Oma sähkökitara? Neuvoja.

Sähkökitara

En osaa soittaa, aion opetella näppäilemään omaksi iloksi tuttuja sointuja. Kitaran ei kannata olla siksi kallis. Mutta en mitään paskaa halua ostaa. Sähköbassokin kiinnostaa. Liikkeitten hintatietoja tartteis kanssa.

3

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OldMan

Lämpimästi suosittelen "Tele" -tyyppistä kitaraa tai teräskielistä akustista, mikäli roots -tyylinen kitarointi kiinnostaa. Sähkökitarapuolelta suosittelisin "Squier" -merkkistä Telecasteria. Laatu/hintasuhde hyvä. Hintoja voit vaikka katsella F-Musiikin nettisivuilta.

Osaamisesta ei kannata olla yhtään murheissaan, itse olen käyttänyt Rockway.fi sivuston opetusvideoita, joista osa on ilmaiseksi katseltavia.

• Sähkökitara

Kiitos Oldman! Tarkoitatko "Tele" tyyppisellä jotain akustista kitaraa? Kiitos vinkeistä!

Soitinliikkeissä on asiantuntemusta, mutta mieluummin kysyn ensin roots-musaa diggaavilta suosituksia. Jos soitinliikkeen myyjä ei diggaa roots-musasta, saattaa suositella minulle "vääränlaista" sähkökitaraa. "Oikea" soundi olisi hyvä olla.

Vastailkaa vaan, ei ole kiirettä hankinnassa. Kiireet painaa ja parempi edetä hitaasti, niin tulee hyvä valinta.

• Sähkökitara

Olen kokeillut Tele ja Strato SX Vintage sarjan sähkökitaroita. Olisivatko hyvä valinta? Kuulostivat hyvältä ja halpa hinta. Squieria ei ollut kokeilla. Epiphone Les Paul kuulosti suht samalta kuin edellä mainitut, mutta kalliimpi.

Millainen vahvistin? Kokeilin halvimpia kelvollisia tehosteääni vahvistimia , paras ääni oli Cuben laitteessa jossa paljon tehosteita mukana. Hinta-äänilaatu varmaan ok aloittelijalle.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe