Hammas implantit

mani1

Onko kukaan käyttänyt Kreativ Dentalia Unkarissa implanttien laittoon?

29

3912

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jouni125

      Olen juuri suuntaamaan sinne vuoden alussa. 4 implantti pitäisi laittaa. Kukaan tuttuni ei ole käynyt, mutta kerron alkuvuodesta miten eka keikka meni.

    • Unkariin

      Mulla kävi "sukulainen" ja on enemmän kuin tyytyväinen. Kävin itsekin samalla reissulla tarkastuksessa mutta ei ollut kuulemma mitään sellasta mitä tarvisi tehdä ja vaikka ehdottelin valkaisua niin sanoivat, että omat hampaat ovat "liian" valkoiset ja hyvässä kunnossa että kannattaisi. Saan toki jos haluan... joten jätin väliin. Tulkki on kokoajan vieressä jos ei pärjää englannilla. Paikka on puhdas ja viihtyisä. Jopa näin pelkopotilaana ei ahdistanut mennä sinne. Implantit taasen asennettiin äitini miehelle samana päivänä, eikä kipuja tullut. Tarkastuskäynti ja kruunujen laitto sujui yhtä kivuttomasti. Majoituimme itse valkkaamaamme hotelliin keskustaan (koska hinnat on halpoja ja klinikan hotellit on ihan pers reiässä mutta jos joutuu isompaa remppaa leegoihin tekeen niin sitte on toki helpompaa asua siinä liki) niin samalla saatiin lomailla. Mulla on nyt edessä ilmeisesti viisaudenhampaiden poisto ja aion mennä tuonne.

      • kymysys

        Kysymys. Asennettiinko kruunut samalla vai eri kerralla kuin implanttiruuvien laitto?


      • Unkariin

        Eri kerralla koska ruuvin piti luutua ainakin muutama kuukausi. Me oltiin ensin maaliskuussa ja sitten toisen kerran heinäkuussa


      • Unkariin

        Tai siis ruuvien, koska neljä kaiken kaikkiaan laitettiin. Unkari on todella edullinen maa viettää aikaa jos vaan suinkin töiltä pystyy oleen, että ei sinänsä muutama reissu haittaa. Ja jos oikein muistan, että jos operaatio maksaa enemmän kuin 1500 niin ne maksaa lennoista jonku muutaman satasen niin ei se lompuukia kauheesti kutittele.


      • kymysyss
        Unkariin kirjoitti:

        Tai siis ruuvien, koska neljä kaiken kaikkiaan laitettiin. Unkari on todella edullinen maa viettää aikaa jos vaan suinkin töiltä pystyy oleen, että ei sinänsä muutama reissu haittaa. Ja jos oikein muistan, että jos operaatio maksaa enemmän kuin 1500 niin ne maksaa lennoista jonku muutaman satasen niin ei se lompuukia kauheesti kutittele.

        Kiitos tiedoista. Juuri noin sen pitääkin mennä.


    • Unkari

      Kuulisin mielelläni lisää tästä Unkarin hoidosta, paljon sitä mainostetaan ja alhaiset hinnat.
      Onko Unkarissa käyneitä ?

      • Katuva

        Hinta on näennäisen edullinen. Itselleni laitettiin suostuttelujen jälkeen kaikki hampaat uusiksi. Yksi implantti rikkoi yläpuolella olevan hampaan. Koko remontti meni täysin muutenkin pieleen. Luvattiin laittaa melkein kaikki kruunut uusiksi mutta perillä toinen hammaslääkäri kieltäytyi ehdottomasti. Hän joutui kuitenkin antamaan periksi ensimmäisen hammaslääkärin vaatimuksesta. Oli tosi vihainen. Tulos oli paljon parempi mutta käytännössä nekin hampaat osoittautuvat vain siedettäviksi eikä todellakaan hyviksi. Joka päivä huomaan ettei ole enään omat hampaat. Kadun että menin kreativ dentaliin. Käyntikertojakin tuli monia ja lento sekä hotellimatkat nostivat hintaa reilusti, Tuössäkäyvän lomapäivät eovät riitä.
        Hammaslääkärit ovat erikoistuneita ja hyviä. Hygienisti ei sen sijaan osannut työtään vaan teki tuhoja alkuperäisiin hampaisiiin. Hammasteknikoille annan arvosanan neljä. Ammattitaito on huono. Tapa jolla kruunut tehdään vaatii paljon parempaa osaamista. Olen myös kuullut
        muutaman kruunun teettäneeltä ettei hänenkään hampaansa ole hyvät. Eivät tehneet uusiksi. Juurihoito ei ole myöskään halpa. Takahampaan juurihoito maksaa 660€


      • Eläkeläinen61
        Katuva kirjoitti:

        Hinta on näennäisen edullinen. Itselleni laitettiin suostuttelujen jälkeen kaikki hampaat uusiksi. Yksi implantti rikkoi yläpuolella olevan hampaan. Koko remontti meni täysin muutenkin pieleen. Luvattiin laittaa melkein kaikki kruunut uusiksi mutta perillä toinen hammaslääkäri kieltäytyi ehdottomasti. Hän joutui kuitenkin antamaan periksi ensimmäisen hammaslääkärin vaatimuksesta. Oli tosi vihainen. Tulos oli paljon parempi mutta käytännössä nekin hampaat osoittautuvat vain siedettäviksi eikä todellakaan hyviksi. Joka päivä huomaan ettei ole enään omat hampaat. Kadun että menin kreativ dentaliin. Käyntikertojakin tuli monia ja lento sekä hotellimatkat nostivat hintaa reilusti, Tuössäkäyvän lomapäivät eovät riitä.
        Hammaslääkärit ovat erikoistuneita ja hyviä. Hygienisti ei sen sijaan osannut työtään vaan teki tuhoja alkuperäisiin hampaisiiin. Hammasteknikoille annan arvosanan neljä. Ammattitaito on huono. Tapa jolla kruunut tehdään vaatii paljon parempaa osaamista. Olen myös kuullut
        muutaman kruunun teettäneeltä ettei hänenkään hampaansa ole hyvät. Eivät tehneet uusiksi. Juurihoito ei ole myöskään halpa. Takahampaan juurihoito maksaa 660€

        En minäkään suosittele kenellekään. Ei tehdä mitä luvataan.


      • eieiei
        Eläkeläinen61 kirjoitti:

        En minäkään suosittele kenellekään. Ei tehdä mitä luvataan.

        Samaa mieltä. Kalliita ja vaativia hammasremontteja ei pitäisi teettää ulkomailla. Ongelmia nimittäin tulee usein ja sitten on tosi hankalaa. Implanttien kanssa ongelmia voi tulla heti, vähän myöhemmin tai paljon myöhemmin vielä 10 vuoden kuluttua.

        Tuttava laitatti implantit Espanjassa ja 12 vuotta myöhemmin kaikki 6 implanttia jouduttiin poistamaan monen tuskaisen ja turhauttavan vaiheen jälkeen. Nyt on ihminen melkein hampaaton, proteesit tulossa.

        Jos implantit olisi laitettu Suomessa, niitä olisi seurattu toisella tavalla ja alkaviin ongelmiin olisi puututtu heti, jolloin implantit ei olisi päässeet poistokuntoon.


      • Anonyymi
        Eläkeläinen61 kirjoitti:

        En minäkään suosittele kenellekään. Ei tehdä mitä luvataan.

        Kävin siellä viime kesänä tarkoituksena laittaa kaksi implanttia. Tehtiin tarkistus ja sain alustavan kustannusarvion n. 10000e. Kaikki uusiksi ja entiset hyvät implantit olisi revitty myös pois. Eli juuri niinkuin ko laitoksen johtaja sanoi jossain haastattelussa eli yleinen kustannusarvio on 10 000e. Minulta ei kysytty tai juuri puhuttukaan mitää koko aikana. Tulkki käänsi sen mitä hl sanoi, eli suu auki , käännä päätä sinne jne. Ei yhtään oikeata asiaa. Kun tarkastus oli ohi tuli jonkun ajan päästä tulkki kustannusarvion kanssa ja selosti sitä. Siinä kaikki. Hammalääkäriltä ei voinut enää kysyä mitään.
        En tietenkään mennyt sinne enää. Mainoksiin ei kannata uskoa, suomen yhteyshenkilö käyttää mainonnassa perhettään ja muita läheisiään. Heidän kuviaan ja kertomuksia hyvästä hoidosta on kaikessa mainonnassa ja myös hl-aseman seinällä. Juurimyös tuo nuori nainen täydellisten hampaiden kanssa kehuu paikkaa ja ettei hänelle tarvinnut tehdä mitään.


      • Anonyymi
        Katuva kirjoitti:

        Hinta on näennäisen edullinen. Itselleni laitettiin suostuttelujen jälkeen kaikki hampaat uusiksi. Yksi implantti rikkoi yläpuolella olevan hampaan. Koko remontti meni täysin muutenkin pieleen. Luvattiin laittaa melkein kaikki kruunut uusiksi mutta perillä toinen hammaslääkäri kieltäytyi ehdottomasti. Hän joutui kuitenkin antamaan periksi ensimmäisen hammaslääkärin vaatimuksesta. Oli tosi vihainen. Tulos oli paljon parempi mutta käytännössä nekin hampaat osoittautuvat vain siedettäviksi eikä todellakaan hyviksi. Joka päivä huomaan ettei ole enään omat hampaat. Kadun että menin kreativ dentaliin. Käyntikertojakin tuli monia ja lento sekä hotellimatkat nostivat hintaa reilusti, Tuössäkäyvän lomapäivät eovät riitä.
        Hammaslääkärit ovat erikoistuneita ja hyviä. Hygienisti ei sen sijaan osannut työtään vaan teki tuhoja alkuperäisiin hampaisiiin. Hammasteknikoille annan arvosanan neljä. Ammattitaito on huono. Tapa jolla kruunut tehdään vaatii paljon parempaa osaamista. Olen myös kuullut
        muutaman kruunun teettäneeltä ettei hänenkään hampaansa ole hyvät. Eivät tehneet uusiksi. Juurihoito ei ole myöskään halpa. Takahampaan juurihoito maksaa 660€

        Minulla on täsmälleen sama kokemus. Hammashoitaja tuhosi minultakin hampaat. Siksi päätin suostua kruunujen vaihtoon kun minua voimakkaasti painostettiin. Kaikkiin hampaisiin laitettiin kruunut. Purenta liukui voimakkaasti sivulle ja ruoka valui molemmista suupielistä. Kieli ei mahtunut kunnolla suuhun aiheuttaen paniikkia. Yksi etuhampaista katkesi ja toinen irtosi. Minulle yritettiin todistella jäljennöksen avulla että purenta on hyvä.
        Kun sitten taistelujen jälkeen kruunut tehtiin uusiksi niistä tuli paremmat mutta ei hyvät.
        Hammasvälien putsaus on vaikeaa koska hampaat ovat tiiviisti kiinni toisissaan ja niissä on kummia mutkia joihin ruokaa tahtoo jäädä. Siksi niissä on jatkuvasti verenvuotoa. Ruokakin valuu edelleen toisesta suupielestä. Lisäksi hampaat ovat selvästi pienemmät kuin omani.
        Kärsin hampaista ja suunnittelen nyt niiden vaihtoa Suomessa. Huolestuttaa montako kertaa ne voi uusia. Kalliiksi tuli ja monta viikkoa kului matkustelussa kun piti Budapestissa ravata lukuisia kertoja.


    • ei.ulkomaille

      Älkää teettäkö isoja ja kalliita hammashoitoja ulkomailla, kaikkein vähiten implanttihoitoja!
      Harmia tulee vuosien kuluessa varmasti. Lopulta menetät hampaat ja tulee tosi kalliiksi!

      • ei.ulkomaille

        Korjaan. Lopulta menetät ne implantit ja ehkä lisää omia hampaitakin.


      • hoitoa.tupsuun
        ei.ulkomaille kirjoitti:

        Korjaan. Lopulta menetät ne implantit ja ehkä lisää omia hampaitakin.

        Juuri noin.Olen kuullut huhuja,että jos ulkomailla käy yleensäkään,niin joskus vielä kuolee !
        Ei kai sentään.Haluan elää ikuisesti,ikuisesti mätänevien hampaitteni kanssa !


    • jyrjyu

      hjuva ja hjalpa

    • MarkkuV

      Kävin arvioinnissa. Sain suunnitelman ja kustannusarvion. Minulta ei kysytty mitään, esim ei sitä miksi tulin. Oli niin tylyä hommaa et en mennyt enää hoitoon. Monta reissua ja monia öitä hotellissa olisi lisännyt kymppitonnin hintaa huomattavasti. Lisäksi olisin ollut sidottu ramppaamaan Unkarissa jatkossakin, koska takuu laukeaa jos ei käy määrätyissä tarkistuksissa ja teetä kaikkea mitä käsketään. Ongelmatilanteissa esim jos kruunu irtoaa, niin ei muuta kuin Unkariin seuraavalla lennolla maksoi mitä maksoi. Ei kiitos. Haluan hammaslääkäriä kuunnellen itse päättää omien resurssien ja tarpeen mukaisesti mitä minun hampaistolleni tehdään.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Takuu on Kreative klinikassa , mutta mutta... Kun implantti vikaantuu, niin alappa soittelemaan ja tutkimaan lentoja. Vastaanotto on vain arkipäivisin. Hyvissä ajoin tilatut lennot saa halvalla, mutta hätätilanteessa on otettava kallis lento, satoja euroja. Vähintään pari päivää menee Budapestissa tai enemmänkin. Takuun käyttö tulee todella kalliiksi, vaikka vian katsottaisiin kuuluvan takuun piiriin. Näinhän ei aina ole, vika voi olla purijassa, sanotaan että olet purrut vahingossa jotain todella kovaa. Ei kuulu takuuseen. Maksa sitten itse hoito, matkat ja hotelli. Siinä tulee hintaa kerrakseen.


    • Anonyymi

      Kävin v
      2018 alkuarvioinnissa. Halusivat laittaa kaikki uusiksi, myös ottaa suussa olevat hyvät Suomessa laitetut Strauman-implantit pois ja olisivat laittaneet oman merkkinsä implantit tilalle, että kaikki implantit olisivat samanlaisia. Ei kiitos. Hotelli Danibius mikä lienekään oli ihan sivussa. Ympäristö lähinnä teollisuusaluetta. Metroasema lähellä. Henkilökunta ok, paitsi lähtiessä veloittivat myös seuralaiseni yöpymisestä yhtä pitkään kuin minunkin, vaikka varauksessa Suomessa oli sanottu hänen lähtevän 2 päivää aikaisemmin ja niin myös lähti. Ei auttanut sanoa vastaan kun hotellin yksi myyjä sanoi nähneensä hänet aulassa ja 4 muuta myyjää seisoi vieressä ja Suomen pään emännältä tuli vain raivo vastaus. Oli yhtä mieltä hotellin väen kanssa vaikkei tiennyt mistään mitään. Todella mitätön suoritus häneltä. En todellakaan suosittele.

    • Anonyymi

      Olipa hyödyllistä lukea näitä kokemuksia.
      Tylyä itä-blokki meininkiä vielä pahimmillaan.
      En menisi edes Tallinnaa hammashoitoon.

      • Anonyymi

        Unkariin pitää viedä lahjoja sinne mennessään. Silloin hoito sujuu paremmin ja kohtelu on kunnioittavaa.


    • Anonyymi

      Kävin nyt keväällä Mehiläisen järjestämässä implantti-illassa. Heidän mukaaansa heidän asentamillaan implanteilla on ikuinen takuu (mitä sitten tarkoittaneekaan??) !

      • Anonyymi

        Ikuinen takuu itse implantille, ettei se mene rikki.
        Erittäin epätodennäköistä. Muut asiat ovat todennäköisempiä- tulehdus, kruunun rikkoontuminen mm. Ne eivät kuulu takuuseen mutta annetaan ymmärtää, että kuuluvat..


    • Anonyymi

      Minulta irtosi kruunusta hammas ja He sanoivat että menee takuuseen. Ei mennyt kun ei ollut hammasta. Lisäsi olisivat halunneet putsata hampaat vaikka niissä ei ollut putsattavaa. Sanottiin että tehdään nyt niin kun se kuuluu asiaan. Olisivat laskuttaneet siitä. Paikalla jouduin olemaan seitsemän päivää kun piti odottaa uutta hammasta. Kalliiksi tuli. Jos haluaa ulkomailla teettää hammashoitoja tai kruunuja niin Tallinna on ainakin lähellä. Ongelmissa on mahdollista joutua käymään monia kertoja paikanpäällä ja takuusta ei ole varmuutta. Lisäksi on oltava todisteet että röntgen on otettu kerran vuodessa ja hampaat putsattu oli sitten tarvetta tai ei. Jos kerrankin jää röntgen ottamatta tai myöhästyy niin takuu meni vaikka olisikin ikuinen. Tätä asiaa ei painotetaan missään.

      • Anonyymi

        Minultakin irtosi kruunusta hammas mutta kun ei ollut hammasta ei ollut takuuta.


    • Anonyymi

      Ole tarkkana mihin nimesi Unkarissa laitat! Kun sinulle esitellään "ilmainen hoitosuunnitelma" ja pyydetään siihen alle nimmari niin silloin olet tehnyt huomaamattasi hoitosopimuksen ja joudut maksamaan vähintään puolet arvioidusta summasta vaikka mikä tulisi. Vaikka et pääsisi hoitoon ollenkaan. Ennen sitä nimmaria olet saanut kirjoitella nimmareita, hyväksyessäsi sen että käyntisi kuvataan/äänitetään ja toinen nimmari ruutuvihkoo...että ole ollut paikalla? Kolmas taisi olla siksi että antamasi terveystiedot pitävät paikkansa. Mukava suomeapuhuva tulkki ei mainitse mitään hoitosuunnitelman/hoitosopimuksen allekirjoituksen sitovuudesta.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Minulle tulkki sanoi sentään, että --jos ei tulekaan hoitoon vaikka on allekirjoittanut, niin tuolla ylhäällä ne varmaan perivät jotakin seuraavasta osasta suunnitelmaa.-- Tuolla ylhäällä-tarkoitti toimistoa. Puolet olisi minun kohdalla ollut reilut 4000e. En tietenkään allekirjoittanut, enkä aikonutkaan. Ei mitään saa koskaan allekirjoittaa noin vain. Tiesin jo tarkastuksen aikana, että tänne en enää tule. En todellakaan suosittele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Minulle tulkki sanoi sentään, että --jos ei tulekaan hoitoon vaikka on allekirjoittanut, niin tuolla ylhäällä ne varmaan perivät jotakin seuraavasta osasta suunnitelmaa.-- Tuolla ylhäällä-tarkoitti toimistoa. Puolet olisi minun kohdalla ollut reilut 4000e. En tietenkään allekirjoittanut, enkä aikonutkaan. Ei mitään saa koskaan allekirjoittaa noin vain. Tiesin jo tarkastuksen aikana, että tänne en enää tule. En todellakaan suosittele.

        Minä allekirjoitin yli 10 000€ sopimuksen joka oli voimassa kuusi kuukautta. Aloin kuitenkin miettimään kotona sitä kuutta kuukautta mitä se merkitsee. Onko se voimassa 6 kuukautta vai onko sinne pakko mennä ja jos ei mene mitä sitten. Ratkaisin asian niin että menin 7 kuukauden kuluttua. Tilasin ajan yhdelle implantille mutta minulle oli varattu koko hampaiston laitolle aika. Tulkki sanoi että allekirjoitin paperin. Mutta minä että 7 kuukautta sitten. Niinpä he aloittivat minun käännyttämiseni ja onnistuivat muuttamaan mieleni karuin seurauksin. Ei olisi voinut enempää mennä pieleen koko operaatio.


    • Anonyymi

      ...Tuomari Nurmio näkyy mainostavan ko. klinikkaa Budapestissä. No mikä ettei jos on rahaa ja aikaa tai joku muu maksaa laskusi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe