Arven korjaus(keloidi)

eweqq

Kenelläkään kokemusta keloidin poistosta?

27

6581

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Millainen keloidi? Missä? Oletko kokeillut kelo-cotea? Minulle sanottiin ettei leikkaus auta, tulee uudelleen. Joku kortisonipistos ja muut hoidot auttavat...

      • Ghjghj

        Keloidi on olkapäässä. Vaalentunut eikä ole ikinä oireillut, esim kutissut yms. Kosmeettisesti haittaava on. Toisessa olkapäässä on pieni herneen kokoinen keloidi, se ei haittaa. Kelo-cotea en ole kokeillut, miten voide voi auttaa keloidiin? Kiitos


    • .....
    • Kasvaa uudelleen

      Ei kuulemma kannata mennä leikkelemään, kasvaa uusi isompi tilalle. Tällaista mieltä ollaan ainakin OYS:n kirurgisella, kyse tosin ei ole olkapäistä, vaan alapäästä.

    • hoitanut olen

      Kyllä se joskus vaan kannattaa leikata uudelleen. Riippuu miltä se ennestään näyttää.
      Usein ensikerralla ei osata, ymmärretä hoitaa haavaa, arpea oikein.
      Haavaa pitää tukea alussa ja pitkäänkin riippuen paikasta. Esim. venytykselle arassa paikassa haavat helposti levenevät, jos eivät saa viikkojen, jopa kuukausien tukea.
      Sen lisäksi on tärkeää alaoittaa esim. Mepiform arpiteipillä ehkäisevä hoito keloidia vastaan. Sitä ei voi, saa kuitenkaan käyttää liian tuoreella haavalla. Mepiform hoitoa voi käyttää kuukausia.

    • dfepkfep

      Kiitoksia kaikille vastanneille! Osaatteko sanoa mihin kannattaa tilata konsultaatio aikaa? Asun Tampereen seudulla. Paljonko tulisi suunnilleen koko operaation hinnaksi? :)

      • vhgvh

        KC-klinik tietysti jos Tampereella päin olet, hinnasto on netissä. Tai sitten ihan terveystalo/mehiläinen, mitä siellä nyt sattuu olemaankaan.

        http://www.kc-clinic.fi/


    • dwodwoikw

      En tiennytkään KC-klinikasta mitään, kiitoksia! Harkitsin terveystaloa ja koskiklinikkaa mutta tuo vaikuttaa paremmalta arpiasioissa. Jos varaisin plastiikkakirurgille aikaa lähipäivinä. Ajattelin jos kokeilisi kerran poistaa tuon arven. Minulla oli pieni leikkaus 15 vuotiaana ja silloin tuo arpi tuli, leikattiin edellinen keloidi pois mutta lääkäri luuli sitä rasvapatiksi, joten ei tullut mitään jälihoitoa tai painesiteitä. Ja suvussani ei ole kellään keloidi ongelmaa, en tiedä voiko johtua noi arvet kun olin nuori. Nyt olen yli 20 vuotias. Onko teillä suvussa tätä ongelmaa? Ja miten teillä käyttäytyy noi arvet?

    • ....

      Ei kelo-cote, eikä mebiform lappu keloideja, eikä hypertrofisia arpia poista. Leikkaus on ainut, mikä voi auttaa. Kannattaa myös plastiikkakirurgin valinnassa olla huolellinen. Valitettavasti joillakin plastiikkakirurgeilla ovat leikkaustekniikat, ompelu, sekä taidot tähän hommaan paremmat, kuin taas toisilla. Itsekin menen plastiikkakirurgille lähiaikoina konsultoimaan arven kanssa, mikä on kasvoissani ja Tampereen aluetta ajattelin myös ja Koskiklinikkaa. Jukka Kostiaiselle ajattelin mennä. On kyllä kokenut plastiikkakirurgi. Toinen olisi tuo Esa Muuronen. Mikä on tuo kc-clinic? Kuka sieltä olisi hyvä plastiikkakirurgi näihin arpiasioihin?

    • 89y89y8u

      Totta. Paitsi leikkauksen jälkeen arpeen olisi hyvä laittaa kelo-cotea. Itse ajattelin leikkausta, sit siihen esim sädehoitoa muutaman kerran, ja sit pitää painesiteitä siinä. Missäs talossa Jukka Kostiainen palvelee? Myös katsoin että Minna Kääriäisellä on myös erikoisuutena arpiasiat. Kc-clinican henkilökunnasta en osaa sanoa mitään, linkki löytyy ylempänä.

    • ....

      Jukka Kostiaisella on vastaanotto Tampereen Koskiklinikalla ja Tampereen Mehiläisessä. Itse ajattelin hänelle tai Esa muuroselle mennä Koskiklinikalle. Minna Kääriäinenkin on varmasti hyvä, mutta silti luotan enempi mieskirurgeihin. Itse olen tuota kelo-cotea joskus käyttänyt ja mepiform teippiä arpeen kuukausia, eikä auttanut yhtään. Kortisonipiikkikään ei minun leikkausarpeen tehonnut ollenkaan.

    • tretrgeerrye

      Okei, kiitoksia tiedosta. Millainen oma arpesi on? Onko oireita? Onko suvullasi sitä? Ja voikohan mehiläisessä maksaa erissä? Tai olisi maksu aikaa? :)

    • ....

      Itselläni on ruma ja paksu leikkausarpi kasvoissani. Ei ole keloidi kumminkaan. Ehkä tuo hypertrofinen arpi. En ole varma siitäkään, mutta ei ole vuosien aikana parantunut mitenkään. Homma on lähtenyt luomen poistosta, mistä jäi ruma arpikudos. Useasti tehty arvenleikkaus, mitkä epäonnistuneet. Olen valinnut vääriä plastiikkakirurgeja. Viimeisestä leikkauksesta kohta n. 3 ja puoli vuotta aikaa. Arpi on kosmeettiseti liian näkyvä, suuri ja ruma. Arpi myös kiristää pahasti kasvoissa. Ajattelin nyt sen korjauttaa viimeistään ja valita jonkun hyvän ja kokeneen plastiikkakirurgikseni. Ei ole suvussa arpi ja keloidi ongelmaa. Noista maksu systeemeistä en tiedä. Kannattaa soitella paikkoihin ja kysellä.

    • ....

      Piti vielä kertoa, että pari muutakin leikkausarpia minulla on ja ovat parantuneet hyvin ilman ongelmia.

    • angel2015

      Jukka Kostiainen on myös Jyväskylän Mehiläisessä, itse varannut hänelle myös ajan jotta kertoisi mitä mun keloidi arvelle joka on myös olkapäässä, voitaisiin tehdä.

    • weefe

      Laitelkaa tänne viestiä ja infoo että mitä lääkäri suositteli teille yms. Miten angel sinulla oireilee tuo arpi?

    • Hei!

      Arpeen liittyvä kudoksen liikakasvu voi olla yllättävänkin visainen ongelma! Tilannetta voidaan kutsua hypertrofiseksi arveksi tai keloidiksi, riippuen kasvutavasta.

      Keloidien hoitoon on yritetty hyvin monenlaisia menetelmiä. Yksi yleisimpiä on nestetyppikylmähoidon ja kortisonipistosten yhdistelmä, joka uusitaan muutaman kerran esim. 6 viikon välein. Ihotautilääkäreiden pitäisi osata kyseinen metodi, joten heille voi yrittää varailla suoraan aikaa (http://klinik.fi/terveyspalvelut/?q=ihotautilääkäri) tai pyytää yleislääkäriltä lähetettä.

      Myös painehoidolla tai taitavan plastiikkakirurgin suorittamalla poistolla on saatu hyviä tuloksia.

      Terveisin:

      -Klinikin lääkäritiimi

      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

    • 0987

      Meni hyvin konsultaatio. Jukka Kostiainen suositteli arven korjausleikkausta enemmällä z-plastialla, jolla korjattaisiin arven kiristystä ja ulkonäköä. Kortisonipistos laitettaisiin heti leikkauksen jälkeen haavaan ja toinen kortisonipistos parin kuukauden päästä leikkauksesta. Haavateippaus puoleksi vuodeksi. Hän sanoi arpeani kasvoissa hypertrofiseksi. On toivoa saada arpea vielä paremmaksi kaikesta huolimatta. Seuraavaksi pitäisi leikkausaika varata. Miten muilla meni? Ja mitä suositeltiin arpeen hoidoksi?

    • 7890

      Melkein 5 kuukautta kulunut leikkauksesta. Arpi ei näytä hyvältä. Suupieltä kiristää ja arven alla tuntuu outoja möykkyjä, jotka ei ole vieläkään sulanneet pois. Lääkäri on epikriisiin kirjoittanut näistä jutuista, kun se on leikattu tietyllä tekniikalla. Hän on koko ajan puhunut puolesta vuodesta, että pitäisi parantua, mutta paraneminen ei ole edistynyt juuri ollenkaan. Teippejäkin olen pitänyt. Pikkusen rupeaa tympiin tää homma, kun paraneminen ei edisty. Arpi ei ole pehmentynyt ja tasaantunut noista möykyistä ja kiristys suupielestäkään ei helpota. Mitään hypertrofiaa ei ole kuiteskaan kehittänyt nyt. Joudun menemään takaisin, jos ei paranemista rupea tapahtumaan nyt. 3000 euroa maksanut tämä juttu tähän mennessä. Odottaisin tuohon hintaan arvesta normaalin näköistä, kun lääkäri sen on minulle luvannut ja tiesi kyllä mitä teki ja mihin ryhtyi. Mitenkä teillä muilla? vastailkaa.

    • 7890

      käykö täällä kukaan enää?

    • 7890

      Lääkäri teki tyhjiä lupauksia. Kävin eilen näyttämässä leikkausarpea hänelle ja hän pyörsi puheitaan, enkä saanut kunnon vastauksia kysymyksiini. Kasvoihini tuli lisävaurioita tästä leikkauksesta mm. Suupieleen kiristys alasuuntaan ja outoja kuhmuroita arven alle. Kortisonistakin jäi yhteen kohtaan arvessa hiukan kuoppaisuutta ja värimuutosta. 3000 euroa olen tuonne Koskiklinikalle ja Jukka Kostiaiselle näistä maksanut. Kaduttaa koko leikkaus ja huijatuksi tuleminen. Voi olla, että arpi tästä vielä puolen vuoden aikana paranee, sillä vuoteen astihan tapahtuu arven paranemista ja kypsymistä. Lääkäri puhui ensin puolesta vuodesta ja sanoi silloin arvesta tulee huomaamaton. Mitään hypertrofiaa arvessa ei ole nyt, mutta arvessa on muita vaurioita tehty. Miten teillä muilla, tulkaa kertomaan kokemuksianne noista toimenpiteistä mitä on tehty ja onko onnistuneita tuloksia.

    • 7890

      Voiko rahoja pyytää takaisin? Mitään potilasvahinkoja en rupea tekemään, sillä se on turhaa. Sieltä ei mitään korvata koskaan kenellekkään, vaikka mitä vakavia hoitovirheitä oltaisiin tehty. Jos, jotakin korvataan, niin korvaukset naurettavan pieniä. Oikeutta ei sieltä kyllä saa, kokemusta on. 3000 euroa on iso raha tällaisesta toiminnasta. Voinko pyytää sairaalalta ja lääkäriltä rahoja takaisin? Mitenkä pitäisi toimia?

    • 7890

      Mitä tehdä, kun lääkäri on puhunut valheita koko ajan. Lupasi arvesta huomaamattomanpuolessa vuodessa ja nuo kiristys ja kuhmurat olisi pitänyt puoleen vuoteen mennessä häipyä myös. Millähän leikkaus kaavoilla hän on minut leikannut, kun tällaisia vaurioita piti tehdä ja ruveta riskeeraamaan. Keskiviikkona kävin hänelle näyttämässä tuloksia ja hän rupesi pyörtämään puheitaan ja selviin kysymyksiini en saanut kunnon vastauksia. Hän oli myös asiaton minua kohtaan. Sanoi lopussa, että minun pitäisi mennä koulun penkille ja muutakin asiasta poikkeavaa. Miten lääkäri voi sanoa potilaalle näin. 3000 euroa hänelle ja sairaalalle maksoin leikkauksesta ja käynneistä. Voiko tällaisessa tapauksessa ottaa yhteys johonkin sairaalassa, että saisin omat rahat takaisin?

    • 7890

      Jukka Kostiainen on kallis plastiikkakirurgi, eikä tulokset ollenkaan sen arvoiset. Olin kahden plastiikkakirugin vaiheilla aluksi ja potuttaa, etten valinnut Esa Muurosta plastiikkakirurgiksi. 3000 euroa meni kankkulan kaivoon ja kasvo täysin pilalla. Lääkäri puhui täyttä potaskaa alusta asti rahat ainoastaan mielessä. Mihin voin ottaa yhteyden, että saan nuo kaikki rahat takaisin? Sillä Jukka Kostiainen on valehdellut alusta asti kaikesta hoitoon ja leikkaukseen liittyvässä ja epikriisit tästä on todisteena.

    • Keloidikas

      Mulla oli selässä 6 aknen jättämää punertavan finnin näköistä keloidia, joita koetettiin poistaa kryon sekä kortisonipistosten avulla noin vuosi takaperin ihotautilääkärillä. Kuudesta keloidista kaksi keloidia siirtyivät horrostilaan ja muuttuivat ihon värisiksi, muut punoittavat ja kutisevat edelleen. Jäädytys kortisonipistos-yhdistelmähoitoja tehtiin yhteensä neljä viisi hoitokertaa jokaiseen arpeen ja maksoin hoidoista satoja euroja.

      En osaa sanoa oliko tämä hoito nyt kaiken vaivan arvoista... Seuraavaksi konsultaatioon laserhoitoihin..

      • Anonyymi

        Missä teit nämä hoidot?


    • Anonyymi

      Cityclinika hoittaa laaserilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7598
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      116
      2139
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1414
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1341
    Aihe