Ongelmana on ollut aina herkästi punoittava iho esim. punastumisesta johtuva, mutta myös silloin kun on ollut ulkona pitkään ja tulee sisälle lämpimään. Naamaa kuumottaa ja varsinkin nenä saattaa jäädä punaiseksi pitkäksi aikaa. Nenän punotusta saattaa ilmetä muulloinkin ja ilman mitään varsinaista syytä. Osaako kukaan kertoa mitä tuolle nenän punotukselle voisi tehdä Iho nenän alueella rasvainen ja isohuokoinen, muuten puhdas. Onko kellään vastaavia kokemuksia ja onko tuohon mitään konstia?
Punoittava iho
11
16784
Vastaukset
- make
Eiköhän se ole aika normaalia, että naama jää joksikin aikaa punoittamaan pakkasesta sisälle tullessa. Semmonen sairaus on kuin ruusufinni, jossa otsan, nenän ja poskien iho punoittaa, väliin pahemmin. Lisäksi finnejä tulee noille alueille. Ihotautilääkäriltä tai tavalliselta lääkäriltä saat lääkekuurin tai voidetta, jos se sitä on. Kortisonivoiteet pahentavat tilannetta. Lääkäriin mars!
- greycrow
Entäpä sellainen, kun on epämääräistä, aika pientä punoitusta ympäri kasvoja? Ikään kuin olisi finnejä, mutta mitään möykkyjä ei kuitenkaan ole pitkään aikaa ollut.
- F43v.
"Näppylätön ja oireeton" punoitus johtuu yleensä ihon pintaverisuonista ja vilkkaasta verenkierrosta. Suomalaisten ohut vaalea iho, varsinkin talvella, siis punoittaa helposti. Jos ei iholla ole finnejä, kutinaa, hilsettä ym. ei siis ole huolta, vaan tila on aivan normaali. Punaisen ihon yhteydessä puhutaan mm. couperosasta.
Varsinaista "lääkettä" ei ole, tilahan ei ole sairaus. (Apteekit myyvät joitain tuotteita, jotka hiukan rauhoittavat)
Perusohjeita kuitenkin on; Vältä liian voimakkaita pesuaineita, älä kuori ihoa, käytä kasvovettä (ja kosteusvoidetta, jos iho on kuiva)
Suojaa auringossa!
Hippasille lähtiessä MEIKKAA! Erittäin hyvä, huomaamaton, mutta peittävä tuote on Joe Blasco meikkivoide. (Esim. Stockalta) Vähän hintava, mutta erittäin riittoisa, ja sävyjä on runsaasti. Blascon myyjät ovat kaikki koulutettuja ammattilaisia, ja valikoivat asiakkaalle oikean värin opettavat tuotteen käytön, jotta huomaamaton meikki onnistuu.- ...
meinaako kasvovesi samaa kuin partavesi?
- kasvovetenä
... kirjoitti:
meinaako kasvovesi samaa kuin partavesi?
Ei todellakaan meinaa samaa kuin partavesi. kasvovesi on ihan oma tuottensa, kosteuttava eikä yleensä ollenkaan niin voimakkaasti tuoksutettu kuin partavesi.
- petskusdsd
Mulla on täsmälleen sama ongelma. Piti monta kertaa jo tarkistaa, olenko itse kirjoittanut tämän. Mulla kanssa näin talviaikaan, kun tulee sisälle lämpimään, nenä alkaa punoittaa ja saattaa jäädä punaiseksi aika ptikäksi aikaa, kun muu naama on täysin normaali. Yleensä punoitus kestää jonkun puoli tuntia. Joskus myös ilman syytäkin nenä saattaa alkaa punoittaa. Hävettävää, kun nenä on muutenkin ruhtinaallista kokoa, ja kun se vielä punoittaa, niin se vielä korostaa isoutta.
- puna2
Mikähän minulla on kun poskipäät punoittaa onko tuohon mitään hyvää hoitokeinoa
- Jaska 32
puna2 kirjoitti:
Mikähän minulla on kun poskipäät punoittaa onko tuohon mitään hyvää hoitokeinoa
Itselläni on tuo sama ongelma ollut vielä muutama vuosi sitten. Olin aina ihan punainen ja kirjava naamasta kun tulin pakkasesta sisälle sama oli saunan jälkeen. Hävetti hehkua ja se varmaan vielä pahensi asiaa. Kipeältäkin iho melekin tuntui kiristi ja kutisi ainakin talvella.
Nyt vaiva on jo ihan unohtunut. Hain apua kosmetologilta ja hän neuvoi Dermalogican Sheer tint redness relief voiteen ja siitä lähtien olen sitä käyttänyt. Vaikutus alkoi näkyä muistaakseni kolmen viikon jälkeen. Se ei ole mikään rasva vaan ohut voide niin naamakaan ei kiillä. Nyt niitä dermalogican aineita saa www.kauneushoitolainkeri.fi verkkokaupasta niin ei tarvi mennä kosmetologin tiskille pällistelemään. Olen nyt kokeillut muutakin esim.Total eye care silmänympärys voidetta ja joku kiinteyttävä tehoseerumi oli siellä tarjouksessa ja ei sekään ole ollenkaan hassumpi. Tilausten mukana tulee paljon kokeilupusseja niin saa ensin tutustua ettei tarvi ostaa sikaa säkissä.
- joojo
mulla melkeen aina punottaa nenän ympärystö -.-''
- Anonyymi
Kyllä on teillä helppoa! Ittellä nenä on punanen ku paloauto. Ei johu säästä tai lämmöstä vaan on aina värikäs. Vituttaa
- Anonyymi
ekseema tsm ihotauti, hiilarit ekana pois sit maitotuott
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389