Kuiva huulipuna - mikä avuksi?

huulipunagirl

Moi!

Mulla on yks ihanan sävyinen huulipuna, jota oon yrittänyt käyttää tosi paljon. Ainoa ongelma on sen kuivuus. Kaikista huulipunistani, juuri tuo tämän hetken lempparisävyni on tosi kuiva. En sitten tiedä, saattaako tämä myös johtua huulistani, vai miksi tuo huulipuna saa huulista irtoamaan paloja yms.? :/

Olen kokeillut laittaa huulipunaa suoraan huulirasvan päälle, jolloin se auttaakin hetken, mutta sitten kun pitäisi parin tunnin päästä lisätä huulipunaa - ei jestas! :D Näyttää siltä, että huulista tulee tosi kuivat (ei kyllä tunnu siltä) ja tekis mieli lisätä huulirasvaa päälle (jos ois olemassa huulirasva, jota voi laittaa huulipunan päälle ilman, että huulipuna lähtee leviämään alta pois).

Joten, mikä avuksi? :D Kiitoksia kaikille jo etukäteen! :)

4

967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stserrrrrrrrrrrr

      Minullakin on kokemusta tuollaisista huulipunista. Omien huulten täytyy olla tip top kunnossa ja tosiaan laittaa myös sitä huulirasvaa alle. Lisäilyn kanssa ei pitäisi tulla ongelmia, jos laittaa ensin huulirasvaa sekä punaa, taputtelee huulia paperiin ja lisää taas (tätä voi toistaa kunnes näyttää hyvältä). Lähes saman sävyinen huulikiilto voisi myös auttaa. Minulla ei tosin muutenkaan lähde huulipuna liikkumaan vaikka laitan huulirasvaa, puna kuitenkin tavallaan imeytyy kiinni huuliin. Emulsiomainen Bepanthen on muuten myös kiva huuliin, jos ei halua huulirasvan tuomaa kiiltoa.

    • sikglprk

      1. Huulten kuorinta ensin (esim. sokeripalalla hierominen, vanhalla hammasharjalla voi myös kevyesti hangata ja joilain merkeillä on omat huultenkuorinta-ainet).
      2. Huulipunan pohjustusvoide tai tavallinen huulivoide alle.
      3. Huultenrajauskynällä rajaus ja sillä voi myös värittää huulet niin saa värin kestämään paremmin.
      4. Huulipunan levitys (kokeile siveltimellä, ei anna niin paksua kerrosta kuin jos levittää suoraan huulipunapuikosta).
      5. Huulipunan kiinnitys esim. lock and seal-tyylisiä tuotteita on joillain merkeillä, huulikiilto käy myös ja nyt olen itse käyttänyt Clarins Lip Comfort Oil eli huuliöljyä. Tekee mistä tahansa huulipunasta mukavan mutta ei sovi mattahuulipunille koska vie matan pinnan.

    • Pehmeäthuulet

      Käytä hyvää huulirasvaa aamuin illoin

    • Ekoilija

      Kannattaa alle sipaista huulivoidetta ja levittää sitten siveltimellä puna. Itse olen siirtynyt ekokosmetiikkaan, koska pidän sitä turvallisempana vaihtoehtona, kun kumminkin kosmetiikkaa haluan käyttää. Yhdysvaltain elintarvike- ja lääkevirasto FDA oli tutkinut markkinoilla olevaa kosmetiikkaa ja kaikista huulipunista löydettiin hyvin myrkyllistä lyijyä. Osa kasvovoiteista sisälsi elohopeaa, jota on muuten säilöntäaineena useissa markkinoilla olevissa rokotteissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe