Meille kaikille olisi parempi,

Kіs-kіsu

35

140

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ätni

Sä oot vaan katkera, kun et saa siltä koska se on ytmi.

• Kіs-kіsu

Se ei saisi multa vaikka loikkaisi Kokoomukseen ja menisi oikeisiin töihin.

• ätni
        Kіs-kіsu kirjoitti:

Vähän kyllä kuulostaa tuollainen heikolta itsetunnolta.

• Kіs-kіsu
        ätni kirjoitti:

Vähän kyllä kuulostaa tuollainen heikolta itsetunnolta.

Sekö, ettei himoitse puutarhatonttua?

• ätni
        Kіs-kіsu kirjoitti:

Heti alkaa tuollainen huorittelu jos vähän on eri mieltä!

• liruw
        Kіs-kіsu kirjoitti:

Älä… saattaa joku tonttu loukkaantua...

• Kіs-kіsu
        ätni kirjoitti:

Heti alkaa tuollainen huorittelu jos vähän on eri mieltä!

Joo, ei täällä ainakaan valtiontaloudesta voi keskustella, vaikka se vaikuttaa myös sinkkujen elämään.

Yksinasuvien määrä kasvaa jatkuvasti, mutta yhteiskunnallisessa päätöksenteossa se ei hirveästi näy.

• scrg
        Kіs-kіsu kirjoitti:

Joo, ei täällä ainakaan valtiontaloudesta voi keskustella, vaikka se vaikuttaa myös sinkkujen elämään.

Yksinasuvien määrä kasvaa jatkuvasti, mutta yhteiskunnallisessa päätöksenteossa se ei hirveästi näy.

Miten yksinasuvien määrän pitäisi näkyä päätöksenteossa?

Eihän yhteiskunnan varsinaisesti kannatakaan suosia yksinasumista, koska perhe on kuitenkin se lähin yksilön turvaverkko ja sinkut tuhlaa resursseja. Direktiivi tulee, joka määrää että kahvinkeittimen pitää osata sulkea itsensä, kun oikeasti pitäisi määrätä sääntö että alle neljää kuppia ei saa keittää, koska kahviseura on hyväksi terveydelle;)

Ja turha on odottaa että seuraavalla vaalikaudella ainakaan sinkut olisi erityisen hellässä käsittelyssä, koska perhepuolue tulee olemaan vallan kahvassa.

• scrg kirjoitti:

Eihän yhteiskunnan varsinaisesti kannatakaan suosia yksinasumista, koska perhe on kuitenkin se lähin yksilön turvaverkko ja sinkut tuhlaa resursseja. Direktiivi tulee, joka määrää että kahvinkeittimen pitää osata sulkea itsensä, kun oikeasti pitäisi määrätä sääntö että alle neljää kuppia ei saa keittää, koska kahviseura on hyväksi terveydelle;)

Ja turha on odottaa että seuraavalla vaalikaudella ainakaan sinkut olisi erityisen hellässä käsittelyssä, koska perhepuolue tulee olemaan vallan kahvassa.

Kepu pettää aina - perheetkin.

• Kіs-kіsu
        scrg kirjoitti:

Ehkä tuosta myöhemmin tarkemmin omaa kannanottoa, eksyin tässä vaan epäilyttävän punikkimaiseen blogiin, jossa näkyy käsitellyn asiaa eri näkökulmista.

https://yhdenhengentaloudet.wordpress.com/

• scrg
        Kіs-kіsu kirjoitti:

Ehkä tuosta myöhemmin tarkemmin omaa kannanottoa, eksyin tässä vaan epäilyttävän punikkimaiseen blogiin, jossa näkyy käsitellyn asiaa eri näkökulmista.

https://yhdenhengentaloudet.wordpress.com/

En jaksanut lukea läpi, mutta tuossa nyt kai lähinnä ihannoidaan yksinelämisen suomia mahdollisuuksia. Ja sitähän se onkin taloudellisessa mielessä.

Uskaltaisin väittää että perheet on syntyneet, ei niinkään yhteiselämästä viehättyneiden rakastuneiden aikuisten halusta, vaan käytännöllisyyden vuoksi. Taloudellisesti vähempiosaisessa maailmassa "sinkut" tuskin pääosin majailee yksinään vaan sukulaisten nurkissa tms, mistä on sitten se positiivinen puoli, että he eivät jää niin osattomaksi kaikesta sosiaalisesta, kuten meillä näyttää etenkin miehille helposti käyvän.

• Kіs-kіsu
        scrg kirjoitti:

En jaksanut lukea läpi, mutta tuossa nyt kai lähinnä ihannoidaan yksinelämisen suomia mahdollisuuksia. Ja sitähän se onkin taloudellisessa mielessä.

Uskaltaisin väittää että perheet on syntyneet, ei niinkään yhteiselämästä viehättyneiden rakastuneiden aikuisten halusta, vaan käytännöllisyyden vuoksi. Taloudellisesti vähempiosaisessa maailmassa "sinkut" tuskin pääosin majailee yksinään vaan sukulaisten nurkissa tms, mistä on sitten se positiivinen puoli, että he eivät jää niin osattomaksi kaikesta sosiaalisesta, kuten meillä näyttää etenkin miehille helposti käyvän.

Yksin asuvat miehet eivät ole automattisesti osattomia. He tekevät vapaaehtoistyötä yhtä aktiivisesti kuin suomalaiset miehet keskimäärin, antavat apua enemmän kuin ottavat apua vastaan ja yksin asuvat nuoret miehet kärsivät jopa aikapulasta:

http://www.stat.fi/artikkelit/2012/art_2012-09-24_004.html?s=0

• scrg
        Kіs-kіsu kirjoitti:

Yksin asuvat miehet eivät ole automattisesti osattomia. He tekevät vapaaehtoistyötä yhtä aktiivisesti kuin suomalaiset miehet keskimäärin, antavat apua enemmän kuin ottavat apua vastaan ja yksin asuvat nuoret miehet kärsivät jopa aikapulasta:

http://www.stat.fi/artikkelit/2012/art_2012-09-24_004.html?s=0

Jep, viittasin lähinnä tällä palstalla tiivistyvään turhautumiseen.

• furio
        Kіs-kіsu kirjoitti:

"Oikeisiin töihin", käänös: menisi töihin joita minä heikkolahjainen kouluttamaton ymmärtäisin. Olet tyypillinen prole-kokoomuslainen, joka ei edes tiedosta asemaansa yhteiskunnassa ja fantasioi, että heikon tuottavuuden työpaikka tekee porvarin.

Kunnon kapitalismissa Kis-kisun kaltaisille röökiä imeville plösöille annetaan aspiriinia keuhkolaajentuman hoitoon, koska enempää ei liikene.

• Hämärän rajoilta
        furio kirjoitti:

"Oikeisiin töihin", käänös: menisi töihin joita minä heikkolahjainen kouluttamaton ymmärtäisin. Olet tyypillinen prole-kokoomuslainen, joka ei edes tiedosta asemaansa yhteiskunnassa ja fantasioi, että heikon tuottavuuden työpaikka tekee porvarin.

Kunnon kapitalismissa Kis-kisun kaltaisille röökiä imeville plösöille annetaan aspiriinia keuhkolaajentuman hoitoon, koska enempää ei liikene.

"Oikeat työt" -kommentteja viljelevät ihmiset ovat varsin tärkeä syy siihen, miksi aion jatkossakin välttää sellaisiin menemistä. (Tärkein syy toki on se, etten sellaisiin töihin – tai mihinkään muihinkaan töihin – kelpaa, mutta pelkästään sen nostaminen pöydälle ei provosoi näitä itseään tärkeinä ja tuottavina pitäviä läheskään niin paljon kuin oman tahdon osuuden korostaminen.)

• Munchester Anited
        Kіs-kіsu kirjoitti:

Mitä, vihaatko puutarhatonttuja? Vihaatko kaikkia, jotka ovat erilaisia? Oletko rasisti?

• Kіs-kіsu
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

"Oikeat työt" -kommentteja viljelevät ihmiset ovat varsin tärkeä syy siihen, miksi aion jatkossakin välttää sellaisiin menemistä. (Tärkein syy toki on se, etten sellaisiin töihin – tai mihinkään muihinkaan töihin – kelpaa, mutta pelkästään sen nostaminen pöydälle ei provosoi näitä itseään tärkeinä ja tuottavina pitäviä läheskään niin paljon kuin oman tahdon osuuden korostaminen.)

Oikeastihan minä olen täällä aikaisemmin juuri puolustanut kansanedustajia tuota "menisivät oikeisiin töihin" -väitettä vastaan. Olikin herkullista nyt käyttää samaa sananpartta kun siihen on kerrankin aihetta.

• ....................

Suomenruotsalaiset ovat ihan urpoja kaikki.

Se johtuu siitä, että ne ei ole ikinä ottanut itse mitään todellista vastuuta mistään, vaan niitä on vuosisatoja hyysätty poliittisella pelillä. RKP on aina hallituksessa automaattisesti, kun muut suomenkieliset puolueet joutuvat taistelemaan joka päivä oman elantonsa eteen.

• ätni

Taidat olla vaan kateellinen kun et itse ole ruotsalainen!

• ....................
        ätni kirjoitti:

Taidat olla vaan kateellinen kun et itse ole ruotsalainen!

Olen itse kotoisin maasta, jolla on paljon suuremmat historialliset saavutukset kuin Ruotsilla ja olen sellaisessa asemassa, että minun ei tarvitse olla kateellinen millekään poliittisille eturyhmille.

Itse vain ihmettelen täällä Suomessa sitä ruotsalaisten ja pohjoismaalaisten jatkuvaa nuolemista ja kehumista. Suomalaisia aina verrataan johonkin Ruotsiin tai Norjaan. Suomi on kuin joku pikkuruotsi.

• Ikisinkku M

Juu, olisi varmaan itse ensimmäisenä ilmoittautumassa vaikka niinhän se taitaa nytkin olla aina pois istunnoista. Ei toimi, näyttää olevan aika paljon niitä joihin ne saikut keskittyy lapuntuontivelvollisuudellakin, jos tuo toteutuisi ei niitä näkyisi ikinä missään työmaalla.

• Kіs-kіsu

Minä kyllä kannatan omalla ilmoituksella poissaoloa vaikka viikonkin verran, kunhan siitä ei makseta palkkaa.

• Munchester Anited
        Kіs-kіsu kirjoitti:

Minä kyllä kannatan omalla ilmoituksella poissaoloa vaikka viikonkin verran, kunhan siitä ei makseta palkkaa.

Ettet ole vain kateellinen ihmisille, jotka saavat rahaa loikoilusta?

• Ikisinkku M
        Kіs-kіsu kirjoitti:

Minä kannatan rajallisesti, jossain Jungerin hommassa tuo palkaton vapaa olisi hyvä kun kukaan ei huomaisi poissaoloa mutta oikeissa töissä tuollaiset omat vapaat voisivat sotkea aikatauluja ja muiden tekemisiä.

• gjggkgllkbb

Enpä olisi arvannut, että Kis-kisu kannattaa sananvapauden rajoittamista.

• Kіs-kіsu

Eikä olisi kannattanutkaan arvata, kun ei siinä niin sanottu.

• scrg
        Kіs-kіsu kirjoitti:

Minä lähdenkin tästä piirtelemään Lambi-arkkeihin muutamia Muhammedin kuvia ja sitten viestimään mitä mieltä olen sananvapaudesta joka kuuluu jopa ranskalaisille vasemmistolaisille vai mitä nyt olivatkaan. Allahu akbar vaan kaikille loppuillaksi!

• Kіs-kіsu
        scrg kirjoitti:

Minä lähdenkin tästä piirtelemään Lambi-arkkeihin muutamia Muhammedin kuvia ja sitten viestimään mitä mieltä olen sananvapaudesta joka kuuluu jopa ranskalaisille vasemmistolaisille vai mitä nyt olivatkaan. Allahu akbar vaan kaikille loppuillaksi!

Vielä enemmän kuin sananvapaudesta olen huolissani luetun ymmärtämisestä.

• glglgkkvb
        Kіs-kіsu kirjoitti:

No anna "tonttujen" kirjoitella sitten.

• Kіs-kіsu
        glglgkkvb kirjoitti:

No anna "tonttujen" kirjoitella sitten.

Olenk yrittänytkään estää?

Kaikkien kannalta olisi parempi tuoda pöytään realistisia ehdotuksia eikä saikutteluhelpotuksia ja kieltolakeja.

• gkgkggglb
        Kіs-kіsu kirjoitti:

Olenk yrittänytkään estää?

Kaikkien kannalta olisi parempi tuoda pöytään realistisia ehdotuksia eikä saikutteluhelpotuksia ja kieltolakeja.

Tulkitsin tuon tinder-kehoituksen sellaiseksi. Itse saikkuasiassa olen samaa mieltä kanssasi, vaikken oikein ymmärrä miten se sinkkuuteen liittyy.

• ätmi

Kis-kisu määrää miehensä seksi- ja runkkauskieltoon, keikistelee kotosalla seksikkäissä alusvaatteissa ja tarkkailee indikaattorilla miehensä kivesten alati syvenevää sinertymistä.

• Deal with it

Kurppaa vaan vituttaa että Mikael on YTM ja seurustelee kauniin 23 vuotiaan naisen kanssa. Niin ne korkean tason miehet tekee, heillä on varaa valita.

• sillitrooli

Hauskintahan tässä on se, että aloittaja, nainen kun ilmeisesti on, työskentelee 99 prosenttisen varmasti jossain palaverimunkki-duunissa, jonka liiallinen palkka ja ja työehdot on vuosien varrella rakennettu varsin demarihengessä. Eipä se palaveraaminen ja munkin mussutus ja meilien lähettely juurikaan tuottavuutta kasvata.

• Kіs-kіsu

Tarkoitat demarihengellä varmaankin työehtosopimusta, jonka vastaisesti olen työehdoistani sopinut. Eipä ole tarvinnut palkkataulukkoon turvautua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      211
      15079
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      127
      10520
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      120
      10097
    4. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      108
      9341
    5. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      52
      9172
    6. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      23
      7059
    7. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      56
      6935
    8. 182
      6517
    9. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      169
      6176
    10. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      33
      5598
    Aihe