Uskonnot ja järjestäytynyt rikollisuus

Seuraavaksi keskustelua toisessa ketjussa ilmoille heittämästäni ajatuksesta, eli siitä, että uskonnot voisivat olla seuraava järjestäytyneen rikollisuuden haltuunottama kohde, kun laiton asekauppa ja huumekauppa joutuu vaikeuksiin.

Järjestäytynyt uskonto, lahko tai kirkko, seurakunta, ihan mikä vaan, jolla on yhteiskunnan lain mukainen virallinen uskonnollinen status, olisi aivan loistava pohja rikolliselle toiminnalle.

Pientä tutkivaa journalismia on jo ollut Adventtikirkon serkusta, Mormonikirkosta, että siellä ei aivan jokaisella sektorilla ole pullat hyvin uunissa, vaan on täysin mahdollista, että osin rikollinen aines on ottanut joitain osia toiminnasta huomaansa.

http://edition.cnn.com/2008/CRIME/07/24/polygamy.hearing/

En usko, että yhtään valtiokirkkoa rikolliset voisivat ottaa hallintaansa, edes osia niistä, sillä niiltä vaaditaan täydellistä avoimmuutta kaikesta toiminnasta, eli jokainen liikkuva euro on jokaisen meistä selvitettävissä muutamalla klikkauksella.

Mutta kun menemme epämääräisten lahkojen ja kirkkojen maailmaan, niin siellä onkin tilanne täysin toisenlainen. Piirit ovat suljetut, eikä mitään tietoa tarvitse antaa ulos, saadaan jopa verohelpotuksia laillisesti, sekä on olemassa valmiina jopa miljardien dollarien liikevaihto.

Lisäksi laki suojaa toimintaa, eli ihmisiä saa huijata ja heille saa valehdella ihan mitä tahansa rekisteröidyn uskonnollisen järjestön sisällä täysin laillisesti, sekä on olemassa sisäänrakennettu koneisto siitä, että kirkon asiakkaiden lahkon ulkopuolella ansaitsemasta palkasta vähintäin 10 % siirtyy lahkon ylläpitäjille, jopa enemmänkin, eikä mitään rikollista tarvitse tehdä tässä varainsiirrossa, vaan laki suojaa lahkon ylläpitäjää tässäkin asiassa.

Eli asiassa on kaksi vaihtoehtoa:

A) rikollinen aines ottaa haltuunsa valmiin organisaation. Sinne hivuttautuu porukkaa, jonka on helppo kiivetä nopeasti organisaation portaita ylös, eli he ovat fiksuja, filmaattisia, sekä hyviä suustansa.

Uskonnollista kulissia ei ole kovin vaikea pitää yllä, sillä näiden uskontojen jumalilla ei ole ollut taipumusta kertoa kenellekään, että mikä on kenenkin jäsenen oikea luonne tai millaisia ihmisiä tätä lahkon jumalaa oikeasti palvelee, eli kunhan muutama avainpaikka saadaan haltuun, helpon rahan tuloa ei voi estää.

B) Perustetaan oma lahko, joka on jo valmiiksi rikollisten hallussa, mutta tämä on toki äärettömän vaikea tie, eli kun nollasta aloittaa, on koneiston saaminen miljardien liikevaihtoa pyörittäväksi lailliseksi huijausjärjestelmäksi vuosikymmenien työn takana ja ei välttämättä enää edes onnistu.

Muutenhan idea ei ole mitenkään uusi, vaan rikollisjärjestöt ovat ottaneet paljon laillista bisnestä haltuunsa rahanpesun yms mahdollistamiseksi, mutta järjestäytynyt uskonnollisuus tarjoaisi järjestäytyneelle rikollisuudelle käsittämättömän laillisen keinon viedä ihmisiltä heidän rahansa ja omaisuutensa.

Tietenkin esimerkiksi kymmenysten maksamisessa on suuria eroja lahkoissa ja kirkoissa, mutta uskoisin, että rikollinen aines lahkon johdossa keksisi kyllä nopeasti keinot siihen, että miten jokainen lahkon jäsen maksaa kiltisti 10 % palkastaan, jopa enemmänkin.

Ajatuksia? Uskontojen tulevaisuus - järjestäytyneen rikollisuuden laillinen ansaintakeino?

18

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerettiläinen

      >>>Ajatuksia? Uskontojen tulevaisuus - järjestäytyneen rikollisuuden laillinen ansaintakeino?

    • >>> Näin äkkiä ajateltuna hyvin paljon mahdollista >>>

      Etenkin kun laki varjelee järjestäytynyttä uskonnollisuutta ja mahdollistaa vaikka minkä pajunköyden syöttämisen ihmisille.

      Jos minä perustaisin autokaupan, jossa minä kertoisin, että auto maksetaan nyt, mutta auton saa vasta kuoleman jälkeen, niin minun firmani loppuisi lyhyeen ja viranomaiset estäisivät minua harjoittamasta loistavaa bisnestäni.

      Mutta kun minä perustan uskonnon ja saan sen rekistöröityä uskonnolliseksi yhteisöksi, niin minä voin ottaa ihmisiltä rahat heidän eläessään ja saan uskonvapauslain sallimana kertoa heille, että he tulevat kuolemansa jälkeen saamaan palkinnon tästä auliista toiminnasta ja mitä enemmän he antavat rahaa jumalalleni, niin sitä paremman palkinnon he tulevat saamaan.

      • ## Jos minä perustaisin autokaupan, jossa minä kertoisin, että auto maksetaan nyt, mutta auton saa vasta kuoleman jälkeen, niin minun firmani loppuisi lyhyeen ja viranomaiset estäisivät minua harjoittamasta loistavaa bisnestäni.##

        Johtunee ensiksikin siitä, että sinuun ei voi luottaa - ainakaan tässä asiassa .. ja toiseksi että olet myymässä autoja joita ei ole - alt. jotka toiset olisivat tehneet.. :))
        ---

        Jumalaan taas voi luottaa ja Jumala ei myy mitään - koska kaikki mitä on - on Jumalan ..

        Jumala on ilmoittanut:

        Hes. 18:4
        Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.

        14 - 18
        Mutta katso, jos tälle on syntynyt poika ja hän näkee kaikki isänsä synnit, jotka tämä on tehnyt-näkee ne eikä tee sellaisia: ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa, ei sorra toista, ei ota panttia, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta, pidättää kätensä kurjasta, ei ota korkoa eikä voittoa, vaan tekee minun oikeuksieni mukaan, vaeltaa käskyjeni mukaan - hänen ei ole kuoltava isänsä syntivelan tähden, hän totisesti saa elää.
        Hänen isänsä taas .. . teki väkivallan töitä, riisti ja raastoi veljeltänsä ja teki kansansa keskuudessa sitä, mikä ei ole hyvää, niin katso, hänen oli kuoltava syntivelkansa tähden..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        ## Jos minä perustaisin autokaupan, jossa minä kertoisin, että auto maksetaan nyt, mutta auton saa vasta kuoleman jälkeen, niin minun firmani loppuisi lyhyeen ja viranomaiset estäisivät minua harjoittamasta loistavaa bisnestäni.##

        Johtunee ensiksikin siitä, että sinuun ei voi luottaa - ainakaan tässä asiassa .. ja toiseksi että olet myymässä autoja joita ei ole - alt. jotka toiset olisivat tehneet.. :))
        ---

        Jumalaan taas voi luottaa ja Jumala ei myy mitään - koska kaikki mitä on - on Jumalan ..

        Jumala on ilmoittanut:

        Hes. 18:4
        Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.

        14 - 18
        Mutta katso, jos tälle on syntynyt poika ja hän näkee kaikki isänsä synnit, jotka tämä on tehnyt-näkee ne eikä tee sellaisia: ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa, ei sorra toista, ei ota panttia, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta, pidättää kätensä kurjasta, ei ota korkoa eikä voittoa, vaan tekee minun oikeuksieni mukaan, vaeltaa käskyjeni mukaan - hänen ei ole kuoltava isänsä syntivelan tähden, hän totisesti saa elää.
        Hänen isänsä taas .. . teki väkivallan töitä, riisti ja raastoi veljeltänsä ja teki kansansa keskuudessa sitä, mikä ei ole hyvää, niin katso, hänen oli kuoltava syntivelkansa tähden..

        alex

        >>> Jumalaan taas voi luottaa ja Jumala ei myy mitään - koska kaikki mitä on - on Jumalan .. >>>

        http://www.thepublicdiscourse.com/2013/03/9615/

        Tämä sinun jumalasi kylläkin pyörittää melkoista bisnestä ja hänellä ei tunnu olevan siihen mitään sanomista, niin hän ilmeisesti hyväksyy sen.

        >>> Johtunee ensiksikin siitä, että sinuun ei voi luottaa - ainakaan tässä asiassa .. ja toiseksi että olet myymässä autoja joita ei ole - alt. jotka toiset olisivat tehneet.. :) >>>

        Senpä takia minä olisinkin fiksu ja nostaisin katseeni taivaaseen ja kysyisin Jumalaltasi, että olisiko hänellä mitään sitä vastaan, että jos minä alkaisin rahastaa ihmisiä sinun avullasi. Sitten minä sanoisin Jumalallesi, että ole ihan hiljaa jos sinulla ei ole mitään sitä vastaan, että minä myyn ihmisille sinulta palkinnon heidän jonka he saavat kuolemansa jälkeen.

        Sitten tiedän varmasti, että jumalallasi ei ole mitään asiaa vastaan ja alan ottaa ihmisiltä osan heidän palkastaan "jumalallesi" ja tässä asiassa jopa laki suojelee minua ja antaa minun toimia täysin vapaasti.

        Tämän jälkeen minä käyn ostamassa tumman puvun, sekä mahdollisesti rekvisiitaksi raamatun, joka kädessä höpisen Jumalasta jotain, lainailen jakeita sieltä täältä sekä lopuksi ojennan käteni ja pyydän ihmisiltä rahaa Jumalalle, jotta voin jatkaa Hänen ylistämisttään.

        Sitten kävelen naureskellen ja vihellellen pankkiin ja pistän rahat tililleni.

