Onko jollain kokemuksia noista call-center tyyppisistä työpaikoista? Millaista työtä on,miten palkkaus jne..Olisin kiitollinen tiedoista! Oletteko viihtyneet,kun niitä paikkoja on niin usein tarjolla!
Call Center
25
8310
Vastaukset
- entinen callcentertyöntekijä
kiva tiimi oli ja muuta mutta täytyy sanoa, että nopeasti palaa loppuun vaikken tehnyt ylitöitä.
todella surkea palkka.
jos vetää lonkkaa niin mikäs siinä mutta ei ihan nyt työnä suosittele kenellenkään- Valvonnan alla
Jos pidät siitä, että työnantaja kertoo milloin on nälkä ja milloin saat pitää tauon eli käydä veskissä ja hakea kupin kahvia, niin ihan ok.
Callcentereissä on lähtökohtaisesti alimiehitys tai naisitus. Duunikamut vaihtuu kokoajan, ellet satu itsekin olemaan kiertolainen, ja joudut vaihtamaan paikkaa kokoajan.
Kaikkia tekojasi seurataan. Kaikki puhelusi nauhoitetaan ja esimies istuu huoneessaan ja kuuntelee pitkin päivää puheluita milloin keneltäkin. Puhutteluihinkin näkyy joutuneen moni.
Tauot on tosiaan kortilla. Ylityksiä ei sallita ja puhelumääriä ja puheluiden kestoja seurataan.
Mieti tarkkaan jaksatko.
- Energinen tyyppi
Jos osaat vähintään ruotsia ja englantia niin, että pärjäät hankalien tyyppien kanssa pitkät tovit, niin ok.
Sisäistät valtavan määrän tietoa lyhyessä ajassa. Kestät istua sellaisen tietokoneen äärellä, jollaisia olet viimeksi nähnyt käytössä 5 vuotta sitten.
Jaksat väsymättä puhua iloisella äänellä, malttiasi menettämättä.
Kestät sen, että työnantaja sanelee taukojen paikat jo vuorolistassa.
Ai niin, olet valmis tekemään tätä työtä ilman vuorotyölisiä kk.liksalla 1200-1600.- JR69
Call Centereissa on työnantajan markkinat. Monet vastaajat ovat akateemisesti koulutettuja.
Duunina sellanen läpihuuto paikka, max. kiertohan on taidettu laskea niin et se olis kolmisen vuotta. Hektinen ja todella kyttäävä työympäristö. TULOS tai ULOS!
Esimiehet paineen alla ja ainoa asia jota katsotaan on palveluprosentit. Vaikka olisi palohälytys niin pyydetään pysymään linjassa jottei palvelutaso kärsisi:)
Inhimillisyydestä ei hajuakaan. Ihminen on kone ja uusia saa tilalle näppärästi vaikka jonkun kivan välitysfirman kautta. Osa- ja määräaikaisia hirveesti, suuri vaihtuvuus.
Mutta duunikamut kivoja! Jos jotain hyvää hakee ja jos niitten kanssa kerkee joskus juttelemaan kiukkusten asiakkaiden soittojen lomassa joita on jonossa koko ajan koska resurssit alimitoitettu. - Sivusta hommaa katsonut
JR69 kirjoitti:
Call Centereissa on työnantajan markkinat. Monet vastaajat ovat akateemisesti koulutettuja.
Duunina sellanen läpihuuto paikka, max. kiertohan on taidettu laskea niin et se olis kolmisen vuotta. Hektinen ja todella kyttäävä työympäristö. TULOS tai ULOS!
Esimiehet paineen alla ja ainoa asia jota katsotaan on palveluprosentit. Vaikka olisi palohälytys niin pyydetään pysymään linjassa jottei palvelutaso kärsisi:)
Inhimillisyydestä ei hajuakaan. Ihminen on kone ja uusia saa tilalle näppärästi vaikka jonkun kivan välitysfirman kautta. Osa- ja määräaikaisia hirveesti, suuri vaihtuvuus.
Mutta duunikamut kivoja! Jos jotain hyvää hakee ja jos niitten kanssa kerkee joskus juttelemaan kiukkusten asiakkaiden soittojen lomassa joita on jonossa koko ajan koska resurssit alimitoitettu.Kaveri oli Joensuussa erään ison firman call centerissä, sai liksaa yli 3000 euroa kuussa, joskus jopa 3500 euroa.
Mutta kyllä sen huomasi, että homma ei ole niitä parhaita.
Hän oli kyllä sellainen tekijätyyppi, eikä hän halunnut hukata tulevaisuuttaan paskaduunissa.
Taitaa olla maistereitakin call centereissä, ihan naurettavaa,sanon minä! - Bored to Death
Sivusta hommaa katsonut kirjoitti:
Kaveri oli Joensuussa erään ison firman call centerissä, sai liksaa yli 3000 euroa kuussa, joskus jopa 3500 euroa.
Hän oli kyllä sellainen tekijätyyppi, eikä hän halunnut hukata tulevaisuuttaan paskaduunissa.
Taitaa olla maistereitakin call centereissä, ihan naurettavaa,sanon minä!Samaa palkkaa ne maisterit saa kun kaikki muutkin. Meillä ei kenelläkään ole yli 1600 euroa kuussa palkka. Mutta meillä onkin huonot liksat eikä kukaan välitä mistään mitään. Meillä on myös vaikka kuinka monta eri alan maisteria täällä kaiken kansan seassa! Kun ei nyt ole vakiduuneja missään!
- Ei laiskottelija
Sivusta hommaa katsonut kirjoitti:
Kaveri oli Joensuussa erään ison firman call centerissä, sai liksaa yli 3000 euroa kuussa, joskus jopa 3500 euroa.
Taitaa olla maistereitakin call centereissä, ihan naurettavaa,sanon minä!Call Centerissä pitää osata tehdä oikeita juttuja, silloin saa palkkaa,
tääkin joensuun kaveri teki oikeita juttuja
ja tienas enempi ku esimiehensä.
aika huima juttu mut totta.
- koolsentteristi
Päivä yksinkertaisuudessaan menee näin:
tulet töihin ja otat kupin kahvia
esimies tulee kertomaan ed. päivän jutuista ja
päivä alkaa tod. huonosti
palaverissa läpi käydään tuloksia.pitäs tehdä oikeita asioita vaikka miten huonosti mutta tehokkuus ratkaisee. puheluita 100 kpl ja muulla ei väliä. hoidat asikkaan kunnolla mutta siitä ei palkintoja saa.
vittuilua ja vittuilua
kyttäilyä, stressiä ja surkea palkka
työkaverit ok mutta se ei paljoa lohduta.
edutkin ovat vähän niin ja näin.
esimiehet kattoo vaan raportteja ja tekee johtopäätökset niiden perusteella.
aika törkeätä, sanon mä
saat varmasti hommia mutta ei ole vuosisadan työpaikka. mulla kesti 3 kk ennen kuin sanoin itteni irti.
tietty jos ei ole muuta niin mikäs siinä mutta ihmettelen jos joku jaksaa olla sentterissä 10 vuotta, niitäkin on, ihme kyllä.
tosin sen näkee niitten naamoista, vitutus on rankkaa ja sairaspoissaolot todella yleisiä- Loppuunpalanut
Mitä palavereita? Meillä ei pidetä edes palavereita, vaan kaikki tieto jaetaan monisteina jotka luetaan omalla ajalla koska linjasta ei voi olla poissa. Asiakkaat ei maksa siitä että meitä pidetään palavereissa. Kerran oli huhtikuussa palaveri kun tuli monta uutta palvelua kerralla.
- helpottunut ja lähtenyt
Loppuunpalanut kirjoitti:
Mitä palavereita? Meillä ei pidetä edes palavereita, vaan kaikki tieto jaetaan monisteina jotka luetaan omalla ajalla koska linjasta ei voi olla poissa. Asiakkaat ei maksa siitä että meitä pidetään palavereissa. Kerran oli huhtikuussa palaveri kun tuli monta uutta palvelua kerralla.
Etkö tajua, että on Call Centereitä ja on Call Centereitä??
Eli joissain on palaveri ja jossain taas ei!
Vaihtelua on!
Luulis sun tajuavan sen, vai oletko niin loppu, että pää hajoaa - Loppuunpalanut
Kuten sanottu. Sanoinkin että MEILLÄ ei ole.
Mutta meitä on melkein 100 ihmistä joten on aika mahdoton järjestää palavereita. - Maanmatonen
Kuten sanottu. Sanoinkin että MEILLÄ ei ole.
Mutta meitä on melkein 100 ihmistä joten on aika mahdoton järjestää palavereita.Siis kaikkihan on kiinni siitä, että jos suunnitellaan asiat niin että palavereille otetaan aika jo työvuorosuunnittelussa niin vaikka porukkaa olisi 1000hlöä niin ne voidaan pitää. Tiimissäsi tuskin on sataa ihmistä?
Sekava selitys ja kiinni bussin turvavöihin! - AnaŸs
Maanmatonen kirjoitti:
Siis kaikkihan on kiinni siitä, että jos suunnitellaan asiat niin että palavereille otetaan aika jo työvuorosuunnittelussa niin vaikka porukkaa olisi 1000hlöä niin ne voidaan pitää. Tiimissäsi tuskin on sataa ihmistä?
Sekava selitys ja kiinni bussin turvavöihin!Jos tahdot tehdä Call centre hommia, niin hakeudu ehdottomasti ulkomaille. Kukaan ei ymmärrä suomea, joten voit puhua mitä haluat ja muutenkin sinulla on parempia etuja (siis kielen takia).
- töitähakeva
AnaŸs kirjoitti:
Jos tahdot tehdä Call centre hommia, niin hakeudu ehdottomasti ulkomaille. Kukaan ei ymmärrä suomea, joten voit puhua mitä haluat ja muutenkin sinulla on parempia etuja (siis kielen takia).
juu.. aika paljon oli sellasta juttua mitä ajattelinkin etukäteen:) Hyvä tietää, mutta pitää nyt kattoo..kun ei sitä ilman töitäkään oikeen voi olla jos meinaa rahalla elää..:9
..jollain hyvä työpaikka vihje? heh;)
Suht hanakalaa löytää mitään- hyvä kun haastatteluun edes pääsee! - sps
töitähakeva kirjoitti:
juu.. aika paljon oli sellasta juttua mitä ajattelinkin etukäteen:) Hyvä tietää, mutta pitää nyt kattoo..kun ei sitä ilman töitäkään oikeen voi olla jos meinaa rahalla elää..:9
..jollain hyvä työpaikka vihje? heh;)
Suht hanakalaa löytää mitään- hyvä kun haastatteluun edes pääsee!Mä olen myös haeskellut töihin Call centereihin, niin Belgiaan, Hollantiin kuin myös pariin paikkaan Britteihin. Parissa olen päässyt haastatteluun asti, mutta sitten on tyssännyt kokemuksen puutteeseen. Tiedän millasta hommaa se on, kun kavereita on ollut kyseisissä hommissa..eihän se todellakaan mikään unelma-homma ole, mutta jostain ois aloitettava -ja varsinkin kun mielii ulkomaille töihin. Nyt vaan lähettelen CV:tä joka paikkaan ja odotan että jonnekin hyväksyttäis 3. vuoden av-viestinnän tutkinnolla/vähällä työkokemuksella.Joops.
- Herratirehtööri
sps kirjoitti:
Mä olen myös haeskellut töihin Call centereihin, niin Belgiaan, Hollantiin kuin myös pariin paikkaan Britteihin. Parissa olen päässyt haastatteluun asti, mutta sitten on tyssännyt kokemuksen puutteeseen. Tiedän millasta hommaa se on, kun kavereita on ollut kyseisissä hommissa..eihän se todellakaan mikään unelma-homma ole, mutta jostain ois aloitettava -ja varsinkin kun mielii ulkomaille töihin. Nyt vaan lähettelen CV:tä joka paikkaan ja odotan että jonnekin hyväksyttäis 3. vuoden av-viestinnän tutkinnolla/vähällä työkokemuksella.Joops.
CC hommat perseestä suoraan sanottuna.
TA pitää TT:jöitä ihan miten tahtoo, määräaikaisena jne.
Eti itteles kunnon työ!! - AnaŸs
Herratirehtööri kirjoitti:
CC hommat perseestä suoraan sanottuna.
TA pitää TT:jöitä ihan miten tahtoo, määräaikaisena jne.
Eti itteles kunnon työ!!Haista paska tirehtööri. Jos et vielä tiedä, niin töitä on tehtävä. Mikä luuseri muka on sellainen ihminen, joka käy töissä. Varsinkin kun itse asun ulkomailla, enkä saa minkäänlaista työttömyystukea, niin pakkohan sitä on jotain tehdä. Asu itse Lontoossa töitä tekemättä.
- sps
Minkälaisella koulutuksella/työkokemuksella olette päässeet tai joutuneet (mistä kulmasta katsookin) näihin Call center-hommiin, ja minnepäin Eurooppaa?
Kysyn siksi että itse olen törmännyt aika huimiin vaatimuksiin haastatteluissa. Naurettavinta on, että "pääsin" haastatteluun erääseen puljuun jo sisällä olevan ystävän suosituksesta. Häneltä olin kuullut mitä työ sisältää, millaiset taidot käytännössä siellä pitää omata ja mitä koulutuksessa tulee. Kuitenkin haastattelu tyssäsi siihen että he sanelivat hirveän listan vaadittavia IT-skills:jä, vaikka olin kuullut ihan muuta käytännöstä. - Minni
Olen tienaillut rahaa puhelimyynnillä tässä opiskelun ohessa. Kesällä ja joulun aikaan painan pitkää päivää,muuten 2-3 iltaa viikossa. Homma on jees!!!!!!!Meillä on palaveria ei paperia. Eipä valittamista.Jatkan varmasti ja suosittelen.Loppuun palaminen on päästä kiinni.Loppuun palaa missä vaan,vaikka kaupan kassassa tai johtajana, jos ei osaa relaa.
- CTM
Yritysmyyntineuvottelijaksi Espanjaan!
CTM Europe on Espanjassa toimiva myynti- ja markkinointi yritys. Yritys on perustettu v. 2000 ja on suomalaisessa omistuksessa. Toimimme Mijas- Costalla Malagassa (aivan Fuengirolan kupeessa). Call Centerissämme on paikka 50:lle myyjälle.
Työ:Tehtäväsi on myydä yrityksille internet hakupalveluja (118.fi)
Työ on telemarkkinointia (puhelinmyynti).
Sinulta:Odotamme tavoitteellisuutta, aktiivisuutta ja ahkeruutta. Tulet ihmisten kanssa hyvin toimeen ja nautit myyntityöstä. Omaat myös miellyttävän äänen ja osaat selviytyä tiukoistakin paikoista. Luonnollisesti vaadimme, että sopeudut Aurinkorannikon monikansalliseen kulttuuriin ja osaat huolehtia itsestäsi.
Muutamia paikkoja myös lyhytaikaiseen työhön jouluksi. Etsimme erityisesti pitkäaikaisia myyjiä vuoden 2005 alussa vapautuviin työtehtäviin.
Mikäli kiinnostuit niin otathan yhteyttä:
Lisätietoja: Sanna
puhelin: 050-368 3961
e-mail: [email protected] - Ipa
Olen tehnyt hommia kohta 6 vuotta ja viihdyn. Rahaa tulee niin, että auto ja asunto on jo miltei maksettu.
Mul on hyvä manageri ja kivat työkaverit. Hyvät myyjät saa lisäksi boonuksia ja erityis vapauksia. Ei valittamista....
...paitsi että monet ennakkoluuloiset ja erityisesti ne jotka eivät työhön itse pysty pitävät duunia paskana ja siitä saa kuulla. Monet näistä myyjien mollaajista nostavat sossusta tai työkkäristä rahaa ja ovat erityisen innokkaita halveksimaan kaikkea mahdollista myös puhelinmyyntityötä.
Hyvällä puhelinmyyjällä on aina töitä ja rahaa tulee.
Itse aloitin hommat nuorena ja kyllä ihmetyttää kun monet ikäiseni vielä tekevät opintolainaa ja naureskelevat työlleni.
Eipä muuta. Huomenna alkaakin loma ja lähden Phukettiin lomailemaan. Jippiii!!! - Contac Centerissä
Tervehdys.
Edellisistä viesteistä oletkin jo saanut lukea henkilöstön tuntoja erilaisissa centereissä työskentelystä.
Lisäisin tähän vielä, että on olemassa monenlaisia call centereitä tai contact centereitä.
Joissakin cc-paikoissa on jokaisella vastaajalla useitakymmeniä erilaisia yrityksiä, joiden palveluihin hän vastaa.
Toisissa cc-paikoissa vastataan tiimikohtaisesti erilaisiin palveluihin, ja osaajat keskittyvät syvemmin toisiin palveluihin ja saavat lähinnä ylivuotona muiden tiimien puheluita.
On myös erilaisia palveluita:
Yrityksiä, joiden palveluista pitää tietää paljon, ja voit palvella yrityksen asiakkaan melkein loppuun asti.
Yrityksiä, jotka haluavat että lähinnä vastaat UKK-tyyppisiin kysymyksiin, ja ohjaat syvemmät kyselyt yrityksen varsinaiselle henkilöstölle välittämällä yhteydenottopyynnön.
Voit myös päästä vastailemaan eri yritysten sähköpostitse tuleviin kyselyihin, siis yritysten asiakkailta.
CC-kielellä asiakas on toimeksiantajayritys, ja asiakas on myös kuluttaja, tömän toimeksiantajan asiakas.
On myös cc-työtä, joka on myyntityötä.
On lisäksi erilaista teknisen tuen cc-työtä.
Ylimpänä olevissa cc-pisteissä palkkaus on lähinnä samanlainen kuin puhelunvälittäjillä, vaikka tietotaidon pitääkin olla korkealla tasolla: vaaditaan it-osaamista, kielitaitoa, sujuvaa kynää (palautteet ja emailit) sekä oikeanlaista asennetta. Meidän cc-toimipisteessämme on valtavasti korkeakoulututkinnon omaavia ihmisiä.
Cc-työ on rankkaa, mutta se on kuitenkin ihan kivaa työtä. Oppii monenlaisista yrityksistä sisäisiä asioita, tutustuu kaikenlaisiin uusiin palveluihin ja saa etukäteen tietoonsa uusia asioita:-) - mosse
Palkka on hyvä hyville,huono huonoille ja erinomainen super-hyville.
- Pienipalkkainen
Ketuttaa.
Kaveri on onnekas. Saa samaa liksaa kuin minä mutta vastaa noin 40 puheluun päivässä. Mulla soi n.40 eri palvelua, sillä 2. Meillä on sama palkka, mutta minä teen moninkertaisesti työtä omani eteen siinä kun yksi pelailee poksia ja chattailee työpäivän aikana.
Kullekin annetaan näitä palveluita kykyjensä mukaan. Minulle kuulemma aina lisää palveluita koska olen erehtynyt paljastamaan että puhun ruotsia äidinkielenä ja olen asunut usassa. Ja olen valmistunut joskus valtsikasta.
Toisille ei kuulemma voi laittaa enempää kun ne ei opi.
Miksi callcentereissä ei anneta palkkaa siitä että tekee enemmän kuin toinen? Kullekin kykyjensä mukaan?- Esimies
... minkä pystyy itselleen neuvottelemaan. Työpaikka kuin työpaikka, niin jos sinulla on todistettavasti erityistaitoja, joiden avulla voit antaa muita paremman panoksen, on sinulla mahdollisuus muita työntekijöitä parempaan palkkaukseen. On oma syysi, ellet ole pitänyt puoliasi työsopimusta tehdessäsi.
Ihmisillä on kummallinen käsitys siitä, että työsopimus pitää vain kirjoittaa alle, kun työnantaja sen eteen laittaa. Näinhän asia ei ole, jo sana sopimus kertoo, että kyse on kahden osapuolen sopimuksesta, jonka sisältöön molemmilla osapuolilla on oikeus vaikuttaa.
Pitää muistaa, että TES määrää vain palkkojen vähimmäisrajat, ylärajoja ei ole. Seuraavan kerran kun neuvottelet itsellesi työsopimusta, tuo esille erityistaitosi ja vaadi palkkausta taitojesi mukaan. Aina löytyy työnantaja, joka antaa arvoa erityistaidoille ja on valmis niistä myös maksamaan.
CC-ala on tällä keskustelupalstalla esilletulleista mielenilmauksista poiketen mukava, vaihteleva ja haastava työ, jossa ahkerilla ja eteenpäinpyrkivillä on paitsi hyvät mahdollisuudet tienata lääkärin palkkaa myös erinomaiset edellytykset päästä uralla eteenpäin. Puhun kokemuksesta, sillä aloitin 1,5 vuotta sitten lehtimyyjänä ja nyt olen CC:n johtaja.
Sulkekaa siis korvanne yhteiskunnan elättien valitusvirsiltä ja tutustukaa eri CC:iden tarjoamiin työmahdollisuuksiin, työympäristöön, ilmapiiriin ja palkkaukseen (esim. kysymällä yrityksen työntekijöiltä). Tuokaa taitonne esille oikeassa paikassa eli työhaastattelussa, niin voitte vaikuttaa myös palkkaukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3482805Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151046Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933- 80908
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839