kertoo täydellisesti millainen suomalainen nainen on, ja mite se käyttäytyy.
Kumman kaa sarja
10
3094
Vastaukset
- 20+2
Joo, itsekeskeinen akka, kunhan tuli lesomaan miten miehet kiinnostunut hänestä, mutta hän ei oo niistä.
Sarjassahan oli useita eri tavalla käyttäytyviä naisia. Anne ja Ellu olivat nuoruudesta pakkomielteisesti kiinnipitäviä aikuispissiksiä, sitten oli kylmäkiskoinen Tarja ja vaaleanpunaiset lasit päässään elävä Elisabet. Lisäksi oli Vesan tyttöystävä Marjo, aluksi tavikseuden huipentuma, lopuksi sekopäinen psykonarttu.
Satuin siis katsomaan sarjan kaikki 20 jaksoa tässä kuluneen parin viikon aikana. Normaali-ihmisille (so. ei palstalaisille) lienee selvää, että käsikirjoittajat Heli Sutela ja Minna Koskela taipuivat mainioon itseironiaan ja parodiaan. Jos sarjan jokainen nainen sulautettaisiin yhdeksi henkilöhahmoksi ja piirteitä vähän pehmennettäisiin, olisi siinä ehkä "suomalainen nainen".
Sarjan miehiin minun on vaikea suhtautua. Suurin osa oli melkein pelkkiä objekteja Annen ja Ellun haluille, paitsi Annen veli, Vesa. Harmillista, että hänkin oli kuitenkin vain sivuosassa, koska itse olisin toivonut vähän syvällisempää katsausta siihen, mikä hän olisi palstaterminologiaa käytettäessä (siis että oliko KTM vai YTM - vai jopa pelätty ATM?). Oliko hän tavallinen suomalainen mies? Hän ei ollut mikään supermenestyjä, mutta kuitenkin toisaalta sitten toimittaja, jolla oli varaa asua jossainpäin kantakaupunkia (kuvauspaikat ainakin olivat Töölöä, keskustaa ja Alppilaa) ja pitää vielä autoa. Hän oli näin heteromieheksi itseään väittävän silmiin peruskomea, piti itsestään huolta, ja hänellä oli sosiaalisia suhteita pelkästään jo työnsä puolesta. Kuitenkaan hänen naisonnensa ei ollut erityisen hyvä. Jossain ensimmäisen kauden jaksossa Anne ja Ellu spekuloivat Vesan suhdetilannetta Ellun nähtyä hänet jonkun "henkkamaukkatytön" kanssa. Siitä ei kuitenkaan taidettu paljoa sen jälkeen puhua.
En ole varma, oliko jossain välissä joku muukin mahdollinen suhde, mutta toisen tuotantokauden lopussa muutamassa jaksossa oli se Marjo. Saan varmaan taas haukut palstan naisilta ja toivotukset ikuiseen ja hyvin ansaittuun tyttöystävättömyyteen, mutta ainakaan omaan silmääni Marjo ei ollut kamalan viehättävä ennen sekoamistaankaan. Tuleekin mieleen, että Vesa on epätoivoissaan tyytynyt johonkuhun vain, jotta hänelläkin olisi joku. Toisaalta sitten hän ja Ellu kuitenkin, huolimatta siitä että he halveksivat toisiaan ainakin puheen tasolla, päätyivät "olemaan sillai". Ellu taas, vaikka iso tyttö onkin, oli ainakin omaan silmääni ihan viehättävännäköinen. Kai lopputulema on, että Vesakin sitten oli tavallinen suomalainen mies. Keskitason mies.- Ikisinkku M
Sarja on loistava, siinä tosiaan todella hyvin näytetään millaiseksi on naiset menneet nykyään. Sehän alkujaan tehty jo aikoja sitten eli tavalllaan silloin tekovaiheessa on kurkistettu tulevaisuuteen ja lyöty vähän ylitse niin että on hauskaa ja nyt tässä vaiheessa se jää jo vähän jalkoihin todellisuudelle mutta on edelleenkin hauska.
Olisi hienoa jos sarjaan alettaisiin tehdä lisäosia ja henkilökategoriaa lisättäisiin hieman, olisi kunnon panorinkeinaisia ja jännämiehiä. Tekijänhän pitäisi olla nainen koska jos mies tekisi feministit nousisi taistoon mutta naisen tekemänä se olisi luvallista huumoria.- angry bird
Mun on vaikea sanoa "millaiseksi naiset ovat menneet nykyään" koska en käy enää baareissa juurikaan, paitsi keikkoja katsomassa. Silloin kun tuo on kuvattu 2000-luvun alkupuolella kävin itsekin ja jopa tunnistan silloista itseäni tuosta sarjasta. Että se mikään "tulevaisuuden kuvaus" ole.
- Ikisinkku M
angry bird kirjoitti:
Mun on vaikea sanoa "millaiseksi naiset ovat menneet nykyään" koska en käy enää baareissa juurikaan, paitsi keikkoja katsomassa. Silloin kun tuo on kuvattu 2000-luvun alkupuolella kävin itsekin ja jopa tunnistan silloista itseäni tuosta sarjasta. Että se mikään "tulevaisuuden kuvaus" ole.
On se siinä mielsssä että tekovaiheessa esitettiin suominainen hieman pahempana kuin onkaan mutta nyt se on jo pahempi kuin sarjan korostetut hahmot, sarjan hahmothan ovat aika "kilttejä" verrattuna nykyisiin panorinkelinaisiin jotka bloggailee ja jakelee kuviaan netissä ylpeinä vapaudestaan häpäistä itseään.
- angry bird
Ikisinkku M kirjoitti:
On se siinä mielsssä että tekovaiheessa esitettiin suominainen hieman pahempana kuin onkaan mutta nyt se on jo pahempi kuin sarjan korostetut hahmot, sarjan hahmothan ovat aika "kilttejä" verrattuna nykyisiin panorinkelinaisiin jotka bloggailee ja jakelee kuviaan netissä ylpeinä vapaudestaan häpäistä itseään.
No juu, silloin ei kyllä vielä mitään kuvia jaettu. Ainakaan mä en ole jakanut, en silloin enkä nyt. Paitsi että aamulla kun avasin tämän sivun niin mun kuva tuijotti mua tuolta yläbannerista...
- Ikisinkku M
angry bird kirjoitti:
No juu, silloin ei kyllä vielä mitään kuvia jaettu. Ainakaan mä en ole jakanut, en silloin enkä nyt. Paitsi että aamulla kun avasin tämän sivun niin mun kuva tuijotti mua tuolta yläbannerista...
Kerro lisää, oliko se niitä seuranhakuilmoja?, ethän sinä muistaakseni edes hae enää kertomasi mukaan.
- angry bird
Ikisinkku M kirjoitti:
Kerro lisää, oliko se niitä seuranhakuilmoja?, ethän sinä muistaakseni edes hae enää kertomasi mukaan.
No tuo oli lähinnä jonkinlainen "kevennys"...Kuva liittyy siis tuohon mun nimimerkkiin.
- Ikisinkku M
angry bird kirjoitti:
No tuo oli lähinnä jonkinlainen "kevennys"...Kuva liittyy siis tuohon mun nimimerkkiin.
Jaa, olisihan se ollut mielenkiintoista arvailla mikä niistä on meidän palstalaisten angry bird :D
- öllölölööööööööööööö
Tuula Amberlan pienet sanat, on hieno biisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62813
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34773Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani5716- 46696
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113666