Punoittava iho

Petteri punakuono

Ongelmana on ollut aina herkästi punoittava iho esim. punastumisesta johtuva, mutta myös silloin kun on ollut ulkona pitkään ja tulee sisälle lämpimään. Naamaa kuumottaa ja varsinkin nenä saattaa jäädä punaiseksi pitkäksi aikaa. Nenän punotusta saattaa ilmetä muulloinkin ja ilman mitään varsinaista syytä. Osaako kukaan kertoa mitä tuolle nenän punotukselle voisi tehdä Iho nenän alueella rasvainen ja isohuokoinen, muuten puhdas. Onko kellään vastaavia kokemuksia ja onko tuohon mitään konstia?

11

16614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • make

      Eiköhän se ole aika normaalia, että naama jää joksikin aikaa punoittamaan pakkasesta sisälle tullessa. Semmonen sairaus on kuin ruusufinni, jossa otsan, nenän ja poskien iho punoittaa, väliin pahemmin. Lisäksi finnejä tulee noille alueille. Ihotautilääkäriltä tai tavalliselta lääkäriltä saat lääkekuurin tai voidetta, jos se sitä on. Kortisonivoiteet pahentavat tilannetta. Lääkäriin mars!

    • greycrow

      Entäpä sellainen, kun on epämääräistä, aika pientä punoitusta ympäri kasvoja? Ikään kuin olisi finnejä, mutta mitään möykkyjä ei kuitenkaan ole pitkään aikaa ollut.

    • F43v.

      "Näppylätön ja oireeton" punoitus johtuu yleensä ihon pintaverisuonista ja vilkkaasta verenkierrosta. Suomalaisten ohut vaalea iho, varsinkin talvella, siis punoittaa helposti. Jos ei iholla ole finnejä, kutinaa, hilsettä ym. ei siis ole huolta, vaan tila on aivan normaali. Punaisen ihon yhteydessä puhutaan mm. couperosasta.
      Varsinaista "lääkettä" ei ole, tilahan ei ole sairaus. (Apteekit myyvät joitain tuotteita, jotka hiukan rauhoittavat)
      Perusohjeita kuitenkin on; Vältä liian voimakkaita pesuaineita, älä kuori ihoa, käytä kasvovettä (ja kosteusvoidetta, jos iho on kuiva)
      Suojaa auringossa!
      Hippasille lähtiessä MEIKKAA! Erittäin hyvä, huomaamaton, mutta peittävä tuote on Joe Blasco meikkivoide. (Esim. Stockalta) Vähän hintava, mutta erittäin riittoisa, ja sävyjä on runsaasti. Blascon myyjät ovat kaikki koulutettuja ammattilaisia, ja valikoivat asiakkaalle oikean värin opettavat tuotteen käytön, jotta huomaamaton meikki onnistuu.

      • ...

        meinaako kasvovesi samaa kuin partavesi?


      • kasvovetenä
        ... kirjoitti:

        meinaako kasvovesi samaa kuin partavesi?

        Ei todellakaan meinaa samaa kuin partavesi. kasvovesi on ihan oma tuottensa, kosteuttava eikä yleensä ollenkaan niin voimakkaasti tuoksutettu kuin partavesi.


    • petskusdsd

      Mulla on täsmälleen sama ongelma. Piti monta kertaa jo tarkistaa, olenko itse kirjoittanut tämän. Mulla kanssa näin talviaikaan, kun tulee sisälle lämpimään, nenä alkaa punoittaa ja saattaa jäädä punaiseksi aika ptikäksi aikaa, kun muu naama on täysin normaali. Yleensä punoitus kestää jonkun puoli tuntia. Joskus myös ilman syytäkin nenä saattaa alkaa punoittaa. Hävettävää, kun nenä on muutenkin ruhtinaallista kokoa, ja kun se vielä punoittaa, niin se vielä korostaa isoutta.

      • puna2

        Mikähän minulla on kun poskipäät punoittaa onko tuohon mitään hyvää hoitokeinoa


      • Jaska 32
        puna2 kirjoitti:

        Mikähän minulla on kun poskipäät punoittaa onko tuohon mitään hyvää hoitokeinoa

        Itselläni on tuo sama ongelma ollut vielä muutama vuosi sitten. Olin aina ihan punainen ja kirjava naamasta kun tulin pakkasesta sisälle sama oli saunan jälkeen. Hävetti hehkua ja se varmaan vielä pahensi asiaa. Kipeältäkin iho melekin tuntui kiristi ja kutisi ainakin talvella.
        Nyt vaiva on jo ihan unohtunut. Hain apua kosmetologilta ja hän neuvoi Dermalogican Sheer tint redness relief voiteen ja siitä lähtien olen sitä käyttänyt. Vaikutus alkoi näkyä muistaakseni kolmen viikon jälkeen. Se ei ole mikään rasva vaan ohut voide niin naamakaan ei kiillä. Nyt niitä dermalogican aineita saa www.kauneushoitolainkeri.fi verkkokaupasta niin ei tarvi mennä kosmetologin tiskille pällistelemään. Olen nyt kokeillut muutakin esim.Total eye care silmänympärys voidetta ja joku kiinteyttävä tehoseerumi oli siellä tarjouksessa ja ei sekään ole ollenkaan hassumpi. Tilausten mukana tulee paljon kokeilupusseja niin saa ensin tutustua ettei tarvi ostaa sikaa säkissä.


    • joojo

      mulla melkeen aina punottaa nenän ympärystö -.-''

    • Anonyymi

      Kyllä on teillä helppoa! Ittellä nenä on punanen ku paloauto. Ei johu säästä tai lämmöstä vaan on aina värikäs. Vituttaa

    • Anonyymi

      ekseema tsm ihotauti, hiilarit ekana pois sit maitotuott

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe