Elikkä otin jälkiehkäisypillerit (kondomin pettäessä) lähes heti kun kuukautiseni olivat loppuneet. Nyt on kulunut 6 päivää siitä ja kuukautiseni alkoivat tänään taas (kai?). Onko ihan normaalia?
Ei tässä muuten mitään ongelmaa olisi, mutta minun pitäisi aloittaa e-pillereiden syönti heti ensimmäisenä vuotopäivänä, enkä tiedä pitäisikö ne sitten aloittaa nyt?
Kiitos jo etukäteen vastauksista :)
Ei tässä muuten mitään ongelmaa olisi, mutta minun pitäisi aloittaa e-pillereiden syönti heti ensimmäisenä vuotopäivänä, enkä tiedä pitäisikö ne sitten aloittaa nyt?
Kiitos jo etukäteen vastauksista :)
Vastaukset 5
Vanhimmat
Kuulostaa epänormaalilta. Kuukautisten pitäisi tulla jälkiehkäisystä huolimatta suunnilleen normaalina aikana (saattaa tulla muutaman päivää aiemmin tai myöhemmin).
Kannattaa kysyä asiaa apteekista tai terveyskeskuksesta.
Jälkiehkäisy nimenomaan aiheuttaa kuukautisten tapaista vuotoa. Se on ihan normaalia kohdun toimintaa. Sitä en sitten tiedä miten pillerit pitäisi aloittaa.. yleensä kuitenkin kun ihminen syö pillereitä ei tarvitse jälkiehkäisyä käyttää. Tuota kannattaa kysyä lääkäriltä.
Jälkiehkäisy pakaetin ohjeissakin lukee,että kuukautiset saattavat alkaa aiemmin taikka myöhemmin.Itselläni alkoi aika pian jälkiehkäsypillerien ottamisen jälkeen,väli oli vain joku 16.päivää edellisistä kuukautisista!
E-pillerit olisi pitänyt aloittaa minunkin,mutta en aloittanut vaan odottelin seuraavia!Pillerien ohjeessa lukee,ettei saisi aloittaa jos on edeltävän kuukauden aikana käyttänyt hormonaalista ehkäisyvalmistetta!Niin teinpä sitten omanlaiseni päätöksen...
Tein saman päätöksen ja päätin odotella seuraaviin "normaaleihin" kuukautisiin ennen kuin aloitan ne pillerit. Parempi, että ottaa vähän varman päälle näissä asioissa...
Muuten olis sama juttu menossa..mutta kun ne normaalit menkat on 2 viikkoa myöhässä, että miten teillä muilla oli?