Mitä mieltä olette esim näiden herrojen maastaveto tekniikoista?
Ensimmäinen tässä:https://www.youtube.com/watch?v=qPt9Ki8CzqU
Tässä esim veto ei lähde alkuunkaan jaloista eli nosto tapahtuu vain selällä, ja kaiken kukkuraksi kauhea kissanselkä. Mutta kova määrä rautaa, propsit siitä :)
Ja toinen tässä:https://www.youtube.com/watch?v=3ne6GL7DLyY
Tässäkin selkä menee kivasti mutkalle ja kauhea tuommoinen ''rykäsy'' lopussa.
Että mitä mieltä olette kokeneemmat esimerkiksi näistä? Tarkoitus ei ole noita tyyppejä mitenkään mollata. Haluaisin enemmänkin tietää että mitenkä maven tekniikkaa katsotaan esim voimannoston kisoissa? Ylipäätään minkälainen nosto tekniikka on hyväksyttyä maven maksiminostoissa?
ITSE OLEN AINAKIN YMMÄRTÄNYT ETTÄ VEDON PITÄISI LÄHTEÄ JALOISTA JA SELÄN OIS PYSYTTÄVÄ SUORANA.......
Mave tekniikat
7
341
Vastaukset
Ei näkynyt linkkejä mutta voin kuvitella ko. heppujen olevan tyypillisiä mavettajia.
Itse en ole mikään vetäjä mutta yläselän pyöristyminen on varsin luonnollinen ilmiö.
Ristiselkä täytyisi pitää kuosissa.
Mitä tulee lavasta irroitukseen niin selkävoittoinen veto on yleisin.
Tehokkainta lienee aloittaa veto tangon pienestä liikkeestä lavalla sääriä kohden.
Staattinen alkumomentti jäänee hiukan pienemmäksi.
Olen itse riivatun heikkojalkainen ja sen vuoksi teen puolet treeneistä tangon kanssa hack-kyykkyinä saadakseni alkuvetoon paremmin jalat mukaan.
Kisoista en tiedä mitään. Olen päissäni kuvitellut, että tanko lavasta suoralle selälle.
Näkyvät roikottavan olkapäitä edessä alhaalla hyväksytyissäkin.
Mave yleensäkin on tälläiselle vanhalle, kimmoisuutensa ja räjähtävyytensä menettäneelle ukolle erittäin hyvä yleisliike.- sgh
Varsinkin ekassa videossa, kait kilpailutilanne ja nostaa selällä ei jaloilla. Kauhean näköinen tekniikka!
- 6+11
Kopiomalla osoitteen hiirellä, ja liittämällä sen selaimen otsikkoriville ne aukeaa.
https://www.youtube.com/watch?v=qPt9Ki8CzqU
Oikeassa olet että ei varmaan ole optimaalisimmat suoritustekniikat kaikille. Suomela on siitä poikkeuksellinen heppu myös, että hän on painoluokkaansa todella pitkä ja pitkäraajainen. Selkä tosiaan pyöristyy, mutta suurimmaksi osaksi kuitenkin yläselästä. Siinä ei tule sellaisia pahoja nikamapaineita, että se olisi sinällään väärin.Jotkut saa sitä loppuvetoa paremmin aktivoitua noin. Alaselän pyöristyminenkin on kyllä Suomella aika huomattavaa, ja se on aika riskaapelia sinällään. Ja pieni rykäisy irrottaessa lavasta.. Pääsääntöisesti vedossa kannattaa ennemmin työntää niitä jalkoja lavaa vasten, ja antaa tangon "kiristyä" rauhassa irrotuksessa. Mutta tuo tyyli sopii hänelle. Ilmeisesti hän saa parhaiten tehoja irti rykäisemällä tankoon nopean irroituksen.
Tuossa toisessa selkä myös hieman pyöristyy, mutta lopussa ei rykäisystä huolimatta varsinaista yliojennusta näy. Polvet nyt lähtöasennossa tulevat vähän tangon päälle, joten siinä tulee pieni mutka vetoon, mutta aika hyvin toi tanko kuitenkin kulkee pitkin sääriä /lähellä kroppaa.
https://www.youtube.com/watch?v=3ne6GL7DLyY
Vm 43 varmaan on vähän harjaantuneempi noita kommentoimaanAlkuirroituksessa olet tasan tarkkaan oikeassa! Ihmettelen tuon tason hepun repäisyä koska se syö jokaiselta tehoa.
Kiristävä, rauhallinen irroitus koskee kaikkia vetoja. Olkoon kyse rinnallevedosta, tempauksesta tai hackista.
Tuli vaan mieleeni josko repiminen johtuisi kuvaustilanteesta? Näytellään rehvakasta.
Pidän tätä todennäköisimpänä syynä näytteen repimiseen.
Oikeasti maastavedon harrastajat ovat näyttäneet myös sen pienestä vaakaliikkeestä jatkettavan vedon.
Olen kokeillut sitä ja helpommin irtoaa lavasta mutta maksimin lähellä ei rutiinini riitä vaan pienikin liike sotkee keskittymiseni.
En uskalla puhua harjaantumisesta mitään.
Vatsani revittiin hajalle syöpäleikkauksen jälkimainingeissa 9-viikkoa sitten.
Kokeilin tänään vetoja ensimmäisen kerran huilin jälkeen.
160:ä enempää en harkinnutkaan tankoon.
Vedän nykyään vyön kanssa. = vatsavakuutus!- zzzzz...
Oppinut tekniikan Konstantinovsilta...
- voimaa O-N
Jos voimaa löytyy, ihan sama miten vetää. Paino kyllä nousee.
- raw
Pitkällä juoksulla vaan paikat rupee paukkumaan, JOS on huono tekniikka...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412957Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262789Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342776Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4372506Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1521838Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431828Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241395Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41222- 741119
- 281057