kun työnantaja alkoi kusettaan
Yleinen työttömyyskassa YTK eli niin sanottu Loimana kassa ilmoittaa, ettei se voi palauttaa kassasta eronneille jäsenilleen osaa vuosimaksusta. Teollisuusalojen ammattiliitto Team kertoi aiemmin tänään, että se aikoo haastaa YTK:n oikeuteen, koska se ei ole maksanut takaisin loppuvuoden jäsenmaksuja Teamiin liittyneille entisille jäsenilleen.
YTK:n mukaan jäsenmaksu maksetaan kassan sääntöjen mukaan kalenterivuodelta ja se on samansuuruinen, vaikka jäsen eroaisi kesken vuoden kassasta.
Oli pakko erota YTK
16
3340
Vastaukset
- raippaaorjille
YTK on EK:n ruoska.
- liitoton
Mitä nämä duunarit tällä ammattiliitot- palstalla YTK:n asoita jaksavat jauhaa
- yhtä ja toista
YTK= yhtä tyhjän kanssa
Tai yrittäjien työttömyys kassa, aivan sama kusetusta koko homma - Lukutaito
Työttömyyskassalaki ei ota kantaa jäsenen eroamisajankohdan jälkeiselle ajanjaksolle jyvittyvästä maksetun jäsenmaksun osuudesta. Oletan myös, että Finanssivalvonta työttömyyskassoja, siis myös YTK:ta, valvoessaan olisi havainnut, mikäli YTK:n säännöt olisivat lakien vastaiset.
Kuulostaa siis uutisankalta, jos yksi organisaatio haastaa toisen oikeuteen siitä, että heillä on käytössä erilaiset säännöt.- kyllä on jo touhua
Käsittääkseni tuo täysin TEAM kassan oma kusetusjuttu. Ottivat käyttöön viime syksynä systeemin että jos eroaa nimenomaan YTK kassasta ja liittyy TEAM liittoon niin näille jäsenille maksetaan eroamisesta seurannut loppuvuoden jäsenmaksu mutta perivät sen saman summan sitten YTK:sta takaisin.
Aivan järjetön juttu ei voi ymmärtää miten voi olla noin epätoivoista jo tuo liittojen touhu. Vuosimaksulla toimivia työttömyyskassojahan on suurin piirtein puolet kaikista kassoista ja heillä on kaikilla samat finassivalvonnan säännöt eivät siis maksa takaisin vuosimaksuksi merkittyä maksua.
Lisäksi YTK informoinut että eroajat ovat kertoneet syyksi eroamiselle sen, että TEAM:stä on painostettu tähän. - ex ytk
kyllä on jo touhua kirjoitti:
Käsittääkseni tuo täysin TEAM kassan oma kusetusjuttu. Ottivat käyttöön viime syksynä systeemin että jos eroaa nimenomaan YTK kassasta ja liittyy TEAM liittoon niin näille jäsenille maksetaan eroamisesta seurannut loppuvuoden jäsenmaksu mutta perivät sen saman summan sitten YTK:sta takaisin.
Aivan järjetön juttu ei voi ymmärtää miten voi olla noin epätoivoista jo tuo liittojen touhu. Vuosimaksulla toimivia työttömyyskassojahan on suurin piirtein puolet kaikista kassoista ja heillä on kaikilla samat finassivalvonnan säännöt eivät siis maksa takaisin vuosimaksuksi merkittyä maksua.
Lisäksi YTK informoinut että eroajat ovat kertoneet syyksi eroamiselle sen, että TEAM:stä on painostettu tähän.Mitenhän tämä painostus toimii, kaikkihan on vapaa ehtoista. Taitaa olla koko juttu YTK.n propakandaa. Ovat visiin ihmiset huomanneet mistä rahalle saa vastinetta ja mistä ei.
- rikollisjärjestö
kyllä on jo touhua kirjoitti:
Lisäksi YTK informoinut että eroajat ovat kertoneet syyksi eroamiselle sen, että TEAM:stä on painostettu tähän.On tosiaan enemmän kuin säälittävää tuo (Teamliitto) touhu ja rimpuilu. Oikein pahaa tekee katsella sivusta näiden liiton rusina-aivojen touhua kentällä ja työpaikalla. Italian mafiakin kalpenee ammattiliittojen punaterrorin rinnalla. Sellaista sadismia, suvaitsemattomuutta, kiristystä, uhkailua ja halveksuntaa et löydä yhtä paljona mistään muusta järjestöstä.
- Anonyymi
ex ytk kirjoitti:
Mitenhän tämä painostus toimii, kaikkihan on vapaa ehtoista. Taitaa olla koko juttu YTK.n propakandaa. Ovat visiin ihmiset huomanneet mistä rahalle saa vastinetta ja mistä ei.
Ottakaa selvää ketkä ovat perustanee alkujaan tämän YTK kassan, olen jostain lukennut että tämä on perustaneet 1991 kansanedustajat?
- kuka muistaa tai tie
Lievää se terrori on nykyään mitä ollut esim 70-luvulla jolloin ay-toiminnan suurin tukija ja rahoittaja oli Neuvostoliitto!
Siihen aikaan ay-liike oli liki valtiomahti! - YTK hyvä ollut
Olen YTK:ssa koska en halua maksaa ay-pomojen kelohuvilailtoja.
Jos ei ole työssäkäyvällä maksaa 118 e vuodessa niin mistä kiikastaa?- YTK on hyvä
Minäkin vaihdoin YTK:n koska alani ammattiliitto ei saanut mitään aikaan työntekijöiden kannalta. Kaikki työnantajan kaatama paska valui läpi työntekijöiden niskaan ilman mitään vastustusta eikä heikkoon palkkaan saada mitään parannusta.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa joten siksi YTK. Kassan jäsenyyden lisäksi olen myös YTK -yhdistyksessä josta saa oikeusturvavakuutuksen laittoman irtisanomisen varalle ja vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen sekä tarvittaessa neuvoja asianajajalta. Lisäksi alennusta esim. autokatsastuksesta joten tässä on kaikki mitä tarvitaan, murto-osalla vanhojen AY-liittojen jäsenmaksusta.
Paljon puolustellaan vanhoja ammattiliittoja työntekijöiden etujen ajamisella mutta se perustelu ei kestä yhtään syvempää tarkastelua, esim. Suomalaisen työntekijän irtisanomissuoja on EU:n heikoin! Suomalaisen työntekijän palkan ostovoima on EU:n heikoimmasta päästä ellei heikoin!
Eipä ole siis työntekijöiden etujen ajaminen kovin hyvin onnistunut! - YhtäTyhjänKanssa
YTK on hyvä kirjoitti:
Minäkin vaihdoin YTK:n koska alani ammattiliitto ei saanut mitään aikaan työntekijöiden kannalta. Kaikki työnantajan kaatama paska valui läpi työntekijöiden niskaan ilman mitään vastustusta eikä heikkoon palkkaan saada mitään parannusta.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa joten siksi YTK. Kassan jäsenyyden lisäksi olen myös YTK -yhdistyksessä josta saa oikeusturvavakuutuksen laittoman irtisanomisen varalle ja vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen sekä tarvittaessa neuvoja asianajajalta. Lisäksi alennusta esim. autokatsastuksesta joten tässä on kaikki mitä tarvitaan, murto-osalla vanhojen AY-liittojen jäsenmaksusta.
Paljon puolustellaan vanhoja ammattiliittoja työntekijöiden etujen ajamisella mutta se perustelu ei kestä yhtään syvempää tarkastelua, esim. Suomalaisen työntekijän irtisanomissuoja on EU:n heikoin! Suomalaisen työntekijän palkan ostovoima on EU:n heikoimmasta päästä ellei heikoin!
Eipä ole siis työntekijöiden etujen ajaminen kovin hyvin onnistunut!Onnea oikeudenkäyntin YTK-yhdistyksen oikeusturvavakuutuksen kanssa. Jos satut tuurilla voittamaan ("hyvien" YTK-juristien ansiosta niin ei käy), niin saat hyvitykset, josta maksat vain omavastuun. Jos taas häviät, niin maksat vastapuolen kulut. Että sellainen "vakuutus"...
- Anonyymi
Maksat siis mielummin työnantajien huviloita?
- Anonyymi
Ottakaa selvää ketkä ovat perustanee alkujaan tämän YTK kassan, olen jostain lukennut että tämä on perustaneet 1991 kansanedustajat?
Tämä on tehty siinä tarkoituksessa että saadaan kaikki ammattiliitot lopetettua, työtekijällä ei ole sen jälkeen mitään turvaa? Kyllä minä olen ikäni maksanut ammattiliitoille, eivät pääse herrat työntekijän niskanpäälle!
Entä onko YTK myös LAKKO-oikeus jä'senillään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on tehty siinä tarkoituksessa että saadaan kaikki ammattiliitot lopetettua, työtekijällä ei ole sen jälkeen mitään turvaa? Kyllä minä olen ikäni maksanut ammattiliitoille, eivät pääse herrat työntekijän niskanpäälle!
Entä onko YTK myös LAKKO-oikeus jä'senillään?Wikistä tuokin selviää, perustajista kenelläkään ei ollut kansanedustaja-titteliä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yleinen_työttömyyskassa
Jos harmittaa ytk:n jäsenmäärän kasvaminen, niin ei muuta kuin perustamaan oma työttömyyskassa. Se on hyvin yksinkertainen homma, kalenteripoikia menee jonkun verran mutta tosiaan itse perustaminen on yksinkertaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä onko YTK myös LAKKO-oikeus jä'senillään?Lakko-oikeus ei ole erityisesti liittojen oikeus, ei myöskään yksittäisen työntekijän oikeus. Lakkoon voi mennä myös esimerkiksi osasto tai isompi tiimi jne. Lakimies voi kertoa tarkemmin mutta lakkoilu ja muut työtaistelu toimet ovat kollektiivisia työläisen oikeuksia. Eivät siis mitenkään liittojen etuoikeus tai muuta sellaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856304
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283150Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691706- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859