        Ja ajattele, sinun Jumalallasi ei ole mitään tätä vastaan, eikä Hän tee elettäkään estääkseen minua tai että Hän vaivautuisi kertomaan huijaamilleni ihmisille, että minä olen vain kulissi, joka kävelee raamattu kädessä ja on olevinaan Jumalan asialla.

        Ja minulla on vielä laki puolellani, joten vaikka joku tietäisi minun oikean luonteeni, minä vain palkkaisin hyvät PR-ihmiset tekemään pahat puheet itsestäni ilkeiksi Saatanan kannattajien juoruiksi, jolla minua, hurskasta miestä, koetetaan mustamaalata ja kannattajani luultavasti uskoisivat minuun entistä lujemmin.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Jumalaan taas voi luottaa ja Jumala ei myy mitään - koska kaikki mitä on - on Jumalan .. >>>

        http://www.thepublicdiscourse.com/2013/03/9615/

        Tämä sinun jumalasi kylläkin pyörittää melkoista bisnestä ja hänellä ei tunnu olevan siihen mitään sanomista, niin hän ilmeisesti hyväksyy sen.

        >>> Johtunee ensiksikin siitä, että sinuun ei voi luottaa - ainakaan tässä asiassa .. ja toiseksi että olet myymässä autoja joita ei ole - alt. jotka toiset olisivat tehneet.. :) >>>

        Senpä takia minä olisinkin fiksu ja nostaisin katseeni taivaaseen ja kysyisin Jumalaltasi, että olisiko hänellä mitään sitä vastaan, että jos minä alkaisin rahastaa ihmisiä sinun avullasi. Sitten minä sanoisin Jumalallesi, että ole ihan hiljaa jos sinulla ei ole mitään sitä vastaan, että minä myyn ihmisille sinulta palkinnon heidän jonka he saavat kuolemansa jälkeen.

        Sitten tiedän varmasti, että jumalallasi ei ole mitään asiaa vastaan ja alan ottaa ihmisiltä osan heidän palkastaan "jumalallesi" ja tässä asiassa jopa laki suojelee minua ja antaa minun toimia täysin vapaasti.

        Tämän jälkeen minä käyn ostamassa tumman puvun, sekä mahdollisesti rekvisiitaksi raamatun, joka kädessä höpisen Jumalasta jotain, lainailen jakeita sieltä täältä sekä lopuksi ojennan käteni ja pyydän ihmisiltä rahaa Jumalalle, jotta voin jatkaa Hänen ylistämisttään.

        Sitten kävelen naureskellen ja vihellellen pankkiin ja pistän rahat tililleni.

        Ja ajattele, sinun Jumalallasi ei ole mitään tätä vastaan, eikä Hän tee elettäkään estääkseen minua tai että Hän vaivautuisi kertomaan huijaamilleni ihmisille, että minä olen vain kulissi, joka kävelee raamattu kädessä ja on olevinaan Jumalan asialla.

        Ja minulla on vielä laki puolellani, joten vaikka joku tietäisi minun oikean luonteeni, minä vain palkkaisin hyvät PR-ihmiset tekemään pahat puheet itsestäni ilkeiksi Saatanan kannattajien juoruiksi, jolla minua, hurskasta miestä, koetetaan mustamaalata ja kannattajani luultavasti uskoisivat minuun entistä lujemmin.

        ###Senpä takia minä olisinkin fiksu ja nostaisin katseeni taivaaseen ja kysyisin Jumalaltasi, että olisiko hänellä mitään sitä vastaan, että jos minä alkaisin rahastaa ihmisiä sinun avullasi.###

        Ai ai - etkö lukenut ? että Jumala on JO VASTANNUT sinulle (edellisessä postissani) ..

        Siispä Bushmanni .... vastaus tuohon kysymykseesi on selvä - olisi aika typerää luulla mitään muuta..

        alex


      • eremith32
        alex.kasi kirjoitti:

        ## Jos minä perustaisin autokaupan, jossa minä kertoisin, että auto maksetaan nyt, mutta auton saa vasta kuoleman jälkeen, niin minun firmani loppuisi lyhyeen ja viranomaiset estäisivät minua harjoittamasta loistavaa bisnestäni.##

        Johtunee ensiksikin siitä, että sinuun ei voi luottaa - ainakaan tässä asiassa .. ja toiseksi että olet myymässä autoja joita ei ole - alt. jotka toiset olisivat tehneet.. :))
        ---

        Jumalaan taas voi luottaa ja Jumala ei myy mitään - koska kaikki mitä on - on Jumalan ..

        Jumala on ilmoittanut:

        Hes. 18:4
        Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.

        14 - 18
        Mutta katso, jos tälle on syntynyt poika ja hän näkee kaikki isänsä synnit, jotka tämä on tehnyt-näkee ne eikä tee sellaisia: ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa, ei sorra toista, ei ota panttia, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta, pidättää kätensä kurjasta, ei ota korkoa eikä voittoa, vaan tekee minun oikeuksieni mukaan, vaeltaa käskyjeni mukaan - hänen ei ole kuoltava isänsä syntivelan tähden, hän totisesti saa elää.
        Hänen isänsä taas .. . teki väkivallan töitä, riisti ja raastoi veljeltänsä ja teki kansansa keskuudessa sitä, mikä ei ole hyvää, niin katso, hänen oli kuoltava syntivelkansa tähden..

        alex

        Hei "aleX-8. Millainen on "Oikeamielinen ja väärämie3linen ihminen"? Kun sinä asetat 'yllä olevassa vastauksessasi 'itsesi' vastaaan Bushmannia oaman itsesi aivan räikeästi oikeamielisen asemaan, ja sitä olet tehnyt melkein jokaisessa kommentissasi. En minä tule vähentämään mitään sinun todella väärämielisestä suhtautumisesta ilkeämielisistä valheistasi, saat olla vaikka kuinka "oikeamielinen omassa elämässäsi" ja uskonnollisessa puuhailussasi! Yleensähän värämielisyydessään viihtyvä olija, koska useinhan väärämielinen tekee taitavien ammatinharjoittrajien tavoin väärämielistä puuhasteluaan; tajuamatta/ymmärtämättä syyn ja seurauksen lakia?

        Okeasti asiaansa tunteva ihminen kuten "buhman" hän on asioita todella asiallisesti, sillä hän tuntee "ikä' on mahdollista ja mikä ei, siksi hänen ei tarvitse syytellä ketään, vaan sanoa sen minkä hän ymmärtää ja tietää oikeaksi? Näinhän tekee myöskin oikea läkärikin, koska hän erottaa mikä on mahdotonta ja mikä mahdollista hänen ammatissaan, ja siksi hän ryhtyy jälkinmäiseen ja jättää edellisen sikseen. Mutta useat kirkolliset lahkot pitävät siitä kiinni, että toimivat visusti, ("talla" etteivät joudu, jos tallainen K-lahko, tai yksityinen henkilö haluaa leimata itsensä vääriin menetelmiin ja aivaqn halpamaisiin tulkintoihin joita joutuu kiinni, niin eihän häntä voi pitää mitenkään kyseisistä asioista oikeamielisenä "uskovaisena", päinvastoin halpamaiosena raukkana, sillä vääryyden huippu on se, että mies vaikuttaa oikeamieliseltä, vaikka hän todellisuudessa sitä ole?

        Onhan täälläkin täydellisesti annettu vapaus olla väärämielinen, eihän sitä ole vähennetty keneltäkään vaikkakuinka paljon sitä tunnutaankin harjoitettavan niin kirkollisissa lahkoissa kuin "yksityisissä ihmisissäkin". Sillä he haluavat kovasti menestyä millä muotoa vaan vääntäen opinkappaleitaan joita he ovat laatineet siksi, että niitä voi suuremman menestyksen toiveissa muutella ja siten korjata pettymyksestä johtuva maine ja arvo! Mutta selviävätkö he pulastaan koskaan oikeamilisyyden edessä joka on jaloutta, suoruutta,rehtiyttä ja lähimmäisen huomioivaa käyttäytymistä. Onhan se ymmärretysti vaikeata luopua väärämielisen valheestaan kun hän on saanut mainetta, ja sentähden valtaa ¨,kunniaa ja rahoitusta siksi,että hänen vääryyttään joka perustuu suurimmaqlta osaltaan valheeseen pidetään "oikeamielisenä" ja sitä hän on siksi, että hän harjoittaa vääryyttä ja saa siitä kunnian osoitusta osakseen ihmisiltä jotka kuuluvat hänen poppooseensa! Näin siis "ihmisten mielestä Jumla on varannut paremman osan väärämielisille kuin oikeamielisille?


      • eremith32
        alex.kasi kirjoitti:

        ## Jos minä perustaisin autokaupan, jossa minä kertoisin, että auto maksetaan nyt, mutta auton saa vasta kuoleman jälkeen, niin minun firmani loppuisi lyhyeen ja viranomaiset estäisivät minua harjoittamasta loistavaa bisnestäni.##

        Johtunee ensiksikin siitä, että sinuun ei voi luottaa - ainakaan tässä asiassa .. ja toiseksi että olet myymässä autoja joita ei ole - alt. jotka toiset olisivat tehneet.. :))
        ---

        Jumalaan taas voi luottaa ja Jumala ei myy mitään - koska kaikki mitä on - on Jumalan ..

        Jumala on ilmoittanut:

        Hes. 18:4
        Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.

        14 - 18
        Mutta katso, jos tälle on syntynyt poika ja hän näkee kaikki isänsä synnit, jotka tämä on tehnyt-näkee ne eikä tee sellaisia: ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa, ei sorra toista, ei ota panttia, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta, pidättää kätensä kurjasta, ei ota korkoa eikä voittoa, vaan tekee minun oikeuksieni mukaan, vaeltaa käskyjeni mukaan - hänen ei ole kuoltava isänsä syntivelan tähden, hän totisesti saa elää.
        Hänen isänsä taas .. . teki väkivallan töitä, riisti ja raastoi veljeltänsä ja teki kansansa keskuudessa sitä, mikä ei ole hyvää, niin katso, hänen oli kuoltava syntivelkansa tähden..

        alex

        "Ymmärtäminen hävittää ajan ja iän, pyyhkäisee pois opettajan ja opetettavan välisen eron: Nöyryyden harjoittaminen on ylpeyden kehittämistä, ja menelmä merkitsee siten aivan olennaisesti menestystä ja menestys on ylpeyttä, koska haluamme olla >jotakin


    • Hei

      Suomessa kansalaisen perusoikeuksiin kuuluu omantunnon ja yhdistymisen vapaus.
      Ihmiset tekevät tässä omantunnon ratkaisut itse.

      Kritisoit kymmenyksiä.
      -Ainoa pakollinen maksu Suomessa on kirkollisvero hengellisissä järjestöissä.
      Jokainen kaivaa omaa lompsaa ja päättää siksi itse.
      Raamatun teologiassa jokainen käyttää omaa päättelykykyä.
      1Tess 5:19-23.

      Yhdistyslaki säätelee yhdistystoimintaa ja rikoslaki on rikoslaki.
      Jokainen luonnollinen ja julkinen oikeushenkilö on velvollinen noudattamaan kaikessa tarkasti lakia. Jokainen virkamies ja valtion orgaani-
      Yhdistyksiä ei saa rekisteriin ilman yhdistyksen sääntöjä eli valvonta on olemassa.

      Ole vaan huoleti. Oikeusvaltiossa vallitsee korkea etiikan moraalin juridinen ajattelu ja oikeustaju. Maassa riippumattomat tuomioistuimet ovat tuomiovaltaa ja parlamentarismi takaa valtion orgaanien hyvän toiminnan joka on lainsäädäntövaltaa.
      Kansan suvereniteetti kansantasavallassa on kaiken vallan arvo ja perusta.

      Joten ole vaan huoleti.

      Siunausta
      Jari Laurila
      Kurpan torpan sepän pojanpoika

      • kerettiläinen

        bushmanni:
        "Etenkin kun laki varjelee järjestäytynyttä uskonnollisuutta ja mahdollistaa vaikka minkä pajunköyden syöttämisen ihmisille."

        jarinhotelli:
        "Ole vaan huoleti. Oikeusvaltiossa vallitsee korkea etiikan moraalin juridinen ajattelu ja oikeustaju."

        Nyt täytyy kyllä todeta, että ainakin minä olen tässä asiassa tällä kertaa samaa mieltä bushmannin kanssa. Muutenhan nuo "benny hinnit" eivät voisi huijata hyväuskoisia ihmisiä...

        Joten minun mielestäni Jari tuo sinun "ole vaan huoleti" kuulostaa lähinnä "rauha, rauha, ei hätää mitään" eli väärään rauhaan tuudittamiselta, siitä huolimatta, että meillä Suomessa olisikin asiat muuten hieman paremmalla tolalla kuin monessa muussa maassa maailmalla.

        Tässä juuri tulee hyvin esiin, mihin tuo maallisen ja uskonnollisen vallan yhteenliittoutuma (eli hengellinen haureus, jota Babylon harjoittaa "maan kuninkaiden" kanssa Ilm.17:1-6), lopulta johtaa...siihen, että "Babylon on tullut riivaajien ja kaikkien saastaisten lintujen tyyssijaksi" Ilm.18:2. Ja todennäköisesti tilanne tästä vielä pahenee...

        Seuraavaksi pitäisi varmaankin bushmannin vuorostaan rauhoitella, että "olkaa vaan huoleti, kyllä tämä maallistuminen hoitaa nuo benny hinnit sun muut huijarit"... mutta luulenpa, että niin ei käy...mut ans kattoo...


      • kerettiläinen kirjoitti:

        bushmanni:
        "Etenkin kun laki varjelee järjestäytynyttä uskonnollisuutta ja mahdollistaa vaikka minkä pajunköyden syöttämisen ihmisille."

        jarinhotelli:
        "Ole vaan huoleti. Oikeusvaltiossa vallitsee korkea etiikan moraalin juridinen ajattelu ja oikeustaju."

        Nyt täytyy kyllä todeta, että ainakin minä olen tässä asiassa tällä kertaa samaa mieltä bushmannin kanssa. Muutenhan nuo "benny hinnit" eivät voisi huijata hyväuskoisia ihmisiä...

        Joten minun mielestäni Jari tuo sinun "ole vaan huoleti" kuulostaa lähinnä "rauha, rauha, ei hätää mitään" eli väärään rauhaan tuudittamiselta, siitä huolimatta, että meillä Suomessa olisikin asiat muuten hieman paremmalla tolalla kuin monessa muussa maassa maailmalla.

        Tässä juuri tulee hyvin esiin, mihin tuo maallisen ja uskonnollisen vallan yhteenliittoutuma (eli hengellinen haureus, jota Babylon harjoittaa "maan kuninkaiden" kanssa Ilm.17:1-6), lopulta johtaa...siihen, että "Babylon on tullut riivaajien ja kaikkien saastaisten lintujen tyyssijaksi" Ilm.18:2. Ja todennäköisesti tilanne tästä vielä pahenee...

        Seuraavaksi pitäisi varmaankin bushmannin vuorostaan rauhoitella, että "olkaa vaan huoleti, kyllä tämä maallistuminen hoitaa nuo benny hinnit sun muut huijarit"... mutta luulenpa, että niin ei käy...mut ans kattoo...

        Hei,


        Usein otetaan yksilön edesottamukset koko monen miljoonan ihmisen ryhmän toiminnan vaikuttimeksi.

        Korkea poliisipäälikkö voi paljastua huumepomoksi.

        Ei tämä pitäisi olla vaikeata ymmärtää.

        Mutta uskonnollisessa maailmassa on tapahtunut yhtä ja toista ajan saatossa kyllä.
        Jeesuksen aikana alkuseurakunta kokoontui roomalaisten maallisen vallanpidolta salaa. Jeesus oli maallisen vallan edessä tutkittavana. Rooma tappoi apostolit ja alkuseurakunnan. Alkuseurakunnasta rippeet tekivät sovittelut sitten maallisen vallan kanssa joskus 100 luvulla ja 300 luvulla oli alkuseurakunta unohtunutkin.
        Pitää tutkia tarkempia aikajaksoja tässä joku kerta mutta noilla hujakoilla.
        Sitten koitti keskiajan kirkon aika jonka palvelukulttuuriin kuului inkvisitio- ristiretket ja polttorovio.
        Nykyaikana on ollut joskus olemassa joitakin ääriliikkeitä joilla ei ole mitään tekemistä hengellisen uskon kanssa.

        Nekin jotka tunnustautuvat uskovaisiksi ja kristityiksi ovat heikkoja toisinaan uskon tiellä- erehtyvät ja lankeavat lopullisestikin pois.
        Mutta "kristitty" on kovin suhteellinen käsite. Harvassa hengelliset uskovaiset ovat.
        Kapea on portti ja kaita on tie ja harvat sen löytävät.
        Minä annan nämä ohjeeksi ja koko Raamatun sisällön ja Kristus kallion perustaksi oman ilmaisuni mukaan; Ilm 14:12, (12:17) Ef 2:8-9, Hebr 12:14
        > Noissa jakeissa on kaikki hengellisen kristinuskon arvot. Jos noista arvoista hylkää yhdenkin ollaan harhan puolella. Muutoin voi eri mieltä olla (Luuk 12:47-48)
        ja oppia Raamatun asioita ajan kanssa rauhassa. Kaikki ei ole ihmisen ikuisuuskysymystä kaikki erimielisyys.

        >>>> Jeesus Kristus Kristuksen uhrin ja armon tähden ilman ihmisen omaa ansiota ja Jumalan 10 käskyn moraalilaki opettamassa synnin Room 3:20,31, ja pyhitys taas tarkoittaa ettäö ihminen kaikessa elämän ratkaisuissa huomioi ensin Jumalan tahdon. Noissa on jakeiden sisältö ja hengellisen kristinuskon ydin.

        Mutta jos joku pääsee oikeuden asiakirjoihin tietää että uskovaiset ovat harvoin tuomiolla. Kaltereiden takana istuu muita ihmisiä.
        Yksilön erehdys ei koske koko ryhmää.

        Hallinto-palvelukulttuurimme on tänään erilainen ja hieno verrattuna keskiaikaiseen.

        Mutta aikanammekin tapahtuu väärinkäytöksiä. Maiden rajoja ei saa koskaan loukata. Vaikka joku maa ei olisi ratifioinut kansainvälisiä sopimuksia sovelletaan sopimuksia siitä huolimatta KV- tasolla. Venäjän tilanne näytti taas tämän.
        Jos Suomen rajoilla olisi ulkovalta tunkeutumassa meillä olisi vastaavanlainen maailman tuki. >Venäjä tunkeutui maahan josta maailma sitten sanoi vastalauseensa. Pakotteet ovat aina KV-kurinpitokeino. Näihnin ei maailman taloudessa olisi varaa. Ukrainan kansa sanoi ettöä haluavat olla Venäläisiä- ja jollakin tavalla tuohon taipuisi tietenkin, mutta maan miehittäminen ei ole KV- tasolla laillista, eli tämä on tällainen periaate kysymys.
        > Minusta Venäjän pitäisi poistua kaikin puolin maasta, ja maahan sitten ruoka, yms apu- ja neuvotella sitten uudelleen pöytien takana kun kansalla toimii oma hallinto ensin kaikin puolin legitiiminä. Ukrainan maa on konkurssissa ja Venäjä voi tarjota maalle parempaa tulevaisuutta.
        Venäjä on meille tärkeä kauppakumppani ja meille on ikävää olla idän ja lännen välillä- ei se hauskaa ole. Meillä ei mikään varsinainen etu välttämättä seuraa Natonkaan mukana, sitoutua Amerikan enrgiapolitiikkaan ja saada muslimit kimppuun sen vuoksi, esim. mm. ?!
        Öljy on ollut se vaikutin miksi jenkit ovat itämailla ja sen jälkeen on seurannut terrorismin asiat. Minusta meille ei ole mikään houkuttava nakki että olisimme Naton mukana senaantumassa näihin. Eurolla on meille viisaampaa käyttöä.

        Ilm 18:4 kutsuu pois sieltä missä synti on tullut suureksi.
        Ilm 14:6- kertoo niistä vaikuttimista mitä keskiaikaisen ajan jälkeen Raamatun uskonto tekee- aito hengellinen sellainen- tätä kristikunta suorittaa ei kaikki täysin palkein.

        Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija


    • Hyvä aloitus Bushmannilta !! :)
      Jos ajatellaan että mitä ihmiset saadaan tekemään uskontojen nimissä, niin voi vain todeta että: "Ihan mitä vain".. esimerkiksi tämä viimeisin Ranskan terroriteko (mikä tosin on vain yksi monista teoista joita tehdään uskontojen nimissä) miikä sekin on seuraus väärästä uskonnollisesta ajatteluista jossa väkivallalla on osansa - valitettavasti.

      Väärä uskonnollisuus ja rikollisuus ovat aina kuuluneet yhteen, valitettavasti. Oikeastaan vääräuskonnollisuus juuri on rikollisuutta - sillä oikea uskonto kieltää kaiken rikollisuuden.
      Uskonnon nimissä on kautta aikojen petetty, tapettu ja jopa uhrattu ihmisiä (Raamatussakin kerrotaan kuinka Israelissakin uhrattiin jopa lapsia tulessa - puhumattakaan kaikesta muusta "viattoman veren vuodattamisesta").

      Valitettavasti ihminen on mikä on ja "rikollisen ajatusmaailman" omaava ihminen käyttää kaikkia olemassa olevia mahdollisuuksia pettääkseen muita ja hyödyttääkseen itseään - myös uskontoja käytetään, kuinkas muuten.. ja tämä koskee luonnollisesti myös kristinuskoa ..

      Ei tarvitse kuin vilkaisu esimerkiksi kirkkojen historiaa ... sotineen, vainoineen ja polttorovioineen .. niin ei paljon naurata .. Se ei ole Raamatun opetusta - vaan väärän uskonnollisen ajattelun seurausta - jota tosin yritetään tukea myös esimerkiksi Raamatulla - tai jollain muulla uskonnollisella kirjalla ..

      Myös tänään on maailmassa vaikka kuinka paljon tällaisia uskontoja niissä ihannoidaan ja haetaan oikeutusta väkivallalle, joissa niiden johtajat ja silmäätekevät rikastuttavat itseään ja orjuuttavat ihmisiä ..

      Siksi juuri ihmisen täytyykin katsoa => oman

    • Vaikka veli Bushmanni ystävällisesti jättäisi isot kirkot leikistä pois, veikkaisin kirkkojen/uskonnon houkuttelevuuden rikolliselle toiminnalle kasvavan, mitä laajempaa ja mitä kansainvälisempää toiminta on. Ei ole kauaa siitä, kun katolisen kirkon pankkia epäiltiin mafia- ja rahanpesukytköksistä.

      Kai

      • >>> Vaikka veli Bushmanni ystävällisesti jättäisi isot kirkot leikistä pois, veikkaisin kirkkojen/uskonnon houkuttelevuuden rikolliselle toiminnalle kasvavan, mitä laajempaa ja mitä kansainvälisempää toiminta on. Ei ole kauaa siitä, kun katolisen kirkon pankkia epäiltiin mafia- ja rahanpesukytköksistä. >>>

        Katolisen kirkon tapauksessa asiaa mutkistaa se, että on ollut "maan tapa", että katolisen kirkon ei ole tarvinnut alistua finanssivalvonnan alle, joten epärehellisyydelle on jätetty ovi auki ja Vatikaanin pankin yli 40 000 tiliä, jotka ovat suoraan joko katolisen kirkon tai sen palveluksessa olevin nimissä, on tarjonnut hienon "viidakon" tehdä mitä mieleen juolahtaa, jos sellaiseen taipuvainen henkilö/henkilöt ovat oikeilla tuoleilla istuneet.

        Lisäksi uskonnolliset järjestöt ovat yhdestä asiasta erityisen huolissaan, joka on tietenkin maine, joka ajaa kaiken ohitse, jopa rehellisyyden, niin sehän tarjoaa rikollisille hyvän väylän kiristyksiin yms toimintaan.

        Adventtikirkollahan on pienen hetken takaa omakohtaista kokemusta rikollisten kohteeksi joutumisesta, kun kyberhyökkäys tyhjensi tilejä 500 000 dollarilla, eikä näyttänyt yhdenkään jumalan siunauksesta olevan paljoa apua tuossakaan tilanteessa. Mutta ilmeisesti jumalia ei nämä asiat paljoa kiinnosta, kun ei ehdi varoittaa edes omaa ainoaa jäännösseurakuntaansa siitä, kun heidän vaivalla ansaitsemansa pennoset liukuvat muihin taskuihin. Mistähän tämä jumalien hiljaisuus mahtanee johtua?

        http://news.adventist.org/en/all-news/news/go/2014-04-08/new-details-released-in-cyber-attack-that-defrauded-adventist-church-of-half-a-million-us-dollars/

        En sitten tiedä, että onko jokin jumala osoittanut sormella syylliset, mutta pikaisella googlauksella syyllisiä ei ole ilmeisesti löydetty.


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Vaikka veli Bushmanni ystävällisesti jättäisi isot kirkot leikistä pois, veikkaisin kirkkojen/uskonnon houkuttelevuuden rikolliselle toiminnalle kasvavan, mitä laajempaa ja mitä kansainvälisempää toiminta on. Ei ole kauaa siitä, kun katolisen kirkon pankkia epäiltiin mafia- ja rahanpesukytköksistä. >>>

        Katolisen kirkon tapauksessa asiaa mutkistaa se, että on ollut "maan tapa", että katolisen kirkon ei ole tarvinnut alistua finanssivalvonnan alle, joten epärehellisyydelle on jätetty ovi auki ja Vatikaanin pankin yli 40 000 tiliä, jotka ovat suoraan joko katolisen kirkon tai sen palveluksessa olevin nimissä, on tarjonnut hienon "viidakon" tehdä mitä mieleen juolahtaa, jos sellaiseen taipuvainen henkilö/henkilöt ovat oikeilla tuoleilla istuneet.

        Lisäksi uskonnolliset järjestöt ovat yhdestä asiasta erityisen huolissaan, joka on tietenkin maine, joka ajaa kaiken ohitse, jopa rehellisyyden, niin sehän tarjoaa rikollisille hyvän väylän kiristyksiin yms toimintaan.

        Adventtikirkollahan on pienen hetken takaa omakohtaista kokemusta rikollisten kohteeksi joutumisesta, kun kyberhyökkäys tyhjensi tilejä 500 000 dollarilla, eikä näyttänyt yhdenkään jumalan siunauksesta olevan paljoa apua tuossakaan tilanteessa. Mutta ilmeisesti jumalia ei nämä asiat paljoa kiinnosta, kun ei ehdi varoittaa edes omaa ainoaa jäännösseurakuntaansa siitä, kun heidän vaivalla ansaitsemansa pennoset liukuvat muihin taskuihin. Mistähän tämä jumalien hiljaisuus mahtanee johtua?

        http://news.adventist.org/en/all-news/news/go/2014-04-08/new-details-released-in-cyber-attack-that-defrauded-adventist-church-of-half-a-million-us-dollars/

        En sitten tiedä, että onko jokin jumala osoittanut sormella syylliset, mutta pikaisella googlauksella syyllisiä ei ole ilmeisesti löydetty.

        Sun maailmankuvas on näköjään sellainen, että jos jotain asiaa ei ole sanottu wikipediassa tai et sitä googlettamalla löydä, niin sitä ei ole olemassa. Voitko olla oikeasti noin tyhmä?


    • Saattavat olla siunauksia, kun rahat menevät. Mitä enemmän kirkot luottavat rahaan, sitä raadollisempia ne ovat. Eikä tämä mainittu tapaus ole ainoa kerta, kun adventtikirkolta on viety tuntuvia summia rahaa...

      Kai :)

      • Raamattu.

        Epäuskoinen Voltaire sanoi kerran: Minä olen kyllästynyt kuulemaan ihmisten alituiseen toistavan,että kaksitoista miestä on perustanut kristillisen uskonnon. Minä olen näyttävä,että yksi mies on kylliksi hävittämään sen. Aikaa on kulunut hänen kuolemastaan Voltaire kuoli v,1778. Miljoonat ovat liittyneet Raamattua vastaan sotiviin joukkoihin. Mutta niin kaukana ollaan sen häviöstä,että sielä missä Voltairen aikana oli tätä kirjaa sata kappaletta,on nyt miljoonia kappaleita.


      • Siunausten tulva

        >>Saattavat olla siunauksia, kun rahat menevät. Mitä enemmän kirkot luottavat rahaan, sitä raadollisempia ne ovat. Eikä tämä mainittu tapaus ole ainoa kerta, kun adventtikirkolta on viety tuntuvia summia rahaa...>>

        Jumala on varmasti suuresti siunannut kaikkia köyhiä, jotka ovat vähistä varoistaan uhranneet "Jumalalle", jotta eivät vaan "varastaisi Häneltä" ja sitten "Jumala" on suuressa viisaudessaan sallinut rikollisten varastaa nämä köyhienkin uhraamat varat ja tällä tavoin myös lopunajan jäännöskirkkokin on saanut kokea tuplasti siunauksia???


      • ---)Eikä tämä mainittu tapaus ole ainoa kerta, kun adventtikirkolta on viety tuntuvia summia rahaa...(---

        Näyttää myös vahvasti siltä, että adventtikirkko osaa laittaa vahingon myös kiertämään?
        On nimittäin myös useita tapauksia, jossa adventtikirkko on vallannut jonkun hyväntekeväisyysjärjestön tai säätiön itselleen ja saanut suuretkin rahasummat katoamaan omiin tarkoituksiinsa tai muuten vain johtoportaan makeaan elämään.

        Vuoroin vieraissa käynti synnyttää luonnollisesti kierteen, jossa "muilutettu" järjestää muilutuken kostoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe