Lukko päällä

garson

Ehkä muiden mielipidekkin voisi olla paikallaansa.. Ollaan seurusteltu 3,5v josta yhdessä asuttu 2,5v. Koko suhteen ajan ollaan taisteltu samoista asioista. Neiti mustasukkainen ja huono itsetunto. Lisäksi omaa mieltäni painaa kotitöiden jakautuminen 70-30% minun hyväksi ja monet muutkin asiat kuten seksin puute. Odottaisin enemmän sanoista tekoihin mentaliteettiä ja asioiden kestämistä. (Joo se duunipaikka on hirveä, mutta nyt kukaan ei ota töihin alaltasi)

Viime kesänä tilanne äityi todella pahaksi. Kävimme parisuhdeterapiassa ja saatiin joitakin asioita ratkottua. Nyt tuntuu taas että seinät alkaa kaatumaan päälle. Kun mainitsen asioista naiselle hän kokee sen painostuksena. Nainen on monesti sanonut että ansaitsen paremman puolison. Itse olen päättäväisesti ollut suhteessa. Miettinyt että helpompaakin voisi olla mutta tuskin se vaihtamalla paranee. Nyt on alkanut tuntumaan siltä että olen parisuhteen vanki. Rakastan puolisoani ja hän on parasta mitä minulle on tapahtunut. Olisi kuitenkin kiva jos asiat olisivat helpommin.

P.s Minulla on lukivaikeus joten siitä on turha huomauttaa..

5

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kommentti Keijo

      Piiloutuuko puolisosi tuon "joku muu olisi parempi sinulle"-kommentin taakse? Ikään kuin kaikki olisi kuitattu sillä ja hänen ei tarvitsisi tehdä mitään, koska on niin huono?

      Enemmin alkaa vaikuttamaan puolisosi patologinen laiskuus kuin huono itsetunto. Mitä tuohon mustasukkaisuuteen tulee niin se on heijastusta huonosta itsetunnosta.

      Suostuisiko puolisosi lähtemään yksilöterapiaan?

    • Kyllähän se piiloutumista on. Olen tuosta laiskuudesta kanssa samaa mieltä. Ihan sama määrä tunteja kaikilla on vuorokaudessa käytettävissä.
      Yksilöterapiassa käy.

      • Mieti.

        Jos olet noin tyytymätön, miksi et eroa? Myös sinulla on huono itsetunto, kun kestät tuota. Sanot, ettei se vaihtamalla parane. Pitääkö heti vaihtaa? Miksi et olisi yksin hetkeä? Eikö ole parempi olla yksin kuin vaikeassa parisuhteessa, jossa edes pariterapia ei auttanut. Pyöritte kehää kunnes tajuat, että ei tämä miksikään muutu. Ihmiset ovat monesti yhdessä huonossa suhteessa, kun pelkäävät eroamista.
        Se ei ole helppoa, mutta ajan myötä näkee, että oli parempi ratkaisu, jos kerran oli ollut jo pitkään vaikeassa suhteessa.


    • Onsenähty

      Miten kauan jaksat tuota taistelua? Minun mielestä suhteeseen kuuluu ja siinä on oltava tasainen työnjako, sillä kumpikin sotkee ja asuu samassa asunnossa. Ellei joku palkkaa palvelijaa tekemään työt, ne ovat asukkaiden vastuulla. Jos ei neiti tätä ymmärrä, kieltäydyt vaan tekemästä yhtään mitään.
      Ja tuo vikinä, että "ansaitset paremman tyttöystävän" on aikamoista peliä. Se on todella halventavaa, sillä eihän tyttöystäväsi silloin halua olla kanssasi jos suosittelee sinulle jotain muuta kuin hänen kanssaan oloa. Sano, että lähdet sitten etsimään jonkun paremman, koska hän niin suosittelee. Miksi hän itse on kanssasi, jos kerran ansaitset parempaa? Hän ei sinua arvosta, koska syyttelee, mikäli mustasukkaisuuteen ei todellakaan ole aihetta. Syyttely ja laiskuus kertovat arvostuksen puutteesta. Miten hän kokee sinun painostavan? Missä asioissa painostat? Painostatko tekemään kotitöitä? Se on aiheellista, eikä siitä pitäisi kenenkään valittaa. Mitä muuta painostat? Turhat mustiskohtaukset ovat mustisten lempipuuhaa, jolla yrittävät saada valtaa. Haukkuuko jompikumpi aiheettomasti? Haukkujalle ei koskaan pidä antaa anteeksi, sillä hän on liemensä itse keittänyt ja yrittänyt saavuttaa haukkumisella valtaa ja pönkittää itsetuntoaan alistamalla toisen, kun toiselle tulee paha olla. Olet kestänyt niin kauan, että jos tilanne sallii, ala järjestämään muuttoa. Sinun ei tarvitse elää huonossa suhteessa, josta et saa mitään iloa irti, etkä voi olla onnellinen.

    • päästäirti

      Ristiriitaista. Parisuhteesi ahdistaa sinua mutta silti olet sitä mieltä että se on parasta mitä sinulle on sattunut. Kuulostaa että olette molemmat onnettomia. Haluaisitte molemmat erota mutta ette uskalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      284
      2978
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1350
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1218
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      262
      1162
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1021
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      961
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      821
    Aihe