Mave tekniikat

JASPAS

Mitä mieltä olette esim näiden herrojen maastaveto tekniikoista?

Ensimmäinen tässä:https://www.youtube.com/watch?v=qPt9Ki8CzqU
Tässä esim veto ei lähde alkuunkaan jaloista eli nosto tapahtuu vain selällä, ja kaiken kukkuraksi kauhea kissanselkä. Mutta kova määrä rautaa, propsit siitä :)

Ja toinen tässä:https://www.youtube.com/watch?v=3ne6GL7DLyY
Tässäkin selkä menee kivasti mutkalle ja kauhea tuommoinen ''rykäsy'' lopussa.

Että mitä mieltä olette kokeneemmat esimerkiksi näistä? Tarkoitus ei ole noita tyyppejä mitenkään mollata. Haluaisin enemmänkin tietää että mitenkä maven tekniikkaa katsotaan esim voimannoston kisoissa? Ylipäätään minkälainen nosto tekniikka on hyväksyttyä maven maksiminostoissa?

ITSE OLEN AINAKIN YMMÄRTÄNYT ETTÄ VEDON PITÄISI LÄHTEÄ JALOISTA JA SELÄN OIS PYSYTTÄVÄ SUORANA.......

7

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei näkynyt linkkejä mutta voin kuvitella ko. heppujen olevan tyypillisiä mavettajia.

      Itse en ole mikään vetäjä mutta yläselän pyöristyminen on varsin luonnollinen ilmiö.
      Ristiselkä täytyisi pitää kuosissa.
      Mitä tulee lavasta irroitukseen niin selkävoittoinen veto on yleisin.
      Tehokkainta lienee aloittaa veto tangon pienestä liikkeestä lavalla sääriä kohden.
      Staattinen alkumomentti jäänee hiukan pienemmäksi.

      Olen itse riivatun heikkojalkainen ja sen vuoksi teen puolet treeneistä tangon kanssa hack-kyykkyinä saadakseni alkuvetoon paremmin jalat mukaan.

      Kisoista en tiedä mitään. Olen päissäni kuvitellut, että tanko lavasta suoralle selälle.
      Näkyvät roikottavan olkapäitä edessä alhaalla hyväksytyissäkin.

      Mave yleensäkin on tälläiselle vanhalle, kimmoisuutensa ja räjähtävyytensä menettäneelle ukolle erittäin hyvä yleisliike.

    • sgh

      Varsinkin ekassa videossa, kait kilpailutilanne ja nostaa selällä ei jaloilla. Kauhean näköinen tekniikka!

    • 6+11

      Kopiomalla osoitteen hiirellä, ja liittämällä sen selaimen otsikkoriville ne aukeaa.

      https://www.youtube.com/watch?v=qPt9Ki8CzqU

      Oikeassa olet että ei varmaan ole optimaalisimmat suoritustekniikat kaikille. Suomela on siitä poikkeuksellinen heppu myös, että hän on painoluokkaansa todella pitkä ja pitkäraajainen. Selkä tosiaan pyöristyy, mutta suurimmaksi osaksi kuitenkin yläselästä. Siinä ei tule sellaisia pahoja nikamapaineita, että se olisi sinällään väärin.Jotkut saa sitä loppuvetoa paremmin aktivoitua noin. Alaselän pyöristyminenkin on kyllä Suomella aika huomattavaa, ja se on aika riskaapelia sinällään. Ja pieni rykäisy irrottaessa lavasta.. Pääsääntöisesti vedossa kannattaa ennemmin työntää niitä jalkoja lavaa vasten, ja antaa tangon "kiristyä" rauhassa irrotuksessa. Mutta tuo tyyli sopii hänelle. Ilmeisesti hän saa parhaiten tehoja irti rykäisemällä tankoon nopean irroituksen.

      Tuossa toisessa selkä myös hieman pyöristyy, mutta lopussa ei rykäisystä huolimatta varsinaista yliojennusta näy. Polvet nyt lähtöasennossa tulevat vähän tangon päälle, joten siinä tulee pieni mutka vetoon, mutta aika hyvin toi tanko kuitenkin kulkee pitkin sääriä /lähellä kroppaa.

      https://www.youtube.com/watch?v=3ne6GL7DLyY

      Vm 43 varmaan on vähän harjaantuneempi noita kommentoimaan

      • Alkuirroituksessa olet tasan tarkkaan oikeassa! Ihmettelen tuon tason hepun repäisyä koska se syö jokaiselta tehoa.
        Kiristävä, rauhallinen irroitus koskee kaikkia vetoja. Olkoon kyse rinnallevedosta, tempauksesta tai hackista.

        Tuli vaan mieleeni josko repiminen johtuisi kuvaustilanteesta? Näytellään rehvakasta.
        Pidän tätä todennäköisimpänä syynä näytteen repimiseen.

        Oikeasti maastavedon harrastajat ovat näyttäneet myös sen pienestä vaakaliikkeestä jatkettavan vedon.
        Olen kokeillut sitä ja helpommin irtoaa lavasta mutta maksimin lähellä ei rutiinini riitä vaan pienikin liike sotkee keskittymiseni.

        En uskalla puhua harjaantumisesta mitään.
        Vatsani revittiin hajalle syöpäleikkauksen jälkimainingeissa 9-viikkoa sitten.
        Kokeilin tänään vetoja ensimmäisen kerran huilin jälkeen.
        160:ä enempää en harkinnutkaan tankoon.
        Vedän nykyään vyön kanssa. = vatsavakuutus!


      • zzzzz...

        Oppinut tekniikan Konstantinovsilta...


    • voimaa O-N

      Jos voimaa löytyy, ihan sama miten vetää. Paino kyllä nousee.

      • raw

        Pitkällä juoksulla vaan paikat rupee paukkumaan, JOS on huono tekniikka...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe