tupakka vs. hiusten kasvu

este vai hidaste

Miten tupakka vaikuttaa hiusten kasvuun? Vai vaikuttaako?
Itse poltan mutta muuten syön monipuolisesti, liikun, syön ravintolisiä ja pyrin nukkumaan aina kunnon yöunet eli elän suht terveellisesti tupakkaa lukuun ottamatta.
Kasvatan tällähetkellä hiuksiani eli olen minimoida kaikki hiusta kuluttavat käsittelyt suoristus raudasta värjäilyyn. Olen kuitenkin alkanut miettimään että tapanko/ vaurioitanko/hausrastanko kasvavat hiukset silti tupakoimalla ja onko mitään mitä lisäämällä tupakan negatiivinen vaikutus hiuksiin ikään kuin vähenisi?

13

2523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä olet heikko!

      Mikset vaan lopeta sitä tupakan polttoa?! Miljoona muutakin syytä lopettaa maailman dorkin tapa!

    • este vai hidaste

      Toki olen yrittänyt mutten koskaan onnistunut. Lopettamisen halu ollut kova mutta huomasin kuinka alan ressaamaan asioista, hermostun nopeasti ja pienistä niin löydän siitä aina itselle rauhoittelu keinon, se ei ole helppoa.
      Helppoa tosin sanoa jos ei itse koskaan ole ollut koukussa.

      • No mitä sulle tulee

        jos vain jätät röökin pois? Huono olo? Kaikkihan on sun pään sisällä miten asennoidut! Ei elämässä aina muutenkaan ole helppoa.


      • este vai hidaste
        No mitä sulle tulee kirjoitti:

        jos vain jätät röökin pois? Huono olo? Kaikkihan on sun pään sisällä miten asennoidut! Ei elämässä aina muutenkaan ole helppoa.

        Noh ensinnäkin mä kysyin että onko tupakilla jotain vaikutusta hiusten kasvuun tai laatuun ja jos on niin miten haitan vois minimoida (jos tupakin lopetus ei just nyt heti onnistu) En mielestäni kysyny mitä mieltä ootte röökaajista. Eli oikeesti oikeeseen ja mulle olennaiseen kysymykseen vaustausta ootellssa


      • Homo!
        No mitä sulle tulee kirjoitti:

        jos vain jätät röökin pois? Huono olo? Kaikkihan on sun pään sisällä miten asennoidut! Ei elämässä aina muutenkaan ole helppoa.

        Hyppää kaivoon. Kato kaikki on sun pään sisällä ja silleen.


    • ken tietää?

      Miten tupakka vaikuttaa hiusten kasvuun?

      Kokeile.

      Asiasta ei ole tieteellisä tutkimuksia.

      Itsellä ihon kunto parani 95%.

      Röökisä on yli 400 myrkyllistä kemikaalia, joten uskon sen vaikuttavat myös hiuksiin.

      Mulla oli muut syyt lopettaa.

      Hermostumiseen auttaa ihan tavallinen purukumi. Auttaa myös ummetukseen lisäämällä ruuansulatusnestettä suolistoon, kun syljen eritys lisääntyy.

      • Eivät tupakoitsijat

        käy täysillä,käsittämättömän hölmö tapa ja käsittämättömän paljon on vielä noita. Ei ole ihme kun on hullu maailma.


      • näin on
        Eivät tupakoitsijat kirjoitti:

        käy täysillä,käsittämättömän hölmö tapa ja käsittämättömän paljon on vielä noita. Ei ole ihme kun on hullu maailma.

        On tupakoitsijoita, dokuja, huumeen käyttäjiä, nälänhätää näkeviä ja vaikka mitä maapallo täys. Kaikilla on semmoset hiukset kun on vanhemmiltaan periny. Ei niille voi ikimaailmassa miyääb. Usko pois.


      • koklaa ja hämmästy
        näin on kirjoitti:

        On tupakoitsijoita, dokuja, huumeen käyttäjiä, nälänhätää näkeviä ja vaikka mitä maapallo täys. Kaikilla on semmoset hiukset kun on vanhemmiltaan periny. Ei niille voi ikimaailmassa miyääb. Usko pois.

        Kyllä niille voi.

        Elintavat vaikuttaa hyvinkin pitkälle hiusten kuntoon.

        Parturini aina sanoo, että hiuksista näkee kokonaisterveyden. Mitään erityisiä sairauksia ei tietenkään näe, mutta sen näkee, jos elimistö ei ole kunnossa.

        Ja tietysti päänahasta.

        Elintapoihin kuuluvat kokonaisruokavalio, päihteet, stressi, unettomuus jne...


      • näin on
        koklaa ja hämmästy kirjoitti:

        Kyllä niille voi.

        Elintavat vaikuttaa hyvinkin pitkälle hiusten kuntoon.

        Parturini aina sanoo, että hiuksista näkee kokonaisterveyden. Mitään erityisiä sairauksia ei tietenkään näe, mutta sen näkee, jos elimistö ei ole kunnossa.

        Ja tietysti päänahasta.

        Elintapoihin kuuluvat kokonaisruokavalio, päihteet, stressi, unettomuus jne...

        Miksi sitten vaikka esim. Intialaisilla nälkäänäkevillä on paksut hiukset ja minulla suomessa hyvällä ravinnolla on ohuet hiukset? Kyllä se on niin että ei ohuille hiuksille voi mitään! Uskokaa mihin uskotte mutta näin on, jos joku uskoo toisin on harhaluuloa. Uskokaa kaikenmaailman guruihin jos haluatte ja menettäkää yöunenne ja rahanne. Kaikenmaailman uskomushoidoilla ei tuuhene muuta kuin jonkun lompakko!


      • Anonyymi
        näin on kirjoitti:

        Miksi sitten vaikka esim. Intialaisilla nälkäänäkevillä on paksut hiukset ja minulla suomessa hyvällä ravinnolla on ohuet hiukset? Kyllä se on niin että ei ohuille hiuksille voi mitään! Uskokaa mihin uskotte mutta näin on, jos joku uskoo toisin on harhaluuloa. Uskokaa kaikenmaailman guruihin jos haluatte ja menettäkää yöunenne ja rahanne. Kaikenmaailman uskomushoidoilla ei tuuhene muuta kuin jonkun lompakko!

        Öm pari vuot myöhäs mut mulla on ollu enne ohuet hiukset ja mun sisaruksil ja vanhemmil ollu tässä ikää ohuet hiukset mut nykyää paksummat joten kyllähä niille voi vaikka mitä


    • asdasdasddas

      Tupakointi huonontaa pintaverenkiertoa, minkä seurauksena hiustenkasvu hidastuu.

    • pitkät ja vahvat

      Ei mulla ainakaan ole vaikuttanu mitenkään, olen polttanut jo yli 40 vuotta ja hiukset kasvaa niin nopeaan että jos meinaan otsatukkaa pitää on vähintään kerran kuukaudessa leikattava ettei tule silmille. Kun aloin kasvattaa pitkäksi, niin kolmessa vuodessa kasvoi reilusti yli 30 cm, latvoja leikattiin vain 1-2 kertaa vuodessa sentin - pari kerrallaan, kaksihaaraisia kampaaja ei ole löytänyt ja on kehunut hiuksiani tosi hyväkuntoisiksi ja vahvoiksi. Värjännyt en ole enää kymmeneen vuoteen ja kuivaajaa tai kihartimia ja muotoilutuotteita käytän hyvin harvoin, kun en ole enää työelämässä niin on aikaa antaa kuivua itsekseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe