Hammaskoru

Tyttö

Onko kellään tietoo paljon suurinpiirtein hammaskoru maksaa? Missä se laitetaan ja miten? Onko se hmapaassa koko loppu elämän?

14

3811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haniiN

Itse koru maksaa n. 20€ ja ylöspäin. Niitä myydään kultakaupoista eli sinne kannattaa mennä kyselemään.

Kiinnytys tehdään yksityisellä hammaslääkärillä ja kiinnityksen hintaa kannattaa käydä kysymässä sieltä.Joissain kultakaupoista saattaa saada myös kiinnityksen, mutta suosittelen mieluummin hammaslääkäriä. Ymmärtääkseni kiinnityksiä ei tehdä ollenkaan julkisen hammashoidon piirissä.

Koru kiinnitetään hampaaseen liimalla, joka on käsittääkseni samaa kuin se jota käytetään hammasrautojen kiinnitykseen. Tosin en ole asiasta aivan varma. Eli hampaaseen ei kuitenkaan tehdä reikää tms.

Koru kestää hampaassa kiinni n. 1kk:sta useisiin vuosiin, riippuen ihmisestä.

• .....

Itselläni on ollut hammaskoru nyt varmaan jo 6vuotta. Se kiinnitetään tosiaan samalla aineella jolla hammasraudat laitetaan kiinni ja tämä toimenpide on täysin kivuton. Itse laitatin tämän korun yksityisellä hammaslääkärillä josta sain korun ja tietenkin kiinnityksen, hintaa operaatiolle tuli silloin n. 500mk. Koruna minulla on kultainen tähti jossa on timantti keskellä ja se nosti osaltaan tuota hintaa.

• mumi

niin,mulle laitettiin hammaskoru tossa 4 vuotta sitte hammaslääkäril,ihan tavallisen tarkastuksen yhteydessä. otin vaan korun mukaan,ja kysyin voiko samal kiinnittää sen,ei lisämaksuja,ja oli ihan kaupungin hammashoitola.
        hyvin on pysyny kiinni,ja aion varmaa niin kauan pitääkin kun vaan pysyy...

• ...

AIKA KOVAN HINNAN OLET MAKSANUT KORUSTA LAITOSTA. ITSE KÄVIN NOIN VIISI VUOTTA SITTEN YKSITYISELLÄ LAITATTAMASSA KORUN JA MAKSOIN KORUSTA JA LAITOSTA ALLE 100 MK. JA MYÖS MINUN KORUSSANI ON PIENI TIMANTTI. EIKÄ HAMPAISIINI TEHTY MITÄÄN MUUTA HOITOA TAI VASTAAVAA. OISKOHAN KANNATTANUT KYSELLÄ HIEMAN HINTOJA???

• ......
        ... kirjoitti:

AIKA KOVAN HINNAN OLET MAKSANUT KORUSTA LAITOSTA. ITSE KÄVIN NOIN VIISI VUOTTA SITTEN YKSITYISELLÄ LAITATTAMASSA KORUN JA MAKSOIN KORUSTA JA LAITOSTA ALLE 100 MK. JA MYÖS MINUN KORUSSANI ON PIENI TIMANTTI. EIKÄ HAMPAISIINI TEHTY MITÄÄN MUUTA HOITOA TAI VASTAAVAA. OISKOHAN KANNATTANUT KYSELLÄ HIEMAN HINTOJA???

valitettavasti(?) sain hammaskorunlaiton lahjaksi joten valinnanvaraa ei itselläni ollut. Että se siitä...

• Sii
        ... kirjoitti:

Älä huuda.

• amy rose

Itse ostin hammaskoruni viimetalvena koruliikkeestä ja maksoi siinä suurinpiirtein 20e. Kävin kunnan hammaslääkärillä laittamassa korun joten se ei siis maksanut mitään. Hyvin on pysynyt ja oli edullista.

• magna

koruja laittavat sekä hammaslääkärit että suuhygienistit sekä yksityisillä että kunnallisilla vast.otoilla. Korut laitetaan nykyään yleisimmin ns.juoksevalla muovipaikka-aineella. tarvittaessa koru poistetaan sopivalla instrumentilla "rapsauttaen" hammaspinta ei vaurioidu. Huom koruja on saanut Itä-Suomesta ainakin 5-10€ koruliikkeista ja kiinnitys yksityisellä 25€. Mutta hinnat vaihtelee älkää maksako maltaita!

• sow68

Saako hammaskoruja feikkinä jostakin, samaan tapaan kuin esim nenälävistyksiä?

• milla

Mulla on hammaskoru ollut varmaan 3-4 vuotta.
      Uuden aijon laittaa heti kun vanha lähtee pois.

• ...

mulla on ollut sama hammaskoru jo seitsemän vuotta ja luulen ettei se lähde pois ennenkuin sen pois otatan. on se sen verran hyvin liimattu kiinni...

• riikka
        ... kirjoitti:

mulla on ollut sama hammaskoru jo seitsemän vuotta ja luulen ettei se lähde pois ennenkuin sen pois otatan. on se sen verran hyvin liimattu kiinni...

niin eli hyvin nää hammaskorut kestää yleensä. Mä laitoin aikoinani yksityisellä, se sano et sen voi poistaa halutessaan millo vaa eikä hampaaseen jää mitään jälkee. Mun mutsillaki on hampikoru ja se lähti hampaitten pesun yhteydessä pois, mut hammaslääkäri kiinnitti sen takas. et sillee

• jenni
        riikka kirjoitti:

niin eli hyvin nää hammaskorut kestää yleensä. Mä laitoin aikoinani yksityisellä, se sano et sen voi poistaa halutessaan millo vaa eikä hampaaseen jää mitään jälkee. Mun mutsillaki on hampikoru ja se lähti hampaitten pesun yhteydessä pois, mut hammaslääkäri kiinnitti sen takas. et sillee

Moi!

Mua kiinnostais kans hammaskoru!
        Mitenkäs hyvin se pysyy kiinni hampaanpesun yhteydessä?? ja kun syö? Tarviiko sen ottaa pois siksi aikaa, vai?
        Oiskohan se kiinnitys ilmainen kunnallisessa hammashoitolassa?
        Eli kun luin noita muita, niin kestää vuosia?
        Kannattaa varmaan ens vuoden alussa hankkia :)

• ZIC
        jenni kirjoitti:

Moi!

Mua kiinnostais kans hammaskoru!
        Mitenkäs hyvin se pysyy kiinni hampaanpesun yhteydessä?? ja kun syö? Tarviiko sen ottaa pois siksi aikaa, vai?
        Oiskohan se kiinnitys ilmainen kunnallisessa hammashoitolassa?
        Eli kun luin noita muita, niin kestää vuosia?
        Kannattaa varmaan ens vuoden alussa hankkia :)

Pitänee pyytää näin heti alkujaan anteeksi siitä,että pidän sua tyhmänä.Asiaa kannattaa ajatella(!). SIIS hammaskoru on sellainen joka tosiaan liimataan hampaan pintaan kiinni.Hammasta ei siis porata, eikä siihen tehdä reikää johon hammaskorun saa pujotetettua kuin korvarenkaan konsanaa korvaan.Koru siinä hampaan pinnassa kestää juuri niin kauan,kuinka hyvin täti on hamppilääkärissä korun kiinnittänyt töhnällään.Korua ei oteta pois hampaasta yöksi tai miksikään muuksikaan!Eli ei tarvitse kantaa liimapulloa takataskussa=)

Et saa kunnallisessa hamppilääkärissä laittoa ilmaiseksi-paitsi korkeintaan jos setä/täti on hyvä ystävä.Ehkä jos käy jatkuvasti siellä(oikojalla tms., niin kait muun operaation ohessa laiton sais hoidettua...ehkä...)Kiinnitystöhnä maksaa,ei ole tod. ilmaista.Itse sain yksityisellä laitosta alennusta ja kelan korvausta pienellä vippaskonstilla=)

Nim. 5v ollut sama koru

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1558
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      26
      1099
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe