Kolmanneksi, joillakin saleilla alle 15v saavat tulla vanhempien seurassa.


    • HHUHUH

      Olet 110%:sti oikeassa. Akat, jotka raahaavat jälkikasvunsa kuntosaleille ovat päästään pipejä. Menkööt juoksemaan pitkin pihoja, koska kakaroiden paikka ei ole kuntosalilla. Tehkää valitus kuntosalin pitäjälle ja jos ei auta, vaihtakaa paikkaa. Kyllä maksaville (ja maksaa paljon) asiakkaille pitää taata rauha edes siellä kuntosalilla.

    • täällä myös vituttaa kun vanhemmat vetää lapsensa salille mukaan. jäis toinen kotiin kattomaan niitten perään ja sitten vaihto. mutta ei ne halutaan tuoda näytille kuinka meillä on perhe, vaimo ja kaks lasta ja vaimon kanssa tsempataan toista suorituksessa. vitun tyhymiä julkisivun kiillottajia, silmäätekeviä, täydellistä perhettä/paria esitteleviä matti ja maija meikäläisiä. toinen mikä vituttaa on kuulla vakiokävijöitten vaivoja! joo eilen revähti olokapää ja viime viikolla rintalihas. ja sitä vitun litanijaa ne kertoo päivästä toiseen joka paikassa. töissä,baarissa ,salilla jne.. pitäkää turpanne kiinni ketään ei kiinnosta vittujakaan sun vikalista, älä mee sinne jos et muusta osata puhuakkaan sen jälkeen ku sali sali sali sali. itekki oon käyny jo vuosia mutta en koe mitään tarvetta avautua reenistäni kellekkään kun tiedän että se ei heitä pahemmin kiinnosta.

      • saliketturepolainen

        Pidä hyvä mies jo vaikka taukoa kuntosalista, jos näin pienet asiat alkavat nuinnikkäästi nyppimään. Tosin kirjoituksesta päätellen olet alaikäinen, joten pyydän anteeksi kommenttiani.


      • raw

        Hyvin huomaa, että suurimmalla osalla näistä kommentoijista ei ole omia lapsia... Minulla on ja voin kertoa, että sinne salille mennään ilman lapsia AINA kun se on mahdollista...


      • ccr3
        raw kirjoitti:

        Hyvin huomaa, että suurimmalla osalla näistä kommentoijista ei ole omia lapsia... Minulla on ja voin kertoa, että sinne salille mennään ilman lapsia AINA kun se on mahdollista...

        ja jos se ei ole mahdollista niin sinne ei pidä mennä sitten ollenkaan!


      • petetty olo
        raw kirjoitti:

        Hyvin huomaa, että suurimmalla osalla näistä kommentoijista ei ole omia lapsia... Minulla on ja voin kertoa, että sinne salille mennään ilman lapsia AINA kun se on mahdollista...

        Salille meno lapsen kanssa ei ole tervettä. Pakko treenata vaikka ei voi, tai salimammojen tapauksessa kyseessä on lähinnä mukatreenausta. Istuskellaan laitteissa ja lapset juoksee ympäriinsä. Menkää kävelylle tai pulkkamäkeen sillä petätte itseänne vähemmän.


      • Ei ilmaista
        petetty olo kirjoitti:

        Salille meno lapsen kanssa ei ole tervettä. Pakko treenata vaikka ei voi, tai salimammojen tapauksessa kyseessä on lähinnä mukatreenausta. Istuskellaan laitteissa ja lapset juoksee ympäriinsä. Menkää kävelylle tai pulkkamäkeen sillä petätte itseänne vähemmän.

        Tai valitsee salin missä on lastenhoitaja ja tila junnuille treenien ajaksi...


    • Jos salilla mennään puolison ja lasten kanssa , niin helpointa on tehdä vuorottain sarjat. Toinen muksujen kanssa kun toinen suorittaa. Menee vähän enemmän aikaa, mutta plussana parisuhden ja perhe voi hyvin. :)

      • erikseen lapsijumpat..

        Olen kyllä samaa mieltä. Sali ei oo lasten paikka. Jos lapsi ymmärtää miten salilla tulee käyttäytyä, hän on kyllin vanha jäämään vaikka yksin kotiin treenin ajaksi.


      • Julle Mulgenqwist

        Tai voihan ne kersat sitoa vaikka hyppynarulla kiinni jalkaprässiinn ja laittaa niille rannetuet lärvin eteen etteivät melua ...


      • 18+13
        Julle Mulgenqwist kirjoitti:

        Tai voihan ne kersat sitoa vaikka hyppynarulla kiinni jalkaprässiinn ja laittaa niille rannetuet lärvin eteen etteivät melua ...

        Niin tai treenaa skidillä. Kai se lisäpainosta menee sitoo tankoon kiinni prässiin taljaan mihin vaan. Siitä saa sitä yhteistä perheonnea ja yhteenkuuluvuuden tunnetta sitten.


      • ihanaa leijonat
        18+13 kirjoitti:

        Niin tai treenaa skidillä. Kai se lisäpainosta menee sitoo tankoon kiinni prässiin taljaan mihin vaan. Siitä saa sitä yhteistä perheonnea ja yhteenkuuluvuuden tunnetta sitten.

        Ihana ehdotus! Varsinkin jos itse ajattelin tehdä sarjojen välissä... kuinka kätevää onkaan ottaa rimpuileva pentu irti ylätaljasta. Siinä sitä sitten onkin jo selkä hapoilla, joten ihanaa ja uutta treeniä.


      • mustaa mustaa
        ihanaa leijonat kirjoitti:

        Ihana ehdotus! Varsinkin jos itse ajattelin tehdä sarjojen välissä... kuinka kätevää onkaan ottaa rimpuileva pentu irti ylätaljasta. Siinä sitä sitten onkin jo selkä hapoilla, joten ihanaa ja uutta treeniä.

        Hoo hoo ... ja mikä vinkeä ajatus pistää liian vikkelä penska pelkällä katseella hissukaksi. Siinä se sitten istua jököttää äiskän tai iskän vieressä (siis niiden joilla ne napit korvissa) kiltisti uudelleenkoulutettuna ja nää kirjottaa sitten tänne kuinka hyvin meidän lapset käyttäytyy. Ennenvanhaan katsokaas koko kylä kasvatti nyt koko sali. Vieläkö ajatus viehättää kysyn vai viedäänkö tenava salilta suoraan terapiaan koska lapsi enää toteuttanut itseään?


      • mustaa mustaa
        ihanaa leijonat kirjoitti:

        Ihana ehdotus! Varsinkin jos itse ajattelin tehdä sarjojen välissä... kuinka kätevää onkaan ottaa rimpuileva pentu irti ylätaljasta. Siinä sitä sitten onkin jo selkä hapoilla, joten ihanaa ja uutta treeniä.

        Niin tai nyt kun oikein asiaa ajattelee ja jos salinomistaja haluaa yhä edelleen vetää kultaista keskitietä varmistaen rahantulon niin:

        Ehdotuksena äänieristetty skidinaulakko. Samanlainen missä nostovyöt roikkuu siihen heti ovesta sisääntultua. Siitä kaikki halukkaat voivat halutessaan ottaa treeniin mukaan oman treeniskidin.Näin lapsi oppii salin tavoille eikö.

        Tulevaisuuden kysymys uutta salia etsittäessä onkin.
        - Jahas ja onko teillä skidinaulakko myös?


    • Pois kersat salilta

      Mitä ihmettä nämä vanhemmat ajattelevat kun tuovat kersat salille?. Vaarantavat mukulansa ja muut salin käyttäjät. Pois kakarat salilta! Salille vain ne jotka siellä treenaavat, eli he joilla on sen verran ikää että treenaus käy päinsä, siis teini-iän loppuluolella olevat ja siitä eteenpäin. Eivätkö nämä vanhemmat ymmärrä, minkälaisen vaaran he aiheuttavat kakaroilleen ja kaikille salin käyttäjille?

    • Turvallisuus_ensin

      Uskomatonta!
      LAPSET EIVÄT KUULU SALILLE!!

      Ei siinä enää vastuukysymyksistä keskustella, kun sen 2-5 -vuotiaan otsaan tulee lujaa esim. 10kg paino kiinni levytangossa. Lapset juoksevat, eivät tiedä tai välitä - lapset ovat lapsia, eikä ole niiden syytä.

      Kaikki vanhemmat jotka tuovat lapsiaan salille ovat edesvastuuttomia häiriöyksilöitä. Salien ehdoton vastuu on saattaa nämä huonot äidit ja isät jälkikasvuineen välittömästi ulos.

      Tiesittekö huonot äidit ja isät, että on paljon saleja joilla on ihan lastenhuoneita, jopa valvonnalla? Maksakaa tai pysykää poissa.

    • joope1

      Uskomatonta idiotismia.

      Kyllä lapsen kanssa voi terhdä mitä vaan, lapsi oppii mitkä tahansa säännöt, kunhan aikuinen vain jaksaa ne säännöt selkeästi kertoa.

      Enemmän mua häiritsee ne hiekkavaginat jotka lapsista häiriintyvät...

      • jkloui

        kyllä se varmaan oppiiki ajan kanssa! kun siellä puolivuotta huudat sille toisten kuullen. ja se lapsi on siellä ylimääräinen niin kauan kunnes sille tulee ikää ja se kenties rupeaa itse treenaamaan.


      • raw
        jkloui kirjoitti:

        kyllä se varmaan oppiiki ajan kanssa! kun siellä puolivuotta huudat sille toisten kuullen. ja se lapsi on siellä ylimääräinen niin kauan kunnes sille tulee ikää ja se kenties rupeaa itse treenaamaan.

        Jos tarvii huutaa puol vuotta, niin ei se silloin opi mitään... Ne säännöt käydään eka kerralla läpi ja sit niitä noudatetaan tai sit ei tulla mukaan ollenkaan. Ja kyllähän se lapsi voi siellä salilla reenailla ihan siinä missä muutkin, tietysti harjoitteet pitää räätälöidä lapselle sopiviksi...


    • näin on!

      Kyllä

    • habanero1+1

      Ei tässä asiakkaat voi keskenään käydä juupas eipäs väittelyä, vaan vastuu on salin omistajilla!

      Jos kuntosalilla sallitaan mukulat niin tiedoksi asiakaspalveluun/omistajalle, että sali vaihtuu jos mukulat juoksee jaloissa. Jos tilanne ei muutu, niin valinta on omistajan ja salin valinta taas minun...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe