Poikaystäväni vanhemmat eivät anna meidän saunoa yhdessä

VanessaAurora

Olemme kumminkin 26- ja 28-vuotiaat, tosin seurustelleet vasta alle vuoden. Kun olemme heidän luonaan vierailulla, meille tehdään selväksi, että saunassa käyvät miehet ja naiset omissa porukoissaan. Poikaystäväni ihana sisko kertoi, että he saivat miehensä kanssa saunoa vasta kun olivat menneet naimisiin :D Toisten kotonahan kunnioitetaan heidän toimintatapojaan, mutta onhan tämä vähintäänkin erikoista...

Nukkuminen hoidetaan niin, että minä nukun joko sängyssä tai lattialla patjalla, vierekkäin emme saa olla. Tilanne ärsyttää, mutta en halua mitään pahaa minun ja hänen vanhempiensa välille. Olen yrittänyt suhtautua asiaan niin, että minun on vierailulla ollessani kunnioitettava heidän sääntöjään, ja ymmärrettävä jotenkin...

Asialle ei varmaankaan voi tehdä mitään. Jos sen ottaa puheeksi, he kokevat sen arvatenkin loukkaavana. Joskus olemme ääneen jutelleet ihan vaan vanhoja järkyttääksemme (:D) miten kiva ja rentouttava oli saunoa yhdessä poikaystäväni kanssa kun tulimme salitreenistä kotiin, tai miten hyvin uudessa sängyssämme nukkuu. Tietenkin he myös ääneen paheksuvat viinin juomista arki-iltana hyvän ruuan kanssa, saunajuomia, shampanjaa uutenavuotena...
Kaikki te yli 20-vuotiaat, kertokaa oletteko kokeneet vastaavaa ja miten tästä voisi päästä kypsällä tavalla etenemään?

51

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kdkkd ddkkd ddk

      Olen kokenut. En tiedä, miksi siitä pitäisi eteenpäin päästä. Vanhoilla ihmisillä on omat tapansa, mitä pitävät sopivina, ja kuten sanoit, vierailulla kyläpaikan tapojen mukaan.

      Minä nukun miesystävieni vanhempien luona eri huoneessa jopa. Kyllä kai aikuinen ihminen pari yötä kykenee yksin nukkumaan.

      • jjdjd ddjd djdjd

        Niin ja alkoholi on myös pannassa. Ei ole sekään iso asia jättää se ruokaviini juomatta, kotona sitten omalla tavalla.


    • mek

      Kuka täysi-ikäinen lapsi vielä vanhempiaa tottelee ja mina ainakin sanoisin aika painavan sanan miten toin ja täysi-ikäinen tekee niinkuin itse haluaa. Aika patavanhoollista tai sitten uskovaisia henkilöitä. Itsellä menei sukset ristiin aina nopeasti jos joku nuoruuden tyttöystävien vanhemmista olisi tuollaista ehdottanut.

      • ****

        Ei pidä mennä vierailulle ainakaan yöksi jos ei pysty kunnioittamaan talon tapoja.
        Ehditte te saunoa ja nukkua yhdessä kotonanne.


      • djdjd ddjjd djdjd
        **** kirjoitti:

        Ei pidä mennä vierailulle ainakaan yöksi jos ei pysty kunnioittamaan talon tapoja.
        Ehditte te saunoa ja nukkua yhdessä kotonanne.

        Nimenomaan. Ihan älytöntä nipottaa muiden tavoista ja tehdä pikkujutusta välit rikkova asia.


      • mulkero oot!

        No sinä mek oletkin kirjoituksiesi perusteella melkoinen riidankylväjä ja varmasti oman sukusi suurin mulkero.


      • näin
        mulkero oot! kirjoitti:

        No sinä mek oletkin kirjoituksiesi perusteella melkoinen riidankylväjä ja varmasti oman sukusi suurin mulkero.

        Talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan.


      • Meidän tavalla

        Eli siis, kun ne vanhukset tulevat luoksesi vierailulle, niin he eivät asetu taloksi kuten olette ajatelleet, vaan levittäytyvät kuin kotiinsa omine tapoineen ja sanovat "painavan sanan", jos yrittäisit ohjata vierailun kulkua.
        Epäilisivät vielä sinua ateistiksi, kun yrittäisit olla erimielinen heidän kanssaan.

        Olisinpa kärpäsenä katossa!


      • mek
        mulkero oot! kirjoitti:

        No sinä mek oletkin kirjoituksiesi perusteella melkoinen riidankylväjä ja varmasti oman sukusi suurin mulkero.

        Voihan siellä käydä poikkeamassa mutta en mina ainakaa viittisi saunaan mennä jos ei sinne naisen kanssa pääse ja se siitä. Kun lapsi täyttää 18v niin venhenpien määräysvalta loppuu ja sen jälkeen tehdään niinkuin itse haluttaan ja omalla ravalla ja jos se ei vanhemmille käy niin voi jättää vierailyt 1-4 tuntiin niin pääsee helpommalla kun saa tehdä asiat omalla tavalla. En mina riitaa haasta mutta minua ei aikuisena ole määräillyt kun työnantaja ja siitä määeäilyst äon lapsena saanut ihan riittävästi ja sehän on sitä itsenaisyyttä kun tehdään asiat omalla tavalla eikä vanhusten tavalla. Aikansa kutakin.


      • jdjdjd dndjd djdj
        mek kirjoitti:

        Voihan siellä käydä poikkeamassa mutta en mina ainakaa viittisi saunaan mennä jos ei sinne naisen kanssa pääse ja se siitä. Kun lapsi täyttää 18v niin venhenpien määräysvalta loppuu ja sen jälkeen tehdään niinkuin itse haluttaan ja omalla ravalla ja jos se ei vanhemmille käy niin voi jättää vierailyt 1-4 tuntiin niin pääsee helpommalla kun saa tehdä asiat omalla tavalla. En mina riitaa haasta mutta minua ei aikuisena ole määräillyt kun työnantaja ja siitä määeäilyst äon lapsena saanut ihan riittävästi ja sehän on sitä itsenaisyyttä kun tehdään asiat omalla tavalla eikä vanhusten tavalla. Aikansa kutakin.

        Kuulostaa murkkuikään jämähtämiseltä. :) Kunnolla aikuisen aikuisuus ei joustamisesta kärsi.


      • mek
        jdjdjd dndjd djdj kirjoitti:

        Kuulostaa murkkuikään jämähtämiseltä. :) Kunnolla aikuisen aikuisuus ei joustamisesta kärsi.

        Miksi joustaa jos ei ole mitään tarvetta siihen. Nuoruuden tyttöystävän äitkin otti joskus herneen nenään kun mentiin pizzalle lauantaina kun pääsi töistä. Anoppikokelas oli tehnyt ruokaa mutta ei kysynt meiltä että syödäänkö ja ei tiennyt meidän suunnitelmistä. Itse en ymmärtänyt ollenkaan että tehdään ruokaa ja oletetaan että kaikki tulevat syömään eikä kysytä että syöttekö.


      • jdjd djdj sjsjs sjsj
        mek kirjoitti:

        Miksi joustaa jos ei ole mitään tarvetta siihen. Nuoruuden tyttöystävän äitkin otti joskus herneen nenään kun mentiin pizzalle lauantaina kun pääsi töistä. Anoppikokelas oli tehnyt ruokaa mutta ei kysynt meiltä että syödäänkö ja ei tiennyt meidän suunnitelmistä. Itse en ymmärtänyt ollenkaan että tehdään ruokaa ja oletetaan että kaikki tulevat syömään eikä kysytä että syöttekö.

        Niin tosiaan, miksi käyttäytyä hyvin, kun voi moukkakin olla. Siinäpä kysymys.


      • yks lissu
        mek kirjoitti:

        Voihan siellä käydä poikkeamassa mutta en mina ainakaa viittisi saunaan mennä jos ei sinne naisen kanssa pääse ja se siitä. Kun lapsi täyttää 18v niin venhenpien määräysvalta loppuu ja sen jälkeen tehdään niinkuin itse haluttaan ja omalla ravalla ja jos se ei vanhemmille käy niin voi jättää vierailyt 1-4 tuntiin niin pääsee helpommalla kun saa tehdä asiat omalla tavalla. En mina riitaa haasta mutta minua ei aikuisena ole määräillyt kun työnantaja ja siitä määeäilyst äon lapsena saanut ihan riittävästi ja sehän on sitä itsenaisyyttä kun tehdään asiat omalla tavalla eikä vanhusten tavalla. Aikansa kutakin.

        Kuule Mek. On aika katsoa peiliin ja kysyä itseltä miksi on niin vaikea arvostaa toisten elämänarvoja jos niissä ei ole mitään vikaa. Olisi eri asia jos ne olisi sellaiset että siellä juodaan ylettömästi ja eletään muutenkin moraalitonta elämää.

        Onko niin mahdotonta arvostaa vanhempiasi tai elämänkumppanisi vanhempia. Jos olisit minun elämänkumppani ja noin vähän arvostaisit toisia ihmisiä ja heidän elämänarvoja saisit pakata tavarasi.


      • mek
        yks lissu kirjoitti:

        Kuule Mek. On aika katsoa peiliin ja kysyä itseltä miksi on niin vaikea arvostaa toisten elämänarvoja jos niissä ei ole mitään vikaa. Olisi eri asia jos ne olisi sellaiset että siellä juodaan ylettömästi ja eletään muutenkin moraalitonta elämää.

        Onko niin mahdotonta arvostaa vanhempiasi tai elämänkumppanisi vanhempia. Jos olisit minun elämänkumppani ja noin vähän arvostaisit toisia ihmisiä ja heidän elämänarvoja saisit pakata tavarasi.

        Kyllähän vanhempien elämän tapaa voi arvostaa mutta ei sitä saa tyrkyttää nuoremmille ja eihän nuoretkaan vanhemmilleen omaa elämäntapaansa tyrkytä.
        Vanhempienkin pitää nuorten olla ja tehköön ne niinkuin haluavat eikä niitä omia tapoja pidä muille tyrkyttää mitä on .50-60 luvulla ollut. En minäkään enää täysi-ikäiselle tyttärellenin mitään elämänohjeita tyrkytä mutta kerron kysyttäessä ja saa mennä pokaystävänsä kanssa asunaan miten haluvat kun asia ei minulle kuulu. Tuollaisilla pinnttyneillä tavoilla mitä alkuperäinen kirjoittaja kertoon niin voi niiden nuorten vierailut loppua kokonaan tai kestoltaan olla vain tunti tai kaksi jos elämä menee noin rajoittuneeksi.


      • djdjd ddjjd djdjd kirjoitti:

        Nimenomaan. Ihan älytöntä nipottaa muiden tavoista ja tehdä pikkujutusta välit rikkova asia.

        Juuri niin. Opettele käyttäytymään äläkä retostele alastomalla touhullasi ja viinan läträämiselläsi. Senkun saunot kenen kanssa saunot ja kittaat alkoa kenen kanssa kittaat, mutta älä retostele sillä. Et haluaisi kuunnella kenenkään muun esim. virtsavaivoista, vaikka ovatkin ihan totta ja asiallisia. Fiksut puheet kehiin.


      • 300 km välimatkaa
        mek kirjoitti:

        Kyllähän vanhempien elämän tapaa voi arvostaa mutta ei sitä saa tyrkyttää nuoremmille ja eihän nuoretkaan vanhemmilleen omaa elämäntapaansa tyrkytä.
        Vanhempienkin pitää nuorten olla ja tehköön ne niinkuin haluavat eikä niitä omia tapoja pidä muille tyrkyttää mitä on .50-60 luvulla ollut. En minäkään enää täysi-ikäiselle tyttärellenin mitään elämänohjeita tyrkytä mutta kerron kysyttäessä ja saa mennä pokaystävänsä kanssa asunaan miten haluvat kun asia ei minulle kuulu. Tuollaisilla pinnttyneillä tavoilla mitä alkuperäinen kirjoittaja kertoon niin voi niiden nuorten vierailut loppua kokonaan tai kestoltaan olla vain tunti tai kaksi jos elämä menee noin rajoittuneeksi.

        Vai ei nuoret vanhemmilleen omaa elämäntapaansa tyrkytä. Vainiin!
        Juuri sitähän tässä tehdään ja otetaan herneet nenään, kun ikivanhat esipolvet haluavat omassa kodissaan elää sitä elämää ja niiden tapojen mukaan, jotka ovat muotoutuneet heidän yhteiselämänsä aikana.
        Nyt on uudet ajat ja vanhusten pitää opetella elämään niiden mukaisesti, tai ovat sitten keskenään. Nuorten pitää saada tehdä kuten haluavat.
        On eri asia sanoa nuorille, että elätte kuten haluatte, ei se minulle kuulu, jos he elävät jossakin muualla kuin sinun asunnossasi.

        On mutten niin typerä tuo uhkaus, että sitten ei tulla, sitten saavat elää elämänsä ilman meitä, sittenpähän vierailut ovat korkeintaan pari tuntia...

        Se saattaa olla vanhemmille mieleinen ratkaisu, ja he eivät kaipaile hetkeäkään, kun heitätte oven kiinni jäljestänne.
        Jos nuorilla on kaikesta eri mielipide kuin vanhemmilla, jos ei järjestelyt kelpaa, jos kaikessa haistetaan vanhanaikaisuutta ja pidetään "tyrkyttämisenä" vierailun sujumisen vuoksi tehtyjä järjestelyjä, niin voi olla, että että kutsuja ei enää satele. Moni vanhempi kutsuu nuoret vain velvollisuudentunnosta.

        On ihan nuorille ominaista kuvitella, että he ovat aina tervetulleita "kotiin" tai "mummilaan".


      • lettipäinen
        mek kirjoitti:

        Voihan siellä käydä poikkeamassa mutta en mina ainakaa viittisi saunaan mennä jos ei sinne naisen kanssa pääse ja se siitä. Kun lapsi täyttää 18v niin venhenpien määräysvalta loppuu ja sen jälkeen tehdään niinkuin itse haluttaan ja omalla ravalla ja jos se ei vanhemmille käy niin voi jättää vierailyt 1-4 tuntiin niin pääsee helpommalla kun saa tehdä asiat omalla tavalla. En mina riitaa haasta mutta minua ei aikuisena ole määräillyt kun työnantaja ja siitä määeäilyst äon lapsena saanut ihan riittävästi ja sehän on sitä itsenaisyyttä kun tehdään asiat omalla tavalla eikä vanhusten tavalla. Aikansa kutakin.

        Jokainen määrää kotonaan. Jos vanhempien elämän periaatteet on tiukemmat niin silloin niitä noudatetaan. Sehän on vanha sanonta että se määrää kenen pöydän alla jalat on.


    • Sukupolvikuilu

      Talo elää tavallaan, ja vieraat sopeutuvat talon tapoihin. Mielenilmaisut eivät ole tarpeen. Yövieras nukkuu siinä. mihin isäntäväki on hänet pedannut ja sillä sipuli.

      Mihin haluat "edetä" ja mikä on kypsä tapa? Aiotko ruveta kouluttamaan poikaystäväsi vanhempia uusille tavoille? Jos he eivät pidä oikeana yhdessä asumista susiparina, niin olkaa nyt ihmeessä sen verran hienotunteisia, että ette revittele yksityiselämäänne heidän eteensä vain järkyttääksenne heitä. Toisten asenteita ja periaatteita tulee kunnioittaa. Pidättehän itsekin omaa elämäntapaanne oikeana ja hyväksyttävänä.
      Turhaa suukopua tulee .välttää.

      Jos vierailu tuntuu hankalalta, niin ei tulla toiste.
      Saattaa olla, että se ratkaisu tyydyttää molempia osapuolia.

      • mek

        Siksi juuri tämän takia menen mieluumiin hotelliin yksi kun vieraiden äitini luona kottopuolessa niin saa olla rauhassa eikä kuunneella ikiaiakasita valitusta jostain asiasta mitkä ovat otsestäänselvyyksiä.


      • Viisas ratkaisu
        mek kirjoitti:

        Siksi juuri tämän takia menen mieluumiin hotelliin yksi kun vieraiden äitini luona kottopuolessa niin saa olla rauhassa eikä kuunneella ikiaiakasita valitusta jostain asiasta mitkä ovat otsestäänselvyyksiä.

        Äiti arvostaa varmasti. Hän suo sinulle sen elämäntavan, jonka olet valinnut, ja elää itse omien tapojensa mukaan. On viisasta välttää turhia huolia.


    • Oppeliini1

      Sinä et VOI olla niin tollo juntti kuin kerrot olevasi. Sano että kirjoituksesi on provo. Hyvin huono sellainen.

      Ei kukaan ( joka ei ole kasvanut tynnyrissä) voi olla noin tietämätön minimaalisista käytöstavoista. Vierailukutsua ei oteta vastaan sitä varten että sinne mennään halventaakseen kutsujia!

      fiksut ystäväsi vanhemmat varmasti ovat huomanneet kuinka tollo juntti sinä olet, he ovat kovin pahoillaan poikansa valinnasta. SIITÄ huolimatta he toivattavat sinut tervetulleeksi kotiinsa ja jopa majoittavat sinut sinne!!

      Tekisit palveluksen kaikille jos valitsisit viettää aikaasi vain oman (alhaisen) tason kavereittesi kaa. Fiksuimpien ja älykkäimpien ihmisten viesti menee yli sinun ymmärryksen.

    • onko niin väliä?

      Maassa maan tavalla. Onko mahdotonta saunoa tai nukkua välillä erikseen? Ei tuon pitäisi olla mikään iso ongelma. Tai onko mahdotonta mennä naimisiin, jos se on siitä kiinni?

      Voi olla myös niin että miesystäväsi vanhemmat eivät tiedä miten kiinteää seurustelunne on, oletko ehkä vain ohimenevä heila tai peräti pelkkä kaveri. Miesten ja naisten saunavuorot voivat johtua pelkästään käytännön järjestelyistä että ei kulu aikaa useampiin saunavuoroihin, tai ajatellaan että saunassa kuuluu seurustella vierailijan kanssa ja että nuoripari ehtii seurustella toistensa kanssa muutenkin.

      Oletteko kertoneet heille selkeästi, mitä itse haluatte? Tietävätkö he varmasti, että haluatte saunoa keskenänne tai nukkua samassa sängyssä?

      • Asiat puhutaan pahki

        Oletteko selkeästi ilmoittaneet näille ihmisille, että heidän tulee muuttaa saunatapojaan vastaisuudessa?
        Nais- ja miesporukat on kielletty teidän vierailunne aikana. Kaikki menevät vastaisuudessa pareittain saunaan, ei väliä, kuinka paljon menee aika, puita ja vaivaa, sillä te olette seurustelleet jo ihan pari vuotta ja tämä on teidän tapanne, johon kaikki tyytykööt tai olkoot saunomatta sitten.

        Pitää selkeästi ilmoittaa millä ehdoilla tulette kylään.
        Älkää myöskään ihmetelkö, jos kutsua ei enää kuulu. Se on niitten häpeä, jos seura ei kelpaa.


      • 8745
        Asiat puhutaan pahki kirjoitti:

        Oletteko selkeästi ilmoittaneet näille ihmisille, että heidän tulee muuttaa saunatapojaan vastaisuudessa?
        Nais- ja miesporukat on kielletty teidän vierailunne aikana. Kaikki menevät vastaisuudessa pareittain saunaan, ei väliä, kuinka paljon menee aika, puita ja vaivaa, sillä te olette seurustelleet jo ihan pari vuotta ja tämä on teidän tapanne, johon kaikki tyytykööt tai olkoot saunomatta sitten.

        Pitää selkeästi ilmoittaa millä ehdoilla tulette kylään.
        Älkää myöskään ihmetelkö, jos kutsua ei enää kuulu. Se on niitten häpeä, jos seura ei kelpaa.

        Ei se ole heidän häpee vaan ehkä heidän onni.


    • piparminttuli

      On muistettava kunnioittaa heidän mielipidettään heidän omassa kodissaan. Olipa ne sitten omasta mielestä miten vanhanaikaisia tahaansa. Ne ovat heille tärkeitä arvoja ja eihän nuo mitään huonoja arvoja olekkaan.

      Itse olen käynyt tuon kaiken läpi. Ja arvostan appivanhempieni elämänarvoja. Heillä on siihen oikeus. Nyt kun olemme jo naimisissa on minulla hyvin lämpimät ja läheiset välit heihin. Noudatamme käydessämme heillä heidän elämänarvoja ja silloin kun olemme omassa kodissa keskenämme meidän arvoja. Mutta myös silloin noudatamme heidän arvojaan kun he ovat käymässä meillä. On sydämmen sivistystä ottaa läheiset ja heidän arvonsa homioon.

      Suosittelen myös sinulle. Vaikka saat täällä varmasti toisenlaistakin ohjetta.

    • outoa porukkaa

      Onko siellä pakko käydä? Käykää vaikka päiväseltään, niin ei tule ongelmia. Onhan tuo nyt erikoista, kun ette mitään teinejä enää ole.

      • Ei himosaunoja

        Pakkoko on mennä saunaan visiitillä? Minusta vieraitten tulee peseytyä ja pukeutua puhtaisiin vaatteisiin jo kotonaan, ettei isäntäväen tarvitse ruveta heitä varten saunaa lämmittämään.
        Mutta tietysti, jos hiki haisee ja sukat lemuavat, niin mukavampihan se isäntäväellekin on, jos edes nahkansa pesevät. porukalla tai pareittain, kuinka vaan. Yök.


    • Saunaperinne

      Suomalaiseen perinteeseen kuuluu myös saunaseurustelu. Saunassa juttu luistaa rennommin ja voidaan tutustua ja pitää hauskaa yhdessä vieraidensa kanssa. Kun vieraita kutsutaan saunavierailulle, se ei tarkoita sitä että isäntäväki menee keskenään ja vieraat keskenään saunaan, vaan nimenomaan saunaseurustelua isäntäväen kanssa ja lähinnä niin että naiset seurustelevat keskenään ja miehet keskenään.

      Sama merkitys on sillä jos vaikkapa valtiovieraat viedään saunaan neuvottelemaan tärkeistä asioista vähän rennommin ja epävirallisemmin, tai jos yhdistyksen kesäjuhlassa lämmitetään sauna ja saunotaan naisjoukolla ja miesjoukolla. Kuvitteleppa että siinä tilanteessa jotkut haluaisivat saunoa vain oman puolisonsa kanssa.

      • saunakivaa

        Kyllä erittäin kivaa oli alkaa saunoa myös oman silloisen poikaystävän siis nykyisen mieheni kanssa. Mikäpäs sen paremmin lähentää suhdetta, kuin saunominen Aatamin ja Eevan asussa. Ei meillä ainakaan vanhemmat pitäneet sitä mitenkään ihmeellisenä. Tekopyhää tuollainen erikseen saunottaminen ja erillään nukkuminen, kun varmaan jokainen tietää, että aikuiset ihmiset tekee "sitä". Neuvoni aloittajalle on edelleen, että voihan siellä miehen vanhemmilla käväistä ihan päiväseltään ja palata kotiin saunomaan ja nukkumaan. Tai jos välimatka on liian pitkä, niin tuossahan on kiva syy viettää romanttinen yö hotellissa. Kyllä tuossa iässä jo voi irrottautua vanhempien helmoista.


      • Pyhäpaikka!
        saunakivaa kirjoitti:

        Kyllä erittäin kivaa oli alkaa saunoa myös oman silloisen poikaystävän siis nykyisen mieheni kanssa. Mikäpäs sen paremmin lähentää suhdetta, kuin saunominen Aatamin ja Eevan asussa. Ei meillä ainakaan vanhemmat pitäneet sitä mitenkään ihmeellisenä. Tekopyhää tuollainen erikseen saunottaminen ja erillään nukkuminen, kun varmaan jokainen tietää, että aikuiset ihmiset tekee "sitä". Neuvoni aloittajalle on edelleen, että voihan siellä miehen vanhemmilla käväistä ihan päiväseltään ja palata kotiin saunomaan ja nukkumaan. Tai jos välimatka on liian pitkä, niin tuossahan on kiva syy viettää romanttinen yö hotellissa. Kyllä tuossa iässä jo voi irrottautua vanhempien helmoista.

        Suomalainen Sauna ei ole seksiä varten! saunahaltia polttaa koko saunan jos siellä rietastelemaan aletaan!

        Sauna on PYHÄ paikka!


      • saunakivaa
        Pyhäpaikka! kirjoitti:

        Suomalainen Sauna ei ole seksiä varten! saunahaltia polttaa koko saunan jos siellä rietastelemaan aletaan!

        Sauna on PYHÄ paikka!

        Saunassa se vasta kivaa onkin. Nyt vanhana ei enää uskalla, ettei pumppu petä. Mutta ukon pesen edelleen päästä varpaisiin.


      • mekkk
        Pyhäpaikka! kirjoitti:

        Suomalainen Sauna ei ole seksiä varten! saunahaltia polttaa koko saunan jos siellä rietastelemaan aletaan!

        Sauna on PYHÄ paikka!

        Nuorempana oli naidapaukauttaa sen aikaisen nasien kanssa ja vaatii kuntoa ja pääse heti suihkuun mutta hiki virtaa saunassa naidessa.


    • AdalminaEufrosyne

      Poika tuli morsmaikkunsa kanssa viikonlopuksi. Laktoosi-intoleranssi, karppaus.
      Tämä tiedotettiin jo ennen paíkalle saapumista ja äitimuori paniikkiin. Mitä ihmettä sitten syödään, jos karpataan? Kysyin ohjeita. "HERRAIIJUMALA, et tiedä siis!"
      Se on sellaista kuulemma, mistä puuttuu hiilihydraatit. Ostin kalaa. (Yök, uunikalaa! Ei voi olla totta) Kahvileväksi marenkipaloja ja hilloa. Aamulla kahvia ja kananmunaa, makkaransiivuja. - Minä juon teetä, eikö sulla ole vihreää teetä? No eikun Liptonia vaan, yök. En minä tiedä vieläkään, mitä karppaajat syövät.

      Yöpyminen oli yhtä hurlumheitä, kun pienessä asunnossa piti järkätä parille makuusijat vieretysten, ei auttanut kuin paiskata patjat saunakamarin lattialle, koska pienissä tiloissamme ei ole vierashuonetta. Olivat saunoneet, kammari oli aika kuuma. Yleensä vieraamme nukkuvat vuodesohvissa eri huoneissa, mutta tämähän nyt ei mitenkään käynyt. Aamulla oli sitten selät kipeenä ja suonenveto vaivasi, voi voi.

      Se oli se vierailu. Seuraavaan on aikaa 10 v.

      • kaikenlaisia...

        olisit käskenyt tuomaan omat eväät... tommosille nirppanokille muuta kuin pas kaa kannonnokasta.


      • Erkaantunut_ikämies

        Omat eväät käsken tuomaan nirppanokkien. Ja kysäisenpä vielä, mistä ovat yöpaikan varanneet.

        Oikeasti: Asun yksin enkä ketään saa vierailulle enkä ketään tunne muutenkaan. Mutta näin tekisin jos tuollaista ilmenisi. Siitä kuvitteellisesta yövieraasta riippuen kainalooni ottaisin tai itse menisin sohvalle ja vieraat makuuhuoneeseen oikeaan sänkyyn.


    • päiväseltään

      Jep, entistä painokkaammin suosittelen vierailemaan ihan päiväseltään. Ei moinen yökyläily kuulu aikuisille. Ja hotelliin yöksi, jos on pitkä matka. Näin pysyy suhteet kunnossa ja sopivasti etäisinä.

    • uuckck

      Minun exäni saunoi äitinsä ja siskonsa kanssa. Ehkä tämän takia onkin ex!

    • että silleen

      Mitä hyötyä luulet olevan siitä, että rikot välisi poikaystäväsi vanhempiin. Asia lyö kiilaa pitemmän päälle myös sinun ja poikakaverisi suhteeseen. Ole vain änkkäränkkä ÄMMÄ, vaikka kuvitteletkin olevasi prinsessa.

      • turha ongelma

        Voittehan te saunoa ja nukkua kaksistaan omassa kodissanne, ja kylässä isäntäväen kanssa. Ja seksillekin luulisi löytyvän mahdollisuus jossain muualla kuin appivanhempien luona. Kuinka se voi olla niin vaikeaa? Teillä on yllin kyllin aikaa toisillenne kahden kesken aina silloin kun ette ole kylässä. Miksi kylässäkin pitäisi olla koko ajan kylki kyljessä?


    • sgdgsgss

      Vastaavassa tilanteessa tekisin kuten pyydetään, mutta sitten yöllä naisin emännän kanssa niin että raikuu. Siis säännöthän koskivat vain saunomista ja nukkumista ilmeisesti? Jos on jotain kompleksia ja ongelmaa normaalin seksuaalisuuden kanssa, niin se pitää pystyä edes sanomaan suoraan.

      • Muutakinmaailmassaon

        Jokainen eläköön omissa poteroissaan niin kuin parhaaksi katsovat.
        Ei ole mitään syytä kutsua ihmisiä jakamaan kotinsa, jos he eivät osaa ottaa huomioon talon isäntäväen linjauksia lyhyen vierailun ajaksi.
        Jos on niin himoillaan, niin ei pidä mennä riekkumaan muiden kotiin, pysykää oman sänkynne tuntumassa vain.


      • sgdgsgss
        Muutakinmaailmassaon kirjoitti:

        Jokainen eläköön omissa poteroissaan niin kuin parhaaksi katsovat.
        Ei ole mitään syytä kutsua ihmisiä jakamaan kotinsa, jos he eivät osaa ottaa huomioon talon isäntäväen linjauksia lyhyen vierailun ajaksi.
        Jos on niin himoillaan, niin ei pidä mennä riekkumaan muiden kotiin, pysykää oman sänkynne tuntumassa vain.

        Onhan se noinkin, jäisi kyllä vierailut tekemättä. Koskeekohan sääntö myös isäntäparia itseään? Saunovat ja nukkuvat siis erikseen? Vai onko niin, että koska heillä ei ole seksielämää niin muillakaan ei saa olla, tyypillistä suomalaista junttimaisuutta.
        Voisin tietysti kutsua vastavierailuille ja kertoa että meillä on sitten pakko saunoa puolison kanssa ja nukkua samassa sängyssä, seksikin olisi suotavaa. Tervetuloa!
        Tässähän on hauskaa se, että vaikka nuori väki saunoisi ja nukkuisi yhdessä niin sillä ei ole vielä seksin kanssa mitään tekemistä, taitaa ne likaisimmat ajatukset olla kuitenkin jälleen kerran näiden sääntöjen latelijoiden mielissä, yllätys yllätys.


    • tristes

      No ihmettelen kyllä miestäsikin... Miten hän suhtautuu asiaan?

      • Noihanrauhassavaan

        Mihin asiaan? Omien vanhempiensa luona vieraili, niin ymmärrän. Kotonaan oli, kodin tavat mielessään. Ehkä jopa iloitsi kutsusta kun tapasi vanhempansa. Ehkä hänellä ei ollut ensi sijaisen tärkeää saunoa tyttöystävän kanssa, jospa hän mielellään meni isäpapan kanssa lauteille juttelemaan kaikessa rauhassa. Ehkä hänen mielestään tyttöystävän on syytä olla vieraskorea ja tyytyä tarjottuun. Ehkäpä hän jopa oli nolostunut, kun tyttöystävä alkoi osoittaa mieltään järjestelyistä.
        Eivät kaikki nuoret ole vailla käytöstapoja.


    • huhhuhsentään

      Minä puolestani ihmettelen aloittajaa. Jos ongelmia pitää tehdä noin pikkuasioista, niin elämä taitaa olla ongelmia täynnä.

      • fsfsffs

        Minä puolestani ihmettelen appivanhempia. Jos ongelmia pitää tehdä noin pikkuasioista, niin elämä taitaa olla ongelmia täynnä.


      • possulaan

        Huolimatta appivanhempien ongelmista, ketjun aloittaja on vailla minkäänlaisia minimikäytöstapoja.
        Vierailulle EI mennä pilkkaamaan/halventamaan/ nolaamaan kyläänkutsujia! Ap.n ollessa noin tyhmän yksinkertainen, sen täytyisi todellakin pysyä tynnyrissään, jossa on valinnut elää huomioimatta muita. AP.n tasoiset ihmiset voisi oikeastaan eristää omaan läävänsä aterioiden ja muiden pakollisten toimintojensa ajaksi. Siellä he voisivat muita (fiksumpia) ihmisiä loukkaamatta mesoa haluamallaan tavalla.


    • Siskonpeti

      Pienet on murheet teillä.
      Nuoret kuvittelevat aina, että heidän vierailunsa on vanhuksien elämän kohokohtia.
      Tosiasia usein lienee, että heidät kutsutaan, kun ei muuta voida. Tiedetään että heille ei mikään kelpaa, ja kaikki vanhusten kodissa on nuhruista, vanhaa ja vanhanaikaista.
      On se selvitetty nyrpeillä ilmeillä ja keskinäisillä katseiden vaihdolla vanhuksille monta kertaa.
      Kuinka usein nuoret kutsuvat vanhojaan luokseen yökylään? Saa varmaan laskea vasemman käden sormilla ne kerrat.
      Eivätkä vanhukset niitä kutsuja kaipaa.

      • näinmeillä

        Jep. Miksi ihmeessä aikuisten ihmisten pitäisi yökyläillä? Hotelliin yöksi, jos pitkä matka. Muuten riittää kaffittelu kerran vuodessa. Elämää helpottaa kummasti, kun tekee asiat kuten oikeaksi kokee eikä elä muiden odotusten mukaan.


    • ghgtfghgfhfdfdsfsfsdf

      Kypsällä tavalla? Et taida olla kypsä, kun kyselet asioita. Sanot, että menet miehesi/naisesi mikä onkaan saunaan nyt ja sillä siisti, jos se ei käy ette mene kumpikaan. Jos alkavat mussuttamaan, niin ihmettelette mikä siihen on syynä ja jos ei kunnon syytä ole, niin sanotte ettette kannata vain rajoitettua elämää typerien uskomustenne vuoksi, asia tuli selväksi ja se siitä.

    • kaksikymmentäkaksi

      Olen nyt yli 60 v.ja menin nuorena 18 v.naimisiin ja saunoimme yhdessä vasta kun olimme käyneet vihillä.Saunoimme ensi kertaa vähän häpeillen.Olemme edelleen yhdessä ja se oli "tapana"siihen aikaan.Se oli meidän oma päätös asiassa.Ei kait sinne saunaan mennä kait alastomuuden tähden ,vaan peseytymään .Kunnioitan vanhempain tapaa edetä heidän tavallaan heidän kodissaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe