kasvokarvojen poisto

helpotti

Olen vuosia kärsinyt leuan alueen karvoituksesta ja vähän ylähuulen ulkoreunoissa ollut viiksien alkua.
Loppusyksystä ostin mainoksen perusteella Braun Face 810 kasvoepilaattorin. Olen ollut tosi tyytyväinen. Ei se lopeta karvankasvua, mutta joka aamuinen leuan höyläys loppui. Voin olla n. 5 päivää höyläämättä ja viikonloppuisin epiloin tuolla leukani ja suupielet. Karvat kasvavat hitaammin ja pehmeämpinä takaisin. Sattuu kyllä, mutta minä olen toiminut seuraavalla tavalla ja ei satu: (matki omalla vastuulla, mutta minulla toiminut)
Noin tuntia ennen epilointia levitän leuan alueelle emla-puudutusvoidetta ja peitän sen talouskelmulla tunniksi. Sitten poistan kelmun ja pyyhin ihoni ja epiloin. Jos on löysää ihoa, niin kannatta kiristää ettei jää ihoa väliin. Sen jälkeen pyyhin ihon desinfiointinesteellä(septidin tms.) Lopuksi levitän rauhoittavaa aloe vera-geeliä iholleni. Ei ole jäänyt näppyjä ja tulehtuneita ihohuokosia. Ekalla kerralla laitoin rasvaista rauhoittavaa voidetta ja silloin tuli vähän näppyjä.
Toivottavasti tästä on jollekin muullekin apua.

11

6615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lakkaa kasvamasta

      laserilla tuo hoidetaan, mutta on kallis

      epilakin karvan kasvu loppuu ajan kanssa, kute esim. nypittäessä kulmia

      • Lakkaa_tai_ei

        Laser tehoaa vain tummiin karvoihin. Jos haluaa vaaleatkin pysyvästi pois, pitää mennä neulaepilaatioon.


      • Ei_kannata_ostaa

        Pelkkä lelu.


    • pinsettiiiiiii

      pinsetit

    • ap.helpotti

      Nyt kun iho on tottunut, niin en tarvi mitään puudutusvoiteita vaan epiloin vaan suorilta. Harmikseni karvojen kasvu ei ole tuntunut vähenevän, mutta toivossa elän.

      • göjönjgiölugöo

        Oman pitkäaikaisen kokemukseni perusteella kaikilla epilointi ei vähennä karvojen kasvua, mutta vähentää kivuliaisuutta ja karvat irtoavat helpommin, vaikka kasvavatkin nopeasti takaisin. Niin itselleni on käynyt. Ja sekin on ihan hyvä tilanne. Itse alkuun epiloin naamaakin epilaattorilla, mutta tilasin syksyllä sellaisia mekaanisi jousia nettikaupasta. Minulla se on ollut paras ylähuulen karvanpoistoon.


      • Pidempään_sileää

        Epiloinnin jälkeen nopeasti takaisin kasvavat karvat eivät ole niitä poistettuja karvoja, vaan lepovuorossa olleita karvoja jotka aloittavat kasvunsa. Epiloidut karvat pysyvät kyllä poissa suunnilleen sen ajan mitä valmistajat ilmoittavat (useita viikkoja) mutta normaalisti ei pysty erottamaan onko kasvava karva tulossa "tyhjennetystä" karvatupesta vai sen vierestä toisesta karvatupesta.


    • Sunsu

      Käytän kasvoepilaattoria ja minusta se on toimiva karvojen poistoon.

      Onko teillä tämän palstan lukijoilla tietoa vaurioittaako tuo laite millään tavalla kasvojen ihoa? Siis normaalissa käytössä kun ihoon ei jää haavoja.

      • Kysynvaan

        Minkälainen on erityisesti kasvojen epilointiin tarkoitettu laite?


    • Irma-einari

      Minulla karvankasvu eikun vaan yltyy. Kaksi kertaa viikossa olen sheivannut ja kolmen päivän jälkeen on sama toistettava kaulan alueelta leuan alapuolelta ja leuasta ja ylähuulen yläpuolelta ja myöskin pulisongit on sheivattava.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2024
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1745
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1168
    Aihe