USA kongressi

pyh!

25

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei-

Erilaisilla mailla on erilaista väestöpohjaa ja tämä näkyy parlamenteissakin.

Kunhan on viisipäiväinen työviikko, niin nou broblem.

Lepopäivä ei ole riidan kysymys- vaan ilon, rauhan ja rakkauden asia aina Jes 58.13-14, 1 Joh 4:8 ja ei ole kristinuskosta kyse koskaan jos on joku muu vaikutin kuin rakkauden vaikutin.
      > Tämä pitää muistaa.

Piruja ei pidä maalailla seinillä ja luulla että yhden järjestön koko usko lepää lepopäivän viikonpäivä- asiassa.
      Tämän verran järkeä käyttää ja elää vaikka aitoa oikeaa hengellistä kristinuskoa Jeesuksessa Kristuksessa mieluimmin kuin päivistä pitää koko ajan polemiikkia.

Pyhäpäivän viettäjät yksilötasolla ovat syyttömät vuosisatojen takaisiin keisarin päätöksiin muutella lepopoäivän sijaintia- on ollut hurskaita mummoja ja paaparaisia, likkoja ja sällejä pyhänä kirkossa niin ettei pyykkikoppa odota lepopäivänään vaan istuvat uskossa Jumalan asioissa. Jes 58:13-14.
      Jokainen valitsee päivänsä omantuntonsa mukaan ja vastaa päivästään Jumalan edessä käsi sydämellä.
      Ihmiset ratkaisevat päivänsä itse per/ nuppi ja kunnioittavat toisten omantunnon asioita oman tietomääränsä suhteen.

Riita ei ole vaikutin ja kaikki mikä poikkeaa rakkauden metodista on jotakin muuta kuin kristinuskoa. Eli uskon asioissa ei pidä katsoa pelkästään yhtä päivää- Ihmiset menevät omina päivinään- minne lystäävät eikä omantunnon asioita kukaan määrää. Jos jollekin on viikon 7 tai viikon 1 päivä itselle parempi niin ottaa ja menee ko. päivänä minne lystää oman päätöksensä mukaan ja antaa muiden tehdä samoin ja parempi keskittyä hengellisen uskon Kristus missioon.
      Minä tiedän paljon hengellisiä uskovaisia -uudesti syntyneitä joille "pyhäpäivä" on päivä jolloin mennään minne mennään kokouksiin- ja niitä joille alkuperäinen viikon 7 päivä on kokouksien päivä- ja nämä uskovaiset ovat uskossa hiljaa päivistä eivätkä syytä ketään päivistä.
      Luuk 12:47-48. Ihmisillä on erilaisia tietoja ja omantunnon asioita. Taivasta kohti ja omaa napaa katse, ja omia päiviään katsella ja syyttää omaa napaa eikä toisten päiviä vahtia.

Valtakunnassa on kaikki hyvin kun on viisipäiväinen työviikko.
      No broblem.

Antaa ihmisten valita päivänsä itse hiljaisesti, -ei tarvitse kuin omia päiviään vahtia.

Siunauksia
      Jari Laurila

• Lisäys;

Minäkin vain kerron mitä päivissä on tapahtunut vuosisatojen varrella ja mitä Raamattuun on kirjattu- Jokainen saa valita itse päivänsä, ei syytöksiä ole koskaan asiayhteydessä minun kirjoittamana ollut. Tiedän paljon uudesti syntyneitä uskovaisia joilla lapsikaste ja pyhäpäivä enkä ole heitä mielessänikään syyttänyt.
      Ihmisten omatunto on puhas erilaisen tiedon varassa; Luuk 12.47-48 pitää tajuta ja jättää ihmiset syyttämättä ja tuomitsematta. Uskon mukaan rakkaudessa päivät valitaan per/ nuppi, ei niitä koskaan määrätä voi.

Usko voi näkyä vain rakkauden vaikuttimissa. 1 Joh 4:8, muuta tietä ei ole.
      Ei tarvitse uskovaisten kesken pelätä mitään vainoa, syytöstä ja tuomiota koskaan.
      Kyllä asialla on ihan muuta kuin hengellisiä uskovaisia jos olisi syytöstä ja vihaa, ja tuomiota asiassa.
      Katsele Sinäkin vain uskossa Jeesusta ja valitse rauhassa päiviäsi ja osallistu vaikka kissan ristiäisiin kunhan huomioit Jumalan omantuntosi mukaan.
      Hebr 12:14.

Siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

• >>> Kyllä se sunnuntainpyhittäjien vallassa on. Saa nähdä missä vaiheessa vainot alkaa. >>

Ai mitkä vainot? Et ole vissiin koskaan käynyt USA:ssa?

Maa, jossa kaikki kaupat yms saavat olla auki 24/7 viikon jokaisena päivänä ja voit mennä ostamaan vaikka auton kello 23.45 lauantain ja sunnuntain välisenä yönä, (tai perjantain ja lauantain), kun koko yhteiskunta perustuu kuluttamiseen, ostamiseen ja myymiseen.

Ainoat, jotka siellä meuhkaavat jonkin yksittäisen päivän pyhittämisen tärkeydestä, taitavat kuulua erääseen epämääräiseen kulttiin?

Paremminkin tuntuu siltä, että adventtikirkko on nykyisin nuoren maan kreationistien ja erilaisten salaliitoista kiinnostuneiden kahjojen temmellyskenttä, joten todellisuus värittyy näiden pölvästien aurinkolasien värin mukaan myös muille pölvästeille, jotka pitävät Ellen Whiten höpinöitä profeetallisina.

Todellisuus on maailmassa se, että maailmasta on tulossa koko ajan vähemmän ja vähemmän sellainen paikka, josta Ellen White, tuo epileptinen, päänsä loukannut nainen haaveili.

• pyh!

Tuo kaikki muuttuu, kunhan sen aika on.

• pyh!

Olet muuten saastainen valehtelija. White ei ollut epileptikko.

• pyh!

"Ainoat, jotka siellä meuhkaavat jonkin yksittäisen päivän pyhittämisen tärkeydestä, taitavat kuulua erääseen epämääräiseen kulttiin?"

Ja se on niin, että Jumalalle tämä asia on absoluuttinen must. Joko kumarrat Jumalaa ja pidät sapatin, tai menet helvettiin hengellisenä huoranpenikkana. Ihan sama mitä sinä vastaan urputat. Sinulta ei kysytä.

• realismia

Hyvä bushmanni! Vähän järkeä väliin.

"...erilaisten salaliitoista kiinnostuneiden kahjojen temmellyskenttä"

Tämän olen henkilökohtaisesti saanut kokea. Uskovien vainot ovat todellisuutta äärimuslimien ja äärihindujen joukossa. Ne koskevat kaikkia eri tavoin uskovia, ei adventisteja!

Mitä pitäisi tehdä E. W:lle kyselevät jo adventistitkin:
        http://spectrummagazine.org/article/2015/01/06/what-shall-we-do-ellen-white

Epätosia näkyja ja plagiointeja ym. ongelmia...

• pyh! kirjoitti:

Olet muuten saastainen valehtelija. White ei ollut epileptikko.

>>> Olet muuten saastainen valehtelija. White ei ollut epileptikko. >>

En suinkaan ole.

Ellen Whiten epilepsia on erittäin todennäköinen, sillä hänen lapsena päähän kohdistunut tärskynsä muutti hänen persoonallisuuttaan merkittävästi. Sairas täti, ei muuta.

http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2003/godonbrain.shtml

Mutta nykyisyys todistaa parhaiten sen, että Ellen White oli epileptinen hourailija, koska mikään hänen näkemänsä asia ei ole toteutunut, vaan hänen joltain taikaukolta saamansa visiot ovat huuhaata kaikki ja niitä koetaan nyt lakaista maton alle minkä ehditään.

• pyh! kirjoitti:

"Ainoat, jotka siellä meuhkaavat jonkin yksittäisen päivän pyhittämisen tärkeydestä, taitavat kuulua erääseen epämääräiseen kulttiin?"

Ja se on niin, että Jumalalle tämä asia on absoluuttinen must. Joko kumarrat Jumalaa ja pidät sapatin, tai menet helvettiin hengellisenä huoranpenikkana. Ihan sama mitä sinä vastaan urputat. Sinulta ei kysytä.

>>> Ja se on niin, että Jumalalle tämä asia on absoluuttinen must. Joko kumarrat Jumalaa ja pidät sapatin, tai menet helvettiin hengellisenä huoranpenikkana. Ihan sama mitä sinä vastaan urputat. Sinulta ei kysytä. >>>

Tässähän Pyh kauniisti kertoo, että millaisen jumalan varhaiset adventistit loivat tarpeitaan tyydyttämään.

Adventtikirkon varhaiset jäsenet loivat itselleen jumalan, joka on yhtä päivää ja sen käyttämistä kyttäävä hullu ja sitten kysytään, että miksi meidän sanomamme ja jumalamme ei kelpaa kuin kehitysmaissa, jos kohta enää sielläkään.

Tämä Pyhin kaunis kuvaus myös kertoo meille sen, että miksi joka vuosi adventtikirkko juhlii vuosipäiväänsä 22.10 ja on juhlinut jo 170 vuotta, eikä sitä heidän himoitsemaansa maailmanloppua tule koskaan.

Vaikea sen on tapahtua, kun lahkon jumalakin on keksitty pelle lahkon varhaisten jäsenten fantasioita toteuttamaan.

• pyh!
        bushmanni kirjoitti:

>>> Olet muuten saastainen valehtelija. White ei ollut epileptikko. >>

En suinkaan ole.

Ellen Whiten epilepsia on erittäin todennäköinen, sillä hänen lapsena päähän kohdistunut tärskynsä muutti hänen persoonallisuuttaan merkittävästi. Sairas täti, ei muuta.

http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2003/godonbrain.shtml

Mutta nykyisyys todistaa parhaiten sen, että Ellen White oli epileptinen hourailija, koska mikään hänen näkemänsä asia ei ole toteutunut, vaan hänen joltain taikaukolta saamansa visiot ovat huuhaata kaikki ja niitä koetaan nyt lakaista maton alle minkä ehditään.

Olet valehtelija. White ei ollut epileptikko.

Monet hänen esittämistään asioista ovat jo toteutuneet. Sinä olet vain paatunut etkä usko totuutta.

• pyh!
        bushmanni kirjoitti:

>>> Ja se on niin, että Jumalalle tämä asia on absoluuttinen must. Joko kumarrat Jumalaa ja pidät sapatin, tai menet helvettiin hengellisenä huoranpenikkana. Ihan sama mitä sinä vastaan urputat. Sinulta ei kysytä. >>>

Tässähän Pyh kauniisti kertoo, että millaisen jumalan varhaiset adventistit loivat tarpeitaan tyydyttämään.

Adventtikirkon varhaiset jäsenet loivat itselleen jumalan, joka on yhtä päivää ja sen käyttämistä kyttäävä hullu ja sitten kysytään, että miksi meidän sanomamme ja jumalamme ei kelpaa kuin kehitysmaissa, jos kohta enää sielläkään.

Tämä Pyhin kaunis kuvaus myös kertoo meille sen, että miksi joka vuosi adventtikirkko juhlii vuosipäiväänsä 22.10 ja on juhlinut jo 170 vuotta, eikä sitä heidän himoitsemaansa maailmanloppua tule koskaan.

Vaikea sen on tapahtua, kun lahkon jumalakin on keksitty pelle lahkon varhaisten jäsenten fantasioita toteuttamaan.

2. Moos. 34:7 "Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista."

Ihan sama mitä öriset vastaan valheinesi.

• pyh!
        realismia kirjoitti:

Hyvä bushmanni! Vähän järkeä väliin.

"...erilaisten salaliitoista kiinnostuneiden kahjojen temmellyskenttä"

Tämän olen henkilökohtaisesti saanut kokea. Uskovien vainot ovat todellisuutta äärimuslimien ja äärihindujen joukossa. Ne koskevat kaikkia eri tavoin uskovia, ei adventisteja!

Mitä pitäisi tehdä E. W:lle kyselevät jo adventistitkin:
        http://spectrummagazine.org/article/2015/01/06/what-shall-we-do-ellen-white

Epätosia näkyja ja plagiointeja ym. ongelmia...

Valehtelet. White näyt ovat totta ja monet jo toteutuneet. Plagiointisyyte on valhetta alusta loppuun. Te olette vain paatuneita synnissä rypijöitä.

• vakava aivovamma
        pyh! kirjoitti:

Monet hänen esittämistään asioista ovat jo toteutuneet. Sinä olet vain paatunut etkä usko totuutta.

Ellen White sai iskusta päähän erittäin vakavan aivovamman.
        Hän ei kyennyt aivovamman takia huolehtimaan perheestään sillä häneltä kuoli peräti 2 lasta.

• pyh! kirjoitti:

>>> Olet valehtelija. White ei ollut epileptikko. >>

On täysin todennäköistä että hän oli epileptikko ja siitä tämä hänen äärimmäisen sekava uskonnollisuutensa johtui.

>>>> Monet hänen esittämistään asioista ovat jo toteutuneet. >>

Mainitse edes yksi järkevä toteutunut asia, joka ei olisi jo tuolloin ollut ihmisten mielikuvituksessa mahdollista ilman tuota epileptistä tätiä.

• pyh! kirjoitti:

2. Moos. 34:7 "Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista."

Ihan sama mitä öriset vastaan valheinesi.

>>> Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista." >>

Minusta on hienoa, että pyh tuo satujensa jumalan oikeudenmukaisuudesta tänne näin hienoja näytteitä.

Tällaista hirviötä adventistit todellakin palvovat, eli hän kostaa täysin viattomille syntymättömille lapsille joidenkin muiden törmäilyt ja nämä kenelle kostetaan, eivät ole silloin olleet edes vielä syntyneet, kun tuo hirviö päätti pistää heidätkin julman kostonsa alle.

Adventtikirkon jumala on todellakin mielenvikainen hirviö, eli juuri sellainen, jonka omituinen amerikkalainen kultti ansaitseekin jumalakseen.

• bushmanni kirjoitti:

>>> Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista." >>

Minusta on hienoa, että pyh tuo satujensa jumalan oikeudenmukaisuudesta tänne näin hienoja näytteitä.

Tällaista hirviötä adventistit todellakin palvovat, eli hän kostaa täysin viattomille syntymättömille lapsille joidenkin muiden törmäilyt ja nämä kenelle kostetaan, eivät ole silloin olleet edes vielä syntyneet, kun tuo hirviö päätti pistää heidätkin julman kostonsa alle.

Adventtikirkon jumala on todellakin mielenvikainen hirviö, eli juuri sellainen, jonka omituinen amerikkalainen kultti ansaitseekin jumalakseen.

2 Moos 20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua VIHAAVAT;

Sana Kostaa ei palvele oikein alkukieltä !
        http://biblehub.com/lexicon/exodus/20-5.htm
        avon: iniquity, guilt, punishment for iniquity = vääryyttä, syyllisyys, rangaistus vääryydestä

MUTTA PITÄÄ KATSOA TÄSSÄ MYÖS JAE TÄMÄ 6

20:6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua RAKASTAVAT ja pitävät minun käskyni.

• Kopittelija007 kirjoitti:

2 Moos 20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua VIHAAVAT;

Sana Kostaa ei palvele oikein alkukieltä !
        http://biblehub.com/lexicon/exodus/20-5.htm
        avon: iniquity, guilt, punishment for iniquity = vääryyttä, syyllisyys, rangaistus vääryydestä

MUTTA PITÄÄ KATSOA TÄSSÄ MYÖS JAE TÄMÄ 6

20:6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua RAKASTAVAT ja pitävät minun käskyni.

1992 käännös on parempi:

2 Moos 20:5 Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua.

20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

• Kopittelija007 kirjoitti:

1992 käännös on parempi:

2 Moos 20:5 Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua.

20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

Ja tämä viimeinen lause 20:5 on tärkeä: " ne, jotka vihaavat minua." !

• pyh!
        bushmanni kirjoitti:

>>> Olet valehtelija. White ei ollut epileptikko. >>

On täysin todennäköistä että hän oli epileptikko ja siitä tämä hänen äärimmäisen sekava uskonnollisuutensa johtui.

>>>> Monet hänen esittämistään asioista ovat jo toteutuneet. >>

Mainitse edes yksi järkevä toteutunut asia, joka ei olisi jo tuolloin ollut ihmisten mielikuvituksessa mahdollista ilman tuota epileptistä tätiä.

Ei ole. Olet valehtelija.

• pyh!
        bushmanni kirjoitti:

Sinä olet mielenvikainen saatanapalvoja. OIkea Iljetys.

• pyh! kirjoitti:

Ei ole. Olet valehtelija.

>>> Ei ole. Olet valehtelija. >>

Monet aivojen ja niiden käyttäytymisen kanssa tekemisissä olevat ovat sitä mieltä, että Ellen Whiten oudon käyttäytymisen paras selitys on epilepsia.

Ja missä oli se edes yksi esimerkki Ellen-tädin epilepsiakohtausten jumalallisuudesta?

• pyh! kirjoitti:

Sinä olet mielenvikainen saatanapalvoja. OIkea Iljetys.

>>> Sinä olet mielenvikainen saatanapalvoja. OIkea Iljetys. >>

En yhtään sen enempää kuin sinäkään.

• Että käsittää tuo Luuk 12:47-48.

Jokainen voi kertoilla siitä minkä näkee itse oikeaksi ja menetellä niin.,
      Ei vaatia, syyttää ja tuomita.

Minä en kuitenkaan mene lapsipirskotukseen ja vietän hiljaisesti omia päiviäni syyttämättä ketään koska ymmärrän tuon Luuk 12.47-48 ja en tunge Jumalan paikalle.

Luuk 12:47-48 valossa ihmisen synti on suhteellinen käsite per/ nuppi. Jos omassa tunnossasi teet Jumalaa vastaan niin teet syntiä. Jollekin toiselle sama asia ole synti mikä Sinulle olisi synti. Tiedon ja ymmärryksen määrä on niin tärkeä.

Siksi minäkin olen nähnyt monin tavoin eri tavoin ajattelevia Jumalan omia aidossa uskossa joilla erilaisia omantunnon asioita näkemyksessä mikä on hyvä ja oikein.
      Omatunto ei syytä päivistä esim. Omatunto ei syytä kasteesta esim.
      > En minäkään syytä esim. ja ole koskaan ollut täällä jonkun liikkeen palstalla kritisoimassa heidän oppejaan ja pyrkien esittämään niitä vääriksi.

Kerron omaa tietoani mitä olen Raamatusta oppinut vuosien mittaan.
      Syytöksiä ei löydy minun keskustelustani ketään kohtaan.,
      > Jokainen saa viettää päivänsä ilman että minäkään syyttäjänä ja tuomarina.
      Valita päivänsä esim. itse ilman että minäkään esittäisi vaatimuksia.

Ymmärrän Luuk 12:47-48 tarkoituksen.

Siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

• kerettiläinen

>>>Minä en kuitenkaan mene lapsipirskotukseen

• Montakos upotuskastetta sillä Jarilla jo olikaan plakkarissa ? ;D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1806
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      73
      987
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe