eräs uskova

eräs uskova

lähdin 18-vuotiaana luterilaisesta kirkosta ja liityin kolmeksi vuodeksi vapaakirkkoon. äitini painosti minua palaamaan lapsuuteni kirkkoon ja halusi, että meidät haudattaisiin siunattuun maahan samaan hautaan. lupasin hänelle jotain ja kuitenkaan en pitänyt lupaustani, sillä minua ajoi pois kirkosta lesbopapit ja homopapit sekä pappien uskottomuus. kun pappi on ns. leipäpappi, joka saa palkan siitä että saarnaa kirkossa viikolla, niin heiltä ei kuten muutamissa kirkoissa, vaadita omakohtaista uskoa jumalaan. jumala joko on heille taruolento tai jotain kaukaista, johon ei saada yhteyttä millään tavalla ja tätä nämä papit julistavat kirkossa viikolla. muistan rippivirteni ja ajattelen lämmöllä luterilaista kirkkoa, mutta en halua elää sellaisessa seurakunnassa, jossa avoliitossa eletään nainen naisen kanssa ja mies miehen kanssa. kun mennään naimisiin niin mies vie miehen vihille ja nainen naisen. tämä on raamatun vastaista. mooseksen kirja sanoo, että tällainen haureus on jumalan edessä synti ja kauhistus. lisäksi sen sanoo uusi testamentti ja paavali. jeesuskaan ei hyväksynyt tällaista seksuaalista moraalia ja käyttäytymistä. uskoa voi monella tavalla. minun tapani sopii minulle ja lesbo ja homopapille sopii oma tapansa elää. me emme sovi samaan kirkkoon. on olemassa luterilainen seurakuntayhtymä, jossa toimii luterilainen pappi. missä se toimii, en tiedä enkä tiedä siitä muuta kuin että se on kirkon ulkopuolella toimiva luterilainen seurakunta. rukoilen ja luen raamattua ja pidän kotikirkkonani vapaiden suuntien kirkkoja, vaikka kaipaan omaan kirkkooni. minä vain en sopeudu kaikkiin siellä tapahtuneisiin muutoksiin.

12

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tiedetä

Monet ovat päättäneet samoin ,eroamalla kaikista kirkoista.Mikään kirkko taikka lahko ei pelasta ketään .Pelastuminen saattaa johtua sydämen ja mielen asenteesta Jumalan sanaan ,minkä vapahtajamme toi meille hyväksi uutiseksi .Luottamalla hänen sanaansa meillä kaikilla on mahdollisuus pelastua viimeisen Armagedonin taistelun jälkeen.Silloin vasta selvitetään asiat ,mitä sen jälkeen tapahtuu .Sen tapahtuman alkamista ei tiedä kukaan ,ei poikakaan ,vaan ainoastaan " ISÄ ",Jeesus ilmoitti sen selvästi .

• Hyvä "uskova mies. Kyllä kirkkoja ja kirkkokuntia maailmaan mahtuu, joten ei sinun tarvitse itsellesi sopimatonta kirkkoa ottaa omaksi paikaksesi. Jokainen siis olkoon siinä yhteisössä, jossa kokee parhaiten olevansa oikeassa paikassa. Olet tehnyt siis oikein.

Itsekin kävin tien, jossa olin luterilainen, myöhemmin kuljin muissa kristillisissä seurakunnissa, kunnes jätin kaiken taakseni: mikään ei ollut sitä mitä odotin. Olenkin nykyään ateisti.

• oketko unohtanut
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Hyvä "uskova mies. Kyllä kirkkoja ja kirkkokuntia maailmaan mahtuu, joten ei sinun tarvitse itsellesi sopimatonta kirkkoa ottaa omaksi paikaksesi. Jokainen siis olkoon siinä yhteisössä, jossa kokee parhaiten olevansa oikeassa paikassa. Olet tehnyt siis oikein.

Itsekin kävin tien, jossa olin luterilainen, myöhemmin kuljin muissa kristillisissä seurakunnissa, kunnes jätin kaiken taakseni: mikään ei ollut sitä mitä odotin. Olenkin nykyään ateisti.

Eiköhän sinun tarinasi ole kaikille jo 21 kertaa tuttu.
        Sinulla on kertomatta toisessa keskustelussa mitä haluat tältä palstalta kun aina vänkäät ja haukut uskovia.

• eräs uskova
        oketko unohtanut kirjoitti:

Sinulla on kertomatta toisessa keskustelussa mitä haluat tältä palstalta kun aina vänkäät ja haukut uskovia.

Ölen kirjoittanut kokemuksistani uskovaisten helluntaikirkossa ja siitä miten mukavaa on olla körttinuori mutta en Ole haukkunut ketään enkä sanonut ketään nimeltä enkä sormella osoittanut ketään. Joten pysytään totuudessa.

• luterilainen
        oketko unohtanut kirjoitti:

Kyllä helsinkijokkeri on aivan hyvä tyyppi ja hänen kertomuksensa on myös tärkeä. Kyllä meitä luterilaisia saa haukkua, emmehän ole mitään pyhiä. En minä ainakaan.

• oletko unohtanut....
        eräs uskova kirjoitti:

Ölen kirjoittanut kokemuksistani uskovaisten helluntaikirkossa ja siitä miten mukavaa on olla körttinuori mutta en Ole haukkunut ketään enkä sanonut ketään nimeltä enkä sormella osoittanut ketään. Joten pysytään totuudessa.

En tarkoittanut sinua vaan tuota jänkkäjokkeria.

• luterilainenko?
        luterilainen kirjoitti:

Kyllä helsinkijokkeri on aivan hyvä tyyppi ja hänen kertomuksensa on myös tärkeä. Kyllä meitä luterilaisia saa haukkua, emmehän ole mitään pyhiä. En minä ainakaan.

Mikä on suhteesi Jeesukseen?

• luterilainen kirjoitti:

Olen tullut samaan tulokseen. Luettuani Jokkerin kertomuksia, hän kuitenkin vaikuttaa aidolta ihmiseltä, vaikka onkin välillä suorastaan tulinen vastaanpanija meidän uskovaisten todistuksille.

Mutta meillä kaikilla olisi kieltämättä kyllä vähän parantamisen varaa siinä että jänkätään jonkin asian vääntämistä tietyssä ketjussa aina juupas-eipäs tason äärimmäisen katkeraan loputtomuuteen asti. Lopuksi keskustelut tuppaa aina menemään henkilökohtaiseksi pottuiluksi. Tsemppiä vaan Jokkerille, armaalle ja ikiomalle ateistillemme!

• puhu omasta puolestasi
        ajan_merkit kirjoitti:

Olen tullut samaan tulokseen. Luettuani Jokkerin kertomuksia, hän kuitenkin vaikuttaa aidolta ihmiseltä, vaikka onkin välillä suorastaan tulinen vastaanpanija meidän uskovaisten todistuksille.

Mutta meillä kaikilla olisi kieltämättä kyllä vähän parantamisen varaa siinä että jänkätään jonkin asian vääntämistä tietyssä ketjussa aina juupas-eipäs tason äärimmäisen katkeraan loputtomuuteen asti. Lopuksi keskustelut tuppaa aina menemään henkilökohtaiseksi pottuiluksi. Tsemppiä vaan Jokkerille, armaalle ja ikiomalle ateistillemme!

Eikö säälillä ja pilkkaajien hyysäämiselläkin pidä olla joku raja?

• ilmainen neuvo
        ajan_merkit kirjoitti:

Tässä siis jokaiselle ilmainen neuvo:

Jokainen voi vaikuttaa palstan tasoon,

- älä vastaa herjaavaan aloitukseen.

- älä vastaa herjaavaan kommenttiin

Olihan noita kaksikin, mutta näin ei synny turhia eipas - juupas jänkhäämisiä.

• " sillä minua ajoi pois kirkosta lesbopapit ja homopapit sekä pappien uskottomuus. kun pappi on ns. leipäpappi, joka saa palkan siitä että saarnaa kirkossa viikolla, niin heiltä ei kuten muutamissa kirkoissa, vaadita omakohtaista uskoa jumalaan."

Kukaan uskova ei saata tukea sanotunlaista toimintaa ja ne jotka niin tekevät
      saavat olla enempi kuin varpaisillaan.

• helsinkijokkeri

Mutta "uskova" on tähän asti ilman mitään tunnontuskia voinut olla kirkossa, vaikka pyhäpäivinä ei tarvitse enää levätä, vaan saa tehdä mitä haluaa, avioerot on sallittu kaikissa tapauksissa, uudet avioliitotkin ovat sopineet vallan hyvin, on saanut tulla kirkkoon vaikka olisi sitä ennen valehdellut toisista, on kirkkotiellä on saanut katsella naisia himoiten.

Ja niin se on: kaikki on hyväksytty sekä kirkon sisällä, että ihmiset kirkon ulkopuolella. Mutta nyt "uskovat" ovat niitä vastaan, joita vastaan Jumala ei Raamatun mukaan ole: lesboja, ja niitä homoja, jotka eivät makaa miehen kanssa. Jotain on mennyt nyt vikaan Jumalan ja "uskovien" välillä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      244
      4971
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      125
      2283
    3. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      233
      1970
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      64
      1824
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1680
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      188
      1537
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      54
      1414
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      62
      1329
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      75
      1301
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1171
    Aihe