Olen tuntenut erään kenialaisen miehen jo yli vuoden, ja vasta nyt voisi sanoa, että meillä on suhde. Alussa kaikki oli aika sekavaa, emmekä nähneet toisiamme kovin usein, minulta paloi pinna moneen otteeseen miehen sopiessa ja peruessa tapaamisia. Kuitenkin meillä tuntuisi olevan suuri vetovoima välillämme. Molemmat opiskellaan, mutta nyt kun olemme olleet enemmän yhdessä, mies on alkanut puhumaan lapsista. Itse asiassa hän haluaisi lapsen heti. Sanoo, että haluaa ottaa vastuuta ja rauhoittua ja niin edelleen. Hän ei ole ollut naimisissa aiemmin eikä hänellä ole lapsia. Häilyn epäilyksen (tarvinneeko pysyvän oleskeluluvan, eikö ole rahaa viisumiin?) ja toisaalta halun ja innostuksen vallassa, tahtoisinko lapsen ja onnistuisiko meidän suhde jatkumaan entistä parempana?
Onko täällä Afrikkalaisen miehen kanssa parisuhteessa olevia? Äitejä? Millaisia isejä miehenne ovat? Miten suhde on kestänyt lapsen tulon?
Lapsi mustan miehen kanssa?
21
3248
Vastaukset
- seeker04
Ihme nois nik nakeis oikein kiinnosta ???
Eikö suomalainen mies oo tarpeeks hyvä isäksi ???
Vai onko maailmaan pakko vielä tehdä lisää nik nakkeja ??? - Lue palstaa
No justhan tuossa oli puhetta eräästä tälläisestä suhteesta, afrikkalaisella miehellä viisi lasta neljän eri naisen kanssa.
Kysyit, "tarvinneeko pysyvän oleskeluluvan, eikö ole rahaa viisumiin?". Nyt olet asian ytimessä, pidä tosta ajatuksesta kiinni. Älä pilaa loppuelämääsi vain sen takia, että jungle fever iski. - masa
Moi,
Ajattele tarkoin ennenkuin lähdet lapsentekoon mustan miehen kanssa. Tarkoitan sitä että jos et ole kypsä saamaan värillistä lasta niin jätä asia sikseen. Itse lapsen elämä tulisi olemaan melkoista helvettiä nyky-Suomessa. Lajipuhtausajattelu on vielä kunniassaan-valitettavasti. - Alli
Jos et ole varma, onko lapsen hankinta hyvä idea, niin älä tee lasta. Isän värillä ei ole mitään merkitystä silloin, kun lähtökohta on noin hutera. Ihan valkoihoisenkin kanssa saa asiansa mutkalle ja lapsen yksikseen hoidettavaksi.
- nea
miettiä pariinkin otteeseen! tuttava piirissäni
on kokemuksia kyseisestä asiasta... ja voit taatusti uskoa että ei mitään hyviä! kävi niin,että mies oli kolumbiasta tai jostain..ja halusi lapsen heti kaverin kanssa. no ei siin mitään, alku menikin hyvin, kunnes tämä mies alkoi lyömään vaimoaan.. kun siinä sivussa heti naimisiin menivät, miehen hyväksi että suuomessa saa olla.hakkasi raskaana ollutta vaimoaan, ja ei siin viel kaikki.. kun lapsi syntyi.. ei halunut edes nähdä tätä poikaa. tapaamiset tulivat kumminkin pakollisiksi, ja aina kun lastaan menee katsomaan.. niin aina on eri nainen kainalossa..
ja ei sitä lastaan mene kattoo, ku kuhertelemaan kaverin eteen uuden naisensa kanssa!
- Toinen mies
Kyllä tuntuu selvää vedätyksen makua, Olet näemmä sopiva "uhri", kun muualla ei ole natsannut. Jos tarvitsee pysyvän oleskeluluvan, KUMMASTI AUTTAA lapsi suomalaisen naisen kanssa. Harvemmin lapsi pitemmän päälle kiinostaa, kun haluaa "hengähtää" kavereiden kanssa. Onko olemassa muuta todistetta, kuin hänen sanansa, ettei lehto/ aviolapsia löydy esim. kotimaastaan?
Jos ero tulee, ei elo tule olemaan helppoa mulattilapsen kanssa. - honey
HEI!
Lapsia ei kannata ihan noin vaan lähteä tekemään. Tutustukaa ensin toisiinne kunnolla. Ei ole helppoa asua täällä Suomessa. Mun mieheni on myös Keniasta ja meillä on kaksi lasta, meillä on kaikki muuten hyvin, mutta Suomi pitänee jättää, kunhan minä valmistun koulusta. Pitänee kertoa, että Keniassa on tapana, että naiset hoitavat lapset ja kodin. Meillä on käyty koviakin taistoja toste asiasta. Varsinkin nyt kun en ole enää kotona ja opiskelen amk:ssa, en millään pysty yksin hoitamaan kaikkia asioita. Voi, että se oli aluksi vaikeaa osallistua kotitöihin. - Amani
Mielestäni kannattaa käyttää harkintaa ja tutustua toiseen kunnolla sekä miettiä minkälaista vastuuta ja pysyvyyttä lapsi mukanaan tuo, ihan riippumatta siitä mistä päin maailmaa se toinen osapuoli on kotoisin.
Itse seurustelen myös itä-Afrikkalaisen miehen kanssa ja meillä taitaa olla vähän niinpäin että mulla on orastavaa vauvakuumetta mutta mies pitää jalat maassa, toistaiseksi...:)
Mekin ollaan tunnettu toisemme vasta vajaan vuoden ja opiskelijoita myös molemmat. Lapsen hankkimisella ratkeaisi oleskelulupaasiat, joiden kanssa nyt taistellaan, mutta emme halua lasta vaan sen takia, koska tällä hetkellä taloudellinen tilanne ei tosiaan ole paras mahdollinen.
Mekin puhutaan usein lapsista ja lasten kasvatuksesta ja kumpikin rakastaa kovasti lapsia ja pitää lapsia lahjana, jotka toivottavasti tulevat sitten, kun heidän aikansa on.- muutos
Täysin järjetöntä jos ainoa syy tehdä lapsia on saada lupa jäädä maahan. Suomen täytyy ehdottomasti tiukentaa oleskeluluvan ehtoja. Yhteinen lapsi ei saa olla varma tapa luvan saantiin.
- mieltä
muutos kirjoitti:
Täysin järjetöntä jos ainoa syy tehdä lapsia on saada lupa jäädä maahan. Suomen täytyy ehdottomasti tiukentaa oleskeluluvan ehtoja. Yhteinen lapsi ei saa olla varma tapa luvan saantiin.
Itse asiassa oleskelulupaa ei pitäisi ilman työpaikkaa myöntää missään tilanteessa, ei aviosuhteista, lapsista tai mistään johtuen. Ei työpaikkaa = ei asiaa maahan.
- zkelvin
mieltä kirjoitti:
Itse asiassa oleskelulupaa ei pitäisi ilman työpaikkaa myöntää missään tilanteessa, ei aviosuhteista, lapsista tai mistään johtuen. Ei työpaikkaa = ei asiaa maahan.
Eli vaikka Nokian insinööri olisi pitkällä työkomennuksellaan Kiinassa avioitunut paikallisen neiti-ihmisen kanssa, olisi lapset ja isällä turvattu, hyväpalkkainen työpaikka Suomessa? Ei rouvalle oleskelulupaa, vaikka aviomiehellä on lain mukaan velvollisuus elättää perheensä?
- mieltä
zkelvin kirjoitti:
Eli vaikka Nokian insinööri olisi pitkällä työkomennuksellaan Kiinassa avioitunut paikallisen neiti-ihmisen kanssa, olisi lapset ja isällä turvattu, hyväpalkkainen työpaikka Suomessa? Ei rouvalle oleskelulupaa, vaikka aviomiehellä on lain mukaan velvollisuus elättää perheensä?
Okei, korjataan sen verran, että avioliiton kautta Suomeen tulevat ulkomaiset naiset voisivat saada oleskeluluvan.
Suoraan sanoen paljolta säästyttäisiin, jos pystyttäisiin kieltämään ns. pigmenttihäiriöisten miesten maihinnousu. - muutos
mieltä kirjoitti:
Okei, korjataan sen verran, että avioliiton kautta Suomeen tulevat ulkomaiset naiset voisivat saada oleskeluluvan.
Suoraan sanoen paljolta säästyttäisiin, jos pystyttäisiin kieltämään ns. pigmenttihäiriöisten miesten maihinnousu.Riittäisiköhän ehdoksi että ulkomaalaisen puolison tänne tuonut pystyy itse elättämään tuliaisensa.
- Sadeye
mieltä kirjoitti:
Suoraan sanoen paljolta säästyttäisiin, jos pystyttäisiin kieltämään ns. pigmenttihäiriöisten miesten maihinnousu.Voisitko selventaa ja kertoa mita tarkoittaa pigmenttihairioinen mies ? Onko kyse ihon pigmentin tummumisesta ilman syyta, vaiko maksalaiskista ?? Tai jonkin laakkeen sivu-oireena ilmaantunut ihon tummuminen. Mina en ymmarra vastaustasi, ja miten se liittyy oleskelupa asioihin ? ( alkoholistien iho saattaa myos muuttaa varia, kun maksa ei enaan toimi ) Mutta miten ulkomaalaiset miehet kuuluvat tahan pigmenttihairioisten ryhmaan ?
- Mieti sitä
Sadeye kirjoitti:
Voisitko selventaa ja kertoa mita tarkoittaa pigmenttihairioinen mies ? Onko kyse ihon pigmentin tummumisesta ilman syyta, vaiko maksalaiskista ?? Tai jonkin laakkeen sivu-oireena ilmaantunut ihon tummuminen. Mina en ymmarra vastaustasi, ja miten se liittyy oleskelupa asioihin ? ( alkoholistien iho saattaa myos muuttaa varia, kun maksa ei enaan toimi ) Mutta miten ulkomaalaiset miehet kuuluvat tahan pigmenttihairioisten ryhmaan ?
Koitapa tosiaan funtsia, mitä eroa on "ulkomaalaisilla" miehillä ja pigmenttihäiriöisillä miehillä.
- zkelvin
mieltä kirjoitti:
Suoraan sanoen paljolta säästyttäisiin, jos pystyttäisiin kieltämään ns. pigmenttihäiriöisten miesten maihinnousu.Kuinka paljon niitä tummia miehiä nyt oikeasti Suomeen vuosittain tulee? Onko se nyt joku ongelma sitten?
Ja muuten, Suomen laissa on määritelty aviopuolisoille velvollisuus elättää toisiaan ihan sukupuolesta riippumatta. - epäileväinen
zkelvin kirjoitti:
Kuinka paljon niitä tummia miehiä nyt oikeasti Suomeen vuosittain tulee? Onko se nyt joku ongelma sitten?
Ja muuten, Suomen laissa on määritelty aviopuolisoille velvollisuus elättää toisiaan ihan sukupuolesta riippumatta.Mistäköhän päin lakikirjaa löydän mainitsemasi lainkohdan? Erityisen kiitollinen olisin, jos voisit jopa antaa linkin finlexiin, mutta kyllä pelkkä viittauskin riittää.
- zkelvin
epäileväinen kirjoitti:
Mistäköhän päin lakikirjaa löydän mainitsemasi lainkohdan? Erityisen kiitollinen olisin, jos voisit jopa antaa linkin finlexiin, mutta kyllä pelkkä viittauskin riittää.
Näitä hakumoottoreita on netti pullollaan. Googleta vaikkapa sanoilla "puolison elatusvelvollisuus", niin löytyy lähteitä vaikka kuinka. Mutta ollos hyvä.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1975/19750705
- Karitapio
On kyllä niin hataralla pohjalla tämä tarina, että sen on pakko olla provo. Tuntenut vuoden, eikä edes tiedä, että onko suhteessa ja lapsia pitäisi hankkia? Vähän on älyn lahjoja, jos noin ilmiselvään kusetukseen astut! Puhu sille määräaikaisen oleskeluluvan hankkimisesta ja seuraa miehen reagtioita, voit yllättyä!
- Are u 4 real?
Pitäisikö miettiä pikemminkin, että haluatko lapsen tämän miehen kanssa, kuin että haluatko lapsen mustan miehen kanssa? Ihan älytön kysymys. Tutustu mieheen väristä välittämättä ensin paremmin ja jos mies on sopiva, niin turha sitä väriä on miettiä. Olisitko oikeasti harkitsemassa lapsentekoa noin heppoisin perustein ja lyhyen suhteen jälkeen, jos kyseessä olisi suomalainen mies?
Minulla on itselläni afrikkalainen mies ja hänen kanssaan kolme lasta. Olemme olleet yhdessä 12 vuotta. Mies oli tavatessamme asunut Suomessa jo vuosia ja seurustelimme 3 vuotta ennen naimisiinmenoa. Ensimmäinen lapsi syntyi vuosi häiden jälkeen.
Tiesin siis, mihin ryhdyin. Silti kyllä välillä tulee "isiä ikävä", kun mietin miten tasa-arvoista meininki oli omassa lapsuudenkodissani ja millaisia juttuja nyt joudun välillä sietämään. Mieheni on välillä elämääkin suurempi feminismin kannattaja ja välillä maailman pahin sovinisti. Ja hänellä on eri roolit kotona ja ulkomaailmassa. Hän haluaa nähdä itsensä tasa-arvon kannattajana ja erilaisena afrikkalaismiehenä, joten muiden nähden hän tekee kaikkensa lasten kanssa ja on sitten ylpeä, että "saavat nähdä, että kyllä afrikkalaismieskin osaa ja viitsii". Kotiin päästyään hän saakin sitten taas olla kuin ellun kana. Koskaan ei ole esim. vaihtanut vaippoja kotona tai syöttänyt lapsia vauvoina, vaikka muualla on hyvinkin taitava näissä hommissa.
Kaikesta huolimatta mieheni on rakastava isä ja puoliso ja viettää vapaa-aikansa perheen parissa. Hän ei juurikaan käy yksin ravintoloissa eikä vaadi minua istumaan kotona kaikkia iltoja, vaan antaa minulle omaa aikaa. Hän on kuitenkin todella poikkeava tapaus ystäväpiirissämme. Afrikkalainen mies vaatii yleensä vaimoaan ottamaan kodista ja lapsista täyden vastuun huidellessaan itse pitkin kaupunkia tai tehden töitä ympäri vuorokauden. Näin on meininki suurimmassa osassa tuttavaperheitämme (siis niissä harvoissa perheissä, jotka vielä ovat ehjiä).
Kannatan perinteisiä arvoja ja sukupuolirooleja ja pidän siitä, että mies saa suhteessa olla mies ja nainen nainen. Olen koti-ihminen ja pidän ruuanlaitosta ja muusta hääräilystä. Minusta on mukavaa tehdä miehelleni pieniä palveluksia ja ilahduttaa häntä ja hän osaa sitä arvostaa. Hän vuorostaan hoivaa, lahjoo (hih), ihailee, hellii ja pitää hyvänä, huolehtii, suojelee, kunnioittaa ja on vaimostaan ylpeä. Kaikki eivät kuitenkaan ole kaltaisiamme ihmisiä, joten kannattaa miettiä, millaisen suhteen haluaa.
Meilläkin tilanne on se, että minä olen se joka kantaa vastuun ja huolehtii, että asiat tulevat tehdyiksi. Mies on se, joka auttaa pyydettäessä. Mies periaattessa tietää, mitä häneltä odotan ja millaisesta käytöksestä en pidä, mutta jos en säännöllisesti muistuta asiasta, mies "taantuu" takaisin sovinismiafrikkalaisuuteen ja antaa tyytyväisenä minun tehdä kaiken yksin. Sitten nolostuu, kun tajuaa asian ja leikkii jonkin aikaa ylitarmokkaasti osallistuvaa perheenisää...
Hän ei haluaisi asioiden menevän niin kuin hänen lapsuudenkodissaan ja tietää, että sellainen on naiselle epäreilua, mutta kun se on niiiiin paljon helpompaa hänelle ;) Jos siis tällaiseen ei ole valmis suostumaan, on parempi tutustua mieheen todella hyvin, ettei joudu katumaan. Mutta juuri näinhän se on suomalaismiestenkin kanssa. Hiljaa hyvä tulee, eikös niin?
En silti usko, että Afrikassa eläneen ja kasvaneen miehen kanssa voi ikinä päästä samanlaiseen tasa-arvoon ja työnjakoon kuin ihanteellisimmissa suomalaisperheissä. Roolit ovat syvään iskostuneet ja naisihanne muodostunut oman äidin mukaan. Suomalainen nainen, varsinkaan nuori sellainen, harvoin istuu siihen muottiin. Meillä suhde toimii ehkä siksi, että mies sentään edes yrittää olla vähän vähemmän afrikkalainen ja minä taas en ole aivan perinteisen nykyaikainen suomalainen. Monikulttuurinen parisuhde vaatii syvällistä kumppanin kulttuuriin tutustumista, kompromisseja, toleranssia ja h..kutin pitkää pinnaa. Suin päin jos siihen ryhtyy, niin on tyhmä, vaikka ehkä hetken hurjan onnellinen ;)- maasta
kaverisi on?
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865